Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook Eva en Finn hebben hun eerste prikjes achter de rug. Ik vond het echt zó zielig. Finn heeft zo hard gehuild, niet meer normaal. Er kwam ook bloed uit zn beentje. Eva moest ook huilen, maar niet zo hard als Finn. Ik was alleen met de kindjes naar het CB gegaan maar dat dus nooit meer. Volgende keer ga ik samen met iemand. Gelukkig hebben ze er wel goed op gereageerd. Ze hadden hun laatste fles om 23.00 uur gehad en kwamen pas weer de volgende dag om 07.00 uur.

Eva weegt 4900 gram en is 59 cm. Finn weegt 4045 gram en is 57 cm. Finn zit iets onder de norm maar ik hoefde me geen zorgen te maken. Finn is gewoon een lange, dunne jongen, net als zn vader. J is 2 meter en ik ben zelf 1.83 meter. Ze krijgen nog steeds 5 flessen van 150cc maar de laatste fles van Eva is 180cc. Dan komt ze net iets beter de nacht door.

Het logeren is hartstikke goed gegaan. Ze hebben ook heerlijk geslapen bij mn ouders, net zoals thuis. De volgende dag hebben Eva en Finn kennisgemaakt met hun 91 jarige overgrootoma. Echt heel bijzonder! De terugreis duurde helaas 4 uur ipv anderhalf uur. Dit omdat er een grote kettingbotsing was op de A6. We moesten helemaal om. Gelukkig hadden de kindjes nog een fles gehad voordat we gingen. Toen we thuis waren,waren ze toe aan hun volgende fles. Ze hebben de hele autorit geslapen.

A.s zaterdag ga ik dus een avondje uit met manlief. Heb er veel zin in maar vind het ook wel spannend zo zonder kids. Mn schoonzussen komen oppassen, ze zijn dus in goede handen.

Dani, wat is Justin toch leuk. En alweer een hele vent, het gaat ook zo snel allemaal. Bevalt het om weer te werken? Ik ga 3 februari weer aan de slag.

Dees, wat naar dat Julian in het ziekenhuis ligt. Hopelijk knapt hij snel weer op en kan hij lekker met mama naar huis. Een dikke knuffel voor Julian!

Chantal, wat goed dat Finn het zo goed deed met het prikje. Dus jij gaat ook weer aan de bak bijna. Hoe doe jij dat met opvang voor Finn? Ik ga 28 uur werken en Eva en Finn gaan 1 dag naar het KDV. Ik ben op maandag, dinsdag en donderdag overdag thuis, J heeft de woensdag ouderschapsverlof en hij zorgt ook op zaterdag voor Eva en Finn. Ik werk dus de woensdag, donderdagavond, vrijdag en zaterdag. Ik ze er wel een beetje tegenop. Maar ja, het is niet anders. Als je eerst maar weer in het nieuwe ritme zit. Dat zal in het begin wel even zoeken zijn.

Fijne dag allemaal!

Liefs, Jane

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Meiden!

Ik lees zo nu en dan met jullie mee. Fijn om te lezen dat het met jullie kindjes goed gaat! Mooie kindjes hoor!

Dees, heel veel sterkte meid. Het is niet leuk om je kleintje zo te zien!

Ik weet nog dat mijn dochter de hielprik kreeg, ik kon die verpleegkundige wel slaan.

Hier gaat het redelijk. Er zijn dagen dat het helemaal niet goed gaat, maar gelukkig worden die steeds minder. We hebben inmiddels weer een doorverwijziging gekregen van onze Gyn voor icsi en wachten nu op een oproep voor een intake. We hopen dat we deze zomer weer kunnen starten.

Ik heb er de laatste maanden niet zoveel vertrouwen meer in gehad, maar waarom zou het geluk nu opeens "op" zijn denk ik dan.

We houden de moed er in!!

Heel veel geluk gewenst met jullie kindjes. Ik blijf zo nu en dan lekker meelezen en ook een beetje meegenieten

Dikke knuf Snoeske

Geplaatst

Als eerste, Snoeske, wat lief dat je ondanks alles even komt buurten!!

Afgelopen maandag heeft Dion ook zijn prikjes gehad en wonder boven wonder is het allemaal goed gegaan. Lars is meegeweest aangezien ik niet alleen durfde te gaan. Ik heb me omgedraaid toen de prikjes kwamen (de held stond met tranen in haar ogen ahum) en me pas omgedraaid toen de naald eruit was. Hij heeft even gehuild, maar het was vrij snel over..

Hij woog 6140 (boven gemiddelde), was 57.5 cm en zijn hoofdje was nu 39 (onder gemiddelde).

Verder gaat het nu qua eten goed, hij krijgt nu 6 flesjes van 180 en slaapt goed door. Maandag op dinsdag van half 10 tot 6, dinsdag van 9 tot 4 en toen weer tot 8 uur, en vannacht heeft hij van 9 tot 6 geslapen.

Duurde even, maar misschien gaat het toch lukken... ben benieuwd wat hij vannacht gaat doen, maar we mogen niet klagen.

Vanmorgen zijn we ook voor het eerst gaan babyzwemmen. Was nog afwachten wat dat zou gaan worden aangezien hij na 10 minuten in het bad gaat spartelen en gaat miepen. Gelukkig heeft hij het 3 kwartier prima volgehouden. Wel even gaan huilen 2x maar dat was zo over. Zijn jullie al geweest???

Even wat reacties:

@ Dees, ik las op hyves dat Julian weer in het ziekenhuis ligt. Hoop dat het inmiddels wat beter met hem gaat en dat jullie hem snel weer mee naar huis mogen nemen.

@ Jane, heerlijk dat je even samen met J weggaat. Wat zijn de plannen??

@ Dani, wat een leuke foto! Zijn lipje ziet er echt mooi uit!

@ Chantal, zal zeker wel zwaar worden een heel lang weekend met je werk weg en dan je ventje thuis moeten laten.. Gelukkig duurt het nog wel eventjes en kun je een beetje aan het idee wennen...

@ Tammy, qua ritme gaat het redelijk. Nog geen "vaste" tijden, maar gelukkig gaat het doorslapen en het overdag op bed slapen goed.

@ Trudy, hoe gaat het met Michiel?????

Ook nog even pronken met ons ventje:

838989074_5_B1_w.jpeg

838983611_5_xZ_b.jpeg

838983378_5_oUZU.jpeg

Geplaatst

@ Jane, ik moet officieel weer op 29 januari beginnen, maar dat is op een vrijdag en die dag gelijk maar vrij genomen. Ik ben op maandag en woensdag vrij.

Dinsdag gaat mijn schoonmoeder oppassen. Donderdag naar de KDV en Vrijdags gaat mijn moeder oppassen.

Het enige kl*te is dat ze nog steeds geen plek hebben bij de KDV. Het is hiet zo onwijs druk. Voorlopig gaat mijn schoonmoeder twee dagen oppassen totdat er eindelijk plek is.

@ Snoeske, wat goed van jullie, dat jullie weer verder gaan. Hebben jullie het verlies van Rutger allemaal een plekje kunnen geven? Ik hoop van harte dat het gelijk raak is bij jullie en dat alles zal gaan hoe het zal moeten gaan!!

Finn heeft sinds oudjaar last van krampjes. Eerst had hij twee/drie keer een poepluier en nu maar om de dag. Het is zo zielig.......heb nu een homeopatisch middeltje gehaald. Hopelijk gaat dat lukken.

Net lag Finn te slapen op Gerard zijn borst. Begint Finn ineens in zijn slaap zo onwijs hard te lachen met geluid. Het was zo onwijs gaaf om te horen. Nu moet hij dat ook nog even doen als hij wakker is......het is zo leuk. Ik kreeg tranen in mijn ogen.

@ Dees, hoe is het met Julian? Is hij alweer thuis en hoe gaat het verder??

Geplaatst

Hoi allemaal,

Het gaat helemaal lekker hier. Sinds een paar dagen krijgen Eva en Finn de laatste fles om 22.30 uur. Tussen 06.00 en 07.00 meld Finn zich pas weer voor de volgende fles. De eerste 2 keren werd Finn om 04.00 uur wakker maar toen heb ik hem zn speen gegeven. Hij pikte dit en sliep weer in tot 05.45 uur. Vanochtend kwam Finn om 06.30 uur. Eva maak ik bijna altijd wakker voor de eerste fles. Sinds een paar dagen hebben ze ook niet meer hun huiluurtje tussen 19.00 en 23.00 uur. In dat blok haalden we de kleintjes altijd uit bed en hielden we ze beneden bij ons. Ik wil heel graag dat ze s'avonds lekker slapen en hou ze dan overdag ook langer wakker. Ik ben zaterdag 9 x naar boven gegaan om speentjes te geven. Gister hoefde ik nog maar 3x naar boven voor de speentjes.

Gister een heerlijke dag gehad. We hebben een hele lange wandeling op de hei gemaakt met de kleintjes. Ze hebben lekker liggen kijken in de wagen. Na de middagfles hebben Eva en Finn een heerlijke tuk gedaan. Finn kwam om 18.00 uur en Eva heb ik wakkergemaakt voor haar fles.

Volgende week hebben we een intake bij het KDV. Ze belden om een afspraak te maken. Het weer gaan werken komt zo akelig dichtbij. Ben heel benieuwd hoe ze het gaan doen op het KDV. Voordat ik ga werken gaan de twins eerst nog een ochtend wennen.

Ons avondje uit is helaas niet doorgegaan. Mn schoonzusje (zij zou komen oppassen) is ziek. we moeten nog ff een nieuwe datum plannen.

Hier nog even een leuk plaatje van mijn spruitjes, gisteren gemaakt.

Foto-8XHOCCQX-D.jpg

Liefs, Jane

Geplaatst

daar ben ik weer even..

onze schat is sinds vrijdag middag weer thuis. alles gaat nu goed alleen nog wel wat huilerig!.. dus veel met hem op schoot op bed of op de bank.

Hoe hij de buikvirus heeft gekregen ik heb geen idee, we gaan bijna nergens nog met hem heen, in iedergeval niet naar bijv winkels en drukke ruimtes. zijn nog een beetje voorzichtig.

In het ziekenhuis vonden ze het jammer dat hij weer weg moest/ging ze vonden het zon schatje haha... wel lief dat ze dat zeggen.

hij ligt nu heerlijk in de box te slapen, hij wil graag rondkijken.

nog steeds zijn we onzeker over zijn gehoor, hij reageert gewoon nergens op, niet op harde geluiden en ook niet op onze stem. 15 februari hebben we de laatste test.

Ook moet hij nog voor een echo van de schedel en de niertjes, op 20 januari. omdat hij een schisis heeft willen ze andere dingen ook uitsluiten. zoals nierproblemen en dus ook het gehoor.

zelf heb ik een afspraak met een maatschappelijk werkster van het schisis team(wij zitten in groningen) want lijkt me beter om met iemand er goed en deskundig over te kunnen praten.

nou dit was het eerst wel zon beetje, me mannetje ligt te huilen nu, dus even trootsen..Heerlijk knuffelen..!

842414392_5_PYEB.jpeg

vanochtend na het badje bij mama

Geplaatst

Zo, afgelopen nacht is Finn voor het eerst uit logeren geweest.

Hij heeft het helemaal naar zijn zin gehad en heeft goed geslapen.

Zelf had ik het er wel moeilijk mee.

Gisterenochtend gebracht en toen zijn mijn man en ik naar de Horecava gegaan.

Heel gezellig, met lekkere drankjes, maar owwwww wat ging ik hem missen opeens 's avonds. Ik had niet verwacht dat ik het zo erg zou hebben.

Vanochtend opgehaald en gelijk heerlijk met hem geknuffeld.

@ Dees, gaat alles nog goed met Julian? Gaat voor jullie een spannende week weer worden. Succes ermee!!

@ Jane, jeetje wat een verschil tussen broer en zus zeg. Je ziet echt dat Eva wat forser is.

Geplaatst

Chantal, gek he zo zonder kindje op pad. Wat goed van Finn dat hij het zo goed deed. De dag dat ik weer ga werken komt akelig dichtbij. Ben nu 24 uur per dag bij mn kleintjes, dus ik ga ze ook vreselijk missen. Ik heb afgelopen een gesprek gehad met mn nieuwe manager en ik heb een rooster gekregen precies zoals ik het wilde. As woensdag dus het gesprek met het KDV. Heeft iemand nog tips voor mij wat ik zeker niet moet vergeten te vragen?

Eva en Finn gaan als een trein. Ze zitten nu beide 5 flessen van 180cc. Sinds gister krijgt Finn dus ook 180cc. Als Finn had gegeten (150cc) dan begon hij meteen daarna te huilen. Nu met 180cc is hij veel meer voldaan en dus veel gelukkiger. Ze hebben al een goed dag/nachtritme. Ik probeer ze overdag wat meer wakker te houden. Ze komen meestal tussen 06.30 en 07.00 uur. Na de fles nog even spelen in de box en dan gaan ze rond 09.00 uur hun bedje in. Ze slapen dan tot 11.30 uur. Het middagslaapje begint meestal om half 2 en dan slapen de twins tot half 4. Tegen 18.30 uur gaan Eva en Finn in bad, krijgen een fles en gaan naar bed. Dan krijgen ze om 23.00 uur nog een laatste fles. Zo doen we het sinds 3 dagen. En dat gaat heel goed. Hopelijk blijft het zo goed gaan. Wanneer gaan jullie met rijstebloem in de fles beginnen? En moet je dat dan opbouwen, dus eerst 1 schepje door de fles?

Hoe gaat het eigenlijk met de ander mama's?

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane, buiten de flessen e.d. om heb ik als tip om voor die tijd zelf een paar keer met een knuffeldoekje te slapen zodat hij lekker naar jou ruikt, dit geeft de kindjes vaak net wat meer rust als ze ergens zijn en ze zijn een beetje huilerig. Dit vragen wij vaak aan nieuwe ouders en dat helpt ze wel een beetje. Verder een schoon setje kleren en een slaapzakje wat daar eventueel mag blijven, dit ivm dat er ook wel eens kinderen zijn met waterwratjes, schimmels oid, dan weet je zeker dat ze de jouwe niet besmetten. En wat erg handig is een speen met naam ( www.mijnfopspeen.nl ) nou verder eigenlijk geen tips, susses ermee.

Geplaatst

Ons kleintje wil nog niet doorslapen, ik red het max 5.5 uur... als we hem rond 12 uur het flesje geven dan komt die rond 5 a half 6.... hij zit op 180 cc water en 6 schepjes... Ik kan niet wachten tot volgende maand, dan mogen ze pap, groenten en fruit! verheug me er enorm op... denk dat ons kleintje nog niet voldaan is met 180 cc en dat die daarom s nachts komt, ik heb de 24ste een afspraak en ga dan meteen 1 en ander vragen, ik denk als die s avonds pap krijgt dat het een stuk beter gaat!

Geplaatst

Hey meiden...

Wat gaat het goed met de kleintjes!!!

Dion krijgt nog steeds rond de 6 flessen per dag.

In de avond gaan we rond 8 uur naar boven om hem in bad te doen of mee te nemen onder de douche. Dan krijgt ie zijn laatste fles en van het CB mochten we zijn nachtfles naar 210 (water) ophogen om te kijken of hij dan door zou slapen.

Hij slaapt tot ongeveer 4 uur, dan een fles en dan slaapt ie weer verder.

De ene nacht slaapt hij door tot 6 uur en de andere keer weer niet, vindt het ook niet zo erg om er in de nacht uit te gaan voor een flesje....

Ben al blij dat hij tot 4 uur doorslaapt hahaha

Maken jullie de kleintjes nog steeds wakker voor de laatste fles???

Hier van de week weer geprobeerd maar het lukt echt niet en ik ben zelf ook doodmoe.

Lig zelf ook meestal rond half 10 op bed, 11 uur of 12 uur red ik echt niet!

Ook als ik straks ga werken is het een mooie tijd om rond half 10 zelf ook op bed te liggen.

Overdag zijn het nog steeds op bed maar hazetukjes van 1 uurtje of zo en een vast ritme hebben we nog steeds niet.

Als ik zie dat hij moe wordt gaat ie naar bed, maar dat zijn hier geen vast tijden...

Hoe gaat het verder met de rest van de meiden??

xxxxx

Geplaatst

heej!

hier ook nog steeds nachtvoeding hoor.. Ik lig ook altijd vroeg op m'n bedje. meestal doet me partner de laatste fles voor de nacht. rond 11uur. en dan wordt hij soms om 4 uur soms om 5 uur wakker. en soms om zelfs 6. hij krijgt 130cc en zo rond de 6x per dag op vraag.

hij groeit goed.. morgen weer naar het cb en volgende week zijn eerste prikjes! spannend ben benieuwd hoe hij hier op reageert.

overdag wil julian niet slapen, hij huilt wel dat hij moe is en als we hem dan in bed leggen dan huilt hij heel lang door en halen we hem uiteindelijk weer uit. gelukkig houdt hij zijn speen nu wel meer vast. ook mede dankzij het doekje die aan de speen vast zit.

vandaag voor het eerst zelf met hem in bad geweest, het bad van oma.. op pootjes.. haha erg leuk en voor het eerst huilde hij niet in bad! hij heeft lekker ontspannen gezeten en een keer niet met zijn tenen gekruld en vuistjes gebald.. gaan we vaker doen.. wel als lukas thuis is alleen vindt ik nog een beetje eng.

morgen dus naar het cb ben heel benieuwd hoe hij is gegroeit!

nog even een paar foto's van gister en vandaag..!

847903811_5_DwUd.jpeg

vanmiddag in de wipper..

847082512_5_UpkK.jpeg

vliegen met papa

847082427_5_XMLD.jpeg

macho...:D

trotse mama Dees

Geplaatst

ik ben wel een december-mama maar dat maakt niet uit toch?

ik zie wel dat ik niet te klagen heb met mijn kleine man. Hij krijgt rond 23.00 de laatste fles en dan slaapt hij door tot 07.00, dit doet hij nu al 4 dagen. Heerlijk !!!!!!!

Overdag is het wisselend met hem. Soms slaapt hij netjes een paar keer per dag een flink aantal uren, maar soms slaapt hij 2x een hasenslaap van hopenlij een uurtje. Dit vind ik wel moeilijk want moet ik hem nou laten huilen of niet. Ik vind het zielig maar meschien verpest ik hem wel door hem eruit te halen, pfff best moeilijk keuzes maken.

Michiel krijgt nu 5 flessen van 150ml water en 5 schepjes aangeboden, soms drinkt hij ze bijna allemaal op en soms laat hij iedere fles 20 staan, erg wisselend maar hij groeit hartstikke goed erop.

Geplaatst

Hoi hoi meiden,

Zo le lezen gaat het allemaal goed met de kleintjes. Echt leuk om te lezen hoe alle ukkies het doen en hoe de ontwikkelingen gaan met iedereen.

Hier gaat het ook echt super goed. Kaylen slaapt nu heerlijk door, maar hij krijgt voor de nacht een fles voor hongerige baby's. Dan krijgt hij lekker om 11 uur de laatste fles en overdag een normale fles van 150cc met 5 schepjes. Hij slaapt altijd lekker door tot uurtje of 6 a 7. Daarna gaat hij weer lekker verder slapen en om 9uur gaat het ochtend ritueel beginnen met wassen en aankleden. OVerdag is hij vaak wakker en ligt hij veel in de wipstoel of de box. Kaylen heeft vaak aan het einde van de dag wel behoefte aan een speen, verder eigenlijk nooit. Overdag ligt hij echt nooit op bed, hij wil gewoon niet slapen dan. Als hij heel erg aan het huilen is dan leggen we hem wel op bed, omdat hij zo moe is dan. Alleen staat mama dan vaak binnen 30 min weer boven en is hij ook weer snel beneden haha. Wij gaan ook overdag meestal ook wel een uurtje wandelen, heerlijk in de buitenlucht.

De dag om weer te gaan werken vind ik ook wel snel dichterbij komen. Ik moet ergens half februari weer beginnen. Ergens heb ik er ook wel weer zin in, want dat thuis zitten is natuurlijk heerlijk. Maar om weer eens wat te gaan doen lijkt me ook wel weer lekker, om even iets anders te doen. Ik ben niet zo heel erg van het thuis zitten, maar denk dat het wel moeilijk wordt om weer te beginnen en dan vooral om die kleine overdag niet meer bij me te hebben. Hij gaat wel lekker naar mn schoonmoeder en mn schoonzus, dus wel in goede handen. Maar toch tussendoor met die kleine even lekker kroelen enzo.

Morgen gaan even naar het weeguurtje op het CB, want hij groeit echt mege snel naar ons idee. Hij draagt nu volledig maatje 56 en daarvan zijn sommige dingentjes al een beetje aan de kleine kant.

Geplaatst

Fijn om te lezen dat het met jullie kids allemaal zo goed gaat!

Hier gaat ook alles prima!

AAAHHH...morgen gaat het echte leventje weer beginnen voor mij...ik mag weer gaan werken!

Heb net de tasjes ingepakt...de meiden gaan naar het KDV! Ben heel benieuwd!!

Onze meiden groeien ook goed. Ze zitten nu tegen de 5 kg aan! Ze komen natuurlijk ook van ver (1800 gram), dus dat gaat prima! Ze krijgen nog steeds 5 flessen van 150cc.

Verder zijn het echt slaapkoppies! Overdag geven ze binnen anderhalf aan dat ze weer terug naar bed willen. Ze slapen dan ook direct. 's Avonds moeten we ze echt om 22u wakker maken (ga ik zo ook maar eens doen!) om nog een flesje te geven. Dan slapen ze tot een uur of 8. Prima dus!

Verder zijn ze super tevreden en lachen ze de hele dag! Echt zo schattig! Ook beginnen ze nu lekker te brabbelen en elkaar te ontdekken!

Vandaag naar de IKEA geweest om een groot speelkleed te kopen, dus nu kunnen ze lekker met z'n tweetjes op de grond 'spelen'!

Groetjes!!

Foto-KRPXFQAJ-D.jpg

Foto-7IMVSJ7I-D.jpg

Geplaatst

Dees heerlijk samen in bad geweest! Dat lijkt mij ook wel wat maar tja zonder bad gaat dat niet lukken ;-)

Trudy heerlijk dat hij 's nachts al lekker door slaapt.

Tammy ook fijn om te lezen dat het bij jou ook lekker loopt allemaal.

Krullie heel veel succes met je eerste werkdag vandaag, ik hoop dat het voor jou ook zal mee vallen.

Geplaatst

Krullie, hoe was je eerste werkdag? Ben heel benieuwd hoe het jou kleintjes is vergaan op het KDV. Hoeveel dagen ga jij werken?

Gister een verjaardag gehad met een heleboel mensen. Het was heel gezellig en Eva en Finn genoten van alle aandacht die ze kregen. s' Avonds moesten we het wel bekopen met heel onrustige twins. Toch teveel prikkels denk ik. We hebben ze lekker bij ons genomen en ze zijn heerlijk gaan slapen na de fles van 23.00 uur. Om 07.10 meldde Finn zich pas en Eva heb ik wakker moeten maken. Vandaag maar een rustig daje gehouden.

Liefs, Jane

Geplaatst

Krullie, hoe was je eerste werkdag? Ben heel benieuwd hoe het jou kleintjes is vergaan op het KDV. Hoeveel dagen ga jij werken?

Gister een verjaardag gehad met een heleboel mensen. Het was heel gezellig en Eva en Finn genoten van alle aandacht die ze kregen. s' Avonds moesten we het wel bekopen met heel onrustige twins. Toch teveel prikkels denk ik. We hebben ze lekker bij ons genomen en ze zijn heerlijk gaan slapen na de fles van 23.00 uur. Om 07.10 meldde Finn zich pas en Eva heb ik wakker moeten maken. Vandaag maar een rustig daje gehouden.

Liefs, Jane

Geplaatst

Krullie: hoe was je eerstr werkdag en hoe is het gegaan met de twins op het kdv? Wat een leuke foto's zo lief die 2meiden.

Vandaag even naar het weeguurtje geweest. Kaylen groeit echt super snel! Hij weegt nu 4900gram en is al 58cm. Ik heb wel steeds meer het idee dat hij overdag meer wil eten, want nu zit er 4uur tussen de flessen. Alleen begint hij al naar 3uur te huilen van de honger. Moeten 1feb weer naar het cb voor de prikjes en dan ga ik het wel meteen vragen.

Geplaatst

Krullie: hoe was je eerstr werkdag en hoe is het gegaan met de twins op het kdv? Wat een leuke foto's zo lief die 2meiden.

Vandaag even naar het weeguurtje geweest. Kaylen groeit echt super snel! Hij weegt nu 4900gram en is al 58cm. Ik heb wel steeds meer het idee dat hij overdag meer wil eten, want nu zit er 4uur tussen de flessen. Alleen begint hij al naar 3uur te huilen van de honger. Moeten 1feb weer naar het cb voor de prikjes en dan ga ik het wel meteen vragen.

Geplaatst

Tjeetje...ik zit weer helemaal in het ritme!! Dat gaat snel, ondanks ik een half jaar thuis ben geweest! Ik vond het wel weer lekker om te werken!

De meiden hebben het prima gedaan op het KDV. De leidsters waren tevreden over de lieve meisjes. J was zo onder de indruk van alles dat ze heerlijk rustig in haar bedje heeft liggen kijken. K ging meteen lekker slapen. Na het flesje en het spelen zijn ze allebei heerlijk gaan slapen. Toen ik ze op ging halen, lagen ze net 3 kwartier te slapen. Ik vind het dan zo zielig om ze er dan uit te halen... Ach ja...in de kinderwagen sliepen ze alweer!

Jullie mogen nog even lekker thuis genieten...ik ben dan eigenlijk ook een 'september-mama'... Geniet er nog van! Het gaat sneller dan je denkt...

Geplaatst

Tjeetje...ik zit weer helemaal in het ritme!! Dat gaat snel, ondanks ik een half jaar thuis ben geweest! Ik vond het wel weer lekker om te werken!

De meiden hebben het prima gedaan op het KDV. De leidsters waren tevreden over de lieve meisjes. J was zo onder de indruk van alles dat ze heerlijk rustig in haar bedje heeft liggen kijken. K ging meteen lekker slapen. Na het flesje en het spelen zijn ze allebei heerlijk gaan slapen. Toen ik ze op ging halen, lagen ze net 3 kwartier te slapen. Ik vind het dan zo zielig om ze er dan uit te halen... Ach ja...in de kinderwagen sliepen ze alweer!

Jullie mogen nog even lekker thuis genieten...ik ben dan eigenlijk ook een 'september-mama'... Geniet er nog van! Het gaat sneller dan je denkt...

Geplaatst

Hey Tammy,

Ik zou Kaylen gewoon wat meer voeding geven. Het duurt nog best lang voordat het 1 februari is. Je zou bijv. ook 2 voedingen van 180/6 kunnen geven en 3 van 150/5. Ik heb dat ook met Finn gedaan en hij is nu veel meer tevreden.

Vanochtend sliepen Eva en Finn om half 8 nog dus ik heb ze maar wakker gemaakt voor de fles. We waren heel bang dat ze vannacht nog een keer zouden komen want we hadden de laaste fles om 22.00 uur al gegeven. Niet dus. Echt heerlijk!

Morgen kennismaking op het KDV. Ben heel benieuwd. Ook gaan we dan een afspraak maken zodat de kleintjes eerst nog even kunnen wennen.

Liefs, Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden