Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even een paar dagen van het forum en kijk nou eens:::::::::

JESSIE: MEID GEFELICITEERD. WAT EEN PRACHTIG WONDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:clap2::clap2::clap2:

Laura; jij ook heel gefeliciteerd.:happydance:

Ben heel erg blij voor jullie!:toppie:

Meiden, op naar een mooie zwangerschap en geniet!

:icon_flower::icon_flower::icon_flower::icon_flower:

Up-date van hier, ik heb helaas wat bijwerkingen van de deca. Flinke opvliegers en mijn vriend migraine is weer geweest.

Maar evengoed ook goed nieuws. Ben vanochtend ongi geworden dus 19.04.11 kan ik met de Puregon beginnen.

Maar ooooo, wat een prachtig nieuws is dat hier op het topic!

Ben blij, blij, blij voor jullie!!!!:happy:

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Fren, zo dat klinkt aardig spannend zeg, een embolie. Kwam dat zomaar opeens? Je moet dan wel veel spuiten zeg. Ook de bloedverdunners er nog eens bij. Maar wat je schrijft, alles voor het goede doel. Succes meid !

Geplaatst

goh dames wat een goed nieuws hier allemaal!!! proficiat!

ik ben gisteren in het radboud geweest en het word voor ons ICSI, het gaat dus echt gebeuren.....ze verwachten dat we over 2 maanden kunnen beginnen...vind het toch wel eng allemaal, ik heb van tevoren nog een belafspraak en natuurlijk moeten we op een uitnodiging wachten voor de gezamelijke afspraak.

moet het nog even allemaal laten bezinken allemaal.

en dan die keuze he?! 1 of 2 embryo`s? pff............

Geplaatst

roseflower super zeg je kan bijna van start. Logisch dat je het spannend vind. Hier kan je lekker alles van je af schrijven. Succes meid

Goofy wel lekker warm die opvliegers. We moeten ook zo'n hoop over hebben voor ons wondertje. Super dat je ongi door is gebroken. Nu nog even en dan heb je al je eerst fm. En tp spannend

Geplaatst

Roseflower: Fijn dat je weet waar je aan toe bent en dat het nu dan echt eindelijk allemaal snel gaat beginnen. Natuurlijk is het eng je weet niet precies wat je te wachten staat en aan de andere kant vond ik dat (achteraf) eigenlijk ook heerlijk dat je niet weet wat je te wachten staat. Je kunt (tenminste ik) het dan allemaal makkelijker over je heen laten komen. In ieder geval wens ik je nu al veel succes en dat jullie wens mag uitkomen.

Goofy: eindelijk weer eens blij met een ongi. Ik hoop wel dat ie vanaf nu weer heel lang uitblijft zo'n maand of 9 :).

Raba: Ben je al weer een beetje over de teleurstelling heen, van het niet door kunnnen? Mijn hoop is dat wij ons ook in mei kunnen gaan aanmelden. Hopelijk gaan we dus straks een beetje gelijk op.

Hoe gaat het met de prillle zwangeren? Jessie, wanneer mag je komen voor een echo?

Groetjes allemaal

Allemaal

Geplaatst

Wow, wat een goed nieuws hier!!! Meiden van harte!

Wij hadden anmiddag de brief met de afspraken en recepten. Wel een hele sapel weer, maa blij weer te beginnen.

@ goofy de embolie was idd spontaan. Heb er een week oor n het ziekenhuis gelegen en ben 3 mnd thuis geweest van studie destijds

Geplaatst

@ Fren, heftig hoor dat met die embolie. Phoehee. En ja, wat een boel medicatie hé. Wanneer ga je van start? Succes!

@ Appel, ik teken ervoor, over 9 maanden ongeveer! Hahahhahahha. Teken je mee?

@ Raba, zo kan je het natuurlijk ook zien die opvliegers hahahahaha. Idd lekker warm, hahahaha, wat een giller. We gaan lekker snel richting de 1ste fm en hopelijk mag ik nu ook een tp meemaken. Spannend allemaal weer.

Hoe gaat het met jou?

Meiden, allemaal heel veel succes en ik ben ook benieuwd naar de prille zwangeren.

Ik ga nu lekker mijn mandje in.

Tot gauw.

Geplaatst

Goofy, eindelijk je ongi. en dat het nu maar een lange tijd weg mag blijven. De puregon mag er nu bijna al in he. Oh, als je erin zit gaat het zo langzaam, en als ik dit lees denk ik, jeetje het gaat toch wel snel.

Raba, dat zou fijn zijn als je met Raba samen op kunt gaan.

Roseflower en Fren, Laat het maar allemaal over je heen komen, en hebben jullie vragen stel ze gerust. Er zitten hier ondertussen een aantal experts tussen. haha.

Appel: hoe gaat het met het afvallen?

Ik heb zondag een test gedaan, dinsdag en vandaag. Ik kan het nog niet geloven maar ze zijn allemaal positief. Niet een dun streepje, maar meteen een dikke vette streep. Ik voel met goed, heb nergens last van behalve dat mijn schouder helemaal vast zit van de spanningen. Ik zal zo blij zijn als ik een kloppend hartje heb gezien. Ik heb 29 april de echo. En dat duurt nog zo lang.

Geplaatst

Dag dames,

daar was ik ook weer eens!

2 zwangeren lees ik Super, van harte gefeliciteerd!

En Goofy ongested, nou dan weet je in ieder geval zeker dat je met de puregon kan beginnnen!

Ik ben ook ongesteld, dus morgen mag de eerste keer gonal erbij.

En dan 1e paasdag op naar Nijmegen voor de 1e echo.

De vorige keer hoefde ik maar 1 echo, toen was het direct goed. Hopelijk nu ook, en dan heb ik de 26e de punctie. en morgen over 2 weken al de tp.

Ik zit alleen erg te twijfelen over het aantal embryo's. Vorige poging hadden we gezozen voor 1 A of 2 van b/c kwaliteit,

Uiteindelijk had ik 4 a-tjes, dus 1 laten terug plaatsen, 3 ingevroren. de eerste cryo poging daarna is goed gegaan (het ontdooien tenminste, want er was geen zwangerschap) maar de 2e cryopoging zijn allebei de embryos verloren gegaan bij het ontdooien.

Dus ik wil het eigenlijk heel ingewikkeld gaan maken voor het zkh:

2 van b of c kwaliteit

1 van A kwaliteit als ik minstens 2 cryo's over hou (dus minstens 3 a-tjes)

2 als er 2 a-tjes zijn.

Ga het misschien maar even op de digipoli gooien of ze dit op deze manier ook doen...

Goofy, vervelend dat je bijwerkingen hebt van de decapeptyl, ik mag niet klagen , ik heb nergens last van.

Hoe is het verder met iedereen?

Liefs!

Geplaatst

@ Jessie, wat heerlijk om te lezen dat je allemaal positieve testen hebt! En ja, die schouder vol met spanning, ~Gek hé. Wat een stress zal er loskomen en zitten. Maar je bent ZWANGER!!!!!!! Wat een geweldig gevoel!!! Geniet maar flink en voor je het weet is het 29 april. Ik heb 1 dag erna de 1 fm. Ben benieuwd!

@ Esther, tjeetje, je maakt het het ziekenhuis wel moeilijk hahahahaha. lastig he, die keus. Ik hoop dat wij in ieder geval 1 emmy zullen krijgen.

Ik hoop natuurlijk op heel veel meer maar zou niet weten wat ik voel als we horen dat we een TP krijgen. Ben zo benieuwd. Vind het erg spannend allemaal. Die bijwerkingen zijn echt veel erger deze keer. Ik heb last van opvliegers, echt niet te filmen. En ik zou met een bivakmuts moeten werken. Die kin van mij lijkt wel een krater. Ik heb me en partij pukkels. Heb ik echt nog nooit gehad. Maar goed, je hoort mij niet klagen hoor. Alles voor het goede doel. Het spuiten zelf gaat me heel goed af. No problemos!

Meiden, fijne avond weer!

Geplaatst

Hi jessie, nog van harte. Kan me voorstellen dat het allemaal heel onwerkelijk is!

Dit wordt mijn 2 e poging. Eerste is mislukt op oudjaarsdag 2009. Ik had 2 positieve testen, maar bloedtest gaf aan dat er te weinig hcg was voor een doorgaande zwangerschap. Daarna allemaal onderzoek en uiteindelijk tese bij mn vriend, dus ben blij dat we na 1,5 jaar eindelijk weer door kunnen!!!

Geplaatst

Wauw, ik word helemaal warm van de mooie berichten die ik lees hier op dit forum.. Die positiviteit kan ik goed gebruiken. Hier gaat alles goed. Heb weinig last van de spuiten en ik hoop dat dat zo blijft.

De mevrouw waar ik reiki bij krijg ( of hoe zeg je zoiets) kwam met heel positief nieuws.. Ik was er helemaal klaar voor! Nou dat was fijn om te horen..

@jessie die 29e lijkt zo ver weg, maar is al best dichtbij.. Ik snap dat je enorm naar dat moment toeleeft!

@fren heerlijk dat je er weer voor kunt gaan na zo'n lange pauze en nu blijven plakken!

Ik ga denk ik wat driesecondelijm vragen bij de tp...

Heb vandaag een dagje vrij en ga lekker even de stad in,

fijne dag

Geplaatst

Inderdaad appel dat zou leuk zijn

Esther zo moeilijk die keuze. Maar ik begrijp je. Hopelijk kan het

Margot fijn dat het goed gaat hihi vraag die 3seconde lijm ook voor ons.

Wij zijn de teleurstelling te boven gelukkig ging dat snel laat de tijd maar snel gaan en de ongi komen

Geplaatst

Fren, ik schrik een beetje van je berichtje. 2 positieve testen en de bloedtest was niet goed. Zou ik ook beter een bloedtest moeten aanvragen?

Geplaatst

@ jessie

Nee, dat heb ik dus ook direct in het zh gevraagd toen we de info bijeenkomst hadden. Ik ben zwanger geweest, anders zou de test niet positief zijn geweest. Maar het is niet goed gegaan. Ik ben ook 4 dagen kater direct gaan menstrueren. En volgens mij heb jij heel duidelijke testEn, toch? Bij mij waren ze 2 dagen na de bloedtest al niet meer positief. Niet van schrikken dus, voor ons gewoon een heel lullige samenloop van omstandigheden. Het zh gaf ook aan dat een bloedtest nie noodzakelijk is. Als je twijfelt kun je atijd aan de huisarts vragen of hij een bloedtest wil doen, maar aan 1 uitslag heb je niks. Je zou het dan 2 keer moeten doen m te zien of je hcg goed stijgt. Dit hoort te verdbbelen iedere 72 uur geloof ik.

Geplaatst

@emvElin Ik heb de afgelopen twee keer gekozen voor een tp van 2 embryo's, wat de kwaliteit ook zou zijn. Ik ben natuurlijk al wat op leeftijd, en als het een tweeling zou worden, zou dat meer dan welkom zijn. De kwaliteit van de embryo's was wisselend, eerste keer twee keer een c en de tweede keer een a en een b. Maar ik snap dat de keuze moeilijk is..

Geplaatst

Hallo meiden,

Zo weekend, heerlijk! Nog leuke plannen allemaal?

@ Margot, ben jij al aan de Puregon? Of start je morgen of overmorgen?

Gaat goed bij jou hé? Fijn hoor. Hier gaat het ook wel, heb alleen wat last van de bijwerkingen.

Maar goed, je hoort me niet klagen hoor, :happy:.

@ Raba, fijn te lezen dat het goed met je gaat!

Heerlijk hoor al die mooie berichten hier.

Blij om dat te lezen. Hoop dat we allemaal zo eindigen hier!!!

Meiden, goed weekend en tot schrijfs!

Geplaatst

@goofy Ik begin maandag pas met de puregon.. Dus net een dagje eerder dan jij! Heb vandaag enorm last van mijn rug.. Met de kerst ook al spit gehad en dat lijk ik nu weer te hebben.. Jeetje wat voel ik me dan bejaard. Heb vanavond nog staan tennissen maar je moest niet zien hoe..

Nou ja hopelijk gaat het weer snel weg..

Groetjes

Geplaatst

vandaag weer een brief gehad van t radboud dat we officieel op de wachtlijst staan, t zal 2 a 3 maanden duren voordat we kunnen starten.

ik heb wel begrepen dat je je (als je aan de beurt bent) aan gaat melden op de eerste dag van je menstruatie en dat je dan de recepten krijgt voor je medicatie, maar ik lees hier ook dat sommige van tevoren al weten wanneer ze moeten beginnen met de spuiten, of is dat bij iedereen bij anders?

ja ik ben nog een groentje op dat gebied haha....

Geplaatst

Je krijgt te horen wannee je moet spuiten als je aangemeld bent. Da an overigns ook een maand opgeschoven worden dordat ze vol zitten. Spannend dus. Succes!

Geplaatst

@ Margot, Dat is knap balen zeg die spit. Sterkte. :icon_flower:

Dan gaan we bijna gelijkop lopen. Hoe komt het dat jij langer met de deca door moet gaan totdat de puregon erbij kan? Heeft dat met de menstruatie te maken of met inplannen ofzo? Ik heb 30 april de 1ste fm, en jij dan? Misschien komen we elkaar nog wel tegen. Zou leuk zijn.

Nou meid, sterkte met het ruggetje en doe voorzichtig aan.

@ Roseflower, je krijgt idd pas te horen wanneer je kan gaan spuiten als je bent aangemeldt. Zodra je toestemming hebt om te bellen, meestal na de gezamelijke afspraak, mag je bij de 1ste dag van de menstruatie bellen. Dan krijg je te horen of je door bent of een maand moet wachten. Ze sturen dan ook de recepten en het schema op. Spannend meid, sterkte nog ff met wachten. Voor je het weet gaat de 1ste spuit erin!

@ Fren, ik heb wel heel veel respect voor jou hoor! Je hebt echt heel lang moeten wachten voor de volgende poging! Succes hoor!

Meiden, weltruste!

Geplaatst

@goofy ik heb geen idee waarom ik zo laat begin met de puregon. Zat zelf ook al te rekenen, maar ik ga er maar van uit dat ze dat in het ziekenhuis wel drie keer checken voordat ze het opsturen.. Ik heb de 27e een fm.. dus dat is wel netjes na 9 keer spuiten.. Ah ja, geen idee..

Met mijn rug gaat het nog steeds heel slecht.. Vanmiddag mijn reikimevrouw op bezoek gehad en die gaf mee als tip.. "er staat nu maar 1 ding in je agenda wat belangrijk is en waar jij echt bij nodig bent en dat is mama worden.." dus heb mijn werk afgebeld.. En dat doe ik niet graag, maar het gaat echt niet.. Ik heb er vanmorgen een half uur over gedaan om uit bed te komen.. en dan heb ik mijn man nog in de buurt, maar die is straks weer de hele week weg..

Nou meiden, nog een fijne avond

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden