Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 (verhoging op 8-12) -- 4e FM 14/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- 2e echo 13/12-punctie 15/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12

Femke -- 1e ivf -- deca va 22/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 5/12 -- echo 12/12

Audrey -- 1e ivf -- deca va 24/11 -- puregon va 3/12 -- punctie 16/12

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- echo 14/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 14-12 punctie

Icsi -- 2e icsi -- deca va 6/11 -- 8/12 punctie -- 11/12 TP???

Estrhalita -- 2de IVF (3de kindje) -- deca va 19/11 -- puregon va 2/12 -- punctie 13/12 -- tp 16/12

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moontje succes morgen!! Die buikpijn is een goed teken joh!

Pregnyl zit erin hoor! De verpleegkundige zei vanmorgen: "oke, dan gaan we nu de pregnyl voor je klaarmaken" maar ik had het helemaal niet bij me. Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Gelukkig ben ik zelf verpleegkundige dus kon ik het makkelijk zelf doen, ging dus prima. Maar voor de VU dames: de verpleging wil hem voor je klaarmaken als jullie het lastig/eng vinden om zelf te doen. Zorg dat je hem meeneemt naar de volgende follikelmeting!

Icsi hoe gaat het met wachten?? Lekker wat afleiding van je dochter denk ik? Vind je dit de zwaarste periode van de behandeling?

Fren ook jij suc6 morgen, en natuurlijk sterremaud en femke, jullie horen morgen wrsl ook wanneer de punctie is.

Geplaatst

Hoi dames,

ik wil even zeggen dat ik het heel fijn vind om hier te lezen wat jullie meemaken, ook al ben ik zelf niet de meest spraakzame hier.

Ik kan er wel wat mee, eerlijk gezegd geloofde ik nooit zo in forums maar op een of andere manier voelt dit anders. We zitten echt allemaal in het zelfde schuitje, althans, we hebben een gezamelijk doel.

Nogmaals bedankt.:wave:

Geplaatst

Fren: fijn dat jemorgen kan komen, nu is de punctie niet ver weg meer!! ik snap t dat je last krijgt van je eitjes jeeetje t zijn er nog al wat!! moeten die er allemaal uit???

leeuw: ik heb voldoende afleiding en toch ben ik er de hele dag mee bezig. Tot nu toe vindt ik dit niet het zwaarste maar volgende week wordt het echt heeel spannend. Het gevoel dat het zomaar over kan zijn bbbrrrrr geen idee hoe ik daarop moet reageren.

dames man lief heeft aangegeven dat hij geen andere poging wil. ik heb gezegd dat ik hier niet op in wil gaan NU. maar ben toch erg verdrietig.

liefs marjan

Geplaatst

Jemig, Marjan... wat een bericht. Ik begrijp het niet helemaal: uit je handtekening begrijp ik dat dit je 2e poging is - verzekeringstechnisch mag je toch nog een keer? ik weet zijn rede natuurlijk niet, maar hoop dat het sowieso niet nodig is en dat je topper blijft zitten. Ik duim nu n og harder! Ik hoop ook dat jullie er samen uitkomen.

Sterkte en wijsheid, meid!

Liefs

Fran

Geplaatst

@ Leeuw, had al bedacht dat ik 'm door de verpleging laat maken. Weet jij - als verpleegkundige - ook hoe lang hij buiten de koelkast kan? Ga morgen tijdens mn werk naar het VU, dus sleep 'm de hele dag mee...

Jij hebt morgen ff een rustdagje, toch? Of moet je aan de bolletjes beginnen?

@ Sabke: succes morgen met de terugplaatsing!! Spannend hoor, daar doen we het allemaal voor!

@ Femke en Sterre, jullie ook succes morgen!!

Geplaatst

He Fren,

die pregnyl mag 3 dagen buiten de koelkast (vertelden ze mij in het VU); dus geen probleem! Succes he vandaag! Ik heb vandaag inderdaad een rustdag, maar last van mijn buik! Pfffff, zal blij zijn als de punctie achter de rug is. Die bolletjes hoef ik nog niet, weet niet wanneer dat start....

Marjan, hoe is het nu?? Mijn advies: focus je nu vooral op deze pogin, praten over de toekomst komt wel weer als dit achter de rug is (wat ik natuurlijk niet hoop!!) Maar het is misschien allemaal wat te vroeg en te vers om alweer over volgende pogingen na te denken. Vind dat je het goed hebt opgelost voor nu. En....deze blijft gewoon zitten toch???? :)

Geplaatst

Ik heb ook een rustdag vandaag. Maar die buik zeg, pfff.

Morgen pas de FM. Hoop zo dat ze rijp zijn en dat ik dan donderdag punctie heb. We zullen zien.

Succes voor alle ladies die spannende dingen hebben vandaag!

Zal het schema zo even aanpassen..

Geplaatst

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12 (verhoging op 8-12) -- 4e FM 14/12

Leeuw -- 1e icsi -- deca va 21/11 -- puregon va 3/12 -- 2e echo 13/12-punctie 15/12

Caroline -- 2e icsi -- deca va 26/11 -- gonal va 28/11 -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12

Femke -- 1e ivf -- deca va 22/11 -- gonal va 5/12 -- 2e echo 15/12

SterreMaud -- 1e ivf -- deca va 23/11 -- gonal va 5/12 -- 2e echo 15/12

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- echo 14/12

Gerda -- 2e icsi -- deca va 25/11 -- puregon va 4/12 -- echo 10/12 -- 14-12 punctie

Estrhalita -- 2de IVF (3de kindje) -- deca va 19/11 -- puregon va 2/12 -- punctie 13/12 -- tp 16/12

Geplaatst

Hoi Marjan,

Wat kunnen mannen toch ontactisch zijn zeg!! Daar ga je toch niet over beginnen als je nog niet eens weet wat de uitslag van deze poging is! Sjonge jonge, mannen... Die van mij kan het ook hoor, niet dat hij zegt te willen stoppen maar hij zegt al jaren eigenlijk met enige regelmaat als ik het over zwanger worden heb: 'zullen we niet liever een Beagletje nemen?' Nou weet ik het onderhand wel, misschien dat ze toch bang zijn voor de teleurstelling en dat dit een hele onhandige manier van ze is om zich te uiten?

Succes en trek je er voor nu niks van aan! Komt later wel.

Caroline

Geplaatst

Ha dames,

Heb inderdaad geen zin om het nu uitgebreid met manlief er over te hebben. En deze topper blijft natuurlijk gewoon zitten!!!

man is erg bang voor mijn gezondheid, met die hormonen enz. Gister veel buikpijn dus ik denk dat het met name stress en angst is.

hoe voel je je nu Caroline?

sterre en leeuw: geniet van je rustdag. lekker wandelen in de kou??

Fren: hoe was je hopenlijke laatste FM?

dikke winterkussen vanuit hier.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Net terug van het ziekenhuis. Nu naar Gonal: 300.... Woensdag weer terug. Wel wat gegroeide Folikkels. Eentje van 18 mm.... Maar ik heb er nog steeds een hard hoofd in.

Nu maar zorgen dat ik een beetje rustig blijf....

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- 5e echo 16/12

Geplaatst

Probeer het vertrouwen te houden Moontje! Hoe moeilijk dat ook is. je kent de verhalen van vrouwen die heel weinig eitjes hadden en toch zwanger zijn geworden...

Marjan, ik voel me prima, heb eigenlijk nergens last van, behalve hele pijnlijke tepels... heb ik al een week, vorige keer ook maar niet zo erg als nu. Alleen beetje gevoelige buik als ik plotseling opsta.

Iedereen moed houden hoor! Klets maar van je af hier.

Caroline

Geplaatst

Hai Meiden,

Vanmorgen weer geweest voor FM 4. Ze hebben gekeken en ik moest weer bloedprikken, maar alles zag er prima uit. Word straks gebeld over de verdere gang van zaken: ik moet óf vanavond, óf morgen de pregnyl zetten, dus woe of don punctie!! In totaal lagen er nu 24 follikels, waarvan er een stuk of 15 zeer veelbelovend lijken. Spannend dus!

Moontje; houd moed. Ze houden je goed in de gaten, dus het komt allemaal goed. Duurt misschien alleen wat langer...

Gerda; heb je de punctie al achter de rug??? Hoe ging het? En belangrijker: wat is het resultaat??

Geplaatst

Moontje: komt goed meid!! eitjes kweken dat kunnen ze heel goed!!! maar je mag best eff een dip hebben hoor. Het is ook allemaal niet makkelijk!

Fren: MY GOD!!! nou dit moet goed komen hoor!! 20 folicols dat is ehhhh bijna twee jaar cryo's in de vriezer hahahahhaha (grapje he')

Geplaatst

Net gebeld: vanavond om 2100 de pregnyl (die al in een spuitje in de koelkast ligt, god zij dank!) en woensdag om 8 uur melden in het zieken huis. Punctie om 0900 uur... Spannend!!

Fren -- 1e icsi -- deca va 20/11 -- gonal va 1/12-- 4e FM 14/12 -- punctie 16/12

Moontje -- 1e ivf -- Lucrin va 16/11 -- gonal va 25/11 -- 5e echo 16/12

Geplaatst

Jeej Fran! Hartstikke goed toch? Lekker dat de pregnyl voor je klaar ligt...

Nu op naar woensdag, als jij net je punctie hebt gehad mag ik bellen voor de bevruchtingen, brrrr weer een spannende dag!!

Alvast succes vanavond, maar wordt een eitje want niet anders dan de rest...

Caroline

Geplaatst

Ahh, wat goed Fren. Woensdag eindelijk van die bult eieren af. ;-)

Fijn dat de pregnyl is klaargemaakt, heb je die stress in ieder geval niet.

Weet jij trouwens hoe dat werkt in het VU, word je dan ook gebeld ivm bevruchtingen of moet je zelf bellen? Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen over de bevruchtingen dan de punctie....

Vervelend Moon, dat het niet zo vlug gaat.. Of althans niet zo snel als je gehoopt had. Hang in there!

Hoe is het bij jou gegaan, Gerda!?

Marjan, hoe is het daar, op het wachtbankje?

Geplaatst

Sterre, geen idee eigenlijk. Ik denk dat ik woensdag bij de punctie wel hoor of ik gebeld word of zelf moet bellen. Maak me ook meer zorgen om de bevruchtingen hoor. Vriend heeft extreem weinig zwemmers (in de twee monsters in totaal slechts 8), maar we hopen dat het iets beter is omdat hij is gestopt met roken.

Gerda, joehoe???

Na hoeveel dagen heb je eigenlijk een TP? altijd 3?

Geplaatst

Heee meiden,

Sorry voor mijn late reactie; Punctie is goed gegaan! Ze hebben toch nog 8 eitjes gevonden en waren blij met het resulaat!

Was wel blij dat ik mijn moeder bij me had, het viel me weer 100% mee!!

Het zit er weer op en nu hopen dat er een paar mooie emmy's onstaan. Dan donderdag eventueel terugplaatsing.

Leeuw; jij veel succes morgen, gewoon ontspannen, dan valt het mee!

alle andere meiden heel veel succes met de fm etc...

Ik duik lekker vroeg mijn mandje in ;)

Liefs, Gerda

Geplaatst

Gerreber, goed nieuws! 8 eitjes, super toch??? en fijn dat de punctie meeviel!

Moontje, wat vervelend dat het zo langzaam gaat allemaal, maar er zit tenminste groei in. Hebben ze je iets verteld over de kans dat deze poging afgeblazen wordt? Vervelend dat je met die kerststop zit, anders kunnen ze gewoon net zo lang stimuleren tot het groot genoeg is, toch? Nou kop op he! Probeer nog even moed te houden!

Fren, je loopt precies 1 dag achter op mij! Spannend voor je ook. En wat mooi, 20 follikels! Ik kan jullie waarschijnlijk morgen antwoord geven op jullie vragen (wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn en hoeveel dagen na bevruchting de tp is). Vriend en ik moeten er om 8:15u zijn. Ook ik zie meer op tegen de bevruchtingen dan tegen de punctie op zich. Maar komt misschien ook omdat ik nog geen idee heb hoeveel pijn me te wachten staat....ach we zien wel. Wordt vervolgd!

Sterre en Femke, suc6 morgen!

Oh en Sabke: ik vind het ook fijn om hier te kletsen met elkaar. Het is toch prettig om wat "lotgenoten" te hebben om alles mee te delen; in onze vriendengroep is het toch wel voor de meesten een ver-van-hun-bed-show. Grappig dat we zoveel met elkaar delen zonder elkaar te kennen he!

groetjes en iedereen succes met de volgende stap!

Geplaatst

We ontlopen elkaar geen van allen veel volgens mij. Vind het wel fijn hoor, 'praten' met andere meiden die het zelfde doormaken is toch wel anders dan met vriendinnen, hoe lief en begripvol ze ook zijn!

Gerda,fijn dat je moeder meekon, en wat een goede score!!nu afwachten, daar zie ik het meeste tegenop!

Geplaatst

Fran, de TP is meestal 3 dagen na de punctie, je wordt 's ochtends gebeld of je belt zelf en dan 's middags de TP. Dan hoor je ter plekke hoeveel bevrucht zijn (bij mij tenminste).

Gerda keurig toch 8 eitjes!

Leeuw, heel veel succes morgen! Ben benieuwd hoeveel eitjes ze er bij jou uit weten te halen...

Verder iedereen: blijven ontspannen af en toe (zeg ik ook tegen mezelf...) :wave:

Caroline

Geplaatst

Fren: eindelijk een punctie in zicht! Fijn zeg.

Allemaal:dank je wel voor de opbeurende woorden.

Ze hebben nog niets gezegd over de kansen van afbreken, ik geloof er niet meer zo in... Maar nog een dagje en dan weten we het. Vanavond 300 mg Gonal erin en dan maar hopen dat het werkt!

Groetjes Moontje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden