Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Esther,

Voor mijn doen een vrij late reactie op zo'n heftig forumitem... Ik had wel al meegelezen maar wist niet goed wat ik nu tegen je zou moeten zeggen. Daarentegen heb ik toch liever dat mensen tegen me zeggen dat ze niet weten wat ze moeten zeggen dan dat ze niets zeggen... Snap je hem nog? Ja sorry.

Meid, ik vind het een heel moeilijke, maar ook een heel dappere beslissing. Het is een droom die jullie dan ineens zullen moeten laten varen, terwijl je natuurlijlk liever nog op het laatste moment aan boord was gesprongen..

Heel veel sterkte voor jullie beiden. Jullie zijn nu al super gelukkig samen, want dit doorsta je niet zomaar. Ik wens jullie een erg mooie toekomst en bewonder jullie lef en vastberadenheid.

Veel lfs,

Nienke

• Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nienke thanks meid maar die zin was niet voor hier bedoeld hoor! Meer voor mensen in mijn eigen omgeving zeg maar. Voel je dus niet aangesproken!

Geplaatst

Lieve Esther en partner,

Alle woorden die ik nu zou kunnen bedenken zouden tekort schieten voor wat jij nu meemaakt. Ik weet nog toen ik net begon op deze forum hoe jij er gewoon altijd voor me was. Ik had het je zo gegund. Ik heb zelf in 2007 mijn toenmalige partner en in 2009 mijn vader verloren. Ik kan alleen maar zeggen dat het slijt. Maar ook nu dat ik aan het schrijven ben realiseer ik me dat het zo een enorme pijn doet. Ik ben zo blij voor je dat je ook kracht kan putten uit je geloof. Ik zou zoveel voor je willen betekenen.

Mocht je ooit iets te binnen schieten laat het dan gerust weten.

Ik heb zelf als tip ooit gehad om van de kleren een sprei te maken. Die kun je altijd om je heen slaan en je dierbare dicht bij je hebben. Zelf heb ik een plakboek gemaakt waar je de reis die je samen hebt gemaakt terug kunt zien. Het allerbelangrijkste is nu denk ik toch wel je partner. Hij is wat ik uit je verhalen kan opmaken een geweldige man waarbij je zeker veel steun aan zult hebben de komende tijd. (Hij natuurlijk ook aan jou)

Ik hoop voor je dat de komende reis in je leven nog boeiender zal worden. Dit heb je verdiend.

Heel veel sterkte en heel veel dikke knuffels.

liefs,

Elly

Geplaatst

Esther,

Knap van je dat je dit onderwerp ook met ons deelt.

Ik bewonder je om je openheid van je emoties en vindt het mooi om te zien dat het geloof jullie zoveel steun en leidraad biedt.

Ik heb je stukjes in dit onderwerp een aantal keren gelezen en vind dat je dingen mooi verwoord.(Ik huiver w.b. het idee dat ik ook op dat punt ga aankomen, en dat is een reele kans)

Goede reis en ik hoop dat er veel mooie dingen op jullie pad komen!

Groetjes, Erika

Geplaatst

wolkje...Ik geloof ook wel dat het gaat slijten. Ik hoop het in elk geval wel. Ik merk nu dat het de hele dag bij me is. Bij alles wat ik doe, in contacten met mensen...

Geeft niet maar ik hoop wel dat dat weggaat hoor. Ik denk zelf dat je het kunt vergelijken met een wond. Die doet zeer en is bere irritant als hij nog open ligt. Op den duur heelt hij en blijft er een litteken over. Een litteken kan blijven steken en schrijnen maar doet niet altijd pijn. Zo zal het in de toekomst ook zijn denk ik.

En mijn man....die is super! Iedereen zal misschien zijn eigen man een kanjer vinden maar die van mij is alles! Zorgzaam, lief, een echte man (met idiote irritante mannendingetjes...:tiredsmiley: maar goed, ik ben op z'n tijd ook enorm irri) met alles erop en eraan. Het leven met hem is in elk geval niet saai.

En erika...niemand hoopt op dit punt te belanden. Ik merkte ook wel dat ik tijdens de behandelingen het denken hieraan voor me uitschoof hoor. Totdat het moment komt dat je weet...en nu gaan we stoppen. Dat komt denk ik vanzelf? Het is een afweging van zoveel dingen die zo persoonlijk zijn.

In elk geval ben je nog in de race meid! Ga ervoor! Sterkte

Geplaatst

Lieve Esther,

Woorden schieten me op dit moment te kort...... pffff....

Ik wens jou en je partner al de liefde en geluk van de wereld toe..

Hele dikke zoen!

Mijnbaby!

Geplaatst

Lieve Esther,

Je bent inmiddels een paar dagen na jullie verstandelijk besluit en er emotioneel midden in! Ik heb het eerder geschreven ergens op dit forum: wat ik het meeste vrees aan dit traject, is de fase waarin jullie zitten. Petje af, ik durf er zelfs niet eens uitgebreid bij stil te staan, als de gedachte zich al opdringt, word ik misselijk. Het lijkt me zo moeilijk...

Liefs Pieneke

Geplaatst

hallo meiden,

Ik krijg her en der de vraag hoe het is met me. Nou hier gaat het goed hoor! Er zijn momenten van enorm veel verdriet maar dat is ook normaal, hoort er bij. Ik realiseer me dat dat een beetje afstandelijk klinkt, zo bedoel ik het niet want het gaat echt wel diep hoor maar daar ontkomen we niet aan!

Ik ben hardstikke druk met mijn werk. Na de laatste behandeling ben ik begonnen met een nieuwe baan, werk nu in het ziekenhuis i.p.v.de wijk. En ik geniet er enorm van! Ik zit op alle afdelingen in het ziekenhuis, vul zeg maar de gaten op waar ziekte is. Zo kan ik lekker op mijn gemakje kijken wat ik nou echt leuk vind. Daarnaast ben ik nog druk bezig met onderzoeken voor mijn 'oude' werk en ik zit nog in een fusiecommissie voor mijn oude werk (vanuit de ondernemingsraad). Dit blijf ik tot eind december doen en dan stop ik met die twee laatste dingen. Ik heb het gewoon hardstikke druk en dat is zo'n lekker gevoel nu! Het afgelopen jaar heb ik zoveel thuis gezeten; vorig jaar december drie weken met een zwaar gekneusde voet, februari een longontsteking, de drie behandelingen het afgelopen jaar. Echt lekker gewerkt heb ik niet en nu ga ik de schade inhalen. Ik heb energie voor tien en heb weer eens het gevoel dat ik leef! Kennen jullie dat gevoel? Het gevoel dat je hardstikke druk bent en zo tintelt zeg maar...alles in je werkt en doet het en leeft. Heerlijk.

En die ups en downs die komen en gaan en laten we maar gewoon toe!

Het klinkt misschien een beetje materialistisch maar ik ga weer lekker hard werken en geld verdienen een tijdje (mezelf kennende is die drive na een half jaartje over want dan vind ik het weerheerlijk om wat rustiger aan te doen) en leuke dingen doen. Ik vind dat we dat wel verdiend hebben!

Dus kortom... het gaat goed met me. En dat ik nog steeds hier kom...tja...veelste nieuwschierig naar hoe het met jullie is!

Geplaatst

Esther wat fijn dat het "naar omstandigheden" zo goed met je gaat. Ik kan me er ergens wel wat bij voorstellen. Nu de knoop is doorgehakt kun je feitelijk pas verder met de rest van je leven. Tijdens de behandelingen draait alles toch daar om, je bent er continue mee bezig, ook tijdens een pauze. Alles stem je af op de behandelingen én op de hoop dat je kinderen zult krijgen. Hoe moeilijk het ook is om te leven met het feit dat dit niet zo zal zijn, je hebt nu wel op een bepaalde manier rust. Niet meer twee verschillende scenario's voor de toekomst - met en zonder kinderen- waar je telkens tussen switcht, nee weer één rechte lijn waarvoor je plannen kunt maken., waar je je energie in kunt steken. Je kunt weer écht leven.

En ik vind het heel erg knap en ook heel erg fijn dat je deze fase van het proces óók met ons kunt delen. Veel meiden die (moeten) stoppen verdwijnen van het forum. Heel begrijpelijk, maar je mist ze wel. En je mist ook een stuk van het verhaal. Voor mij persoonlijk is jouw ervaring een enorme steun in de rug, het versterkt mijn gevoel dat stoppen heel zwaar is, maar op een bepaald punt ook echt de beste keuze. Dus Esther, petje af en dank je wel. Je bent en blijft een super meid!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Joh renee, niet doen hoor! Nergens voor nodig! Wel lief natuurlijk maar ieder doet zo alles op zijn eigen manier!

Henne precies wat je zegt...alles heeft gedraaid om de behandelingen en dat is gewoon over nu! We kunnen weer verder, de draad weer oppakken. Het is zoals het is en we gaan er wat moois van maken!

Mijn man is ook druk, hij is begonnen met management, economie en recht in zwolle en heeft tentamens. Zo fijn dat we allebei, na deze laatste behandeling, lekker ons ding kunnen doen.

En de toekomst is natuurlijk wel onduidelijk...ik hoop gewoon heel erg dat er iets moois op ons pad komt waar we samen verantwoordelijk voor zijn. Op het moment dat je kinderen krijgt dan is dat het belangrijkste in je leven waar je samen verantwoordelijk voor bent. Als je geen kinderen hebt dan heb je elkaar en dat is helemaal super maar ik wil eigenlijk wel meer! Ik heb prachtig werk, kan me niet voorstellen ooit ander werk te doen. Heel veel mensen zeggen dan: misschien is dat wel je roeping. Nou nee, dank je! Ik zie mijn werk niet als roeping, ik ben geen moeder theresa, het is gewoon mijn vak! Niet meer en niet minder alhoewel ik het wel met 100 % plezier en inzet doe. Ik hoop op iets anders, iets moois. Maar we wachten af wat de toekomst in petto heeft. Voorlopig is dit even goed zo!

Ik ben blij dat je aangeeft dat je het fijn vind dat ik deze fase deel met jullie. Soms ben ik wel eens bang dat jullie zouden denken...komt zij weer aan! Maar dat is dus niet zo in jouw beleving!

Ik hoop ook dat ik zo kan laten zien dat het kan! Dat het leven niet stopt op het moment dat je stopt met behandelingen!

Geplaatst

Hoi Esther,

Ben nog niet zo lang op dit forum, maar ook ik kan beamen dat ik het heel prettig vind dat je er nog bent. Ook al ben ik nu zwanger, dat wil niet zeggen dat ik mij niet realiseer hoe het óók had kunnen gaan. Het blijft een loterij en niemand kan garanderen dat je wint. Ik vind het fijn om te lezen dat het naar omstandigheden goed met je gaat en dat je weer vooruit kan kijken. Ik weet zeker dat er iets op jullie pad gaat komen wat jullie samen veel voldoening gaat geven.

Geplaatst

Hoi Esther, tuurlijk is het fijn om je hier nog te hebben...

Het is knap dat je nog zo kan meeleven met anderen, en ik denk dat je nog een heel mooi leven kunt hebben ook zonder kinderen!

Het is idd niet zo dat er niks meer is daarna...

Ik vind het in ieder geval prettig dat je nog aanwezig bent hier!

Geplaatst

esther

Ik vind het ook zeker geen probleem dat jij je hier nog meld, in tegendeel zelfs.

ik vindt het knap dat jij het kan en zo sterk bent daarvoor, je word toch steeds geconfronteerd met een dromm die je hebt.

en nog verwerken moet omdat die helaas niet doorgaat voor jullie.

maar wat je zegt het leven houd niet op als die droom niet doorgaat je zult even andere dromen moeten zoeken die wel doorgaan en die komen er vast en zeker!!!

ik vind het goed dat je ons dat laat zien!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Esther,

Ik denk dat er niemand is die denkt: "daar heb je haar weer", ik weet dat eigenlijk wel zeker!

Er zijn juist heel veel mensen die bewondering voor je hebben en daar ben ik er 1 van.

Ook denk ik dat heel veel mensen steun putten uit jouw manier van in het leven staan en jouw manier van je gevoelens verwoorden, wederom ben ik daar 1 van!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Esther,

Ik sluit me zeker aan bij de rest van de meiden. Je betekent wel degelijk een hoop voor heel veel van ons hier. Dit is bijna een gtst familie.

liefs,

Elly

Geplaatst

Hei Esther,

Hoe gaat het nu met jullie? Ik vond je laatste berichtje echt enorm positief. Maar zelf kan ik vaak heel goed rationeel dingen opschrijven maar dan wil het gevoel niet er in meegaan helaas. Lukt dat jou een beetje? Hebben jullie al bedacht wat voor een plekje, tastbaar, jullie geven aan de kinderdroom? Hebben jullie fijne reacties uit jullie omgeving gekregen?

Sterkte en liefs

Geplaatst

Esther, Dat is ook heel moeilijk je draai weer vinden terwijl je je doel niet hebt bereikt. Wat moet je nu is de vraag. Ja, krijg daar maar eens een antwoord op. Ik weet niet goed wat ik je moet zeggen. Ik heb twee kinderen maar ook mijn doel is in duigen gevallen i.v.m. een ernstig ongeluk. Kinderloosheid is niet aan de buitenkant te zien maar niet aangeboren hersenletsel is ook niet aan de buitenkant te zien. Ik heb er 10 jaar over gedaan om mijn draai te vinden en de zin van mijn bestaan een beetje weer te kunnen zien. En nog lukt dat niet altijd even goed. De confrontatie is er nog steeds met wat je niet hebt of niet meer hebt. Dus helemaal niet van goh. daar heb je haar weer.... Blijf je melden alsjeblieft. Ik wens je heel veel sterkte toe, liefs Joy1

Geplaatst

Zo...ben ik weer even. Bedankt meiden voor jullie reacties.

Joy; heftig! Ik weet niet goed wat ik moet zeggen maar ik lees wel strijd en verdriet zeg maar! Sterkte meid!

ursula; Ik herken wel heel erg wat je zegt. Communicatief en verbaal redelijk sterk maar ondertussen...onuitgesproken en weggedrukt verdriet. Toch is dat nu voor mijn gevoel echt niet zo hoor. Ik voel me heel erg goed. Het gaat goed met ons. we genieten van leuke dingen samen, hebben het op een fijne manier druk. Vorige week zaterdag saampjes eropuit geweest om een mand c.q. doos te kopen om al onze dingetjes in te doen. We hebben wel gelachen...ik had een echt mooie rieten mand in gedachten, mijn man een 'gewone doos'. Het ging hem meer om de inhoud maar ik vond dat de buitenkant ook echt mooi moest zijn. We kwamen er niet helemaal uit! Ik was een beetje pissig hoor, we begrepen elkaar gewoon niet. echt zo'n idioot man/vrouw dingetje (mannen van mars en vrouwen van venus zeg maar).

Maar serieus, het gaat goed.

Vannacht twee nichtjes te logeren (van zes en vier). Dit zijn echt mijn dotjes. Met de andere 16 ben ik ook mal maar deze twee zijn van mijn jongste zusje en zijn voor mij een soort van petekindjes zeg maar. Ik merk aan hen ook dat we samen bijzonder voor ze zijn. We genieten zo enorm van deze momenten. sowieso geniet ik van mijn neefjes en nichtjes. Ons streven is ook om ze allemaal minimaal 1 keer per jaar te laten logeren. Zo gezellig!

En de reacties vanuit de omgeving...veel mensen weten het niet meer. Weten niet wat ze moeten zeggen. Er zijn mensen met wie we er fijn over kunnen praten en sommige mensen juist niet. Ik ben zelf ook wel dubbel hierin hoor, enerzijds een soort hang naar aandacht (zegt ze met een beetje zelfspot) en anderzijds...laat ons maar. We moeten het toch samen uitvechten.

Sommige dingen zijn zo aandoenlijk...1 van mijn nichtjes kwam met de optie een pop! Die was altijd bij me, bleef altijd baby en ik kon er altijd voor zorgen. Je had ze tegenwoordig zelf die kunnen huilen...ideale oplossing (kind van zes).

Een ander nichtje wilde haar jongste broertje wel een poosje uitlenen. Was heel gezellig en zij had toch vaak ruzie met hem dus dat was ook een idee!

Vanmiddag zei 1 van de twee meiden: tante Esther...nu is het toch wel heel fijn dat u elke keer als wij komen logeren toch even kindjes hebt hé!

Tja...en dan...dan doet het pijn. Maar juist van een kind kan ik dit hebben! Er spreekt zoveel liefde uit! want reken maar dat al die neefjes en nichtjes het door hebben hoor, stuk voor stuk laten ze dat op hun eigen manier merken. Ik wil graag een bijzondere oom en tante voor ze zijn. Zo een waarbij logeren een feest is en waar je later altijd bij terecht kan!

En verder...is de toekomst een altijd onzeker blijvend iets. niemand kan in het voren kijken. Wij ook niet! Maar vandaag is een mooie dag geweest.

Bleeghhh....lees net terug en ik kom wel megaoptimistisch over. Zo jubelig zeg maar. Zo voel ik me lang niet altijd hoor.

lieve groet,

esther

Geplaatst

Wat geweldig Esther die uitspraken van je nichtjes!!! Wat zijn kinderen toch heerlijk eerlijk he!! Fijn dat je het leuk heb gehad met je nichtjes!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Lieve Esther,

Zo herkenbaar hoe jij hierin zit.

Maar wat je zelf zegt, soms is het iets flinker doen dan je je echt voelt. Blijf dat erkennen en jezelf/elkaar troost bieden! Dan kun je op andere momenten oprecht genieten.

Ik wens jullie veel genot en liefde. Blijf ons updaten, dat doet ons en -zo te lezen jou- ook goed. Blij mee!

En als het je teveel wordt, ook aangeven he? We zijn allemaal hormonaal en begaan genoeg om jou ook te willen en kunnen troosten.

Dikke knuf, -M

Geplaatst

Hei Esther,

Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie! Wat een superlieve opmerkingen van je nichtjes. Ik kreeg een keertje een speelgoedpoesje van mijn nichtjes toen mijn oude kat was overleden, een soort zelfde idee als met een pop. Zo lief en goedbedoeld. Ik denk dat volwassenen stiekem hetzelfde hebben, als ik het kon zou ik zo naar de winkel gaan en een kindje voor jullie kopen. Maar helaas ben ik al zo groot dat ik weet dat dit niet kan of werkt.

Ik ben wel benieuwd wat voor een mandje het nu is geworden, een rieten mandje (mooie symboliek, denk aan mozes die drijft voor mijn idee ook altijd in een rieten mandje) of een praktische doos.

Goed idee om de toekomst dag voor dag te nemen. Er komen vast nog veel mooie dagen voor jullie aan!

Geplaatst

Esther, Je hebt inderdaad mijn verhaal goed 'gelezen'. Als ik jou verhaal lees, waarop ik gereageerd hebt, dan weet ik wat er ook daarvoor strijd en verdriet bij komt kijken. En ook liefde en positiviteit hoor, kijk naar je fam. maar uiteindelijk moet je er zelf doorheen met alle emoties die daar bij komen kijken. Een behoorlijke confrontatie met alles en iedereen om je heen maar dus ook met jelf. En ik hoop dat je/jullie er goed doorheen komen, met de mensen om je heen en je zult nog mooie mensen vinden op je pad. En mooie ontmoetingen hebben op je reis. Het is je gegund.

En wat Ursula schrijft is ook mooi. Mozes in zijn rieten mandje....Nu word ik ook wel wat nieuwsgierig wat het uiteindelijk geworden is....Joy1

Geplaatst

tja...die mand...hilarisch! Ik wil graag een mooie rieten mand van braxton met deksels zeg maar. Mijn man een praktische doos! Maar het komt wel in orde, voor de kerst hebben wij een mandje...:)

Inderdaad merk ik aan mensen dat die stiekem hetzelfde hebben als de kleintjes. Ik pas op bij een meisje met suikerziekte (PGB) en haar moeder is een redelijk goede vriendin geworden. Ze gaf twee weken geleden aan dat ze, toen wij net begonnen met icsi, samen overlegd hebben ( haar man en zij) en ze willen heel graag draagmoeder zijn voor ons. Maar haar man gaf wel aan dat mijn zussen eerst aan de beurt zouden zijn! Voor ons is dat geen optie maar de gedachte is gewoon zo enorm lief! En komt ook voort uit machteloosheid misschien maar zo goedbedoeld!

Mijn zusje gaf ook laatst aan...es, ik zou je al mijn eicellen wel willen geven als je die nodig zou hebben! Als ik maar wat kon doen!

Het feit dat mensen zo denken en zo met je bezig zijn en nadenken doet goed.

Vanmorgen liepen we uit de kerk met de twee meiden naar huis. We kwamen mensen tegen uit de kerk (die weten dat we geen kinderen kunnen krijgen) en de vrouw zei: 'zo heb je er geen en zo heb je er twee'.....(*@*)(*@)*

idioot mens! Misschien weet ze niet wat ze moet zeggen maar dit zeg je toch niet!!!

Ik heb haar met een soort van dodelijke blik aangekeken en ben doorgelopen!

Vanmiddag na kerktijd kwam er iemand naar ons toe en die gaf aan dat ze had gezien dat we zo enorm genieten van deze twee meiden, was een mooi gezicht zei ze maar het had haar ook zo pijn gedaan!

Tja, en dat doet je dan goed. Iemand die echt even vanuit haar hart reageert.

Miki...het doet me ook goed om zo eens in de zoveel tijd weer even een berichtje in mijn eigen topic te zetten. Even te delen met jullie hoe het is.

Meiden bedankt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden