Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee dames,

dit topic is inderdaad beetje stil geweest. Zonde eigenlijk, want we hebben zoveel gedeeld hier al.

raba, wat spannend allemaal weer zeg. Hopelijk heb je nu een mooie cryo bij je. Lekker broeden en proberen te ontspannen. Ik heb overigens zelf de eerste twee weken kinderaspirine geslikt, omdat dit goed zou zijn voor de doorbloeding en dit tot een betere innesteling zou kunnen leiden. Ik ga in elk geval voor je duimen.

Goofy, voor jullie ook al weer spannend. Hopelijk groeiend de eitjes goed met de puregon. Hoeveel spuit je deze rond per keer?

Jessie, wat fijn om te lezen dat het met Nanne eindelijk beter gaat. Ik kan me voorstellen dat het gekrijs door merg en been gaat. Kun je nu zelf ook wat meer genieten.

ik heb helaas geen hyves meer, maar wel facebook. hebben jullie dat ook? Zou ik wel leuk vinden hoor!!

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey hallo meiden!

Wat leuk weer wat van jullie te horen!!!!!

@ Raba, meid spannende dagen weer voor jullie!!! Succes hoor meid.

@ Jessie, wat fijn dat Nanne het nu lekker gaat doen. Wel balen hé dat ze zo'n moeilijke start heeft gehad. Goed dat jullie door zijn gaan zoeken. Geniet van je heerlijke dochter!

@ Doortje, ik zal je zo mijn naam sturen via een pb, dan kan je me opzoeken op fb! Leuk! Ben wel heel gesloten op fb over onze behandeling. Mijn familie zit er nml ook tussen en zij weten van niets!

Ik spuit deze ronde 200 eh Puregon. Ik ben nu vanaf vrijdag aan het spuiten met dit middel en moet zeggen dat ik al een aardig bol buikje (laat dat je maar weg, hahaha) aan het kweken ben. Voel ze al aardig zitten. Ben benieuwd wat de arts vrijdag zeg!

Hoe is het met Jorrit??? Gaat het goed?? Wat gaat het snel hé?

@ Nathalie, ik heb je een vriendsschapsverzoek gestuurd! Leuk!!!! Ben zelf ook weinig op hyves. Hoe gaat het verders met jou? En met je prachtige dochter???

Leuk weer even wat van jullie te hebben gehoord! Tot fb dan maar en ik hoop toch ook wel hier eigenlijk. Jullie zijn zo lekker vertrouwd!!

Liefs weer!

Geplaatst

Raba: is de terugplaatsing goed gegaan? Oh, nu zit je weer in de vreselijke spannende en onzekere dagen.

en nu moet het gewoon lukken. Lekker broeien, je hebt nu je kindje in je buik.

Goofy, vandaag de eerste echo? Ik hoop op hele mooie eitjes voor jou. Hou ons even op de hoogte.

Oh jee, ik hoor onze Nanne, ze is wakker.

Doortje ik dacht dat jij ook borstvoeding geeft toch?

Hoe vaak en om de hoeveel tijd komt Jorrit voor de voeding?

En volgens mij ben jij ook weer aan het werk? Hoe gaat dat?

Balou, leuk zeg die foto van jullie samen. Oh wat gaat de tijd toch snel. Jij was al in aug. bevallen maar het voelt alsof het pas geleden is gewees.t

Geplaatst

Hallo lieve meiden!!

@ Raba, fijn dat het goed is gegaan!! Op naar een positieve test!!

@ Jessie, ik vind Nanne echt een leuke naam. Ik heb er nog nooit van gehoord.

Ging vandaag heel goed met de fm! Ze zagen 14 eiblaasjes en ze denken dat er 11 mee gaan doen!!! Baarmoederslijmvlies was 7.3! Keurig zei ze! Zondag (mijn verjaardag) weer terug voor fm2 en dan horen we of dinsdag of woensdag de punctie is. Spannend maar wat heb ik er zin in!! Hoop zo dat we een tp hebben. Wil dat nu ook wel eens meemaken. En hopelijk, duim, duim, duim gaat het een positieve test opleveren.

Meiden, fijne avond en tot schrijfs!

-x- van mij

Geplaatst

Goofy, wat goed zeg alvast 11 die mee gaan doen. En dan zou de punctie al snel zijn zeg.

Ik moest altijd wat langer spuiten. Ik had er veel, maar het duurde altijd even voordat ze groot genoeg waren.

Ik heb een stagaire begeleid een paar jaar geleden die Nanne heette. Toen dacht ik, mocht ik ooit een dochter krijgen dan wordt het die naam. Toen ik al bevallen was is mijn man op internet gaan zoeken of de naam ook een betekenis had.

De betekenis past ook helemaal bij haar namelijk, dapper en gevoelig tegelijk. En zo is ze ook.

Geplaatst

Hoi Jessie,

Wat een prachtige betekenis en leuk ook voor die stagiare dat je haar naam hebt gebruikt.

Ik spuit gemiddeld 13 dagen in de stimulatie. 1ste keer 13, tweede keer zou 13 zijn en nu 12 of 13. Ben benieuwd.

Ben er echt aan toe!!

Weltuste allemaal!

-xxxxxxxxx-

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag heb ik me aangemeld op dit op dit forum en ik blijf maar alle verhalen lezen.

Ik zit vol met vragen.. 2.5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil alleen helaas steeds weer elke maand ongesteld.

Nu zijn we nog maar 26 en 28 dus ik dacht kerngezond ik ben zo zwanger maar helaas :(

De huisarts heeft me meteen doorgestuurd naar het radbout in Nijmegen daar start ons avontuur.

Na een HSG-scan kwamen ze er achter dat ik 1 dichte eileider heb. Maar de arts stelde me gerust met 1 kan je nog prima zwanger raken.

Na ons volgende bezoek om de hsg te bespreken en om een soort van plan van aanpak te maken starte de arts meteen al het gesprek met.. ik heb overlegt met me collega's en we gaan toch een kijkoperatie doen uitslag beide verstopt en geen kans meer op een natuurlijke zwangerschap. Ik was kapot maar nu na ons gesprek ga ik niet meer negatief denken maar vooruit. Ik heb alleen zoveel vragen we staan nu op de wachtlijst voor ivf over 3 maanden zijn we aan de beurt.

Een probleem ben als de doods voor naalden! heb alles al geprobeert ggz theapie NIETS werk! wat is jullie ervaring met spuiten is het echt zo pijnlijk en veranderen de hormonen echt zo leven. hoop wat te horen gr

Geplaatst

nou bobby zou je niet zo druk maken tis allemaal heel spannend dat wel maar dat komt omdat je niet weet wat er komen gaat en het spuiten leek mij ook heel eng maar is me 1000% meegevallen het zijn maar hele kleine dunne naaldjes en in je achterhoofd houden dat het allemaal voor jullie wondertje is :) wanneer ben je op de wachtlijst gezet??? ik keek toevallig op het forum en zag je berichtje ben vorige jaar mama geworden via icsi in het radboud en top daar als je vragen heb gewoon stellen wij beantwoorden ze wel ;)

Geplaatst

Hoi Bobby,

Welkom op dit fantastische forum. Succes ook met de aankomende behandeling.

Ik ben ook erg bang voor het prikken geweest. Je krijgt bij de gezamelijke afspraak prikinstuctie en als je het zo eng vindt om het zelf te doen, kan je man/vriend het dan niet bij je doen?? Ik las laatst ook van een forumlid die heel erg bang is voor de prikken dat zij 1 uur voor de prik een verdovende pleister aanbrengt op de insteekplek. Misschien iets voor jou??? Probeer je echt te ontspannen en probeer je telkens in je hoofd te halen dat je het voor het goede doel doet. Dat werkt bij mij heel goed. Ik ben inmddels bijna klaar met de 3 de keer. Dus meid, het komt echt goed, geloof me!!!!!!!!!!!!

Even een kleine update van hier.

Morgen weer naar het ziekenhuis voor fm 3. Ben nml wat missleijk en heb een soort van "grieperig" gevoel in mijn hoofd. En ik heb steken in mijn eierstokken. De eiblaasjes waren weer vermeerderd. Er zijn er al 9 die mee gaan doen met de punctie. 10 staan er nog in de wachtrij die waarschijnlijk ook nog mee gaan doen. Ben benieuwd. 19 zou mooi zijn. Nu maar hopen dat ik na de echo van morgen door mag met de pregnyl. Ben nu best zenuwachtig......

wordt vervolgd.

Ga nu lekker mijn bed in!!

Knuf meiden.

Geplaatst

Hoi,

Bedankt voor jullie berichtjes zo fijn.

Ik kan het eigelijk alleen maar met me partner delen en een goeie vriendin alleen hier snappen jullie me.

Na de kijkoperatie ben ik op de wachtlijst gezet. Ik ben nu over 3 maanden aan de beurt! Zo spannend eerst moesten we bloedprikken daar krijgen we 5 maart de uitslag van. En als het bloed van ons beide goed is gaan we verder. Ik ben dus zeg maar april aan de beurt heel erg spannend dus allemaal. Alleen van hor en zeggen is ivf een hele klus. Kan je in de tijd van prikken wel gewoon werken hoe hebben jullie dat gedaan xx

Geplaatst

Hoi Bobby,

Ik heb ondertussen 2 IUI behandelingen, 1 ivf en 3 icsi behandelingen gehad.

Afgelopen November ben ik bevallen van een hele mooie dochter.

Ik vond het hele traject best zwaar, maar zo de moeite waard geweest.

Tijdens een behandeling kun je goed werken. Ik heb altijd bij elke behandeling gewoon door kunnen werken.

Ik heb ook niet zo heel erg veel last gehad van de hormonen, ik was alleen iets meer opvliegerig en ik heb wat hoofdpijn gehad.

En het valt wel met mee dat het een hele klus is, maar wat het wel zwaar maakt is de onzekerheid en de spanningen.

Je bent er in je hoofd heel erg mee bezig, daarom is werken juist goed, dat heeft afleiding.

In het begin zet je iedere dag 1 spuitje in je buik ( ik geloof dat bovenbeen ook mag) en na een tijdje ga je 2 spuitjes per dag zetten om eitjes aan te maken. In die tijd moet je geregeld op controle voor een echo om te kijken of de eitjes goed groeien. Die periode is vaak wel even wat drukker, maar dat ligt eraan hoe vaak je terug moet.

Na de punctie heb ik 2 dagen niet gewerkt, en daarna kon ik weer gewoon gaan werken.

Zo heb ik even in het kort uitgelegd wat ze gaan doen.

Als je vragen hebt stel ze gerust. Ik heb heel veel steun gehad aan de meiden op dit forum.

Het zijn echt kanjers. De buitenwereld begrijpt het allemaal niet zo goed en dan is het fijn om met mensen te kunnen praten die weten wat je doormaakt. Heel veel succes.

Hou vast aan je droom.

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik heb gewoon doorgewerkt hoor Bobby, alleen als ik naar het ziekenhuis moest/moet heb ik een dag vrij. Ivm lange reistijd en het niet naar het werk terug kunnen. Maar goede medewerking van baas en collega's!!

Tuurlijk is het een gedoe en ben je er mee bezig, maar meid, het is het waard. Als er dan nog een kindje uit mag komen is het helemaal de moeite waard geweest. Ik hoop dat we dat allemaal mee mogen maken. Heel veel succes.

Hier a.s. donderdag de punctie!

Er zijn 19 eiblaasjes geteld die mee gaan doen. Helaas voel ik me nog niet zo lekker en heb nog steeds buikpijn. Maar goed, ik heb het er voor over. We gaan gelukkig verder!!!

Dus wordt vervolgd.....

Fijne avond.

Geplaatst

Dat is mooi nieuws!

@ Fren, gefeliciteerd!!!

@ Raba, hoe gaat het met je?

Geplaatst

Goofy:Gaat het ene moment beter dan het ander. Ben misselijk. Dus hopelijk is dat een goed teken. Net alles eruit gegooid. Hoop dat de tijd vliegt.

Morgen voor jou de punctie dag spannend succes morgen. Hopelijk veel eitjes. Hoe voel je je nu?

Geplaatst

Fren: gefeliciteerd. Wat leuk zeg.

Raba: ik hoop dat het misselijk zijn een goed teken is.

Goofy: ik ga zo hard voor je duimen morgen.

Geplaatst

@ Raba, tjeetje meid, wat balen dat je zo missleijk bent.

Ik hoop zo dat het zwangerschapskwaaltjes zijn. Zo Spannend!! Succes.

@ Jessie, meid, dank je wel.

Hier het resultaat:

16 eicellen en vers zaad!!!!!!!

Er zijn er 11 geinjecteerd en liggen nu lekker te broeden in de broedstoof!

Zaterdag krijgen we een telefoontje of ze doordelen. Ik hoop het zo!!

Als het allemaal naar wens gaat dan hebben we zondag de tp!!!

Zo spannend!!!

Ik houd jullie op de hoogte.

En de punctie ging redelijk trouwens. Niet mijn hobby maar goed te doen.

Knuffel weer, tot schrijfs en fijne avond

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Geplaatst

yes, Goofy, dat wilde ik graag horen.

16 en VERS zaad. Dat is echt geweldig. 11 geinjecteerd.

Daar zullen vast wel een paar goede bij gaan zitten.

Laat je nu maar even lekker verwennen door je partner want je hebt weer een hele prestatie geleverd met het stimuleren en de punctie. Oh, ik kan zelf bijna niet wachten tot het telefoontje van zaterdag. Blijf ons vooral hier op de hoogte houden want ik leef zo met je mee.

Als mensen mij vorig jaar hadden gezegd dat ik gisteren mijn verjaardag kon vieren samen met mijn dochter had ik ze niet geloofd, en nu een jaar na het begin van de laatste poging die ook in febr. startte had het ik mooiste kado van de wereld bij me, mijn dochter. Dus geef nooit op en blijf moed houden.

Geplaatst

Goofy hier ook nog even een berichtje wat een top score. Ik duin heel hard.

Jessie vandaag dag 9 hopelijk vliegen de dagen voorbij. Heb tot nu toe een goed gevoel maar vind de uitslag dood eng. Zo bang voor teleurstelling. Blij dat we morgen na mijn werk met vrienden in een hotel in landgraaf gaan. Hun carnaval vieren en skieeen en ik lekker een boek lezen bij de openhaard. Vliegt de tijd hopelijk snel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden