Ga naar inhoud

dagboek van pleun en arjan , effe alles op een rij

Aanbevolen Berichten

• Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dames jullie zijn echt tof

weet niet hoe ik dit allemaal moest doen zonder jullie en de rest van dit fijne forum

en ik vertrouw echt op jullie

als jullie zeggen dat ik dit kan dan ga ik daar vanuit

super bedankt

Geplaatst

Pleun,

Wel 'grappig' dat ik merk dat ik dezelfde personen hier op dit forum aan het volgen ben.

Heb jij dat ook?

Je krijgt toch wel een soort van klik met bepaalde personen.

En die klik is er van mijn kant met jou, of dat je dit nu wil of niet ik zal je zeker blijven volgen en proberen te steunen in zover dat kan via dit forum.

Lfs

Geplaatst

Gaat zeker lukken.

Dit forum is inderdaad geweldig, iedereen geeft elkaar zoveel steun.

Met mij gaat het wel goed, moet 1 maand rust houden en dan zien we weer verder.

Groetjes Petra

Geplaatst

ja heb net mijn eerste deca spuit gezet

het duurde even voor ik me zelf genoeg bij elkaar geraapt had om het zelf te doen maar het is me gelukt ik heb het zelf gedaan en ik heb er niet veel van gevoeld ,ook heeft het spul zelf niet geprikt zoals ze voorspeld hadden

ik had m wel al even buiten de koelkast liggen

dus

trots op mij zelf

morgen en de komende tijd om er echt aan te wennen

Geplaatst

wouwww goed gedaan pleun!En je mag zeker trots zijn!! dat geeft mij weer hoop dat ik het ook best kan:) ik heb gelezen dat je er ene beetje tegenop zag.. het viel je dus mee.. nu is je avontuur echt begonnen! succes!!

Geplaatst

Hey pleun,

Fijn dat de eerste deca goed is gaan en je zult zien het gaat je op den duur steeds makkelijke af.

Dus nu gaat het dan eindelijk echt voor jullie beginnen:)))

zet hem op meid!!

Geplaatst

Pleun,

Ben trots op je hoor dat mag je weten!

Elke dag kom je een klein stapje dichterbij jullie grote wens!!!

Lfs

Geplaatst

nou ben net terug van mijn eerste afspraak bij Sylvia de acupunctuur dame

wat een lief klein vrouwtje was mijn eerste gedachte toen ik binnen kwam

ik bedoel ik ben maar 1.63 en ze kwam bij bij maar tot mn schouder

ik voelde me voor t eerst echt groot terwijl ik dat echt niet ben

na een heel lijstje vragen over mijn gestel en gezondheid was het dan zo ver , de naaltjes

tip voor mezelf en andere -trek makkelijke kleren aan en zorg dat je netjes je bikinilijn in de plooi hebt , en zorg er voor dat je geen corigerend ondergoed draagt

ik had een spijkerbroek aan ,niet handig want ik moest mijn pijpen tot boven mn knie oprollen en dat lukte maar net

ze zet ook naaldjes in je schaamstreek en in je liezen ofzo dus was ik blij dat ik vanmorgen onder de douche net alles weer gecultiveerd had

en ja mijn corigerend ondergoed is dan niet echt handig want nu moest ik dat steeds naar beneden houden ander duwde het de naaldjes er weer uit

ik heb er erg weinig van gevoeld van het zetten

maar een beetje raar is het wel als ze een leuk blauw naaldje precies tussen je wenkbrauwen zet daar ga je wel ee beetje scheel van kijken ,niet omdat t zeer doet maar omdat je m zo ziet staan

er waren maar 2 naaltjes die ik echt voelde (en ik had er zo'n 15 )

de eerste zat rechts op mijn onderbuik ongeveer ter hoogte van mijn rechter eierstok (die prik voel ik zelfs nu nog )

en in mijn linker pols zat de 2e

toen ze daar aan bewoog was het of ik met mijn linker midelvinger aan prikkeldraad kwam echt een stroom stoot auw

maar voor de rest wel prettig en ontspannend

naderhand voede ik allerlei spieren trillen alsof ze erge inspanning gedaan hadden voede mewat bibberig maar nietmisselijk of zo

nu ben ik weer thuis met de mededeling niet te veel te doen de komede paar uur , en ik mag even een tijdje geen melkprducten (behalve boter ,dus geen chocomelk of gewoon melk of yogi ed drinken )moet meer groene thee drinken en ik kan het koud krijgen (hell yes ik zit hier in het zonnetje nog onder een dekentje )

volgende week weer

ben benieuwd hoe ik me komende tjid ga voelen

Geplaatst

Ha die Pleun,

Wat fijn dat het je goed bevallen is.

Handige tips ook!

Een vriendin van mij heeft mij info gegeven over een acupuncturist (schrijf ik dat zo goed)?

Als deze poging niet gaat lukken wil ik er over na gaan denken om daar naar toe te gaan.

Ik weet niet hoe vaak je daar naar toe moet en of dit evt. ook in de avonduren kan.

(Omdat ik hier geen vrij voor wil vragen om naar toe te gaan)

Daar moet ik me dan nog in gaan verdiepen.

Lfs

Geplaatst

ik ga voorlopig 1x per week en met de punctie en tp extra

en ik denk dat er best acupuncturisten zijn dieht ook s'avonds doen

ik dnk echt dat wel demoete waard is

al is het maar om rustig te worden en te blijven met alles

en het schijnt ook enorm goed te zijn voor je bms

dus ik zeg gewoon doen

Geplaatst

Hallo,

Wist niet dat het kon helpen. Misschien ga ik ook eens. Heb het wel gedaan om van het roken af te komen en ben nu al bijna 2 jaar gestopt. Dus denk dat het wel helpt. En baat het niet, schaat het niet he. Hoe gaat het verder met je?

Groetjes Petra

Geplaatst

Hallo Pleun en Wish

ik heb ook met onze 2de poging acupunctuur gevolgd, ik ben er zo blij mee geweest, ik was echt volledig ontspannen en kon vanaf het moment dat ik de tp had en vakantie op had genomen ook goed afstand kunnen nemen van mijn drukke baan.

een dag na de tp had ik ook nog een behandeling van 1.5 uur en 3 dagen later nogmaals van ruim een uur.

haha Pleun, jij zag de naaldjes, ik sliep echt tijdens de sessies!

Wish je hebt groot gelijk en je weet maar nooit...

Ik had mijn sessies steeds vroeg in de morgen,(1x per week) en aansluitend ging ik dan naar mijn werk

veel succes dames en Wish, succes met je punctie morgen!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

misschien dat de volgende keer ook ga slapen maar ik was echt veels te nieuwsgierig wat er allemaal gebeurd om dat nu te kunnen

wish hoelaat morgen dan brand ik een kaarsje ?

Geplaatst

de balans na de eerste week

spuiten = niet fijn maar doet geen pijn

geen hoofdpijn

geen moodswings (denk ik)

niet extra moe

geen andere rare bijverschijnselen

eigenlijk gaat het super

hopenlijk gaat de rest van dit traject net zo simpel en snel

op naar week 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden