Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even egobericht ben bekaf net pas thuis. na heel veel file. Van de 17 waren 13 rijp. En zijn er 11 bevruchtingen. Hebben 2 blastocysten Teruggeplaatst gekregen. En hoeveel er in de vriezer gaan krijgen we over 2 weken schriftelijk te horen. Testdag 8 november

Geplaatst

Jooeeehhhee, wat een superbericht!! Sterkte met de wachtweken!! Ik duim me suf voor je!!

@ Jessie, hahahaha, geeft niet hoor meid, maar oo was het maar zo...... hahahahahahaha.

Alles goed met de andere dames?

Vanavond weer TVOH kijken, joeeheee, gezellie!

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

RABA mooi 2 kleintjes aan boord. HIer draaien de duimen weer volop voor je. Succes meid.

Hier alles goed. Ook lekker tvoh aan het kijken.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Rava, super, 'meis!! Ga voor je duimen!

@Loes en de rest; met mij gaat het heel goed. Ben inmiddels 24 weken zwanger van een meisje! Blijf het een raar idee vinden. Heb ook echt om moeten schakelen in gedachten van zwanger worden naar zwanger zijn.

Loes, heel veel sterkte de komende tijd. Zal zeker erg heftig worden!

Geplaatst

Raba, pas net in de wachtweken dus. Enorm spannend, wat een goed nieuws twee emmy's aan boord en mogelijk cryo's. Die je hopelijk voorlopig niet gaat gebruiken. Heel veel succes met wachten...pfff!

Geplaatst

Geen goed gevoel meer. Ben zo bang dat het weer mislukt is. Borsten zijn niet gevoelig meer. Verdrietig zijn we. Hopelijk komt het door de zenuwen. Durf echt niet eerder te testen zo bang voor de teleurstelling

Geplaatst

Hoi Hoi Dames,

Hoe gaat het hier?

Wij moesten op 21 oktober naar het ziekenhuis met de illusie dat we mochten starten met het traject...het blijkt nu dat mijn man 1 jaar van de chemo af moet zijn...Dus dan kunnen we in april 2012 pas starten....!!

En die moeite voor de 14 kilo in nog geen 2 mannden kwijt...voor...niks!!!! Maarja, ik ben ze wel lekker kwijt, 17 kilo zelfs!!

Nu moeten we als de scan van mijn man goed terug komen op 13 januari, dan gaan ze ons op de wachtlijst zetten voor IVF en dan tussen het wachten door gaan ze starten met IUI......

Aangezien dat ik nog met wat vragen zit voor de arts heb ik vrijdag 11 november een teleonisch consult.

Hoe is het verder hier met jullie allemaal?

Groetjes Sanaatje

Geplaatst

Sanaatje, ook hier wil ik je ff een hart onder de riem steken. Wees trots op jezelf en je mannetje met wat jullie tot nu toe samen bereikt hebben. Ik weet hoe groot de kinderwens na zo'n heftige periode is. Als er iets is, weet je me te 'vinden'.. Raba, spannende dagen voor jou dus... Kan je je inhouden om niet eerder te testen?

Geplaatst

@Raba: Het zegt nog niets meid. Kop op voor het zelfde geldt ben je hardstikke zwanger. Maar goed ik snap de onzekerheid en de angst natuurlijk heel goed. Ga je eerder testen? Lieve Raba heel veel sterkte deze laatste wachtdagen en ik wens je al het geluk van de wereld.

@ Sanaatje: Balen dat jullie nog langer moeten wachten. Maar wat super de super knap 17 kilo in 2 maand. Misschien had je deze druk wel nodig en was het je niet gelukt als je wist dat je toch tot januari de tijd had (ik probeer er even een positiever draai aan te geven:)) Vraag: Waarom gaan ze nu al wel door met iui en nog niet met ivf wat is de gedachtengang daarachter. Ik vind het een beetje krom van beiden kun je toch zwanger raken.

@ Jessie: Bij jou schiet het nu echt op he? Spannend! Ben zo benieuwd hoe jullie kleine popje straks gaat heten. Ik heb een namentik. Wanneer er een kindje wordt geboren is na de vraag of alles goed is altijd gelijk de tweede vraag en hoe heet het.

@ Goofy: Hoe is het bij jou? Is je lichaam al weer de oude?

Wij gaan zo eens even lekker naar de woonboulevard. Besloten om in ons huis te blijven wonen en niet te gaan verhuizen, door ingeklapte huizenmarkt. Nu dus maar lekker ons eigen huisje opknappen. Verder ben ik weer wat strenger op de lijn aan het letten. Ik ben zelfs begonnen met hardlopen. Ik wil er nog 5 kilo af hebben (sanaatje nog tips) voordat ik me weer ga aanmelden. Dit wordt op zijn vroegst januari. Ben er op een of andere manier nog niet aan toe. Zal wel een beetje de angst zijn van laatste kans.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

@ Appel, hé meid! Wat knap van je dat je verder bent aan het afgevallen! Hier is het qua lijn helemaal mis. Ik ben flink gegroeid. 6 kilo in totaal van het niets doen en zitten. Met mijn lichaam gaat het wel iets beter, bedankt dat je ernaar vraagt! Ik ben nog wel erg moe en moet rustig aan doen. Het heeft zo zijn tijd nodig. Maar het komt uiteindelijk goed. Als jullie in januari gaan starten dan lopen we misschien wel gelijk. Wij starten hopelijk rond 15 januari. Spannend hé.

@ Raba, kop op meid. Het is echt heel spannend. Ik duim me suf voor je!! Laat je niet gek maken door je gedachten.

@ Fren, gaat het goed met jou?

@ Sanaatje, wat balen dat je nog even moet wachten met de behandeling. En dan ook nog eens zoveel afgevallen in zo'n korte tijd voor het doel. Weest inderdaad trots op jezelf dat je die kilo's nu kwijt bent. Nu kan je lichaam "uitrusten" en kan je er in april volop tegenaan. Maar ik hoop dat de IUI zijn werk doet en dat de rest niet nodig is. Succes meid!

@ Jessie: hoe gaat het? Nog nieuws? Lek je nog steeds of is dat nu minder?

@ Doortje: wat een prachtig manneke is Jorrit. Leuke schermafbeelding!! Gaat het goed met je? En met het manneke?

Hier niet veel te melden. Rustig aan weer wat uurtjes aan het werk. Ik tel de dagen af naar januari!

Goed weekend allemaal!

---xxx---

Goofy

Geplaatst

Raba: ik herken die onzekerheid nog zo goed. Ik vond de wachtweken echt een hel. Ik weet ook nog dat ik zeker wist dat het niet goed was. En toen ik positief getest had kreeg ik vreselijke paniekaanvallen dat het fout zou gaan.

Ik vind het ook zo spannend voor je.

Appel, ik heb gisteren mijn laatste dag gewerkt. Dus nu komt het inderdaad dichtbij..

De kleine blijft alleen nog steeds in een stuit liggen. Ik heb donderdag een afspraak met de gyneacoloog om te kijken of ze het kindje kunnen gaan draaien. Zo ja, dat zal dat de week erna gaan gebeuren. Ik wil geen stuitbevalling dus als dat niet lukt kies ik voor de keizersnede. Dus het blijft wel even spannend hier.

De naam hebben we al zolang in gedachten. Al vanaf het begin van het hele traject en dat is nooit veranderd.

Geplaatst

Even een vroeg bericht we hebben een positieve test met clearblue maar een negatieve met predictor. Straks nog een doen. Het kruisje kwam al heel snel.

Geplaatst

Hey Raba,

Oh meis ik ga je toch heeeeeel voorzichtig feliciteren. Ik had het ook met Clearblue gelijk positief en de predictor negatief. Dat zijn echt kl*tetesten. Ik vond die van de kruidvat 2 voor 5 euro heel fijn en betrouwbaar. Ze ligt nu namelijk in haar bedje te snurken :D. Hou ons op de hoogte meiske. Oh zo spannend!!!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Raba: ik ga je toch ook vast voorzichtig feliciteren, maar snap dat het nog even heel spannend is. Ik hoop dat je straks weer een mooie positieve test hebt! Het is je zo gegund!!!!

Geplaatst

Oh Raba ik hoop zo voor je dat het waar mag zijn. Ik sprong bijna van mijn stoel toen ik las een postitieve test.

Ik heb ook met die van het kruidvat getest. Zowel die hele goedkope als iets duurdere. Die waren erg duidelijk. Ik vond de clear bleu en predictor ook niet prettig. Kreeg daar foutmeldingen op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden