Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lieve lieve meiden.

Vandaag hebben mijn man en ik de evaluatie gehad van onze derde icsi. Eigenlijk wisten we het al wel in het weekend dat we getest hebben maar vandaag hebben we uiteindelijk echt besloten dat we gaan stoppen. Ik vond het een moeilijke dag. Eigenlijk kwam dat pas toen we bij de arts zaten vanmorgen. In een keer werd het echt definitief, zo ging het ook voelen zeg maar. Ik realiseerde me dat dit de laatste keer zou zijn dat we in dit ziekenhuis zouden zijn (we wonen op de veluwe maar zitten in het umcu), niet meer die ritjes ernaar toe, nergens meer naar uit kunnen kijken. Over en uit. Wat doet dat pijn! Vandaag ben ik voorgoed de hoop verloren op een kindje van ons samen. Nu pas gaat het echt landen. We zijn heel verdrietig. Toch wil ik onze kinderloosheid niet gaan ervaren als een achtbaan of een nachtmerrie. Ik zou het willen gaan ervaren als een reis. Een reis heeft een begin en een eind en heeft een doel. Het is niet zinloos, het vereist actie en geen passiviteit. Zo wil ik verder gaan samen met mijn mannetje. Op reis naar een toekomst waarvan ik (en niemand) niet weet hoe die zal zijn. Het zal een reis worden die over bergen en door dalen zal gaan maar het zal een prachtige reis worden, daar ben ik van verzekerd. Er zijn mooie dingen voor ons weggelegd, dat weet ik zeker.

Ik wil jullie bedanken! Dit forum was voor mijn gevoel de plek waar ik zoveel begrip, herkenning en meeleven heb gevonden. Voor mij hebben de contacten hier me geholpen om deze moeilijke tijd door te komen.

Ik ga ook echt geen afscheid van jullie nemen hoor! Ik ben veelte nieuwschierig hoe het met de meiden gaat waar ik b.v. mee op het wachtbankje heb gezeten. Degenen die tijdens mijn eerste behandeling zwanger zijn geraakt zijn nu zo ongeveer uitgeteld (het uitgerekend in november topic)...ik wil weten wat voor wondertjes jullie kleintjes zijn en weten hoe het met jullie gaat. De groep die in juni uitgerekend is...

En dan de pauzemeiden...Ik ga jullie volgen meiden!

Al zal de vijgenboom niet bloeien,

al zal de wijnstok niets voortbrengen,

al zal de oogst van de olijfboom tegenvallen,

al zal er geen koren op de akkers staan,

al zal er geen schaap meer in de kooien zijn

en geen rund meer binnen de omheining-

toch zal ik juichen voor de Heer,

Jubelen voor de God die mij rest.

God, de Heer, is mijn kracht.

Dit is mijn geloof en mijn houvast. Hierdoor zie ik het leven zitten!

[url=
][/url]

Meiden...ga je doel achterna! Blijf hopen en geniet van elk moment want het leven is veel te mooi om bij de pakken neer te gaan zitten!

Liefs esther

• Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

PRACHTIG verwoord, ik kan niet anders zeggen. Ik heb je zeker de laatste behandeling goed gevolgd ook omdat we zo'n beetje gelijk opliepen.

Ik zit met tranen in mn ogen ook omdat ik het je zoooo gun en je altijd voor iedereen een lief woord over hebt. Meid ik wens jou en je mannetje al het geluk van de wereld, jullie verdienen het!!!!

Heel veel liefs,

Marion

Posted

Esther en partner

wat een moeilijke beslissing hebben jullie moeten nemen pfffff

het was jullie zo gegund!!!!

Ik zit met rillingen op mijn lijf en met tranen in mijn ogen als ik dit lees en schrijf.

Moet zo moeilijk zijn voor jullie, ik wens julie heel veel sterkte met dit besluit, het zal wel een hele tijd duren voordat jullie het plekje kunnen geven en kunnen accepteren.

Ik vind dat je het heel mooi omschreven hebt zodat jullie een reis hebben gemaakt en verder gaan met de reis naar de toekomst wat het ook maar brengen mag maar er zullen vast en zeker hele mooie dingen op jullie pad komen zoals jij het ook schrijft.

geniet en steun elkaar in deze moeilijke tijd, maar dat zit wel goed zo te lezen.

Heel veel sterkte

Dikke knuffel Claudia

Posted

Lieve Esther,

Ik moet ook een traantje laten...wat een heftig proces. Ik denk dat jullie er nog niet helemaal zijn in het verwerkingsproces, maar jouw instelling en visie zijn geweldig.

Je weet nooit wat er in de toekomst nog gaat gebeuren, of dat jullie een andere draai geven aan jullie kinderwens, in ieder geval wil ik jullie heel veel geluk wensen.

Veel sterkte,

liefs, Nine

Posted

Lieve Esther,

Jullie zijn op het punt aangekomen waar we allemaal hopen nooit te belanden. Hoe zwaar moet het zijn om die diepe wens los te laten. Ik heb enorm veel bewondering voor jullie dat jullie dit kunnen. En ik hoop dat jullie heel, heel erg gelukkig blijven samen.

Veel liefs,

Henne

Posted

Lieve Esther,

Wat een verhaal! Ik heb het gelezen met tranen in mijn ogen. Ik ben er ook een beetje stil van. Ik vind het een hele moedige, maar ook een moeilijke beslissing! Ik wens jullie ontzettend veel geluk en gezondheid.

Liefs

Posted

Esther,

Toen ik je bericht las, kreeg ik kippevel. Het punt dat jullie nu bereikt hebben, is een keerpunt in jullie leven. Ik wens jullie veel sterkte, kracht, maar vooral ook een mooi en rijk leven toe. Rouw, geef het een plek en leef!

Iedereen die aan dit traject begint of is begonnen denkt hier wel over na, maar niemand hoopt het ook echt te bereiken. Ik vind het ontzettend zuur dat het voor sommigen onder ons niet weggelegd lijkt te zijn. Het leven is soms verschrikkelijk oneerlijk.

Veel liefs,

Esk

Posted

Hoi Esther,

Ook ik lees dit met een brok in mijn keel....word er stil van.

Wat heb je je verhaal mooi beschreven en knap van je dat je dit forum

niet afsluit en dat je je mede wachtbankzitters wil volgen...

Ik wens jou en je man heeeel veel sterkte om dit defenitiefe besluit een plek te geven.

Lieve groet,

Manon.

Posted

Lieve Esther,

Ook ik moet wel een traantje laten als ik je verhaal zo lees. Ik vind het zo vreselijk dat het jullie niet gegund is, ik had het zo voor jullie gehoopt.

Je omschrijft het echt prachtig en ik hoop dan ook dat jullie de kracht hebben om het zo te verwerken en samen een prachtig leven met jullie tweetjes te houden.

Jullie liefde voor elkaar is overweldigend en ik wens jullie saampjes het allerbeste van deze wereld toe.

Veel liefs, Dorine

Posted

Ik heb net als de vorige dames met tranen in mijn ogen en een brok in de keel dit zitten lezen. Wat een mooie verwoording zeg. We hopen allemaal nooit op dit punt aan te komen, helaas is het voor jullie wel gebeurt. Heel veel sterkte samen en ook heel veel geluk en plezier samen.

Liefs

Posted

Esther,

Je brengt ons allemaal aan het huilen! Je klinkt wel heel moedig, ook ik wil jullie veel sterkte wensen en wens jullie een mooi leven. Gelukkig neem je geen afscheid van ons, dat zou ik jammer vinden. Wel af en toe moeilijk denk ik, als meiden die je kent wel zwanger worden. Wat een dappere beslissing!

Liefs,

Caroline

Posted

Esther,

Kippevel krijg ik bij het lezen van jouw bericht. Wat een ontzettende moedige keus die jullie hebben gemaakt, en wat mooi dat je het kan zien als een reis. De eindbestemming wordt nu anders, dat is heel verdrietig en pijnlijk. Toch klink je als iemand die het samen met je partner aan kunt.

Ik wens je heel veel mooie dingen op de nieuwe reisbestemming.

Groet

Lisette

Posted

Esther,

Jeetje wat klink je sterk, moedig en liefhebbend tegelijk! Ook ik zit hier met tranen in m'n ogen je verhaal te lezen en dat mooie maar emotionele lied te beluisteren/ lezen!

Ik vind het zo ontzettend knap van je dat je je reis zoals je het zelf noemt zo mooi kunt beschrijven. Tevens voel je de warmte in jouw woorden als je weer eens een belangstellende vraag stelt aan iemand. (Je was een van de eerste die mij een warm welkom heette op dit forum.)

Ik vind het zo ontzettend knap dat je ondanks je eigen grote verdriet belangstellend bent/ blijft naar anderen....wat ben jij een goed mens zeg!!

Ik hoop dat jullie leven een mooie reis mag worden en dat jullie heel gelukkig blijven samen!

(En ik hoop je natuurlijk nog eens te spreken op het forum.)

Groetjes van Nathalie

Posted

Wat een triest bericht. Zoals Esk al schreef, het leven kan zo oneerlijk zijn. Waarom is het krijgen van een kindje geen vanzelfsprekendheid voor iedereen?

Je klinkt als een sterke vrouw. Tegenslagen zijn onderdeel van het leven, onvermijdelijk, maar dit is een heel bittere pil. Des te meer omdat je altijd met een leemte wordt geconfronteerd, iedere dag opnieuw. Ik wens je heel veel sterkte toe met het verwerken van deze klap. Ik weet dat het geloof veel troost en sterkte kan bieden en wie weet wat jouw reis nog allemaal in petto heeft. Je bent nog zo jong, er kan nog van alles gebeuren. Ook heel veel mooie, positieve dingen. Ik wens het je allemaal toe.

Groet van Nora.

Posted

Lieve Esther,

Ik vind het zo vreselijk moedig! En ook zo verdrietig tegelijk. Meid ik had het jullie zo gegund. Jullie zijn zo sterk samen. Ik ben er eigenlijk helemaal stil van, weet niet wat ik moet zeggen. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen, maar vooral ontzettend veel geluk en voorspoed. Je instelling is zo bewonderenswaardig, daarom geloof ik ook wel dat jullie dit samen kunnen doorstaan. Mijn gedachten zijn bij jullie. En wat ontzettend knap dat je het kan opbrengen om hier af en toe te spieken.

Posted

Lieve Esther,

Wat is het toch allemaal oneerlijk!! Ik had het ZO gehoopt voor jullie. Ik vind het heel knap dat jullie deze beslissing hebben genomen. Stoppen is zoveel moeilijker dan doorgaan.

Ik wens je al het goeds! Samen met je man en je fijne familie.

Veel liefs,

Annelies

PS: ik heb zelf momenteel geen behoefte om op het forum te posten, maar lees wel vaak en heb jouw verhaal ook gevolgd. Dikke knuffel.

Posted

wat lijkt me deze beslissing ontzettend moeilijk om te maken!

Je klinkt heel sterk, maar ook verdrietig..

ik wil jou en je man, heel veel sterkte wensen, met het verwerken van dit moeilijke besluit, en natuurlijk alle geluk en liefde.

knap van je dat je toch hier op het forum blijft mee lezen/schrijven!

Posted

Lieve lieve Esther, ik schrok een beetje van je bericht. Heftig hoor, maar ik heb bewondering voor je positieve instelling. Ik wens jou en je man heel erg veel sterkte om dit een plekje te geven.

Een heeeeeeeeeele dikke knuffel

liefs

Sen

Posted

Lieve Esther

Jeetje , jouw bericht hakt er flink in, ik zit hier gewoon met tranen die ik even niet kan stoppen!!

Ik heb bewondering voor je hoe je alles hebt verwoord en nog meer bewondering voor de kracht die je uitstraalt..jullie besluit is het geen ik bang voor was om ook ooit voor te komen te staan..

Lieve meid, ik wens jou en je man heel veel kracht en geluk toe!!!!

liefs

Meiske74

Posted

Lieve Esther,

Kippenvel! Ik vind het knap dat jullie de knoop door kunnen/willen/durven hakken.. het is zo definitief. Heel veel sterkte, het lijkt me zo moeilijk om je koers te moeten wijzigen.

Liefs Pieneke

Posted

Esther,

Wat moedig om je "eind" verhaal hier op het forum te zetten.

Het is jullie van harte gegunt, maar het mag helaas niet zo zijn.

Hoe oneerlijk het ook allemaal kan zijn in het leven!!

Ik hoop voor jullie dat jullie het een plekje in jullie hart kunnen geven en wens jullie veel sterkte toe.

Liefs,

Chantal

Posted

ook ik zit met:crybaby2:jeetje esther weet gewoon niet wat ik hierop moet zeggen ben er gewoon stil en verdrietig van.

ik hoop echt diep vanuit mn hart dat jouw leven samen met je man een heel mooi leven wordt met heel veel leuke dingen en dat je dit alles uiteindelijk een plekje kunt geven.

heel veel sterkte de komende tijd (dagen,maanden, jaren!!) en ik hoop echt dat je je "gezicht"hier nog af en toe zult laten zien

dikke knuffel sasje

Posted

jeetje esther wat een daoppere, moedige en eerlijke beslissing.

je hebt het prachtig omschreven en ik moet zeggen ik put er enorm veel kracht uit op het moment. Je bent een bewonderingswaardige vrouw met een hart van goud. Altijd klaar staan voor anderen, terwijl je het zelf zo moeilijk hebt. Kanp dat je hier af en toe komt spieken. Ik gun jullie twee het grootste wonder dat er bestaat.

in gedachten ben ik bij jullie.

Liefs Hellen

Posted

Lieve Ester en man,

Heel veel sterkte met deze moeilijke keuze en hopelijk kunnen jullie de kracht vinden om een mooie nieuwe reis te gaan maken met zijn tweeen.

heel veel liefde en geluk voor nu en in de toekomst.

Groet,

Chantal