Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Dames,

Hoe is het allemaal met jullie?

Vandaag voor het eerst naar het CB geweest.

Eerst even wegen en meten en daarna naar de arts.

Finn begon met een gewicht van 4510 gram en nu bijna zes weken later weegt hij 5530 gram. Dus een kilo aangekomen......gaat hard zeg.

Met Finn gaat het verder heel erg goed. Hij is lekker aan het lachen en (nog steeds) een zeer tevreden mannetje. De arts van het CB zei het ook al, dat hij zo lief is.

Hij gaat nu meer voeding krijgen en hopen dat hij nu 's nachts eens lekker door blijft slapen, want dat is er nog niet bij.

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Cham, wat fijn dat Finn het zo goed doet, en ook al lekker een kilo aangekomen...

Hoeveel mag je omhoog met je voeding? Wij gaan vrijdag naar CB we geven de kleine nu 120cc en 4 schepjes,maar we merken nu alweer dat hij meer wil.....

Geplaatst

Ja, lekker gevoel is dat he, als je kleine man het zo lekker doet!!

Wij gaven ook 120 cc met 4 schepjes, maar nu 150 cc met 5 schepjes.

Hij heeft er echt geen moeite mee en drinkt het lekker op. Alleen zijn maagje moet er nog aan wennen, want er komt nu af en toe wat uit en daar heeft hij normaal geen last van.

Gisteravond on 22.30 uur zijn laatste fles gegeven en toen kwam hij om een uurtje of vijf, dus dat vond ik natuurlijk wel een heel groot feestje!!

Wel balen over iets anders. Ik was bijna helemaal van het vloeien af. Ben ik gisteren al ongesteld geworden......ze hadden al gezegd dat het wat heviger kan zijn als normaal. Nou, daar hebben ze helemaal gelijk in. Het is zeer heftig. Kan niet wachten tot het weer voorbij is. Ben dus gisteren ook weer met de pil begonnen. Je weet natuurlijk nooit. Je kan zomaar op een natuurlijke manier zwanger worden. Een vriendin van mij is ook de eerste met IVF en de tweede was een natuurlijk kindje!!

@ Jane, hoe is het nu met Eva? Is ze nog steeds een rustig meisje nu? Gaat alles ook goed met Finn

@ Michelle, hoe is het nu bij jullie thuis? Gaat alles ook een beetje met Patrick en trek jij het ook allemaal nog?

@ Daan, hoe is het met Finn zijn kameraadje? Wanneer moet jij naar het CB toe, ben benieuwd of hij net zoveel aankomt als Finn?

@ Krullie, je meisjes zijn echt alweer "oud", ga je alweer snel beginnen met werken?

@ Trudy en Tamara, hoe bevalt het mamaschap jullie, gaat het lekker met jullie kleine mannetjes?

Geplaatst

Hey meiden,

Het gaat heel goed met Eva en Finn. Dankzij de osteopaat zit ons meisje veel beter in haar velletje. Ze kan zich veel beter ontspannen nu. Heb morgen weer een afspraak.

Ook hadden we nog een controleafspraak met de kinderarts. Eva weegt nu 4095 gram (geboortegewicht 2870 gram) en is 55 cm lang. Finn weegt nu 3500 gram (geboortegewicht 2270 gram) en is ook 55 cm lang. Finn heeft Eva een centimeter in lengte ingehaald. In februari staat er nog een afspraak gepland, ze gaan dan een echo van de heupjes maken. Gewoon om dingen uit te sluiten. Het CB zegt dat de heupjes van Finn niet helemaal soepel zijn en de fysio had het idee dat dat met Eva's heupjes het geval is. De kinderarts vond de heupjes van beide soepel genoeg. Ik maak me niet druk, ik zie het wel in februari.

Eva en Finn slapen door sinds een paar dagen. Ze krijgen hun laatste fles om 00.00 uur en komen dan weer om 06.00 uur. En dat is zó fijn. Papa en mama worden weer een beetje mens.

Chantal, dat je nu al weer menstrueert. Ik zit er een beetje op te wachten eigenlijk maar nog steeds niets. De gyn (had onlangs nacontole) verwacht wel dat ik binnen 4 weken ga menstrueren. Ook heb ik het gehad over anticonceptie. Ik heb besloten om voor de mirenaspiraal te gaan. Wij zij heel blij met de kleintjes maar we laten het hier wel bij. En de kans is heel klein op een natuurlijke zwangerschap maar wel aanwezig.

Mijnbaby, fijn te lezen dat het zo goed gaat met je kleintje. Wel vervelend van de harde ontlasting. Hier geen last van. Sinds ik ben veranderd van voeding (eerst Nutrilon, nu Friso) is de ontlasting veel zachter. Ik geef een combi van de Friso standaard en de Friso comfort tegen spugen en krampjes.

Ik moet weer gaan, de kleintjes huilen.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hey meiden, hier ben ik dan ook weer even.....

Met Dion gaat alles prima, ups en downs, maar dat hoort erbij. De ene dag is hij super vrolijk en de andere dag hangt er een donderwolk boven zijn hoofd en is niets goed genoeg voor hem hahaha

Van het weekend was het even zwaar, hij had zaterdag zijn hele dag en nacht ritme omver gehaald. We hebben heerlijk van 3 tot 6 uur beneden gezeten met hem. Gelukkig ging het zondag nacht weer een stuk beter.

Ook vannacht ging het vrij goed, om 10 uur laatste voeding (fles) en toen kwam ie pas weer om 4.30 uur....Maar hij had vanaf gistermddag 2 uur niet meer geslapen en was een beetje aan het drammen de hele dag, dus hij had wel slaap denk ik hahahah

Vorige week maandag mochten wij op bezoek komen bij het CB. Alles was goed, lengte nu 56 cm en gewicht was 5115. Hij was goed aangekomen aangezien we 4 dagen daarvoor nog hadden gewogen tijdens het weeguurtje en toen kwam hij uit op 4815. Dus 300 gram in 4 dagen tijd.. ben benieuwd wat hij morgen weegt..

Verder een boekje meegekregen van "Ria Blom" omdat ik vertelde dat hij overdag niet in zijn bedje wilde slapen. Wonder boven wonder gaat het al vanaf vorige week goed en heeft mama dus wat meer tijd om wat huishouden te doen.

Verder krijgt hij om en om voeding, borst en fles.... we geven hem als laatste de fles in de hoop dat hij wat meer doorslaapt in de nacht. Ben benieuwd.

Qua menstruatie is hier nog niet veel te bekennen.. misschien omdat ik BV geef???

Ook de anticonceptie moeten we nog aanschaffen, even een gesprek aangaan met de huisarts i.v.m. de cystes. Zelf wil ik de minipil nemen vanwege de BV, maar wil wel wat advies.

Hier zijn we er al uit dat er geen kindjes meer gaan komen dus is wat bescherming wel handig, je weet maar nooit.

Trudy en Tamara, hoe gaat het met jullie en de kleintjes???

Ik ga hier een schreeuwende dion uit zijn bedje halen.. probeer straks nog even terug te komen voor wat reacties...

xxx

Geplaatst

@ Jane wat fijn dat het goed gaat met Eva en Finn, ze groeien ook al lekker hard!

@Maatje Ja het kan een tijd weg blijven als je BV geeft mijn vriendin werd pas naar 9 maanden weer ongesteld. Ik ben het ook nog niet geweest, ik heb maar 1 maand BV geven misschien is me lichaam nog even in de war hahha ik mis het in iedergeval niet ik zie het wel....

Geplaatst

Hoi dames,

Wat is mama zijn toch geweldig!!! Ik geniet er elke dag weer van. Met de kleine gaat het echt super goed. Hij krijgt nu volledige flesvoeding. De borstvoeding werd echt een ramp. In het zh te weinig begeleiding om goed aan te leggen en daarna ging het wel weer. Maar na een week deed het weer zo'n pijn dat we ermee gestopt zijn. Ik stond ee niet meer achter en mn man vond het ook een ramp worden.

Kaylen heeft er weinig last van gelukkig, hij is heel erg tevreden en is heel lief voor papa en mama. We geven hem om 12uur zn laatste fles en we moeten hem om 6uur meestal wakker maken. Vanmorgen zelfs om 7 uur. Overdag slaapt hij veel, maar soms is hij ook heerlijk wakker en kunnen we lekker beetje spelen.

Gisteren zijn we voor het eerst naar buiten geweest, even met de hond wandelen voor 15min ongeveer. Het was voor mij nog best vermoeiend. Vandaag even naar het winkelcentrum geweest. Echt super leuk om met de kinderwagen te lopen. Daarna zijn we wezen wegen op het cb. Hij weegt nu 3940, geboorte was 3870. En lengte is nu 54, al 2 meer dan de geboorte. Dus we zijn helemaal blij en iedereen is helemaal weg van hem.

Dikke knuf iedereen!

Geplaatst

Hey meiden...

Hoe gaat het met de mamsies???

Met ons hier gaan alles prima, ben ondertussen alleen wel een beetje uitgehangen thuis en kom de deur met dit weer niet uit.

Ben veel te bang om auto te rijden en achter de wagen lopen zie ik nu ook niet zitten... je zal maar uitglijden en de wagen mee trekken.. bbrrrrr...

Dus lekker warm bij de kachel zitten met een bak thee en een zak chips.

Dion groeit goed, krijgt een lekkere bolle toet nu.

Met het ritme gaat het ook prima, hij krijgt rond 21:00 zijn laatste voeding (flesje van 180 omneo) en komt dan rond 3 uur weer. Dit gaat zo al een paar dagen. Vanavond maar een beetje schuiven met de tijd en kijken of hij zo wat langer door slaapt.

Vorige week hebben we geprobeerd hem later eten te geven, dus voor ons is dat hem wakker maken rond 23:00 uur, maar we kregen hem gewoon echt niet wakker! Zelfs luier verschonen kon in 1 keer, hij pitte gewoon door.. hem met zijn lippen tegen den fles aangeduwd, maar nee hoor, bleef slapen hahahah

Hoe doen jullie dat? Hoe laat krijgen jullie kids de laatste voeding?

Mijn baby, ik gaf tot vorige week volledige BV, maar nu met fles ertussendoor om zo een beetje af te bouwen. Ben ook heel erg nieuwschierig wanneer ik ongi zal gaan worden.

Tammy, wat groeit hij goed zeg!! Spiek telkens op je hyves voor foto's hahaha

Trudy, hoe gaat het met jullie????

Hier nog wat foto's, de foto met de slab is errug leuk vinden we zelf. Ik had hem in de box gelegd en hij was zo aan het huilen dat ik hem even heb laten schreeuwen. Toen het stil was ben ik gaan kijken en zo lag hij erbij.. kon het niet laten om een foto te schieten...

815290015_5_kAQm.jpeg

815022105_5_fk8k.jpeg

814646455_5_JZZm.jpeg

Geplaatst

@Daan Hahaha wat een leuke foto die eerste, super grappig.

Fijn dat het hier zo goed gaat met de mama's en hun beebjes, ach hier zitten ook alleen supermama's natuurlijk haha. Nee zonder gekheid ik denk wel dat we dit eerste stukje misschien wel bewuster zijn van het grote goed dat ons is gegund doordat het niet moeiteloos is aan komen waaien.

Justin is inmiddels alweer 4 maanden en wij zitten sinds een weekje in een nieuw ritme, en door de aanpassingen in zijn eetpatroon heb ik inmiddels de luxe dat hij van 22.00 uur tot 09.00 uur slaapt, heerlijk dus nu gaan we proberen de laatste fles verder naar voor te halen zodat hij over een tijdje hopelijk om 20.00 uur erin ligt tot de volgende ochtend. Ik vind de periode waar we nu in zitten ook echt genieten, hij kan al zo onwijs veel vergeleken met het beginstukje (hoewel zo'n klein ding natuurlijk ook geweldig is) hij speelt veel onder de babygym, pakt nu dingetjes (weet nog niet wat hij er daarna mee moet hihi) lacht hardop, brabbelt en kraait en probeert zich om te rollen (is al 2 keer gelukt hoera) hij zoekt ook echt contact met ogen en als dat niet lukt ''schreeuwt'' hij wel een keer en kijkt dan met een triomfantelijke grijns naar ons, al met al gaat het dus supergoed met ons beertje en geniet ik ook nog steeds met volle teugen van het moederschap.

Het blijft bijzonder om te zien in wat voor een sneltreinvaart die ontwikkelingen gaan maar ik neem aan dat jullie dat wel herkennen ;-)

Nou mijn zoon ''kletst'' tegen me dus ik ga nu verder met het intelligente gesprek en daarna ff de boodschapjes.

Liefs Dani.

Geplaatst

Foto-CQUGX6C3.jpg

Foto-IBEID4K3.jpg

Foto-E7V8FATN.jpg

Hele dagen alleen maar spelen, eten en slapen.... mmmmm... zou er bijna jaloers op worden hih.

Geplaatst

Ik heb trouwens nog wel een vraagje aan jullie, wie van jullie heeft al besloten om (uiteindelijk) wel door te gaan voor een brusje en voor wie is het klaar? Voor ons het namelijk zeker weten klaar, ik zou de mmm niet weer in willen stappen, vond het best intensief en we zijn reuze blij met ons manneke.

Geplaatst

Hi girls,

Dani, wat is Justin toch ook een schatje. En wat gaat het toch weer snel.

4 maanden is hij alweer. Fijn te lezen dat het zo goed gaat met de kleine man. Wij gaan trouwens niet door voor een brusje. We vinden het prima zo!

Hier gaat het ook prima. We zitten op 5 voedingen per dag van 150 cc. Eva en Finn krijgen hun laatste fles om half 12 en dan melden ze zich rond 6 uur. Eva werd vanochtend rond half 5 wakker maar nadat ik haar speentje had gegeven viel ze zo weer in slaap en werd dus om 6 uur wakker. Echt heerlijk!

De twins groeien als kool. Eva draagt sinds gister maatje 62 en Finn zit nog in maatje 56. Eva is nu 3 keer bij de osteopaat geweest en ze heeft er veel baat bij. Ze is geen huilbaby meer, gelukkig. Ook zijn we druk om hun voorkeurshouding weg te krijgen. Daarvoor hebben we een aantal oefeningen van de fysio die we dus dagelijks doen. En dat gaat echt super. Ben heel blij dat ik hulp heb gezocht.

Bijna kerst, deze wordt wel heel bijzonder. Vorig jaar was ik best down van alle perikelen rond de mmm en nu ben ik gewoon mama van 2 geweldige kinderen. Ik geniet met volle teugen van het moederschap en ben superblij met mijn 2 kanjers.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hey meiden...

Wat een hel van een nacht... Dion kan sinds een paar dagen moeilijk poepen, zooo zielig om te zien.. hij blijft maar persen en als er dan een poepje uit komt gaat ie onwijs hard huilen. Hij heeft gisteren om 22:00 eten gehad, naar bed gedaan, kwam om 0:00, 1:00, 3:00-5:00 beneden gezeten met hem en om 6:30. Hij ligt nu eindelijk even te slapen en ik ga er zo achteraan op de bank.

Trudy, ik lees op je hyves dat je kleine vannacht in het ziekenhuis is opgenomen met 38,8 koorts..

Hoe gaat het nu??

Dani, wat een schatje is Justin!!!! Ziet er echt goed uit! Wij gaan niet meer voor een volgend kindje. Meerdere factoren die mee spelen, Lars die al wat ouder is (40), hij heeft al 2 kindjes (17 en 14), alles wordt duurder en we willen lekker sparen voor dion, we hebben nu een gezond kindje na 5 jaar en willen het lot niet tarten...enz enz...

Jane, half 12 laatste voeding? Lekker hoor! Hier is het iedere afwachten wat dion doet, hij is als hij eenmaal slaapt echt niet wakker te krijgen. Meestal lig ik zelf na zijn laatste voeding ook lekker vroegop bed. Als ik straks weer ga werken zie ik het niet zitten om pas rond 12 uur naar bed te gaan hahah, ben een slaapkopje hahaha

xx van Daan

Geplaatst

@ Dani

wat een lekkerding..... echt cute!!!! Ik vond de ivf traject best zwaar, voor ons was het de eerste keer meteen raak, dat was echt geweldig, dat het zo snel raak zou zijn hebben we nooit durven dromen.... wij zijn 26 en 25 en willen in de toekomst (over een jaar of 2) zeker voor een brusje gaan..... mijn droom is 4 kids haha... maar dat gaan we niet redden... miss 3...

Jane wat lekker dat de twin het zo goed doet heerlijk.... ons wonder heeft zijn groei achterstand dubbel en dwars ingehaald hij zit nu al op 180 cc... haha

maatje ons baby boy had er vorige week last van zooooooo triest he, ons is door de cb aangeraden 20 cc extra water in zijn fles te doen, en een theeleppel sinsasappelsap (vondt die heeeeeeeeeerlijk haha) en het heeft geholpen!!!!

Geplaatst

Dani en Daan: wat een heerlijke ventjes!!!

Wij genieten hier ook nog steeds volop van onze kleine man. Hij doet het echt super goed, alleen heeft hij nu af en toe last van zn maagje/ darmpjes. Dat is wel heel zielig, want je kan dan echt niks doen om het te troosten. Wij geven hem om 12 uur de laatste fles en dan meestal komt hij tussen 6 en 7 weer. Vanmorgen al om 5 uur, maar toen mocht hij even lekker bij papa op de borst verder slapen haha. Hij krijgt bij ons nu 6 voedingen van 100cc. We moeten 4 januari voor het eerst naar het cb, dus ik ben benieuwd of hij dan andere voedingen gaat krijgen. We merken ook heel erg dat hij groter wordt, vooral aan de kleding. Maar 56 heeft hij nu aan en daarvan zijn sommige dingen zelf al te klein aan het worden.

Een volgend kind moeten we voorlopig nog niet aan denken, maar we sluiten het ook niet uit. Het is bij ons natuurlijk helemaal snel gegaan, dus als we voor een volgende willen zijn we een beetje bang dat het een grote terleurstelling gaat worden. Maar we zien het wel over een aantal jaartje, mss gaat het bloed toch kruipen en komen de moedergevoelens weer terug.

Trudy: hopelijk gaat het weer beter met jullie kleine man. Iig veel sterkte en hopelijk mag hij weer snel naar huis.

Geplaatst

Daan, vreselijk he zo'n nacht. Ik heb de eerste weken ook nachtenlang met Eva in de kamer gezeten. Het is zo slopend en je bent zo machteloos dat je zo weinig kunt doen voor je kleintje. Is het je gelukt om Dion nu overdag ook in zn bedje te laten slapen? Zodra ik hier zie dat de twins moe worden leg ik ze in hun bedje. De eerste weken sliepen ze veel in de box maar daar liggen ze veel onrustiger. Na de voeding zijn ze max een uurtje wakker en dan gaan ze naar hun bedjes. Dat gaat heel goed!

Tammy, wat heerlijk dat Kaylen al lekker doorslaapt. Blij voor je dat het zo goed met hem gaat. Vanochtend schrok ik om half 8 wakker. Vriendlief en de twins waren nog in diepe slaap. Half 8 is echt een record voor de kleintjes. Gisteravond hadden ze wel hun huiluurtje ( van 21.00 tot 23.30), misschien dat ze daar nog moe van waren. Eva en Finn liggen nu weer heerlijk te slapen in hun bedjes.

Trudy, ik hoop dat het weer wat beter gaat met Michiel. Hopelijk mag hij snel naar huis.

Ik ga zo de laatste kerstboodschappen halen. De grote boodschappen zijn al binnen gelukkig. Moet alleen nog wat verse dingen scoren. We zijn 1e kerstdag uitgenodigd bij mn schoonzus. Ben heel benieuwd hoe het gaat met de kleintjes. We nemen de wagen ook mee zodat we misschien nog een stuk kunnen gaan wandelen en misschien slapen de kleintjes wel in de wagen. 2e kerstdag zijn we lekker thuis. Dan komen de oma's en opa bij ons eten.

Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen toe!

Liefs, Jane

Geplaatst

Gezellig zo hè, de kerst in als mama!! Ik vind het echt zo 'dubbel' :) genieten!!

De meiden doen het hier prima!

Ze wegen nu allebei 4000 gram en zijn 52 cm lang! Ze zitten nu op 5 voedingen van 135 ml en SLAPEN DOOR!!! Heerlijk! We zijn natuurlijk supertrots op ze!

's Avonds blijven zo ook wel moeite hebben...huiluurtje! Als we gewoon met z'n tweeën zijn, nemen we ze bij ons. Dan zijn ze heel tevreden.

Ik vind dat ze heel veel slapen, ik lees dat Eva en Finn dat ook doen... Ze zijn max een uur na de voeding wakker (soms slapen ze voor het boertje alweer in). Wij leggen onze meiden ook lekker in hun bedje te slapen, daar slapen ze toch echt het lekkerst!

Wij gaan met de kerst 2 dagen op pad met de meiden. Ben benieuwd! Overdag gaat dat prima, dan slapen ze ook lekker (in de reiswieg). 's Avonds is dat wel een ander verhaal ;).

Hele fijne dagen en....geniet!!

Geplaatst

Wij zijn nu bij mn moeder, is jarig en we blijven hier dan slapen. Vande week ook al gedaan en dat ging prima. We gaan weg net voordat hij moet eten en dan zijn we hier dan krijgt hij eten en meteen in zn reiswieg lekker slapen.

Gisterenavond was het dus even een drama. Hij was zo moe, maar echt niet gaan slapen en dan ook nog krampjes. Dus vanmorgen het cb gebeld en hij is nu van 100cc naar 135cc voeding gegaan. We mogen gewoon doorgaan met 6 voedingen, maar neemt hij dat niet dan was 5 voedingen ook genoeg. Tot nu toe gaat het prima zo, dus waarschijnlijk heeft hij de afgelopen dagen gewoon niet genoeg gegeten.

Volgende week maar weer even naar het cb om even te gaan wegen, ben echt benieuwd hoe zwaar hij nu is en hoe lang.

Nog even een vraagje....hoe lang heeft het vloeien bij jullie geduurd??? Dat maandverband ben ik nu al helemaal zat aan het worden. En o ja, hoe gaat het met de zwangerschapskilo's. Tot mijn verbazing ben ik nu al bijna op mn gewicht terug, moet nog maar 2 kilo. Merk alleen wel dan mn buik nog wel meer werk nodig heeft, maar dat gaat wel goed komen als ik straks weer kan gaan sporten.

Geplaatst

Fijn dat je misschien de oorzaak hebt gevonden...honger is idd niet fijn. Onze meiden zijn ook meer tevreden nu ze meer eten krijgen!

De zwangerschapskilo's waren er bij mij meteen af! Zit nu zelfs 5 kilo onder mijn 'startgewicht'. Komt denk ik van 100x de trap op en af gaan! Mijn buik is nog wel wat blubberig...maar dat is ie eigenlijk altijd wel geweest :D.

Na een week of 8 ben ik weer gaan sporten...heerlijk is dat!

Enne...het vloeien heeft bij mij wel een week of 6 geduurd, dus als dat bij jou ook zo zal zijn...haal de pakken always maar in huis :).

2 weken geleden had ik mijn eerste menstruatie...tjee, volgens mij heb ik het van een heel jaar in 4 dagen ingehaald...echt niet normaal!

Ik ga eens lekker koken voor mijn mannetje, die komt zo thuis van z'n werk. Hopelijk blijven de meiden nog even lekker slapen.

Fijne dagen allemaal!

Geplaatst

Tammy, het vloeien heeft bij mij maar 3 weken geduurd. Maar dit kan ook komen omdat mn placenta operatief verwijderd is. Heb nog steeds geen menstruatie gehad en zit er eigenlijk een beetje op te wachten.

Geplaatst

Zo, weer even bijgelezen. We zijn net terug van een weekje vakantie.

Dit was heerlijk en Finn heeft het zo onwijs goed gedaan. Alleen de eerste nacht vond hij het niet heel erg fijn, maar dat was alweer snel over.

Het is echt een onwijs lief kind en hij vond alle aandacht van de oma's en oom/tante ook geweldig.

@ Tamara, bij mij heeft het vloeien zo'n 5 weken geduurd en het was zo een groot "feest" dat mijn menstuatie gelijk doorkwam. Die was echt heel heftig, maar dat had de gyn al gezegd.

@ Daan, hoe gaat het nu met Dion? Slaapt hij alweer wat beter en gunt hij jullie nu ook wat nachtrust?

Geplaatst

Ola Mama's

Hoe is het met jullie baby's? Met mijn prinsje gaat het helaas iets minder, hij heeft nu al een week last van vastzittend slijm, en hoest buien, sinds eergister is het nog heviger geworden we zijn met 1e kerst dag naar de dokterpost gegaan, omdat tijdens een hevige hoest spuigt zijn hele maag inhoud uit ( we geven hem daarom nu minder voeding op verzoek van de arts en dat gaat gelukkig beter). die zei dat ondanks zijn klachten hij er prima uitzag en dat als het echt niet ging we de volgende dag terug moesten komen, dat hebben we gedaan de klachten bleven aanhouden, en gelukkig heeft hij nu een pompje gehad met medicatie die we hem toe moeten dienen, vandaag bij ons eigen arts geweest en die zei dat hij het zeker een dag of 3 moet gebruiken en dan pas zal het aanslaan... zo triest voor ons mannetje hij wordt helemaal rood en raakt er zelf van in paniek en gaat dan nog harder hoesten... hij hoest net een oude man.. hoop snel dat hij weer de oude is.....

@ Tammy ik heb weinig gebloed omdat ik een keizersnede heb gehad, hebben ze na de ingreep ( was nog verdoofd) zoveel mogelijk bloed uit me baarmoeder gedrukt... ben nog steeds niet gaan menstrureren....?? is dat raar.......

Geplaatst

Iedereen tnx voor de antwoorden. Het is echt nog maar minimaal dat het vloeit, het is alleen zo vervelend. Maar goed hoort er dan ook weer bij. Vond het namelijk beetje raar ondanks de ks. Maar goed ik moet iig 19 januari naar de gyn terug voor de controle.

Mijnbaby: wanneer ben jij weer gaan autorijden? Lees namelijk overal op internet dat je daarmee wordt aangeraden om 6wk te wachten. Maar wordt echt helemaal gek van dat ik steeds mn man moet vragen. Hopelijk gaat het snel beter met hem. Ik vind het nu al zoooo zielig als hij last heeft van zn maagje. Laat staan als hij zo aan het hoesten is. Veel sterkte ermee.

Hier gaat het helemaal super, onze kleine man heeft gelukkig zich heel goed gedragen tijdens de feestdagen. En hij heeft al officieel een witte Kerst meegemaakt, net als zn moeder haha. Officieel was de laatste in 1981....en ik ben pas in 1982 geboren. Straks alleen nog de oud en nieuw en dan zijn we weer van die dagen af, gelukkig. Wij vinden deze dagen altijd mee stress en heen en weer gevlieg dan echt gezellig, vooral sinds dat we vorig jaar 'gevlucht' zijn naar Denemarken. Maar goed nu was het wel bijzonder natuurlijk om de eerste kerst als papa en mama mee te maken.

Chantal: klinkt goed hoor lekker dat weekje weg. Kaylen vind aandacht ook heel erg leuk, hij wil ook echt niet slapen overdag als er visite is. Maar sinds deze week heeft hij ook echt een dag/nacht ritme, overdag vanaf uurtje of 10 t/m 's avonds 6 a 7 uur is hij wakker. Echt gezellig.

Geplaatst

Mijnbaby, zielig voor je mannetje! Je kan als mama ook zo weinig doen dan. Hopelijk gaat t gauw weer wat beter.

Tammy, wat is Kaylen al veel wakker zeg. Eva en Finn slapen nog steeds veel. Hier zijn ze max een uur wakker na de voeding en dan slapen ze alweer. Om de 4 uur melden ze zich voor een fles. De laatste fles krijgen ze om 23.30 uur en dan slapen ze minimaal tot 06.00 uur. Vanochtend was het zelfs 07.00 uur. Na de fles van 19.30 uur zijn ze heel wakker en willen dus niet gaan slapen. We leggen ze steeds in hun bedje maar slapen lukt niet. Ook hebben we geprobeerd om ze overdag wat langer wakker te houden. Ook dat lukt niet. Finn valt gewoon in slaap en Eva begint te huilen van moeheid. Dus dan leg ik ze toch maar in hun bedje. Ach, we zijn heel blij hoe het nu gaat. Met kerst waren Eva en Finn zo lief. Ze hebben heerlijk bij mn schoonzus in bed gelegen terwijl wij aan het kerstdiner zaten. Het ging echt supergoed.

A.s weekend gaan we voor het eerst logeren. We gaan dan naar mn ouders, die wonen 160 km bij ons vandaan. Ben heel benieuwd hoe dat gaat! Ook gaat mijn oma van 91 de tweeling voor het eerst zien. Heel bijzonder!

Ben heel benieuwd hoeveel ze nu wegen. Volgende week dinsdag weer naar het CB. Dan krijgen ze ook hun eerste prikje!

Liefs, Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden