Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Tammy,

Ik zou Kaylen gewoon wat meer voeding geven. Het duurt nog best lang voordat het 1 februari is. Je zou bijv. ook 2 voedingen van 180/6 kunnen geven en 3 van 150/5. Ik heb dat ook met Finn gedaan en hij is nu veel meer tevreden.

Vanochtend sliepen Eva en Finn om half 8 nog dus ik heb ze maar wakker gemaakt voor de fles. We waren heel bang dat ze vannacht nog een keer zouden komen want we hadden de laaste fles om 22.00 uur al gegeven. Niet dus. Echt heerlijk!

Morgen kennismaking op het KDV. Ben heel benieuwd. Ook gaan we dan een afspraak maken zodat de kleintjes eerst nog even kunnen wennen.

Liefs, Jane

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Tammy, ik zou ook wat meer geven, net zoals Jane zegt.

Ik geef Finn 180cc als hij 's avonds gaat slapen. Het CB zei tegen mij als hij meer honger heeft dat ik hem dan ook 180 cc 's ochtends mag geven. Daar heeft hij (nog) geen behoefte aan, dus daar wachten we dus mee.

@ Krullie, erg is dat eigenlijk dat je gelijk alweer zo gewend bent. Ik mag over twee weken weer gaan beginnen. Heb er echt zin in......

Finn gaat pas vanaf 1 juli naar de KDV, want eerder is er gewoon geen plek. Erg jammer, maar gelukkig kan mijn schoonmoeder twee dagen oppassen ipv een dag

@ Dees, wat een heerlijk ventje hebben jullie toch. Ik vind het heerlijk om naar foto's van hem te kijken.....hihihihi

Hier gaat alles goed. Finn nog steeds heel erg tevreden. Vanmiddag de hele middag wezen stadten en dat ging helemaal goed.

Morgen kreeg je een programma op tv over de moeder die een achtling heeft gekregen.

PPPPffffff ik moet er niet aandenken op dit moment...

Geplaatst

@ Tammy, ik zou ook wat meer geven, net zoals Jane zegt.

Ik geef Finn 180cc als hij 's avonds gaat slapen. Het CB zei tegen mij als hij meer honger heeft dat ik hem dan ook 180 cc 's ochtends mag geven. Daar heeft hij (nog) geen behoefte aan, dus daar wachten we dus mee.

@ Krullie, erg is dat eigenlijk dat je gelijk alweer zo gewend bent. Ik mag over twee weken weer gaan beginnen. Heb er echt zin in......

Finn gaat pas vanaf 1 juli naar de KDV, want eerder is er gewoon geen plek. Erg jammer, maar gelukkig kan mijn schoonmoeder twee dagen oppassen ipv een dag

@ Dees, wat een heerlijk ventje hebben jullie toch. Ik vind het heerlijk om naar foto's van hem te kijken.....hihihihi

Hier gaat alles goed. Finn nog steeds heel erg tevreden. Vanmiddag de hele middag wezen stadten en dat ging helemaal goed.

Morgen kreeg je een programma op tv over de moeder die een achtling heeft gekregen.

PPPPffffff ik moet er niet aandenken op dit moment...

Geplaatst

@tammy,

is niet zo gek volgens mij hoor, Michiel heeft ook al maat 56 en sommige dingen net maat 62. En hij drinkt niet eens iedere helemaal op.

Geplaatst

@tammy,

is niet zo gek volgens mij hoor, Michiel heeft ook al maat 56 en sommige dingen net maat 62. En hij drinkt niet eens iedere helemaal op.

Geplaatst

Hey meiden..

Wat een schatten allemaal!!!!!!!!!!

Echt leuk om zo de kleintjes te zien na al het lief en leed wat we hier met elkaar gedeeld hebben!!

Hier gaat het goed en Dion heeft even het doorslapen ontdekt hahahaha

Zondag op maandag heeft ie van 21:30 tot 6:00 geslapen, maandag op dinsdag van 20:00 tot 6:00 en vannacht van 21:00 tot 6:00...

Ben heerlijk uitgerust hahaha

Meiden, zijn jullie al gaan babyzwemmen???

@ Chantal, 8 kids zeg!! ppfff, moet er niet aan denken...

@ Jane, hoe is de kennismaking geweest??

@ Tammy, inderdaad wat meer geven... ik geef nu meestal 6 flessen per dag en de laatste en eerste fles is 210... als hij na 3 uur al honger heeft krijgt hij gewoon een flesje....

@ Trudy, gewoon gezellig mee blijven kletsen hoor!!!

@ Dees, wat een schatje is Julian!!!!

@ Krullie, hoe gaat het nu?

Geplaatst

Hey meiden..

Wat een schatten allemaal!!!!!!!!!!

Echt leuk om zo de kleintjes te zien na al het lief en leed wat we hier met elkaar gedeeld hebben!!

Hier gaat het goed en Dion heeft even het doorslapen ontdekt hahahaha

Zondag op maandag heeft ie van 21:30 tot 6:00 geslapen, maandag op dinsdag van 20:00 tot 6:00 en vannacht van 21:00 tot 6:00...

Ben heerlijk uitgerust hahaha

Meiden, zijn jullie al gaan babyzwemmen???

@ Chantal, 8 kids zeg!! ppfff, moet er niet aan denken...

@ Jane, hoe is de kennismaking geweest??

@ Tammy, inderdaad wat meer geven... ik geef nu meestal 6 flessen per dag en de laatste en eerste fles is 210... als hij na 3 uur al honger heeft krijgt hij gewoon een flesje....

@ Trudy, gewoon gezellig mee blijven kletsen hoor!!!

@ Dees, wat een schatje is Julian!!!!

@ Krullie, hoe gaat het nu?

Geplaatst

Hier even een mijlpaaltje, Justin draait zich sinds een paar dagen bewust op zijn buik! Hij ligt nu ook weer op zijn buikje in de box te spelen en ligt heerlijk tegen zijn speeltjes aan te kletsen, echt even genieten om naar te kijken ;-)

Geplaatst

Hier even een mijlpaaltje, Justin draait zich sinds een paar dagen bewust op zijn buik! Hij ligt nu ook weer op zijn buikje in de box te spelen en ligt heerlijk tegen zijn speeltjes aan te kletsen, echt even genieten om naar te kijken ;-)

Geplaatst

@ Dani, leuk he, elke keer weer die mijlpalen....

@ Daan, ja ik ga babyzwemmen. Het mag hier vanaf vier maanden, dus rond 5 maart liggen Finn en ik in het zwembad elke woensdag. Hij vindt het bad nu al leuk, ben erg benieuwd hoe hij het zwembad vindt??

Finn is de laatste paar nachten onwijs druk. Vraagt heel vaak 's nachts om zijn speen.

Ik ga even aankijken of ik hem voor het slapen gaan nog meer voeding ga geven.....

Hij krijgt nu 4x 150 cc en voor het slapen gaan 180cc

Geplaatst

Zojuist weer terug van de kennismaking op het KDV. Eva keek haar ogen uit en Finn lag lekker te slapen. Even later stortte Eva ook in en heeft de kennismaking al slapende beleeft. Ze zijn de kleinste op de groep en iedereen loopt nu al weg met de twins. We hebben nu 3 wenafspraken gemaakt, telkens een beetje langer. Volgende week woensdag is de eerste.

Vanochtend heb ik de kleintjes weer om half 8 wakker moeten maken voor de fles. Zou het een incident zijn of zijn het gewoon slaapkopjes???

Daan, wat fijn dat Dion nu eindelijk doorslaapt. Daar wordt je een ander mens van he? Babyzwemmen lijkt me heel leuk maar ik zie het niet zitten in mn 1tje met 2 kleintjes.

Dani, wat cool van Justin. Het is echt weer zo'n mijlpaaltje. Geniet van je kleine mannetje!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hoi hoi,

Vandaag heeft Kaylen zn eerste dag SHOPPEN overleefd haha. Ben samen met mn moeser naar Wijnchem (bij antwerpen) geweest. Hij heeft zich echt super gedragen en dus 4 nieuwe broeken en 3 t-shirts gekregen haha. Het is een heel groot overdekt winkelcentrum, dus hij lag lekker in de reiswieg omzich heen te kijken. Echt zo leuk om te zien.

Maar vanmorgen zo ik mn moeder ophalen...blijft Kaylen lekker tot half 9 slapen, veel te laat dus. Ben ik eindelink klaar wil ik hem in de Maxi legven heel zn broek nat mega volle luier. Dus weer naar boven om helemaal om te kleden. Gelukkig thuis zo'n luieren en niet daar.

Over het eten, hij krijgt nu 4 flessen van 150cc normale voeding en de nacht fles is 150cc met Friso extra. Mss eerst de fles in de middag verhogen naar 180cc, eens kijken hoe dat gaat en daarna over gaan op 2 flessen van 180cc.

Ik wilde graag gaan babyzwemmen, maar dat is alleen op maandag t/m woensdag en ik ben op donderdag vrij. Dan heb ik er geen zin in want mag pas na zn prikjes. Ik moet 17feb weer werken, dan kan ik maar 2x gaan. Vind het wel heel jammer, maar ga wel zelf met hem zoveel mogelijk.

Trudy: Kaylen kan nu ook wel maat 62 aan, tenminste de broeken. Hij heeft echt lange benen.

Dees: zag dat het niet goed ging met jullie kleine man. Hoop dat hij er weer snel bovenop komt. Lekker vertroeten maar. Sterkte.

Geplaatst

Hoi Dames,

Naar 4 dagen is ons prinsje vandaag ontslagen uit het ziekenhuis, zoals ik eerder al aangaf had hij last van enorme hoestbuien, dat is toen even overgewaaid maar vorige vrijdag kreeg hij het dubbel en dwars terug en toen zijn we wederom weer in het weekend naar de dokters post gegaan, die hebben hem ventlin geven zo dat die niet meer zo benauwd hoeften te zijn.

Maandag ben ik naar de huisarts gegaan en die vond dat ik een afspraak moest maken in het ziekenhuis, dinsdag kon ik terecht en toen werd ons kereltje meteen opgenomen, naar een aantal testen bleek hij RS virus te hebben. de meest voorkomende klachten zijn verminderende eetlust hij at max 50 cc ipv 200, en onwijs heftige hoestbuien en hij was erg benauwd...

het virus moet naar 10 dagen uit je lichaam zijn hij zit vandaag op dag 9 en het gaat een stuk beter, de hoestbuien en slijm moeten langzaam weg trekken, de dok zei dat het nog wel 2 weken kon duren voor hij echt weer de oude is...

Kortom ben blij dat ik vandaag in me eigen bed lig en me kerel weer lekker thuis is.... pfff wat een dagen...

Geplaatst

hallo,

hier even snel een berichtje,

Julian ligt al een week in het ziekenhuis, hij had 7 dagen niet gepoept, at slecht en was dus afgevallen.

in eerste instantie hebben ze hem geopserveerd en later wat urine afgenomen. hij kreeg koorts, en spuugde veel en kreeg diaree. hij moest een infuus (wat na 3 keer lukte) en een katether en weer een paszak om zijn urine op te vangen. hij moest aan de monitor.. het ging allemaal zo snel.. we beseften niet eens wat er allemaal gebeurde! toen we na het prikken en katetheriseren weer op de kamer kwamen storte ik in! echt onze kleine mooi manneke helemaal aan de draden!!! vreselijk om te zien. zo hulpeloos.

na de antibiotica ging het snel de goede kant op maar hij was weer 60gr afgevallen.

nu gaat het redelijk maar hij ligt nog wel aan alle slangen en hij krijgt nog antibiotica..

nu gaan we weer naar het ziekenhuis toe..

later meer!

liefs een geschrokken maar trotse mams

Desiree

Geplaatst

Jeetje Dees, het zit jullie ook niet mee. Hopelijk wordt jullie vent weer snel de oude.

Mijnbaby: gelukkig gaat het bij jullie weer beter. Nu maar hopen dat het weer hier gewoon beter wordt, dan worden de kleinrjes niet meer zo snel ziek.

Veel sterkte voor jullie beiden dames.

Geplaatst

Dees wat vreselijk, het breekt je hart wel een beetje wanneer ze zo ziek zijn, en dan alle toeters en bellen erbij... heel erg veel beterschap!

mijnbaby, fijn dat jullie weer thuis zijn, ook voor jullie erg vervelend hoor, hopen dat hij snel weer een beetje zichzelf wordt.

Geplaatst

Goh, wat vervelend, meiden.

Sneu is dat hè, die kleine hummeltjes...

Het allerbeste gewenst!

Ik hoop idd ook dat het weer wat beter gaat worden. Bij ons zijn ze nu ook al 3 weken verkouden.

Gelukkig blijven ze goed eten en slapen, ook zijn ze er niet 'anders' door ofzo.

We zijn net voor het eerst met de meiden uit eten geweest. Dat ging perfect. We hadden het zo gepland dat we daar meteen de fles zouden geven. Daarna hebben ze lekker in de kinderwagen liggen 'spelen' en zijn heerlijk in slaap gevallen.

Dat is dus goed bevallen. De mensen in het restaurant waren onder de indruk van onze lieve meiden...dat is echt zo leuk om te horen :).

De meiden hebben het trouwens prima gedaan op het KDV. Wel waren ze erg onder de indruk...

Beginnen jullie ook weer binnenkort? Toen ik nog met verlof was, had ik ECHT nog geen zin, maar nu ik weer begonnen ben, vind ik het wel weer lekker!!

Geplaatst

Jemig Dees, wat een tegenslag steeds. Logisch dat je instort als je je kleintje zo ziet liggen. Hopelijk komt Julian snel weer thuis.

Mijnbaby, blij dat het weer beter gaat met je kleine mannetje!

Hier gaat het niet zo top. Met Eva en Finn niets aan het handje maar papa en mama hebben beide buikgriep. J. begon donderdagnacht ziek te worden en ik zaterdagnacht. Ik heb gister de hele dag in mn bed doorgebracht en kon niets binnenhouden. Gelukkig was J weer een beetje opgeknapt en kan hij de kinderen verzorgen. Het gaat iets beter met mij, heb al een beschuitje gegeten en die heb ik ook binnengehouden. Wel lastig hoor want mama's kunnen eigenlijk niet ziek zijn. En dat in mn laatste vrije week. Volgende week heb ik mn eerste werkdag.

Krullie, wat fijn dat het zo goed ging op het KDV. Eva en Finn hebben woensdag hun eerste wenochtend. Ze gaan vrijdag dan weer, dan iets langer, zodat ze volgende week vrijdag een hele dag gaan. Ben heel benieuwd hoe het gaat en vindt het dan ook reuze spannend.

Liefs, Jane

Geplaatst

Dees suc6 met jullie zoontje, hoop dat die gauw weer de oude is!!!!

Dames bedankt voor jullie lieve reactie's.... vindt het altijd erg sneu als baby's ziek zijn, en nu is me eigen hummeltje aan de beurt.... hij is wel iets opgeknapt hoop dat die gauw weer de oude is....... hij is de afgelopen tijd door het slechte eten ook een beetje afgevallen, gelukkig had die wel wat reserve vet hahahha.... hij eet inmiddels weer goed, zijn we helemaal happy om...

Hoeveel wegen jullie babys's en hoe lang zijn ze?

Geplaatst

Mijnbaby: gelukkig gaat het weer goed met je mannetje. Kaylen is vorige week gemeten en gewogen. Weeg nu 4900gram en is 58cm.

Jane: jullie kleintjes hebben nergens last van alleen papa en mama. Even de omgekeerde wereld. Het is zo papa's mogen ziek worden en mama's niet...is eigenlijk niet eerlijk.

Dees: Hoe gaat het nu met julian??? Alweer een beetje aan het opknappen en hoe gaat het met papa en mama, kunnen jullie het nog een beetje volhouden dat jullie kleine man zo ziek is. Veel sterkte.

Hier gaat het echt super goed. Net bij een van de meiden van de zwangerschapcursus geweest. We hadden elkaar al sinds half nov niet meer gezien en elkaar toevallig op hyves gevonden. Dus vandaag met zn 4en afgesproken en was echt super gezellig. Zo leuk om al die kleintje te zien. En ook om elkaar weer te zien in een normaal figuur hahaha ipv met dikke buiken. en natuurlijk moesten ze allemaal even op de foto....

Foto-PDBRLJQL.jpg

Hier eerst een foto van Kaylen

Foto-NUCIRBT4.jpg

Kaylen, Jasmijn (10nov), Immi (okt) en Julio (10nov)

Geplaatst

Oh Tammy, wat lieffff! Echt een te leuk plaatje van de 4 kleintjes.

Hier gaat het weer wat beter. Ik voel me weer een stuk beter, heb alleen nog een beetje hoofdpijn maar het gaat weer de goede kant op.

Sinds 2 dagen krijgen Eva en Finn hun laatste fles om 21.30 uur. Ook dat gaat heel goed. We waren bang dat ze dan toch héééél vroeg in de ochtend zouden komen. Maar nee hoor, Finn meld zich keurig rond 07.00 uur en Eva moet ik wakker maken. Helemaal prima dus. Het blok van 18.oo uur tot 21.30 uur is nog wel lastig, dan willen ze niet slapen en zijn huilerig. We houden de kleintjes dan maar gewoon op tot de fles van 21.30 uur. Soms valt Eva in slaap en dan leg ik haar in haar bedje. Toch wordt ze na een half uurtje wakker en begin te huilen. En dan haal ik haar er maar weer uit. Ach, ben heel blij dat ze zo goed slapen. Als we met rijstebloem gaan beginnen dan gaat het vast beter.

Dani, wanneer ben jij begonnen met het geven van rijstebloem? En moet je dat opbouwen met eerst 1 schepje? Ben zo bang dat de darmkrampje weer terugkomen. Ze zijn nu al een paar weken van de krampjes af.

Vandaag zijn de twins 14 weken, het gaat echt zo snel. Het wordt echt steeds leuker met de kleintjes. Ze spelen heel leuk met de babygym, en als ik een speeltje geef dan pakken Eva en Finn het speeltje vast. Zo leuk. En het nijntjemobiel blijft nog steeds grote favoriet bij de kleintjes!

Geplaatst

even snel foto's uit het ziekenhuis van ons dapper mannetje!

(hij heeft een buikvirus, nierbekontsteking en blaasontsteking) en de rest wordt nog onderzocht en krijgen hopelijk vanmiddag de uitslag van de kweek en bloed.

854080707_5_Q2A8.jpeg

met infuus opt hoofdje

855079538_5_gEGf.jpeg

spelen met papa in het ziekenhuis

855079647_5_nayz.jpeg

kijkt heel zielig.

nou ga nu weer naar onze mooi man in het ziekenhuis toe!

Geplaatst

Dees het is wat zeg, al die toeters en bellen op zijn hoofdje, hopelijk vanmiddag de uitslag en gaat het dan de goede kant op.

Jane wij zijn met drie maanden al begonnen met de rijstebloem, Jus wilde zijn fles niet drinken na de operatie dus toen heeft de verpleegster er een schepje rijstebloem met vanille in de fles gedaan en ineens wilde meneertje wel want dat was wel heel erg lekker, hij heeft er geen krampjes op gekregen, nu doen we 's morgens rijstebloem in de fles en in de laatste fles ook, hij doet het er goed op en slaapt inmiddels van half 9 tot een ongeveer 8 uur 'smorgens.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden