Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

Debbie 17 Januari

Wendy 19 Januari

Nouscka 19 Januari

Faye 22 januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 embryo's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Francis 13 Januari tp 2 embryo's

Mariska 15 Januari tp 2 embryo's

Sanne 18 Januari tp 1 embryo

Wendy 23 Januari tp

Faye 25 Januari tp

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari (wd 6 heftige bloeding)

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Carolina 29 Januari (bloedtest)

Sanne 31 Januari

Debbie 4 Februari

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Fay: heel veel succes met de punctie!!

Wij zijn zoowww blij :) gaan onze 2 kanjers zo ophalen!!

Vind het wel onwerkelijk hoor! Als ik weet wanneer ik mag testen pas ik de lijst wel ff aan :)

Geplaatst

Wauw Daruma, 2 kanjers... binnenboord houden, hoor!

Even snel (moet zo weg): controle gehad. 3 grotere follikels (tussen 15 en 17 mm ong.), minimaal 3 die nog wat achter blijven. Nog 3 dagen doorspuiten om ook die kleinere follikels verder te laten groeien en mee te laten doen bij punctie.

Maandag as. wrsch. laatste controle. Woensdag as. dan punctie en als alles goed gaat dan zaterdag tp.

Later meer, ga nu snel boodschappen doen en zo.

Volgende week kan en mag dat allemaal even niet meer. Voorbereiden voor wat komen gaat dus. Spreek jullie snel weer.

Geplaatst

Hallo Debz33

Volgens mij zaten wij afgelopen maandagavond bij dezelfde ouderbijeenkomst voor overleden kindjes in het Radboudziekenhuis. Ik weet het niet zeker hoor. Maar ik lees nu even mee omdat mijn man en ik in januari zijn gestart met onze eerste ivf poging. De namen van je tweeling kwamen overeen met een ouderpaar die daar ook aanwezig waren.

Vinden jullie het trouwens oke als ik me nog aansluit? Ik heb waarschijnlijk 25 of 26 januari mijn punctie. Al snel dus.

Groeten NoaNoa

Geplaatst

Hoi NoaNoa,

Klopt,wij zaten bij elkaar in de groep. Kom hier maar lekker meekletsen hoor. Hoe gaat het spuiten? Heb je veel last van de hormonen?

@Moon..ziet er goed uit dus. Ik hoop echt dat dit keer alles goed mag gaan.

@Nouscha..spannend hoor,ik denk aan je.

@Faye...normaal heel veel succes!!

Met mij gaat het redelijk. Ik heb inmiddels zo genoeg van het zitten,zitten en nog eens zitten. Als ik maar iets doe dan zet mijn buik weer op. Zo duren de wachtweken helemaal lang.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Nou dank je wel, dan ben ik voortaan ook van de partij.

Het spuiten gaat eigenlijk wel goed. Ben niet bang van spuiten of zo. Bijwerkingen volgens mij gaat dat wel, maar ik zal mijn man anders wel eens vragen, misschien denkt hij er heel anders over.

Ik had alleen bij de eerste meting aan beide zijde 6 tot 7 follikels en laatst aan een kant 3 en aan de andere kant 5. Dus,... Volgens mij is dat maar weinig, ik weet het eigenlijk niet. De hoeveelheid hormonen is nu aangepast om deze 8 ook echt te behouden als dat kan.

Groeten NoaNoa

Geplaatst

Faye: hoe gaat het, is het een beetje meegevallen? I hope so ...blijf doorgaan met duimen totdat je hier terug bent! spannend, hoop zo op 3 kansen voor je meid!

Moon: goed nieuws, doe nog maar lekker je ding inderdaad!

Jij moet je jezelf helemaal rustig houden vanaf volgende week.

Ga mee voor je duimen zodat de 3 kleinene ook zeker groot genoeg zijn woensdag.

6 kansen zou helemaal goed zijn.

Nouschka: hoe was de tp? Magisch moment he! Doe maar lekker rustig aan de rest van de dag, dan kunnen je emmy's zich lekker rustig en warm nestelen.

Debbie: begrijp goed wat wat je bedoeld met "het klaar zijn" met dat liggen en zitten de hele tijd. Maar goed zo lang je lichaam dat aangeeft wel doen hoor.

Mariska en Francis: jullie zijn de eerste die mogen testen donderdag.

...de laatste loodjes wegen het zwaarst, kunnen jullie het een beetje volhouden?

Volgens mij wordt dat iedere dag moeilijker. Betrapte mezelf er op dat ik de topic van de vroegtesters aan het lezen was... vind het wel heel verleidelijk maar weet niet goed of ik het durf (zelfbescherming)

Noa: klets hier maar gezellig mee hoor. Succes met de behandeling

X Sanne

Geplaatst

Ik vind het nu ook erg spannend worden, vandaag brief gekregen dat er geen embryo's zijn ingevroren, helaas.

Heb verder de kriebels, ik voel een hoop dingetjes, wat alles kan betekenen.

Tot nu toe gaat het goed...

Merk dat ik weinig reageer op het forum, maar ik lees nog steeds mee hoor! (ben ook beetje verslaafd)...

Liefs Francis

Geplaatst

Ha Francis,

Heel begrijpelijk de kriebels en bij alles wat je voelt denk je natuurlijk direct aan je emmy's. Lijkt me zo dat het iedere dag meer wordt. Spannend, nog een klein weekje en dan weet je het!

Wat jammer dat er geen embryo's kunnen worden ingevroren.

Hoeveel bevruchtingen had je ook alweer?

Wilde ze die nog even laten delen toen de andere twee die je nu (heerlijk, lekker warm en knus) bij je draagt teruggeplaatst werden?

Wij hebben na de tp meteen een brief meegekregen waarop stond dat de overgebleven emmy's die dag ingevroren gingen worden...

Noa: Weet het nog niet zo goed. Van de ene kant kan mijn nieuwschierigheid waarschijnlijk niet goed in bedwang houden tegen die tijd.

Maar van de andere kant moet ik mezelf wel beschermen. Ik lees zo vaak dat de vroegtesters eerst een positieve test hebben en daarna weer een negatieve ...dan is de tegenslag nog groter denk ik.

Ga dus maar braaf afwachten tot de 31e (denk ik)

X Sanne

Geplaatst

@Noanoa welkom hier spannend heel veel succes.

@Sanne ja inderdaad de laatste week ik begin nu echt zenuwachtig te worden.

@Francis wat balen dat je geen cryo's hebt, wij ook niet ik was ook een beetje teleurgesteld, maar ik wist het wel direct bij de tp al.

@Faye hoe is het gegaan ik ben zo benieuwd of het je mee gevallen is.

@Debbie ik kan me indenken dat je er zat van bent dat zitten maar ja het is voor een goed doel dus nog even vol houden.

Geplaatst

Ha Maris,

De zenuwen stellen ons wel weer op de proef he?!

Hoeveel cellig waren de emmy's als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?

...ben benieuwd waarom ze deze niet ingevroren hebben.

Met een redelijke en mindere emmy kun je zelf zwanger raken, dat heb je waarschijnlijk een paar berichten eerder wel gelezen. Een vriendin van mij heeft zelfs een knap, gezond kereltje van een emmy die ze nog niet eens redelijk genoemd hebben die tijd.

(was wel een vers emmytje, maar toch)

X Sanne

Geplaatst

Hoi dames!

@moon: ik ga hier ook voor je duimen dat die kleintjes ook mee gaan doen hoor!!! En mocht het niet zo zijn, tegen ons had de laborantmedewerker gezegd dat ze vaak zien bij minder eitjes dat ze van betere kwaliteit zijn dan heel veel eitjes. Het is allemaal kansenwerk, dus laat je niet gek maken hoor!

@fay: hoe is de punctie gegaan????

@noanoa: welkom! Gezellig dat je meekomt praten, succes met prikken!! Dat ze maar gezellig mee gaan groeien!

Hier: onze 2 kleintjes opgehaald! Zitten nu lekker in mn buikje! Mn baarmoeder doet nu trouwens wel wat zeer, allemaal krampjes! Het was een B-tj en een C-tje die terug zijn geplaatst, dus helaas geen A-tje helaas, maar B is volgens mij ook gewoon goed! Mn man zei, A= geweldig, B=goed, C=gewoon: dus net als de schoolpunten in Amerika :)

@debbie: jij moet op de 4e testen? Ga je dat uithouden??? Ik had gehoord dat je ook wel 1 dag eerder mag testen, wat denk jij? Ik mag nl 6 feb testen, maar dan komen er mensen hier op visite en ik heb geen zin om een emotioneel wrak dan te zijn....

xxxnouschka

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

Debbie 17 Januari

Wendy 19 Januari

Nouscka 19 Januari

Faye 22 januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 embryo's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Francis 13 Januari tp 2 embryo's

Mariska 15 Januari tp 2 embryo's

Sanne 18 Januari tp 1 embryo

Nouschka 22 Januari tp 2 embryo's

Wendy 23 Januari tp

Faye 25 Januari tp

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari (wd 6 heftige bloeding)

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Carolina 29 Januari (bloedtest)

Sanne 31 Januari

Debbie 4 Februari

Nouschka 6 Februari (mr ga al 5)

Geplaatst

Hallootjes

bedankt allemaal voor jullie gastvrijheid.

Ik merk aan jullie schrijven toch wel dat ik nog best wel een groentje ben in de wereld die ivf heet. Vandaar een paar vraagjes.

Ik lees vaak over cryo's. Uhm,.., wat zijn dat percies? :zippy: Ik ben nog een beetje een leek op dit gebied, maar ik leer snel hoor.

Kan iemand mij vertellen hoeveel tijd er ongeveer tussen de punctie en de terugplaatsing zit? Ben nu al zenuwachtig aan het worden.

Alvast bedankt :toppie:

Groetjes Noa

Geplaatst

Noa, een cryo is een embryo die ingevroren is.

Deze kan je bij een nieuwe poging terug laten plaatsen ...mits ie goed ontdooit.

Dan heb je weer een kans zonder al dat geprik en de punctie.

Een terugplaatsing is 2 tot 5 dagen na de punctie.

Meestal de 3e dag volgens mij.

Geplaatst

Noa, zat zojuist even de beschrijving onder je naam te lezen.

Wat verschrikkelijk voor je dat ook jij een kindje verloren bent.

Er zijn hier verschillende meiden die dat ook overkomen is, lijkt me

het meest emotionele en verschrikkelijkste wat een moeder mee kan maken.

...ben je de voorgaande keren wel op een spontane manier zwanger geraakt?

X Sanne

Geplaatst

Hallo Noa

Cryo's dat zijn bevuchte embryo's die van zulke goede kwaliteit zijn dat ze ingevroren kunnen worden, en later ontdooit om weer terug geplaatst te worden..

En tussen de punctie en terugplaatsing zit ongeveer 3 tot 4 soms 5 dagen.

Groetjes en succes met de behandeling!!

Geplaatst

Nouschka een b en c kwaliteit kunnen net zo goed zijn volgens mij hoor dus dat zegt mij niks. Maar in elk geval succes het wachten is begonnen.

Sanne ik weet niet hoeveel cellig ze waren, ik weet alleen dat in Zwolle ze echt van top kwaliteit moeten zijn willen ze invriezen en die andere 2 wat bevrucht waren waren geen toppers.

Noanoa Geeft niks als je vragen stelt daarvoor is dit forum ook. Cryo's zijn embryo's wat ingevroren worden en dus later weer teruggeplaatst kunnen worden als ze goed ontdooien.

Ik had op maandag de punctie en op vrijdag de terugplaatsing. Ik kreeg op woensdag een telefoontje of er bevruchting was.

Wanneer heb jij de eerste fm dan?

Faye ik ben echt benieuwd hoe het gegaan is. Ik ben echt eelt aan het kweken op de duimen.

Geplaatst

Hoi Sanne en Carolina

Ik dacht wel dat ik het in die hoek moest zoeken ja, maar wist het niet zeker. Thanks anyway.

Ik ben de voorgaande 4 keren spontaan zwanger geraakt. Eerst onze eerste dochter, toen twee miskramen en Toen onze tweede dochter. Zij is geboren met een zwangerschap van 25 weken en twee dagen. Veeeeel te vroeg dus. Maar ze bleek een kanjer. Een dametje om respect voor te hebben en vocht al wat ze kon. Eindelijk ging het goed en kregen wij van de artsen te horen dat ze naar huis mocht. Maar toen werd ze plotseling ziek. Een longontsteking! Zo ernstig dat haar kleine lijfje het niet meer aankon en moesten wij na 6 maanden alsnog afscheid van haar nemen. Maar ja, dat is natuurlijk onmogelijk. Hoe neem je nu afscheid van je eigen kind?

Dit is zo'n beetje de geschiedenis van ons meisje in vogelvlucht.

Liefs Noa

Geplaatst

Hoi Maris

fm is waarschijnlijk follikel meeting?!? Die heb ik afgelopen dinsdag en de donderdag ervoor al gehad. Morgen weer en dan maken ze ook meteen een afspraak voor de punctiedatum.

Noa

Geplaatst

O Noa, krijg gewoon helemaal kippenvel van je verhaal bbrrr

Ik hoop voor je dat er ook voor snel weer een gelukkige tijd mag aanbreken.

Waarom zijn jullie nu aan een ivf traject begonnen als ik zo vrij mag zijn omdat te vragen? Op de natuurlijke marnier zwanger raken lijkt me toch een stuk romantischer...

Geplaatst

Noa ja klopt dat is de follikelmeting, maar dan schiet ook al aardig op voor jullie.

Jullie hebben ook wat meegemaakt zeg. Knap dat je nu zo positief weer verder kunt.

Geplaatst

Ja, goeie vraag Sanne

Ik ben met 20 weken zwangerschap opgenomen vanwege gebroken vliezen. Dit hebben ze eerst in het Canisius wweten te rekken tot 24 weken en ben toen overgebracht naar het Radboudziekenhuis. Met gebroken vliezen is er altijd een grote kans op infecties. Nou, die heb ik dus gekregen. Mijn eileiders hebben de rest van mijn lichaam willen beschermen door dicht te gaan knijpen om een verdere verspreiding van de infectie in de buikholte (wat erg gevaarlijk kan zijn) tegen te gaan. Maar eenmaal dicht, blijft dicht. Dus hiermee was voor ons de kans om spontaan zwanger te worden voorgoed voorbij. Enige optie op gezinsuitbreiding is ivf, vandaar.

Noa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden