Ga naar inhoud

Hoe ervaren de mannen alles hier?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, mijn man vertelde me laatst dat hij al een tijd geleden lid was geworden van een Hyves pagina die over IVF gaat.

Hij kon daar zelfs niet eens zomaar lid worden, kreeg diverse mailtjes met de vraag WAAROM hij eigenlijk lid wou worden. (wat zouden ze denken? Dat hij een of andere goorrepper is die erop kickt om anderen over hun vruchtbaarheid(sproblemen) te zien praten? hahaha)

Enfin, nadat hij had uitgelegd dat we de hele MM al hadden doorlopen en een zoontje hadden en nu een hernieuwde kinderwens hadden, en hij graag door de ervaringen van anderen iets wijzer kon worden en er op die manier meer voor mij kon zijn, toen werd hij uiteindelijk "toegelaten".

Nu weet hij wel dat dit forum iets compleets anders is, maar heeft toch een zekere rem.

Hoe gaat het verder met jullie? Jullie hebben er nu een paar wachtdagen opzitten. Wanneer zouden jullie eventueel mogen testen?

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi, onder andere daarom zijn Diane en ik ooit weggegaan bij Hyves. Ik heb daar nu ook niets mee, en mis het ook niet. Liepen mij te veel verknipte figuren rond.

Ik vindt eerlijk gezegd dit forum veel persoonlijker, en kan nu niet zeggen dat er hier verkniptelingen rondlopen.

Ja, we hebben er al 2 dagen opzitten, en gelukkig heb ik genoeg afleiding op mijn werk, dus niet alleen maar aan het tellen.

We mogen op 23 november testen.

Dus rustig de dagen voorbij laten gaan.

Fijn dat er mensen zijn die nu heel hard de duimpies drukken, laten we hopen dat alles zal meehelpen.

Geplaatst

Hoi Diane,

dat zullen lange 2 weken voor jullie worden.Zoek maar flinke afleiding.shoppen kan ook wel eens helpen.met pas van je man helemaal.haha.

wij zitten er nu een jaar in.onderzoeken ,ziekenhuis,operatie,klussen enz....

maar helaas ,vandaag welkom ongi weer !!!baal,baal,baal.toch steeds weer een teleurstelling!!!heb altijd ff nodig om het weer te laten zakken,dan komt eisprongetje weer in zicht,om ons te laten weten dat we weer flink tekeer moeten gaan,vervolgens in bed blijven liggen met je vriendjes nog in je en hopen dat ze m,n eitje flink gaan omhelzen,daarna vervolgens weer eens wachten,wachten,wachten.

Duurd altijd lang,je kunt dan de klok wel vooruit kijken,maar daar weet je vast alles van.

nou doeeiiiii,ik ga lekker m,n mandje in,voel me niet heppy de peppy.

Geplaatst

Ho ho ho Luna grensgevalletje dit hoor hahaha.:hmh::bf_nonew: Bij deze is uw opmerking genoteerd hahaha.

Maar inderdaad wachten en wachten en nog weer wachten, maar voor een goed doel.

Hoelang moet je nog verder met de onderzoeken dan, en weet je al wanneer je eventueel het traject gaat stappen?

Geplaatst

Dat grensgevalletje?hmm,bedoel je die pinpas van jou?haha.shoppen werkt vaak goed hoor bij vrouwen!!!!Hoe gaat het bij jullie.

Er is een week voorbij,hoop dat het goed gaat.

Ik kan begin december afspraak maken bij gyn. voor in januari.

Ben er al x geweest,heb ook al verschillende vragen en onderzoek gehad)bl@ehhh'.

Dus ben benieuwd hoe het dan verder gaat,komen dan als goed is niet op een wachtlijst.Maar heb nog 1 poging op de natuurlijke manier,en hoop natuurlijk dat dat gaat lukken.dus we kunnen weer flink aan het werk.haha.Maar januari komt nu wel erg dichtbij.Een beetje ben je ermee bezig,vandaar dat ik ook hier mee kijk.Vind het ook leuk om jullie te volgen.

doeiiiiiiiiiiii

Geplaatst

Pinpas is bij mij altijd een gevalletje grens hahaha.

Tsja gaat best goed wat ik steeds van Diane hoor, ze heeft weinig tot geen last, vanochtend een soort krampje maar geen paniek.

Pffff, lijkt me nu niets meer dat wachten, hebben wij ook moeten doen, maar we waren blij toen het eenmaal echt zover was.

We zijn af en toe een weekendje weggegaan, of andere leuke dingen doen, dan duurde de wachtperiode niet zo lang.

Maar deze week wel het idee dat dit wachten langer duurt, maar we zitten al op wachtdag 8, dus nog maar 6 te gaan tot het testen.

Hoe gaat jouw man ermee om?

Geplaatst

Volgens mij voel je ook alles,krampjes e.d.,je bent er natuurlijk steeds mee bezig.

Wanneer mogen jullie gaan testen??

Mijn man?

die baald flink als ik weer ongi ben geworden,die denkt ook dat het wel goed komt op de natuurlijke manier,maar ja dat is nog maar 1 poging.Ik ben dan zelf teleurgesteld en dan ook ff 2 dagen heel stil en niet gezelli,hij vind het erg om mij dan zo te zien.

En tja,als dat eisprongetje er weer eens aankomt dan wordt het toch een beetje moeten.We kunnen er trouwens wel goed over praten.Hij is ook minder gaan drinken,maar had er wel moeite mee om te geloven dat het echt invloed heeft.

Wat hij ervan vind als we in de mmm zitten?Ik ben daar meer mee bezig dan hij.

Denk als we erin zitten dat ie heel erg meeleefd,hij is wel heel erg zorgzaam.Hij vindt wel dat ik alles positiever moet zien,daar heeft hij denk ik ook wel gelijk in.

mannen zijn wat dat betreft toch heel anders denk ik,vrouwen zijn gevoeliger.

Geplaatst

Ik denk inderdaad dat jullie ook alles nu meer voelen dan normaal, maar lijkt me niet meer dan logisch.

Maar waarop baseerd je man dan dat het wel op de natuurlijke manier gaat lukken?

Nah dat helpt zeker hoor, ik drink dus ook alleen in het weekend en geen sloten drank. Scheelt echt.

Inderdaad, maar vergeet niet jullie moeten ook alles ondergaan en voelen en wij niet.

Jullie doen het werk, en wij de ondersteuning en af en toe een klein lever klusje.

Geplaatst

Hoi Luna,

We mogen 23 november testen. Zitten nu op wachtdag 8 (bijna voorbij) Morgen al wachtdag 9, dus dan nog maar 5 daagjes.

Wordt wel spannender hoor.

Positief blijven helpt wel, ben ik vanaf het begin geweest.

Heel veel succes met de komende behandelingen als het niet op de natuurlijke manier lukt.

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi allebei,

Tja die man van mij is gewoon positief!Ik kijk te veel in het voren denk ik?had trouwens net een berichtje bij je achter gelaten Diane,maar bij deze,aftellen geblazen!!!duim hard voor jullie!!

Bij ons is het ook nog x zo dat m,n zusje en schoonzusje allebei zwanger zijn.Die sttan je heel dichtbij,dus je wordt er vaak mee geconfronteerd.En dan wil je zelf ook zoooooooo graag!!

Geplaatst

Hoi hoi.

Sinds gisteren (dag 8) wat lichte paniek. Gisterenavond wat bloedverlies bruin en rood.

Vanmorgen wat meer rood dan bruin, daarna wat afgezakt, en vanavond ineens meer rood. Pffffffffff killing. En ik kan alleen maar er voor haar zijn, en niets oplossen, wat voel je je dan machteloos zeg. Laten we hopen maar dat het niets is, kan innesteling zijn, of 1 van de 2 embryo's die niet genesteld is.

Moet zeggen de sfeer is hierdoor niet echt vrolijk geworden, we hadden best wat goede hoop na de afgelopen dagen. Maar oke, laten we de kop niet gek maken en meteen van het ergste uitgaan. Per slot is de 9e dag erg vroeg voor het ongesteld worden lijkt me. Begreep van de arts dat dit meestal pas (ongeveer) tegen de 14e dag is van de terugplaatsing.

Duimpies drukken maar dat het hopelijk loos alarm is.

Geplaatst

o lijkt me vreselijk en moeilijk om niet van het ergste uit tegaan!Je zult er vast heel onzeker van worden!!!maar bedenk ook maar dat het iets anders kan zijn.ik zal veel voor jullie duimen!!!!!dit worden helemaal spannnende dagen,tjee!!

Verwen haar dan maar xtra,extra lief voor d,r zijn hoor!!Maar volgens mij ben je dat evengoed wel!!!

denk aan jullie,,ik vind het zelfs spannend!!

inderdaad killing!!!!

Geplaatst

Hoi Luna,

Diane had het ziekenhuis gebeld, de kans is niet echt groot dat er nog een embrio zal zitten.

We moeten maar een beetje uitgaan van het ergste, mogen wel zondag al testen en evt. maandag her-testen. Afhankelijk van de uitslag evengoed ziekenhuis bellen.

Dus zullen we ons nog door deze 3 dagen moeten heenslaan tot zondag.

En dan zullen we (vooral Diane) het hele traject weer moeten ingaan, maar zal denken we januari 2010 worden. Maar wel goed, kan haar lichaam eerst herstellen.

Laten we dan maar hopen dat de 2e poging meer op levert, en vooral ook cryo's die wel invriesbaar zijn.

Geplaatst

hoi allebei,

dat zou kl*te zijn hé.(sorry ff plat gezegd)maar was nu nog te vroeg om ongi te worden toch?oooh wat zal ze zich ... voelen en onzeker en verdrietig!hopen dat die test miss toch positief is!Was het maar vzondag hè,dan weet je in ieder geval meer,Wachten duurd lang,lang;lang!!

Sterkte allebei met wachten en doe Diane de groeten,voor jou is het natuurlijk ook zooo spannend en inderdaad ,je kunt niets doen!!dan er voor haar zijn.

denk aan jullie,toi,toi,toi!!!

Geplaatst

hoi,

na een aantal dagen van heel veel internet-research gedaan te hebben, ben ik weer eens op t forum aan t lezen...

heb net je berichten gelezen.

heel veel sterkte de komende dagen, en ook de tijd daarna

janneman

Geplaatst

Hoi Luna en Janneman,

Bedankt voor jullie wensen.

Het is inderdaad echt klote (tik het maar voluit hoor).

We hebben er gisteren samen over gepraat en proberen onze koppies weer vooruit te zetten voor de volgende poging, maar het blijft hard, we hadden beiden zo gehoopt, maar het mocht niet zo zijn. Gelukkig geven we de moed niet op. Helaas kunnen we de natuur niet dwingen.

Vandaag de 1e test, maar hoop hebben we niet echt meer.

Geplaatst

hè bah,echt klote !!!moet je eerst weer ff een plekje geven.Soms zo dubbel hè.Waarom zou het niet zo zijn en waarom zou het wel zo zijn??en wat heeft het dan tegen gehouden dat het niet gelukt is.Tenminste dat zijn altijd vragen die mij bezig kunnen houden.

Héél véél sterkte jullie!!!

liefs Luna

Geplaatst

Dank je.

Ze waren niet goed ingenesteld voor zover we weten, morgen evaluatie dus, dan weten we vast wat meer.

Geplaatst

Ja goed gesprek, wat zaken duidelijk.

In februari gaan we weer verder met de 2e poging. Zo krijgt Diane een beertje rust ook lichamelijk om weer bij te tanken.

Komend weekend gaan we samen even lekker bijtanken in Dusseldorf.

Dus even iets anders en de kopjes weer aan iets anders zetten.

Gluhwein, lekker eten en genieten, dat heeft ze wel verdient na alles.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Luna,

Duurde even voor ik reageerde, maar bij deze.

Het weekend was echt super, net als vorig jaar. Even lekker kunnen bijtanken en de koppies naar wat anders kijken. We kunnen er weer helemaal tegen, gaan lekekr rustig naar de feestdagen en dan op naar 2010 en hopen dat het ons dan wel mag lukken.

Ook Diane heeft het gelukkig allemaal goed kunnen verwerken en accepteren, we hebben er samen veel over gepraat. Eerst verweet ze zichzelf dat het niet gelukt was, maar ik heb haar gelukkig duidelijk kunnen maken, dat de beide emmies niet sterk genoeg waren om zich goed in te nestelen, ze liepen ook een dag achter in de ontwikkeling. Dus de kans was al kleiner, en het niets te maken heeft maar haar zelf. Per slot was verder alles eigenlijk ideaal. Dus koppies op en verder naar februari 2010.

En ik hoop dat ook dat het bij alle andere 2010 stellen nu wel mag gaan lukken.

Geplaatst

Oh ja Rene is met 1 "e" anders was ik een meisie hahahaha

• 2 weken later...
Geplaatst

hoi rené(e),haha

nou schiet weer op ,dit jaar bijna voorbij!!!

Ook wij hebben onze afspraak staan in januari,de 14e.

Wel spannend,heb er zin in en kan me ook niet snel genoeg gaan.Hoop dat het allemaal een beetje snel gaat en dat we kunnen beginnen.

2e kerstdag gaan we naar Maaastricht en denk dat we ons maar eens lekker laten gaan!We kunnen bijna kruipend naar ons hotel.En dan 2010 maar weer met goede moed in gaan.

Hoe gaat het met Diane???

gr Luna

• 2 weken later...
Geplaatst

hoi rene,

wilde jullie ff laten weten dat ik,het is echt ongelofelijk!!!zwanger ben!!!!!

we zouden 14 januari op gesprek voor icsi.

het is nog best onwerkelijk,maar echt waar.

hadden het niet meeer gedacht en gingen uit van het ziekenhuis.

liefs Luna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden