Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Sanne,had je gisteren al gesproken per sms,maar nogmaals,ik vind het een goede score die 15 eitjes.

Morgen hopelijk nog een paar meer,en deze week nog je punctie?

Spannend hoor. Beter zo,dan een overstimulatie,daar zit je helemaal niet op te wachten.

Wens je veel succes morgen meid!

Hoop zo dat je dat telefoontje niet meer krijgt. En dan ben je aangemeld!! :waiting:

Ja ik ben zelf ook wel blij met 15 eitjes. De hoeveelheid maakt me niet zo heel erg veel uit, als ze kwalitatief maar goed zijn, dat is het belangrijkste. Liever wat minder eitjes van goede kwaliteit dan meer eitjes van mindere kwaliteit. En idd, die overstimulatie wens ik niet nog een keer mee te maken.

Herma, hoe was het? Weet je al wat meer over de punctie en over het vocht in je baarmoeder?

Paula, Heb je inmiddels al getest? Ohwww, ik vind het ook super spannend. Kan me voorstellen als je allemaal kwaaltjes hebt, dat je dan geneigd bent om eerder te testen..

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Jeetje moest even nogal wat bijlezen.

Ik ben een weekendje weggeweest met mijn hubbie naar scheveningen. Hij had me kaartjes kado gegeven voor mijn verjaardag voor Marry Poppins.

Hier waren we zo erg aan toe.

Hier gaat het nog rustig.

Pammie: ik heb me vandaag ook aan kunnen melden. Ik zie dat het nu net 14.00u is en ik heb geen telefoontje gehad. Jippie, dus ik ben nu aangemeld. Hopelijk heb jij ook geen telefoontje gehad.

Ik vond het nogal spannend omdat ik het hele weekend nog niet ongi was geworden.

Ik dacht al dat ik me vandaag niet meer zou kunnen aanmelden en vanmorgen, ja hoor, toch wel.

Sanne: wat fijn voor je. 15 eitjes. Dkt. Kremer is inderdaad een erg leuke man. Wij hadden hem bij de intake. Ook wij waren toen te laat en het eerste wat hij deed was een kop koffie voor ons halen omdat we zolang in de auto hadden moeten zitten.

Geplaatst
Hallo dames,

Jeetje moest even nogal wat bijlezen.

Ik ben een weekendje weggeweest met mijn hubbie naar scheveningen. Hij had me kaartjes kado gegeven voor mijn verjaardag voor Marry Poppins.

Hier waren we zo erg aan toe.

Pammie: ik heb me vandaag ook aan kunnen melden. Ik zie dat het nu net 14.00u is en ik heb geen telefoontje gehad. Jippie, dus ik ben nu aangemeld. Hopelijk heb jij ook geen telefoontje gehad.

Ik vond het nogal spannend omdat ik het hele weekend nog niet ongi was geworden.

Ik dacht al dat ik me vandaag niet meer zou kunnen aanmelden en vanmorgen, ja hoor, toch wel.

Sanne: wat fijn voor je. 15 eitjes. Dkt. Kremer is inderdaad een erg leuke man. Wij hadden hem bij de intake. Ook wij waren toen te laat en het eerste wat hij deed was een kop koffie voor ons halen omdat we zolang in de auto hadden moeten zitten.

:hello2: :hello2: :hello2: :blob3: :blob3: :hello2: :hello2: :occasion18: Joeoeppieie aangemeld. Wat fijn! Over 21 dagen gaat het beginnen. Je zult zien, het gaat héél erg hard.

Hoe was het bij Mary Poppins trouwens?

Ik begin hier echt mijn eierstokken te voelen. Zelfs bij het naar de wc gaan :crapper:, whahaha.. Het steekt dan gewoon.

Euhm, weet iemand hoe het zit met gemeenschap hebben? Kan dat wel gewoon zonder voorbehoedsmiddel tijdens het gebruik van Decapeptyl en Puregon of moet dat nog steeds met condoom. Nee toch, hoop ik?

Geplaatst

Gezamelijke afspraak

- 8 februari Samsam

- 9 februari MamavanTim

- 11 februari Sharon24

- 18 februari Paula

- 9 maart Sanne

- 31 maart Liesbeth

- 6 april Raba

- 15 april Pammie

- 22 april Jessie

Start Decapeptyl

- 4 maart sharon

- 8 maart Samsam

- 17 maart Paula

- 29 maart Sanne

- 18 april Liesbeth

Start Puregon/Gonal F

- 21 maart Sharon24

- 25 maart Samsam

- 2 april Paula

- 16 april Sanne

- 2 mei Liesbeth

Eerste echo

- 30 maart Sharon24

- 3 april Samsam

- 10 april, 11 april de 2e Paula

- 25 april Sanne

- 10 mei Liesbeth

Punctie

- 30 maart MamavanTim

- 1 april Sharon

- 12 april Samsam

- 13 april Paula

Terugplaatsing

- 4 april Sharon TP van 1 A-embryo

- 15 april Samsam

- 16 april Paula 1 A-embryo

Testdag

- 17 april Sharon

- 17 april Mama van Tim

- 30 april Samsam

- 1 mei Paula

Cryocyclus:

- Sharon 2 A embryo's

Geplaatst

Ja hoor,we kunnen beginnen! Geen telefoontje gehad.

Wat fijn Jessie,jij ook! We lopen nu wel helemaal gelijk.

Nu maar wachten op de formulieren,en over 21 dgn de Decapeptyl.

Heerlijk trouwens zo'n weekendje weg,soms moet je er gewoon even tussenuit.

Sanne,dat is wel een goeie vraag trouwens over gemeenschap en hormoongebruik. Zou ik ook wel willen weten.

Geplaatst

Op het formulier staat: DEZE HELE CYCLUS MET CONDOOM VRIJEN!

Dussss.....

Geplaatst
Ja hoor,we kunnen beginnen! Geen telefoontje gehad.

Wat fijn Jessie,jij ook! We lopen nu wel helemaal gelijk.

Nu maar wachten op de formulieren,en over 21 dgn de Decapeptyl.

Heerlijk trouwens zo'n weekendje weg,soms moet je er gewoon even tussenuit.

Sanne,dat is wel een goeie vraag trouwens over gemeenschap en hormoongebruik. Zou ik ook wel willen weten.

Wat fijn..:blob6: :blob3: :hello2: :hello2: :occasion18: Eindelijk hé? Zet jezelf ook even in de lijst als je de gegevens hebt oké?

Ik had in eerste instantie begrepen dat je voordat je met Decapeptyl begint niet zwanger mag raken en dus beschermde gemeenschap moet hebben. Maar ik twijfel nu of dat nog steeds moet.

Want ik had al 1 groot eitje van grootte 18mm, dus dat betekent dat die bijna kan springen. Is het nou zo dat door de Deca deze niet springt, of kan dat wel?

Geplaatst
Op het formulier staat: DEZE HELE CYCLUS MET CONDOOM VRIJEN!

Dussss.....

OEPS!! Nou ja, ik kan het niet meer ongedaan maken. Let vanaf nu wel wat beter op dan.. Maar ja, de condooms die we gekocht hadden, pasten helemaal niet, haha..

Geplaatst

Wij hebben er geen gebruikt, maar ja, Arjan heeft 0,0 zaad in zn sperma. Dus hebben we er alleen voor gezorgd dat ie niet in mij klaar kwam... Vies om te zeggen, maar dat was in ons geval echt wel voldoende... hihi.

@ Pammie: jaaaaaaa! Het begint!!!!!

@ Sanne: door de deca zou die niet moeten springen volgens mij...

Geplaatst

Maarrrr Paula: Hoe voel je je? Ik ben zóóóó benieuwd. Ga je wachten tot vrijdag met testen?

Ergens lijkt het me super eng om eerder te testen. Ook omdat je van die bolletjes bijwerkingen kon krijgen toch? Ik ben al zo vaak teleurgesteld als ik ging testen, dat ik er een beetje angstig van word bij het idee dat het negatief kan zijn. En zo moet ik helemaal niet denken. Positief blijven!!!

Geplaatst

Jessie, Pammie!

Eindelijk is het zover he?! Wat leuk dat jullie gelijk op lopen dan kan je ook ervaringen delen en zo. Ben blij dat jullie indd geen telefoontje hebben gehad die bezorgde mij ook stress toentertijd...

Paula, hou je t nog vol? Mij lukt t niet echt om afleiding te zoeken omdat ik nergens zin in heb, herken je dat? Ik heb vandaag via huisarts bloedtest aangevraagd, ga een afspraak maken voor vrijdag as mijn officiele testdag.

Dat van die gemeenschap wist ik niet, ik probeerde t rond de eisprong nog een laatste x voordat de icsi zou beginnen. Oeps!

groetjes

sam

ps.vanochtend weer getest, gelukkig nog steeds posiitief

Geplaatst

@ jessie aangemeld wat goed heerlijk he zo'n weekendje weg denk dat wij dat het weekend van 8 mei maar eens gaan doen dan zijn we een jaar getrouwd

@ sanne ik had dat ook ik kon ook niet meer naar de wc kon er geen druk meer op verdragen best vervelend als je moet haha ik duim iig voor je

@ pammie WHAAAA WAT GOED jij ook al is wel fijn als je gelijk loopt met iemand nu begint het allemaal

@ paula trek je het nog een beetje en ga je morgen niet al stiekem testen ben zo benieuwd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hier weer lekker gewerkt vandaag met dat mooie weer maarja nog 4 dagen te gaan

Geplaatst

Echt waardeloos geslapen vannacht, constant veel te warm, of last van mijn buik. Of dan wilde ik op mijn buik liggen, maar dan deden mn borsten weer zeer... whahaha, dat wordt nog wat als ik echt zwanger zou zijn.

Wrs vandaag toch even een tussentest doen op het werk.

Ik hou jullie op de hoogte.

Xxx

Geplaatst

En en Paula? Heb je een tussentest gedaan op het werk?

Ik hoop zo op een positief bericht van je!!

Samsam, nog steeds positief!! Dat klinkt hoopvol. Dus je gaat een bloedtest doen? Je bent gewoon zwanger, wat fijn!!

Hier vandaag de tweede echo gehad. Moeten donderdag weer komen voor een echo. Gaat niet zo hard als bij een ander doordat ik minder Puregon spuit. Maar het zag er wel héél goed uit zei ze!

Daarbij kwam ook nog eens dat ik erg beweeglijke eierstokken heb en dat ging nog lastig worden tijdens de punctie. Schrok er wel een beetje van.

Geplaatst

Hallo!

@ samsam: ik heb ook werkelijk nergens zin in... kan me amper concentreren op iets. Werkt best lastig zo! Maar goed, nog 2 dagen werken. Heb wel met regelmaat last van mijn buik, en dat geeft wel veel onzekerheid.

Wat ik voel lijkt niet op een menstruatie, het is een wat drukkend en zeurend gevoel. Verder heb ik een misselijk/knagend gevoel in mijn maagstreek en zijn mijn darmen met regelmaat van slag... En ik slaap heel heel slecht, zucht. Kan niet op mijn buik slapen. Doet zeer aan mijn borsten én aan mijn buik.

De tussentest... (Kelly als je dit leest: ik wilde dit op het werk nog niet zeggen): die was positief! Het duurde even voordat het streepje op kwam zetten en deze was in het begin heel vaag, maar werd steeds duidelijker. Ik hoop zo dat de test positief blijft! Ik hoop mezelf groen te mogen maken op 1 mei, eerder doe ik het niet!

@ Sanne: hou je het spuiten nog vol? Gaat de goede kant op toch? Je hebt iig 15 follikels lees is. Beter langzaam en goed, dan overstimulatie!

Knuffels!!!

Geplaatst

Hallo dames!

@ Carolina: ik herken dat wel hoor, dat slechte slapen en darmklachten.

Wat ik voel lijkt in de niet op een menstruatie, het is een wat drukkend en zeurend gevoel. Verder heb ik een misselijk/knagend gevoel in mijn maagstreek en zijn mijn darmen met regelmaat van slag... En ik slaap heel heel slecht, zucht. Kan niet op mijn buik slapen. Doet zeer aan mijn borsten én aan mijn buik.

@ Ramona: hoe is het met jou? Hou je het vol?

Nou, nog even volhouden!

Groetjes,

Paula.

Geplaatst
Hallo!

De tussentest... (Kelly als je dit leest: ik wilde dit op het werk nog niet zeggen): die was positief! Het duurde even voordat het streepje op kwam zetten en deze was in het begin heel vaag, maar werd steeds duidelijker. Ik hoop zo dat de test positief blijft! Ik hoop mezelf groen te mogen maken op 1 mei, eerder doe ik het niet!

@ Sanne: hou je het spuiten nog vol? Gaat de goede kant op toch? Je hebt iig 15 follikels lees is. Beter langzaam en goed, dan overstimulatie!

Knuffels!!!

Aááááhhh POSITIEF :occasion16: :blob3: :blob3: :hello2: :hello2: :blob6: :blob6: :wav: JOEPPPIEIEIE.. Oh wat zou dat fijn zijn als je jezelf groen kan zetten op 1 mei.. Maarrr dat duurt niet lang meer.. Wat moet dat een fijn gevoel geven! Super Paula!! Gefeliciteerd!

Het spuiten wordt minder prettig nu, maar helaas, het moet nog even door! Net wat je zegt, overstimulatie is ook niets en ik ga liever voor safe. En er zitten er behoorlijk wat, ook met 100 eh Puregon vonden ze dit een super resultaat. Weet niet hoe ik er anders bij had gezeten als ik meer had gespoten.

Geplaatst

wat super zeg sanne en jessie dat jullie nu aangemeld zijn.

Ik hoop zo dat ik deze week ongesteld word en er plek is. Niet net als de vorige keer dat ik voor 14 uur een telefoontje kreeg.

Geplaatst

Ik ga nog niet echt juichen voordat het 1 mei is...

Maar het geeft wel een goed gevoel.

Xxx

Geplaatst
Ik ga nog niet echt juichen voordat het 1 mei is...

Maar het geeft wel een goed gevoel.

Xxx

Ik juich wel voor jou ;)!!! Vind het in ieder geval super voor je! En nu maar hopen dat het goed blijft gaan!! Ik ga heel hard voor je duimen.

Raba, je bedoelt waarschijnlijk Pammie! Ik ben al een tijdje aangemeld en heb deze week de punctie al.

Ik hoop ook echt dat je je direct kan aanmelden als je ongi wordt. Zou wel heel zuur zijn als je deze keer weer niet terecht kan toch?

Geplaatst

Tijdens de GA hebben ze ons verteld dat de dames die een bepaalde maand niet mee kunnen doen, op de "voorrangslijst" voor de maand er na worden gezet. Dus dat je nooit langer dan 1 maand extra hoeft te wachten.

Dus Raba: help ze hieraan herinneren hoor!!!

Geplaatst

Dat hebben ze bij ons ook gezegd. Ik zou als ik jou was, als er weer geen plek is, je ook niet zomaar af laten schepen met "wacht maar een maandje".

Maar wie weet maken we ons hier druk om niets en kan je je gewoon aanmelden.

Geplaatst

PAULA!! Wat lees ik? Ik juich ook hoor.:blob1:

Je hebt een positieve test,wat geweldig!!

1 mei je testdag? Oei spannend...ga je vanaf nu elke dag testen?

Lieve Sanne,je hebt deze week wel een hoop ritjes naar Nijmegen,alles voor een goed doel hé.

Hopelijk ziet het donderdag harstikke goed uit,en heb je zaterdag misschien de punctie?

Denk niet dat je je zorgen moet maken over die beweegelijke eierstokken,weet niet helemaal wat ik me er bij moet voorstellen,maar dat zal vast niet meer pijn bij de punctie! Komt allemaal goed.

Raba,wanneer verwacht je je ongie? Hopelijk kun jij je ook heel snel aanmelden!

Samsam,Mooi hoor dat je test nog steeds zo positief is. Super!

Hopelijk kan iedereen straks GROEN invullen.

Geplaatst
PAULA!! Wat lees ik? Ik juich ook hoor.:blob1:

Je hebt een positieve test,wat geweldig!!

1 mei je testdag? Oei spannend...ga je vanaf nu elke dag testen?

Lieve Sanne,je hebt deze week wel een hoop ritjes naar Nijmegen,alles voor een goed doel hé.

Hopelijk ziet het donderdag harstikke goed uit,en heb je zaterdag misschien de punctie?

Denk niet dat je je zorgen moet maken over die beweegelijke eierstokken,weet niet helemaal wat ik me er bij moet voorstellen,maar dat zal vast niet meer pijn bij de punctie! Komt allemaal goed.

Raba,wanneer verwacht je je ongie? Hopelijk kun jij je ook heel snel aanmelden!

Samsam,Mooi hoor dat je test nog steeds zo positief is. Super!

Hopelijk kan iedereen straks GROEN invullen.

Ja inderdaad, het zijn heel wat ritjes richting Nijmegen deze week. Maar zeker alles voor het goede doel. Ik verwacht ook zaterdag de punctie. Er zaten al heel wat eitjes rond de 18 dus het schiet op. We gaan de dag voor de punctie al naar Nijmegen en overnachten daar dan. Hierdoor hopen we iets minder gestresst aan te komen. Heb nog steeds geen idee hoe laat we moeten vertrekken iedere keer. Vanmorgen al om 07.30 uur weggegaan. Kwamen we om 09.15 uur aan. Het liep uit, dus uiteindelijk om 10.15 uur aan de beurt. Maar toen we terugreden naar huis stond er een hele lange rij voor de parkeergarage want op het bordje stond "vol". Nou ja, je zal maar een punctie hebben en door de parkeergelegenheid te laat komen.

Geplaatst
Ja inderdaad, het zijn heel wat ritjes richting Nijmegen deze week. Maar zeker alles voor het goede doel. Ik verwacht ook zaterdag de punctie. Er zaten al heel wat eitjes rond de 18 dus het schiet op. We gaan de dag voor de punctie al naar Nijmegen en overnachten daar dan. Hierdoor hopen we iets minder gestresst aan te komen. Heb nog steeds geen idee hoe laat we moeten vertrekken iedere keer. Vanmorgen al om 07.30 uur weggegaan. Kwamen we om 09.15 uur aan. Het liep uit, dus uiteindelijk om 10.15 uur aan de beurt. Maar toen we terugreden naar huis stond er een hele lange rij voor de parkeergarage want op het bordje stond "vol". Nou ja, je zal maar een punctie hebben en door de parkeergelegenheid te laat komen.

als je een punctie of een andere belangrijke afspraak hebt kun je je autosleutel afgeven en zetten hun hem voor je weg is ons verteld tijdens de gezamelijke afspraak wij hebben hem nooit in de garage geparkeerd maar iets voorbij het ronald macdonalds huis gewoon op het zand staat doordeweeks helemaal vol met auto's en het koste ook nog eens niets en het is maar 3 min lopen

@ paula alvast voorzichtig gefeliciteerd :bf_new:hopen dat deze kleine kruimel lekker blijft zitten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden