Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nouschka heel goed dat je nu weer hoop kan hebben probeer dat ook vast te houden, want zonder hoop ben je nergens.

Bij mij is het de ene keer ook meer als de andere.

Mochten jullie allemaal zelf kiezen hoeveel er teruggeplaatst werden, want wij hebben nooit die keus gehad er werden er elke keer gewoon twee teruggeplaatst. Tenzij alles van top kwaliteit was dan werd er 1 teruggeplaatst. Maar een keus hebben we niet volgens mij ivm met mijn leeftijd.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik weet niet hoe oud je bent Maris? Ik ben 35 en ik dacht dat ik inmiddels wel onder de | "oudjes" zou vallen. In voorburg had ik een TP van 2 A-emmy's terwijl ik 29 jaar was. Maar in het VU zeiden ze bij de eerste intake dat ze ABSOLUUT niet 2 emmy's terugplaatsen! Ik helemaal in vertwijfeling, want het kost me best moeite om überhaupt al 2 emmy's te krijgen en überhaupt zwanger te raken. Probeer het nu 9 jaar en ben echt nog nooit zwanger geweest. Ik meteen er weer tegen in natuurlijk maar ze zeiden echt dat ze dat niet willen. Wel raar want mijn collega heeft toen ze 31 was er wel 2 teruggeplaatst gekregen bij al haar 4 de pogingen en dat was ook in het VU.

Geplaatst

Ik ben net 26 geworden dus omdat ik nog zo jong was plaatsten ze er normaal maar 1 terug als alles topkwaliteit was nou heb ik nu gelukkkig 1 toppertj emaar nu hebben ze er toch ook nog een matige bij gedaan en ik vind het geen probleem hoor. Een tweeling is ook van harte welkom hier.

Maar ik kwam daar zo mee aan het denken vanmiddag.

Maar ook dit zal overal wel anders zijn.

Geplaatst

In het Radboud mag je ook kiezen tenzij het niet verantwoord is en dat is in mijn geval zo. Door de vroeggeboorte mag er nog maar 1 teruggeplaatst worden.

Ik begrijp dat een tweeling van harte welkom is. Wij vonden een tweeling ook echt een cadeautje maar als ik van te voren de risico's beter had gekend van een tweeling zwangerschap dan had ik er absoluut geen 2 terug laten plaatsen. Het wordt ook vaak onderschat(ook door ons) omdat je je kansen wilt vergroten en het verlangen overheerst.

Groetjes Debbie

Geplaatst

Daar heb je ook helemaal gelijk aan Debbie maar daarom vond ik het ook zo raar dat we eigenlijk helemaal geen keus hadden er werden er gewoon 2 teruggeplaatst.

Ik denk toch dat ik de volgende keer eens vraag hoe het zit.

Geplaatst

Wish: hoe was de FM? ben benieuwd!

In ieder ziekenhuis werken ze echt anders he?

Wij mochten ook niet kiezen, in België plaatsen ze er sowieso maar één terug.

Daar wordt iedere poging vergoed indien nodig, vandaar dat ze geen keuze geven.

Mocht het niet lukken heb je onbeperkt weer een nieuwe kans.

Een tweelingzwangerschap heeft toch meer kans op complicaties.

Begrijp heel goed dat als je de keuze hebt voor twee emmy's gaat, vooral als je al eens of meerdere tegenslagen hebt gehad bij een ivf behandeling.

Geplaatst

@Wish hoe ging het?

@Sanne hoe voel je je nu?

@Faye hoe is het kun je de zenuwen nog een beetje de baas?

@Debbie hoe voel jij je een dag na de tp?

Geplaatst

(Nog) niet zenuwachtig. Misschien dat het morgen nog komt maar ik heb nu zoiets van: kom maar op!

Ik ben inderdaad de hele week thuis gebleven en moet dinsdag wel weer aan het werk. Het voelt heel fijn dat ik dit gedaan heb, ondanks de kostbare vrije dagen. Ik kan toch aan niets anders denken en dan ga ik straks nog fouten maken op het werk (of iemand uitschelden hahahaha).

En jij? Trek je het nog een beetje? 28 januari lijkt nog wel ver weg he?

Geplaatst

Hoi meiden,

Er zijn 15 follikels geteld. Jippie, we zijn helemaal blij!!!

Wel afwachten natuurlijk of ze allemaal ook aangeprikt kunnen worden en of er iets in zit....

Van het weekend weer terug voor de 2de fm.

Volgende week zal de punctie wel plaats gaan vinden, maar wanneer die is??

Sorry, maar heb nu geen tijd om de andere verhalen te lezen.

Moet echt weg....

Tot een andere keer dan maar weer!!

Lfs Wish

Geplaatst

Wish wat mooi 15 follikels nou hopen dat ze allemaal gevuld zijn.

Faye gelukkig dat je nog niet zenuwachtig bent. Neem van mij aan dat scheelt wel ik was namelijk heel erg misselijk van de zenuwen en dat is niet prettig.

Hoe laat moet je er zijn morgen?

Ja het is nog te doen. Het scheelt wel dat ik veel contact met mijn psycholoog en de huisarts heb en dat lucht echt op kan ik zeggen. Zonder weet ik niet hoe ik deze twee weken door zou zijn gekomen. Maar goed ik ben er nog niet ik moet nog een hele week en die is het zwaarste.

Maar goed ik heb nog een aantal leuke dingen in de agenda staan zoals winkelen morgen met mijn moeder en dinsdag naar mijn leukste foto.nl met mijn vriendinnen. Dus dan gaat het allemaal iets sneller hoop ik die tijd.

Geplaatst

Hey Wish: wat goed! 15 follikeltjes, duim met je mee dat ze allemaal gevuld mogen zijn!

Faye: goed dat je niet zenuwachtig bent. Laat het inderdaad maar komen en op naar drie eitjes!! Dat al dat duimen draaien niet voor niets is geweest.

Moon: hoe gaat het met jou? zenuwachtig voor het gesprek van morgen

Geplaatst

Mariska: jij hebt inderdaad leuke vooruitzichten!

Wel fijn dat je zo goed kunt praten, hoe vaak bezoek je hun?

Spannend, precies over één week weet je het.

X Sanne

Geplaatst

Mariska, voel me goed. Mijn buik is nog steeds mega maar weet nu dat ik deze week niet meer hoef te werken en kan ik lekker rustig aan doen. Dat idee geeft al veel rust.

En dat rustig aan doen heb ik ook wel nodig want blijf moe.

Geplaatst

Hey dames: Voel me vandaag echt niet goed, ben 2 kilo aangekomen, dus vanochtend het ziekenhuis gebeld en de mededeling gekregen dat ik volledig rust moet houden tot het weeken. Als ik morgen weer ben aangekomen moet ik bloedprikken.

Maarre heb ook goed nieuws van de 11 goede eicellen zijn er maarliefst 9 bevrucht, we keken onze ogen uit! zaterdag om 12 uur een teruigplaatsing. Nou ga ik weer lekker onder de wol.

Succes en sterkte allemaal!!!

Geplaatst

Wendy: wat super zeg, 9 bevrucht!!

Krijg je zaterdag één of twee emmy"s terug geplaatst?

Die klachten van jou zijn heel herkenbaar, ik had ook de dag na de punctie er ruim 2 kilo bij. Heel goed rusten en héél veel drinken 2á3 liter minimaal.

Sterkte

Geplaatst

@Sanne Wel fijn dat je rest van de week vrij bent lekker uitrusten. Ik merk ook echt dat ik die rust nodig heb. Ik lig bijna elke middag te slapen op de bank, maar ja hoort erbij.

Ik kom elke week zeker 1 keer bij ze om te praten en daar naast heb ik bijna dagelijks contact via de mail met de psycholoog.

Ja echt spannend over een week weet ik het.

Geplaatst

@Faye...succes morgen. Ik zal aan je denken.

@Wendy..goed joh zoveel bevruchtingen. jammer dat je ook zo beroerd bent van de punctie. Ik hoop dat het snel beter gaat.

@Nouschka..succes met de tp morgen. Ik hoop dat het 2 toppertjes zijn.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Faye ik wil je alvast heel veel succes wensen voor morgen. Ik ga echt eelt op mijn duimen draaien morgen dat er toch genoeg eitjes uit komen morgen.

Liefs Mariska

Geplaatst

Faye: nog één nachtje en dan is het zover. Hopelijk valt het mee met de pijn en zijn er mooie eitjes! Ga aan je denken hoor.

Nouschka: succes morgen bij de tp.

Geplaatst

@Debbie Ja spannend he. We gaan nu de zwaarste week in.

Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken dit keer. De vorige keer had ik zoveel buikpijn en stress dat ik eigenlijk wel wist dat het mis zou gaan en nu voel ik helemaal niks af en toe een krampje of steekje meer niet. Ik hoop dat dat een goed teken is.

En hoe voel jij je nu?

Geplaatst

Heel erg bedankt voor al die zere duimen he!!!! Ik voel me nog steeds redelijk rustig en ga morgen vol spanning op pad!

Ik laat van me horen!

Geplaatst

Faye,

Super veel succes morgen!!!

Ik zal zeker aan je denken.

Nouschka,

Ga morgen maar fijn je emmy's ophalen.

Vind het zelf zo'n speciaal moment!

Sanna,

Rust jij maar goed uit en dat je snel gewicht verliest zodat je er minder last van zult hebben en dat het weg gaat.

Wendy,

Jij ook al aangekomen! Wat vervelend!

Blijf maar fijn op bed of op de bank liggen en goed drinken.

Hoop dat het snel weg gaat!

Wat goed zeg, 9 bevrucht, super!

Maris,

Wat fijn dat je daar baat bij hebt om met deze mensen te praten en contact te houden via de mail.

Nog even vol houden, die slopende laatste week gaan we samen met je aftellen......

Lfs Wish

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden