Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Hier even mijn update:

Ik had vanochtend weer een uitgangsecho maar we kregen slecht nieuws!!!

Er groeien 2 grote eiblaasjes, en dat was niet de bedoeling.

De poging word dus afgebroken. Het schijnt hooguit 1 keer per jaar te gebeuren, en die keer heb ik dus te pakken. Mijn lijf heeft niet op de deca gereageerd.

Er is wel voor de zekerheid nog even bloedgeprikt en daar krijg ik vanmiddag de uitslag van.

De bedoeling is nu dat ik stop met de deca, en dan weer een bloeding afwacht, daarna starten met de primolut, en waarschijnlijk 2 spuiten deca per dag, maar dat hangt van de bloeduitslag af.

Voor ons is het dus weer even uitstel:sad2:

Jullie allemaal heel erg veel succes met de pogingen!!!:cya:

Liefs Diana

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi,

wat balen dat je net de uitzondering bent!

ik snap het niet helemaal, er horen toch eiblaasjes te groeien?

Of zijn ze te groot?

Of te weinig?

Groetjes Sabke

Geplaatst

Hey sabke,

Ik spuit alleen nog maar de deca, dus dan mag er niks groeien. Pas als je de puregon gaat spuiten moet dat gebeuren. De deca is echt bedoeld om je cyclus plat te leggen, en die van mij is dus gewoon door gegaan.

Nu maar hopen dat de uitslagen van het bloed beter zijn dan donderdag, want toen was de waarde van de oestrogeen ook veels te hoog! En als dat nu weer zo is, tja dan word de volgende poging 2 spuiten deca per dag, pffff

Liefs Diana

Geplaatst

Hè gatver Diana, dat is echt ontzettend balen.

Ik hoop met je mee dat je bloedwaardes nu beter zijn.

Heel veel succes, is toch een flinke teleurstelling weer...

Geplaatst

Hi Diana,

balen zeg! Maar wel goed dat ze het zo snel in de gaten hebben en het je dus geen poging kost! Bijkomend voordeel: lekker een wijntje drinken met Kerst :-) Ieder nadeel heeft zijn voordeel moet je maar deneken!

Kop op!

Fran

Geplaatst

Ah, ik kan t soms niet volgen omdat iedereen anders spuit!

Ik spuit vanaf dag 3 na mijn menstruatie deca en puregon tegelijk, vandaar.

Misschien is het wel een teken dat je lichaam het TE goed wil doen...

In ieder geval, balen. Want je wilt toch snel doorgaan en resultaat zien!

Sterkte

Geplaatst

He bah Diana, zoiets verwacht je niet... Maar inderdaad gelukkig kost het je geen poging, wel weer wachten, jammer (zacht uitgedrukt)...

Sterkte!

Caroline

Geplaatst

ICSI; jij alvast heel veel succes voor morgen!!

Laat je na de punctie maar even lekker in de watten leggen..

Rustig aan en probeer te ontspannen.

Geplaatst

jeetje meid! wat een slecht nieuws pfff dat isdus ook zo vreselijk aan deze behandeling. Het is al zwaar genoeg zonder die "verrassingen".

een dikke knuffel van mij. s

Geplaatst

hoi!

Nu valt mee, al zal ik blij zijn als het voorbij is. Gister was ik op van de zenuwen. Het is dus helemaal mis gegaan met die pregnyl. Ik had alles super goed klaarliggen en alles schoon. Breken die krengen verkeerd af en zit er dus glas bij het poeder:pain10:. En dan?? Geprobeert om het eruit te krijgen dat lukte. Toen gespoten, deed toch echt wel eff zeer. En daarna de stress............mijn hemel als er nou toch glas bij zit pfff heel de avond lopen ijsberen.

Zometeen neem ik alvast paracetamol, als ik naar bed ga een naproxen. Morgen om 7 uur weer en dan gaan we. Voelt goed hoor al zal ik morgen echt wel tril knietjes hebben!! Hoe was jou FM??

tot morgen

Geplaatst

Ja wat een geklooi, ik was ook heel zenuwachtig met de pregnyl. Is vast goed gegaan, glas kan toch niet in dat dunne naaldje komen?

Ik dacht dat ik het al had geschreven maar was in het andere novembertopic... ging goed, links 1 bijgekomen (of vorige keer gemist) dus 4, rechts 5. Woensdag weer FM 3, hopelijk vrijdag de punctie...

HEEL VEEL SUCCES!!!

Caroline

Geplaatst

hallo lieve dames,

Nou het zit erop!! ik was redelijk gespannen. Toen ik eenmaal in de stoel lag werd ik wel naar van de zenuwen. Ik had 1 naproxen op en toen het gebeurde deed het pijn. Maar het was uit te houden en ik heb goed op mijn ademhaling gelet. Nog bedankt voor de tip!! Voelde me erna super stoer!!!

vier eitjes en voldoende zaad was de uitslag. Als alles goed gaat is vrijdag de TP. Ik heb wel napijn dus ik heb me voor de rest van de week ziekgemeld.

Caroline: wat een TOP resultaat!! super joh.

we komen er wel!!

Ben blij dat deze fase voorbij is. Nu lekker uitrusten en dan op naar de laatste fase.

dikke kus van een opgeluchte marjan

Geplaatst

he marjan, wat goed! Fijn dat dit achter de rug is. En je bent van het spuiten af! Ook al zo fijn. Moet je nu al met de bolletje beginnen?

Ben vanmorgen voor de eerst FM geweest: rechts 10, links 6-7. Ze zijn nog wel klein, dus moet meer gonal gaan spuiten en vrijdag terugkomen voor FM2.

Caroline, jij morgen weer, toch?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben wel altijd blij te lezen als dames "Opgelucht" zijn na de punctie...

Wel echt een hoop stoere vrouwen op deze site, als ik met vrienden overleg wat het inhoudt, de dingen die je moet doen voor ICSI, dan zegt de grootste helft nou, echt nooit, mezelf spuiten enz.

Hier lijkt het wel alsof het normaal is. En dat is fijn, van die sterke meiden.

Ik heb morgen fm 2 en miss vrijdag punctie, als ze goed gegroeid zijn... maar aangezien er al een paar bij zaten afg maandag boven de 17 mm heb ik goede hoop.

Liefs, Sabke

Geplaatst

Marjan, fijn dat het achter de rug is, lekker uitrusten nu!

Fran, goeie score!! Altijd lastig dat je niet weet hoeveel er meegroeien maar het is een superbegin!

Sabke, die mensen hebben waarschijnlijk niet zo'n sterke kinderwens als wij allemaal... dat scheelt een hoop. Ik ook morgen FM en vrijdag misschien punctie??? Hoewel ik er 4 van 13 mm had en 1 van 15 en 1 van 16 dus misschien nog even door. Morgen eind van de ochtend weten we het!

Caroline

Geplaatst

he meiden,

Superr spannend dat meten. Fran wat een goed resultaat zeg!! kom ik net kijken met mijn vier schatjes hahahahaha

ik ga jullie volgen!

Sabke: voor mijn gevoel heb ik geen keus. Ik wil zoo graag mijn liefde geven aan een kindje van mijn man en ik. Verder ben ik echt een superr aansteller hoor haha.

Geplaatst

Ja jullie hebben gelijk!

Het is die wens waar je alles voor over hebt!

Ik dacht altijd dat ik dat niet zou hebben, een jaar of 10 geleden, maar echt, mijn lichaam schreeuwt er bijna om! Raar eigenlijk, dat moedergevoel.

Ik ben in mijn vorige relatie een keer spontaan zwanger geweest, ongepland, wat uitdraaide op een miskraam. Sinds dien zijn mijn eierstokken gaan rammelen zeg maar... Dat zwangere gevoel, dat is super!

En mijn huidige vriend heeft 2 kids, pubers beter gezegd, maar dat is toch anders dan van jezelf! En ze zijn echt super hoor, want daar ligt het niet aan. Maar ik wil gewoon iets van ons 2, iets waar je jezelf in terugkent, iets om echt voor te zijn, zorgen....

Sorry, ik draaf weer door en denk weer way to much vooruit...hormonen denk ik.

nou.... ik dream lekker onnnnnn....

Groetjes

Geplaatst

ja, 16 is denk ik wel goed :-) Nu natuurlijk afwachten of ze allemaal doorgroeien...

Ontdekte net wel dat ik - met de nieuwe dosis - nog maar voor 3 keer gonal heb. Morgen dus ff bellen, want als ik na vrijdag nog door moet spuiten heb ik niks meer en de apotheek moet de gonal bestellen. Pff, gedoe!

Marjan, voel je je al wat beter?

Geplaatst

Wel goed zegt ze... super man!

Ik had ook te weinig en heb meteen bijbesteld omdat ik de vorige keer zo lang moest doorspuiten. Nu weet ik niet of ik het ga gebruiken... maar inderdaad, het moet besteld worden en aan huis geleverd bij mij, dus afspraak maken etc. had geen zin in die stress als ik bezig was. Dus slim om het alvast te regelen.

Caroline

Geplaatst

haha, hou nog ff een slag om de arm omdat de arts wel twijfelde over de grootte. Maar er zit tenminste iets! Straks komen we in de rare situatie dat er niet genoeg zwemmers zijn voor de eicellen... zul je net zien:please:

Geplaatst

Fren,

Even een tipje, gewoon naar de apotheek van het Vu bellen. Daar hebben ze het altijd op voorraad/en anders in iedergeval in 1 dag in huis. Als je morgenochtend belt is het zeker geen probleem om het vrijdag op te halen. Zo doe ik het ook......! Dan weet ik zeker dat het goed gaat!

Goede score :toothy10:! Ik hoop op ook zoiets, vooralsnog nog steeds aan het menstrueren.....morgen maar even bellen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden