Ga naar inhoud

dagboek van pleun en arjan , effe alles op een rij

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heb net (9:15) getest en helaas het was negatief

dus ik zal moeten wachten tot mijn ongi

en dan maar weer verder kijken

ik baal er enorm van

had graag in november mijn kleintje vast gehouden

heb net naar het ziekehuis gebeld en daar kreeg ik te horen maar mevrouw we zeggen niet voor niets dat u pas na 16 dagen mag testen er kan nog van alles zeker als u nog niet ongi bent geworden

dus wacht nog maar af

grrrrrr ik heb hier geen geduld voor dus heb ik achter het ziekhuis om een bloedtest aangevraagd bij de huisarts en gekregen

wat blijkt ook daarvoor moet ik minimaal wachten tot donderdag voor ik daar de uitslag van heb op zn vroegst

dus genoeg gezeurd nu

ook al gaat t mis

ik zal er niet dood aan gaan

linda (mijn vriendin die in 2008 gestorven is aan leukemie)dr spul voor in dr haar wat ik zo nu en dan gebruik heeft me vanmorgen daar weer aan helpen herrineren

ok ik ben niet zwanger mss maar dat komt dan een andere keer wel weer maar het is geen wereld ramp

(misschien is het duidelijk dat ik dit bericht in stukjes geschreven heb , ik spreek me zelf steeds tegen volgens mij

maar mn gevoel wisseld ook per uur geloof ik)

heb op dit moment (18:45) toch echt helder rood bij het afvegen ,nog niet de ongi die ik normaal heb maar het is wel echt rood en niet meer de rose veegjes van gister en vanmorgen

dus.......

als het morgen vroeg nog niet echt door gezet heeft ga ik gewoon nog eens testen dan is het wd 14

al denk ik niet dat het nog nut heeft

deze poging is voorbij

• Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pleun heel veel sterkte met de verwerking van deze tegenslag. Ik weet helaas precies hoe jij je nu voelt.

En het klopt je gaat er niet dood aan, maar daar blijft het nog wel heel moeilijk en zwaar kloten door. Het is net of je wereld in elkaar zakt als je die negatieve test in handen hebt.

Ik wil je echt heel veel sterkte wensen.

Lfs Mariska

Geplaatst

ach lieve pleun wat schrik ik toch van je bericht:(

ik volg je al zo lang en je was altijd zo positief..

ik vind het naar voor je dat het waarschijnlijk is afgelopen..

toch duim ik nog even verder dat je toch zwanger blijkt te zijn..

heeeeelllleee dikke knuff!

Geplaatst

Nee toch lieve Pleun!

Moet ik dit bericht gaan typen, helemaal geen zin in!

Al die tijd zo ontzettend positief ingesteld, voor andere klaar staan (onder andere voor mij) waar ik je zo dankbaar voor ben.

En dan lees ik nu net dit berichtje....

Je verdriet komt mij bij hard binnen, bah!

Lieve Pleun, sterkte met het verwerken hiervan.

Geplaatst

dames jullie zijn lief

dank voor jullie steun

maar helaas na overleg met het ziekehuis besloten dat het toch echt over is deze keer nogmaals getest en deze was ook :bfn:

maar ik ben er al weer aan gewent

hoe raar dat ook klinkt

ergens wist ik het gewoon

ik ken mijn eigen lijf zo goed

natuurlijk weet ik niet hoe het voeld om zwanger te zijn maar ik weet donders goed hoe mijn lijf voelt normaal en als ik ongi moet worden , en zoals al eerder gezegt ik ga niet dood aan het niet blijven plakken van een emmy, dit is gewoon helaas pindakaas

ik hoef niet te wachten ivm met mijn endo

alles is nu rustig en dat willen we zo houden dus ik mag meteen door

ben zelfs al bezig om het al weer geregeld te krijgen

heb volgende week vrijdag al weer mijn 1e echo gepland staan

en heb mijn ovuladys ook al besteld die komen vrijdag

morgen uitleg om 14.45 in het ZH over het antarticatrial

http://www.antarcticatrial.nl/index.php

en dan morgen mss al weer aan de progynova en dan 2 weken later al weer echo's ed en dan als alles goed gaat binnen een week weer tp dus met een beetje mazzel zit ik nog voor het eind van maart weer op het wachtbankje

Geplaatst

Hoi Pleun... wat jammer nou! Maar je hebt de juiste instelling, gewoon vooruit kijken.

Enne... niet denken dat je lijf faalt (zoals ik je eerder zag schrijven), dat doet het juist heel goed!

Liefs, Nine

Geplaatst

Pleun,

You go girl!!!!! Ik doe met je mee onze :eskimo:tjes gaan het gewoon redden 9 maanden lang!!!! See you at the waitingbench.... Ik ga nu vertrekken richting Nijmegen je hoort van me...

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Pleun, heel erg jammer!!!!(Tuurlijk zijn er dingen op te noemen die nog erger zijn maar dat mag je alleen zelf zeggen he?) Je gaat toch ergens voor. Maar je hebt al weer iets in gang gezet! Nou, dan gaan we allebei voor de cryo. Natuurlijk hoop ik dan dat het bij ons ook lukt maar.....kan me voorstellen dat het bij jullie helemaal geweldig zou zijn. Wij zitten toch in een andere positie. Pleun, tot op het wachtbankje. Je gaat wel snel als alles mee zit zeg! Joy1

Geplaatst

Pleun,

Je gaat dus mee doen aan een studie als ik het goed heb begrepen van de site?

Weet je al welke behandeling er bij jullie plaats gaat vinden of krijg je daar morgen de uitleg over?

Dus het gaat over met of zonder medicatie gebruik bij de tp van een cryo?

Wordt dit alleen gedaan bij 'endo-patiënten'?

Pff, wat een hoop vragen......

Geplaatst

euh denk t wel

nog geen idee dus ja morgen

ja onderzoek over met of zonder meds een tp

volgens mij mag iedereen er aan mee doen

maar t is pas sinds kort dat ze aan dit mee doen

en om de een of andere rede ben ik erg geschikt maar ik weet niet waarom

dat waren de antwoorden geloof ik

we zullen het morgen allemaal wel horen dus

ach het komt hoe dan ook vast wel goed

en zo niet dan ben ik nog een aantal keer goed zuur

ik sta gewoon erg achter de tekst op mijn schermplaatje

Geplaatst

Ben benieuwd naar je verslag van morgen na de uitleg!

Beste Pleun, de mentaliteit die jij hebt, heb ik ook.

We gaan door, de aanhouder wint toch een keer. En hopelijk zijn wij dat!!!!!

Geplaatst

ik weet niet veel maar 1 ding weet ik wel

vanavond ga ik een heerlijke bijna rauwe biefstuk eten

en vanavond met een pond zoute drop op de bank

mmmmmmmmmmmmmm

heb me braaf gehouden de afgelopen weken maar nu ik toch niet zwanger ben

wil ik weer een lekker biefje mmmmmmmmmm

me love meat

Geplaatst

ok vandaag dus weer naar het ziekenhuis geweest

ik ga meteen beginnen met 3x per dag 2 progynova tabletjes

want de computer heeft mij in de studie in de kunstmatige cylcus groep geplaatst

en dan 12 dagen hierna de eerste echo dus dat is de 22e om 9:30

ik hoef geen ovitrelle of pregnyl te gebruiken

ze willen graag dat ik bij de echo een bms heb van > 8mm en een follikel van kleiner dan of gelijk aan 14mm

dat is ideaal dan begin ik meteen met de de mutsenbollen en deze en de progynova blijven gebruiken tot en met de testdag of menstruatie

want op dag 3 na starten ustrogan wordt dan de cryo ontdooit

en een dag later krijg ik m terug (als alles goed gaat )

als mijn bms kleiner is bij de echo moet ik een week later weer terug komen voor een nieuwe echo

als mijn follike groter is dan 14 mm moet ik ook bloed laten prikken om mijn LH en progesteron waardes te bepalen

zijn de waardes LH

zijn de waardes LH > 13 E/l of progesteron > nmol/l dan val ik buiten de studie en wordt er dan bepaald wat te doen

dus we gaan meteen lekker door

ik heb er weer zin in

enik ga er van uit dat ik rond de 27e weer op het bankje val en volgens mij mag ik dan 11-4 testen (daar is mn 11 weer )

Geplaatst

Nou Pleun, de uitleg ziet er goed uit.

Hoop dat het allemaal volgens het boekje zal gaan verlopen en dat je inderdaad weer op een mooi kussentje die 'ellendige' wachtweken uit mag gaan zitten.

Dat bloed prikken bevalt mij wel. Ze kunnen zoveel zien in je bloed, vind dat dit eigenlijk standaard gedaan moet worden tijdens de dagen dat je FM hebt.

Maar goed, daar zal wel over nagedacht zijn dat dit niet altijd nodig is.

Yep, daar is je 11 weer......Haha

:hugs2:

Geplaatst

vandaag eindelijk de uitslag van mijn bloedtest van afgelopen week

mijn hcg was

maar is het dan helemaal niet genesteld of idd maar heel even en daarna afgestorven

Geplaatst

Pleun,

Dan heb je een heel klein beetje hcg in je lichaam gehad.

Kan dit door de medicatie komen of heeft je lichaam dit zelf aangemaakt?

Geplaatst

Pleun,

Wat las ik net toch.... Meer medicatie ingenomen dan voorgeschreven was!

Weet je waar de communicatie mis is gegaan?

Stond het ook verkeerd op het recept op het doosje?

Gelukkig heeft het alleen gevolgen voor de studie en niet voor de behandeling.

Zo begrijp ik het nu, klopt dit?

Geplaatst

ja je hebt t goed gelezen

de dokter heeft een paar keer gezegt 3x per dag 2 tabletjes

en op het doosje EN op de handleiding staat 3x per dag 2 mg

ik zag dus vanmorgen pas dat 1 tabletje al 2 mg was

maar idd het schijnt geen kwaad te kunnen voor mij maar wel voor het onderzoek maar dat boeit me dan niet echt

als ik mn cryo volgende week maar terug krijg

Geplaatst

Ik ga ontzettend hard voor je duimen dat je cryo goed gaat ontdooien!

En dat er een tp komt en dat je daarna goed bericht hebt dat je zwanger bent en dat je eind van dit jaar een gezonde baby in je armen kan houden!!

:blowkisses:

• 2 weken later...
Geplaatst

(16 maart ) foutje bedankt

kwam er vandaag achter dat er een foutje gemaakt is met mijn medicijnschema

de dokter heeft van de week meerdere malen gezegt dat ik 3x daags 2 tabletjes progynova moest nemen

vandaag zag ik in eens op het doosje staan 3x daags 1 tablet nemen ook in mijn papieren van de studie staat dit

ik heb dus al een aantal dagen de dubbele dosis genomen

ik stressen en zag deze poging in het water vallen dus ik heb meteen gebeld naar het ziekehuis

daar heeft de verpleegster na overleg besloten dat het geen kwaad kan voor mij of de poging en dat ik nu maar in het zelfde stramien door moet gaan dus dubbele dosis blijven nemen

kans bestaat wel dat ik niet verder in de studie wordt opgenomen omdat ik niet meer synchroon loop met de rest van de dames die mee doen

maar dat zal me echt een zorg zijn als ik maar op de juiste manier en op tijd mijn ukje terug krijg uit antartica

(22 maart ) echo

weinig nieuws hierover

alles was goed ,BMS was 8 mm en over de folikel is niets gezegd

val idd buiten de studie maar krijg wel gewoon zoals eerder vernoemd mijn eskimootje terug als het ontdooien goed gaat|

op naar donderdag

(24 maart) ontdooien

vandaag is onze cryo ontdooit

tenminste daar ga ik nu vanuit omdat ik niet gebeld ben dat het ontdooien mislukt is .al weet ik niet of dat ze dat doen vanuit het ziekehuis

morgen 25 maart mag ik om 9:15 bellen en dan hoor ik hoe en of wat

ook hoelaat ik hem/haar terug krijg morgen als het wel goed gegaan is

dan is het daarna weer wachten

weer 16 dagen klok kijken en broekloeren

weer geen bloed geeft moed

weer het zelfde liedje

weer de zelfde spanning

pfffff ik ben behoorlijk nerveus

(25 maart ) Gelukt !!!!!!!!

HET GOED GEGAAN!!!!!

om 11:40 komt frummie thuis bij mij en daar moet het dan 9 maanden blijven vindt ik

het heeft nu buik arrest

ik heb echt super slecht geslapen maar dat maakt nu niet meer uit

ik mocht eigenlijk om 9:15 bellen maar om 8:45 hield ik het niet meer en heb ik gebeld

de lab. mevrouw moest erg lachen toen ik belde en zei ik houd t niet meer

ze ging me uit mijn lijden verlossen en kwam snel terug met het is gelukt om11:40 krijgt u m terug

wat een last viel er van mijn schouders

ik weet dat het volgende wachten nu weer begint maar ook daar zal ik wel door komen

Geplaatst

Hi Pleun,

Je bent nu vast onderweg om je frummeltje op te halen, en inderdaad, met een beetje strenge opvoeding kun je niet vroeg genoeg beginnen! 9 maanden huisarrest lijkt me niet meer dan terecht..

Sterkte de komende weken, ik duim voor je

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden