Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Debbie: Wat vervelend dat je overstimulatie hebt!

Faye: Leuk dat je dit link hier neer hebt gezet. Hoeven we niet meer na te tellen in onze agenda of kalender. :toppie:

Linda: Spannend hoor!!!!

Lfs

Geplaatst

leuke sites dames!

@deb: jammer dat je toch overstimulatie hebt! Lekker rustig aan doen hoor! Hoe ging de TP? Hoe gaat dat eigenlijk in zn werk?

Ik zat ook tegen overstimulatie aan, heb ook een lekkere bolle buik... moest veel blijven drinken en idd ook rust houden. Hoe lang had je eigenlijk buikpijn na de punctie? Hopelijk gaat t hier morgen wel weer beter, want ik hou er niet van om op bed te moeten blijven liggen,,....

@fay: veel succes met de pregnylspuit!!! Begrijp heel goed dat je er zo blij mee bent, was ik ook :)

Geplaatst

Dank je wel Daruma! Maf dat je blij bent met hele vreemde dingen: spuiten, puncties hahahaha!

Deb: doe idd lekker rustig aan he! Kan Bikkel lekker innestelen en bij je blijven!

Geplaatst

Faye: wat een leuke link! Vanavond de pregnylspuit dus weer een stapje verder.

Begrijp heel goed dat je daar blij mee bent. Je wilt gewoon graag verder, dichter bij je droom. Spannend hoop dat ze alle drie groot genoeg zijn op de puntiedatum.

Mariska: wat leuk dat je bij de opnames was van ik hou van Holland.

Even er tussen uit en je gedachten even ergens anders op zijn inderdaad goed.

Debbie: hoe voel je je?

Linda: wat ontzettend knap dat je zelf nog geen test gedaan hebt.

...denk niet dat ik de verdeiding zou kunnen weerstaan.

Dames van de wachtweken: succes met wachten, kunnen jullie de zenuwen de baas?

Geplaatst

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Wish 21 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

Debbie 17 Januari

Wendy 19 Januari

Nouscka 19 Januari

Faye 22 januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 embryo's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Francis 13 Januari tp 2 embryo's

Mariska 15 Januari tp 2 embryo's

Sanne 18 Januari tp 1 embryo

Wendy 23 Januari tp

Faye 25 Januari tp

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari (wd 6 heftige bloeding)

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Carolina 29 Januari (bloedtest)

Sanne 31 Januari

Debbie 4 Februari

Geplaatst

Hallo allemaal,

Helaas hier ook geen goed nieuws. Niet zwanger en ook geen cryo's.

Erg teleurgesteld maar vol goede moed gaan we naar poging 3.

Half februari ons evaluatiegesprek en dan kijken wanneer we weer mogen.

Ik blijf wel duimen voor jullie allemaal!

Liefs Linda

Geplaatst

Hallo allemaal,

heb vanmiddag naar het ziekehuis gebeld omdat die gezwollen buik maar niet wil minderen. Morgen om 11 uur mag ik komen voor een echo, tot die tijd veel rusten, drinken en toch maar weer aan de bleekselderij...

Linda: zag zojuist dat je online bent, weet je al meer?

Geplaatst

Ah Linda wat jammer................. Ik vind het heel naar voor jullie. Je hoopt toch elke poging weer net zo hard.

Vind het wel heel erg knap dat je alweer denkt aan doorgaan. Over de "vrouwen-power-award" gesproken....

Heel veel sterkte meis!

Geplaatst

Linda: sorrie, na het plaatsen zie ik je berichtje pas...

Wat een #*/*%$#nieuws!! Heb er geen woorden voor.

Heel veel sterkte met het verwerken van deze tegenslag

Liefs Sanne

Geplaatst

Linda wat een ontzettend rot nieuws heel veel sterkte de komende tijd.

Knap dat je nu alweer zo positief tegenover de volgende behandeling staat.

Liefs Mariska

Geplaatst

@Sanne..groot gelijk dat je aan de bel hebt getrokken.Succes morgen.Wat doet bleekselderij trouwens?

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Linda,

Neeeee, wat kl*te!!

Sterkte met het verwerken van deze grote tegenslag.

Sanne,

Morgen mag je voor een echo komen.

Kijken ze dan naar je follikels of wat moet ik me daarbij voorstellen?

Succes!

Lfs

Geplaatst

Sanne goed dat je toch even gebeld hebt, waar gaan ze naar kijken dan?

Moet je dan ook helemaal naar België of mag je daarvoor naar een ziekenhuis in de buurt? Misschien een rare vraag maar ik vraag dat omdat wij misschien op den duur naar dusseldorf of België willen als het hier niet lukt.

Geplaatst

Bleekselderij voert vocht af, ook goed voor jou Debbie.

Maar uh lekker is anders. In de soep is het nog redelijk te eten.

Morgen om 11 uur echo inderdaad, gelukkig hier in de buurt dus we hoeven niet naar de zuiderburen. Als ik eerlijk ben weet ik niet waar ze precies naar gaan kijken.

Had vanmiddag gebeld en omschreven waar ik last van had ...die gezwollen buik en het gevoel dat het vol met vocht zit. Toen zei ze dat ik morgen mocht komen voor controle omdat dat toch niet helemaal de bedoeling is.

Ben benieuwd, ik denk dat ze kijken of de follikeltjes weer opnieuw gevuld zijn met vocht. Laat het morgen weten.

Debbie: hoe voel je je na de tp?

Faye: nog één nachtje, spannend! Ben je zenuwachtig voor de punctie?

Geplaatst

@Sanne..ik denk inderdaad dat ze gaan kijken of er vocht lekt in de buikholte. Gezien jouw klachten zal dat ongetwijfeld zo zijn.

Als ik me heel rustig hou dan gaat het best goed.Ik hoop dat de klachten snel afnemen. Wat ons bikkeltje betreft zijn we weer wat positiever. Op de een of andere manier kwam het echt als een klap terwijl dat natuurlijk helemaal niet nodig is. We hadden ook niets kunnen hebben. De vorige behandelingen hadden we wel A'tjes en dat schept blijkbaar toch verwachtingen. We zijn weer positief en we gaan gewoon voor een dikke vette streep.

Goede tip bleekselderij. Ik vind het alleen heel vies maar zal het morgen toch maar halen.

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Wish 21 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

Debbie 17 Januari

Wendy 19 Januari

Nouscka 19 Januari

Faye 22 januari

TP:

Wendy 23 Januari tp

Faye 25 Januari tp

Testen:

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Sanne 31 Januari

Debbie 4 Februari

Ik vind het heel vervelend om te doen maar ik heb je rood gemaakt Linda.

Geplaatst

Weet je wat ik ook ooit gehoord heb? Dat asperges en kruidenthee ook goed vocht afdrijven. Tja en natuurlijk water.

Ik mag om 22.30 de Pregnyl zetten en kijk echt uit naar vrijdag. Nog niet nerveus al vond ik het vorige keer echt niet meevallen! Ik wil zo graag weten of er eitjes inzitten dat ik die punctie zie als middel om mijn doel te bereiken en op één of andere manier lijken de zenuwen nu ondergeschikt. Maar weet natuurlijk niet hoe het vrijdag is gesteld! ;)

Sanna zet hem op he! Ik hoop dat het morgen allemaal minder wordt en dat het ziekenhuis even kijkt is wel geruststellend.

Wish: succes morgen met je fm!!! Hoop dat er mooie follikels zitten!

Geplaatst

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

Debbie 17 Januari

Wendy 19 Januari

Nouscka 19 Januari

Faye 22 januari

TP:

Wendy 23 Januari tp

Faye 25 Januari tp

Testen:

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Sanne 31 Januari

Debbie 4 Februari

Aangezien ik de laatste ben die de 1e fm heeft schrap ik dit van het lijstje.

Morgenmiddag ben ik aan de beurt.

Vind het wel spannend worden nu je zoveel verschillende verhalen hebt gelezen over hoe het kan gaan.

Iedereen is uniek dat weet ik wel, maar je wordt wel met je neus op de feiten gedrukt als er een tegenslag is voor iemand van 'ons' december clubje.

Lfs

Geplaatst

@linda: wat een vervelend nieuws, en wat een telleurstelling! Ook ik wil even laten weten dat ik het super knap van je vindt dat je zo snel weer positief naar de volgende poging kijkt! Daar heb ik veel bewondering voor!

@Wish: succes met je 1e FM! Ik ben benieuwd!

@Fay: pregnyl here we come!!!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden