Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marjan!

Wat fijn dat het goed gegaan is!

Je hebt je er toch maar weer doorheen geslagen.. En nu.. rustig aan, zet je mannetje maar lekker aan het werk ;)

Hier alles nog prima.. Gebeurt voor mijn gevoel veel in mijn buikie, hoop donderdag te zien dat het ook echt zo is.

Nog even en ik sla kerst over, voel me af en toe een paashaas...

Tralalala... is het al bijna donderdag?? Begin ongeduldig te worden. Hoe fijn zou het zijn als we tussendoor zelf even in onze buik konden kijken?!?!?

succes meiden!

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben hier een paar dagen niet geweest, maar Marjan, wil even zeggen dat ik je veel succes wens de komende weken! Wat fijn dat de punctie achter de rug is. Nu is het afwachten geblazen.......zet hem op!!!

Gerreber, ik moet ook donderdag voor de eerste follikelmeting. Ik begin ook wel van alles te voelen nu in mijn buik, dan weer links en dan weer rechts een wat opgezwollen, soms stekend gevoel in de eierstokken. Ben benieuwd hoeveel er groeit....

Geplaatst

@ femke, thanks voor de tip! Ga ze morgen gelijk bellen. Heb geen zin in nog meer strees omdat de gonal op is.

Gerreber, Leeuw, spannend dat jullie donderdag moeten. Hoop op een mooie score. Gerreber, trek je het nog een beetje zonder je man?

Caroline, hoe laat moet je morgen? Ben benieuwd!!

Geplaatst

10.40 uur moet ik morgen. Ik heb sinds vanavond een beetje het gevoel dat ze toch nog even willen wachten... De vorige keer dacht ik ook dat ik na FM 3 de punctie wel zou krijgen maar moest ik ook een vierde keer terugkomen... Ben ook benieuwd! Meld me uiteraard eind van de ochtend.

Caroline

Geplaatst

Caroline, heel veel succes straks, ik hoop voor je dat ze deze keer fm4 overslaan!

Fren; lief van je, maar moet eerlijk zeggen dat het goed gaat. Het gaat goed met hem, dus dat stelt bij weer gerust. Is misschien raar om te zeggen, maar ik heb echt zin in deze poging!

Laat die punctie maar komen, mijn gevoel zegt zo sterk dat het deze keer goed gaat.. we gaan het beleven!

Leeuw; ja spannend hè voor morgen.. Het borrelt en doet maar in mijn buik. Hoop dat het net zo goed gaat als de vorige keer.. Aargh, zal wel een tegenvaller zijn als het nu niet goed groeit.

Trekken jullie het allemaal nog een beetje? hier genoeg te doen, ga mijn huis vandaag maar eens doen denk ik, volgende week (mits punctie) mag ik ook weer niets.

Succes meiden en lekker blijven broeden.. tok tok

Geplaatst

Hoi hoi,

Net al even een verslagje in mijn eigen topic geschreven: vrijdag geen punctie maar komt me eigenlijk wel goed uit. Vrijdag dus FM 4 (had al zo'n gevoel dat dat wel zou gebeuren) en dan zondag of maandag de punctie! Goeie nieuws is dat er weer een paar follikels bijgekomen zijn die een kans maken: nu links 5 en rechts 8!

Caroline

Geplaatst

Dag allemaal, Ik ben SterreMaud, bezig met 1e IVF poging en schrijf op het andere november topic. Dat heen en weer geswitch vind ik een beetje irri worden, dus als het mag haak ik graag hier aan. Volgens mij is deze het aktiefst.

Goed bezig, Caroline. Hoe langer je broedt, hoe meer eieren. Tenminste, bij jou...

Geplaatst

welkom Sterrmoud.

Hier alles oke, nog wel erug moe, waarschijnlijk door de spanning van afgelopen dagen. Tot nu toe niets gehoord van het ZH dus ik neem aan dat de eerste deling goed is gegaan. Nu hoor ik vrijdag meer! spannend!!

liefs marjan

Geplaatst

Ja SterreMaud,

Ik had al een keer voorgesteld om de twee topics samen te voegen maar ik weet niet zo goed hoe... als je een idee hebt?

Caroline

Geplaatst

Heee Caroline,

Dus je moet nog even doorbroeden? Dan maar hopen dat je straks een hele mooie score hebt!

Wie weet gaan we straks nog gelijk op.. Ik ben erg benieuwd wat ik morgen te horen krijg.

Marjan, doe nog maar even rustig aan, je lichaam heeft even rust nodig, zodat je straks je emmy's goed kan ontvangen.

Geplaatst

He meiden,

ik voeg even daad bij het woord. We zitten met een aantal meiden 2 dezelfde forums te vullen. Ik zet hieronder daarom het schema uit het andere topic (dacapeptyl va 24 nov). Vullen jullie ook aan?

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 (verhoging op 8-12) -- 2e echo 11/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- echo 10/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12

Femke -- 1e ivf -- deca va 22/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

Audrey -- 1e ivf -- deca va 24/11 -- puregon va 3/12 -- echo 11/12

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- echo 10/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12

@ caroline, dacht dat ik al gereageerd had, maar kennelijk vergeten op ok te drukken: fijn dat er weer een F bijgekomen is. Baal je erg dat je de punctie pas na het weekend hebt, of valt het mee?

@ marjan: rustig aan doen hoor! Wanneer weet je of er bevruchting is? En ben je nu ook al aan de vieze bolletjes (althans, ik lees overal dat dat he-le-maal geen pretje is...)

Ik heb ondertussen het ziekenhuis gesproken; ik kan vrijdag gewoon in het vu nieuwe gonal ophalen. Geen probleem dus!

X Fran

Geplaatst

hoi Fren, loop jij in het VU? Daar heb ik mijn eerste keer gelopen. Super goede ervaringen. Vrijdag start is met de vieze bolletjes! het is vies omdat de helft terugkomt zegmaar hahaha en het is echt een gepriegel om er twee in je ... te krijgen. Maar ook wel hylarisch! Vrijdag hoor ik of alles oke is en dan wordt die dag ook 1 toppertje terug gezet. DUs nog eff spannend of er een toppertje is

Diana: hoe is het nu met je??

Caroline: Vrijdag je laatste meting? succes met de pregnyl hahaha

gerreber: Ja ik heb lekker vrij. Mijn buik is echt mega groot hmm schijnzwanger haha.

Trouwens toch bizar dat er sinds gister een (hopenlijk) aantal emmys in een schaaltje liggen die van mij zijn en kunnen uitgroeien tot een broertje of zusje voor mijn dochter. Wordt er helemaal week van............

dikke kus allemaal

Geplaatst

:wav:

Hoera!! Allemaal over! Wel zo overzichtelijk.

Marjan, loop idd in het VU en ik moet zeggen dat ik het tot op heden echt een heel prettig zh vind. Iedereen weet precies in welke fase je zit, alles wordt in je status gezet en ze houden zich aan alle afspraken. Nu maar hopen dat het voor ons net zo succesvol wordt als voor jou :-)

Geplaatst

Fren, inmiddels heb je gelezen dat ik het wel fijn vind dat de punctie nog niet vrijdag is.

Vrijdag wordt weer een spannende dag voor een aantal van ons... En morgen ook al trouwens!

Succes iedereen! :blob6:

Caroline

Geplaatst

Ik sluit me hier ook weer aan, wel zo makkelijk inderdaad! Alleen, naar alle waarschijnlijkheid geen ICSI maar IVF.

Hier alles goed, behoorlijk opgezet buikje, vooral ´s avonds, teken dat er wat gebeurd?? Gelukkig is mijn menstruatie eindelijk afgelopen.

Fren, mooi dat het gelukt is met de Gonal!

Caroline, spannend allemaal....volgens mij loop je voorop.

Ik zaterdag 1ste FM meting. Ben wel erg benieuwd!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Morgen weer een echo. Ik ben benieuwd of ze nu wel goed gegroeid zijn. Ik spuit nu 187.5 Gonal.

Ik maak me wel een beetje zorgen. Sinds gisteren verlies ik een heel klein beetje oud (bruin bloed). Gisteren al gebeld met ziekenhuis. Moest wachten tot morgen voor de echo, was al bang dat ik op een of andere manier toch ongesteld werd. (dat is niet zo en kan ook niet door de Lucrin volgens mij) Ze opperden dat ze misschien de baarmoederwand hebben geraakt met de echo afgelopen maandag. Zou kunnen maar dan zou ik denken dat het maar een dag is.

Ik hoop maar dat het niet mijn baarmoederslijm is wat op een of andere manier aan het afbreken is.... want dan kunnen ze niet terugplaatsen.

Iemand hier ervaring mee?

Groetjes Moontje

Geplaatst

Caroline, dat gaat goed bij jou zeg! Maandag of dinsdag de punctie, het komt dichtbij voor je! Zie je er tegenop?

Marjan, voor jou ook spannende tijden, morgen hopelijk een terugplaatsing!

Moontje, ik zou niet weten of oud bruin bloedverlies invloed heeft op de dikte van je baarmoederslijmvlies. Ik zou denken dat het, als het maar niet helderrood is, niet uitmaakt. Je verliest dan maar zo weinig dat ik me niet kan voorstellen dat dat uitmaakt.

Gerreber, jij hebt morgen de eerste fm he? Ik ook. Ik moet om 08:00u al in het VU zijn. Ben heel benieuwd....

Begrijp ik het goed dat ons andere topic bij deze "opgeheven" is? Lijkt me prima, veel overzichtelijker om het bij 1 te houden.

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik las over het bloedverlies, nou, dat heb ik ook gehad, steeds ong een halve dag na de echo een beetje bloedverlies.

Ik ga er van uit dat het gewoon is van het "roeren" ehum...

Maak je er niet teveel zorgen over. Ik heb het niet overlegd dat bloedverlies maar vanochtend op de echo zag mijn baarmoeder er goed uit dus geen punt lijkt me.

Succes nog!

Geplaatst

Geen wonder dat ik het niet kon vinden, ik zocht in het IVF forum!

No hard feelings verder.

Morgen follikelmeeting, spannend. Er groeit wel vanalles. Ik voel het als ik ga zitten. Wat denken jullie, sporten kan toch geen kwaad nu?

Geplaatst

Goeiemorgen Audrey,

Ja sorry, jij bent die andere gestart natuurlijk maar het werd zo onhandig die overlap... steeds hetzelfde verhaal schrijven. Eigenlijk moet dit topic natuurlijk ook Wie starten er half november met IVF of ICSI heten...

Spannend morgen! Ben heel benieuwd hoeveel er groeien bij jou...

Volgens mij kun je gewoon sporten, ik zou niet weten waarom niet? Maar misschien dat iemand anders dat ooit gevraagd heeft?

Succes morgen! (Mag ik al voor de 4e keer...)

Caroline

Geplaatst

Wat een gezelligheid!! Allemaal bezig met het vervullen van onze droom!! Het voelen van de folikol, daar had ik ook super last van. Sporten is geen probleem hoor. Gewoon stoppen als het pijn doet.

Ik ben nog steeds niet geheel herstelt na de punctie, daar maak ik me wel zorgen over. Ik ehb een onwijs dikke buik en ik ben MOE!!

succes allemaal met de metingen!

Geplaatst

Ik ben ook moe, maar kan ook komen omdat je toch minder goed slaapt door de spanning? Is bij mij wel het geval, word veel vaker wakker 's nachts...

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden