Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat is ook logisch dat je niet altijd positief bent. Vooral met wat jullie meegemaakt hebt.

Wij zijn ook niet altijd even positief. Vandaar dat dit forum zo fijn is om even je frustratie kwijt te kunnen.

Geplaatst

Nou weet ik even niet hoe en wat maar ik heb sinds gisteravond zo een gigantisch opgezette buik niet normaal.

Weet iemand of dit anderhalve week na de punctie nog overstimulatie kan zijn, want als het zo door gaat moet ik morgen toch even bellen met het ziekenhuis.

Geplaatst

Ja inderdaad. Ik was al vaker te gast hier, maar het is wel fijn om met anderen in contact te zijn die hetzelfde meemaken als jijzelf. Kun je ff lekker spuien.

Verder kan ik je niet helpen met je vraag jammergenoeg. Ik ben al blij dat ik weet waar iedereen het over heeft. Misschien dat iemand anders je nog een een goede raad kan geven. Als het je niet lekker zit, gewoon contact zoeken met je behandelend arts, is mijn advies.

Sterkte.

Noa

Geplaatst

Waahhhh Mariska, dat is goed nieuws!! Suzzy uit de topic "wie allemaal in afwachting van TESE" schreef daar gisteren over.

Haar gyn had uitgelegd dat als je 12 tot 17 dagen na de pregnylspuit een teken van overstimulatie had dat dat dan vaak een goed teken is!

Ik hoop het zo voor je!

X Sanne

Geplaatst

@Sanne Ik had veel verwacht maar niet dat je zou zeggen dat dat goed nieuws kon zijn. Oh ik hoop het zo ga toch morgen maar bellen denk ik. Het doet verder ook geen pijn alleen is mijn buik net een ballon zo dik.

Ik begin hier toch weer positiever over te worden zal dat toch maar even lezen wat je zei. Dank je

Geplaatst

NoaNoa: Op dit geweldige forum is iedereen welkom! Zie dat je al een paar berichten hebt gepost. Vertel en/of vraag wat je zelf wil, doen wij ook.

Meestal weet iemand of meerdere het antwoord wel of kun je tips krijgen, écht super om dit samen te kunnen delen via dit forum!

Heel veel succes en volgens mij lopen wij zo'n beetje gelijk op.

Ik heb morgen 2de fm en dan volgende week de punctie.

Ben benieuwd hoe hard ze gegroeid zijn, morgen weet ik meer.

Francis: Balen, geen cryo's!!! Maar dat zegt helemaal niks over die twee toppers die je op dit moment lekker warm aan het houden bent.

Wordt nu echt super spannend..... Brrr.

Ook ik krijg eelt op m'n duimen!

Mariska: Ook voor jou de laatste loodjes, die wegen toch echt nog steeds het zwaarst!

Ook voor jou ben ik volop aan het duimen.

Carolina: Jij staat als derde op het lijstje om te testen. Ga je zelf een test doen voordat je de bloedtest krijgt? Wanneer heb jij de tp gehad, dat staat niet op het lijstje?

Succes met deze laatste zware wachtweek!

Moon: Volgende week de punctie.

Ik hoop ik ook als alles zo goed door blijft groeien.

Ook ik ga maandag flink aan de slag in het huishouden. M'n vriend wil dit ook wel doen, maar heb het idee dat ik het toch 'beter' kan. Haha!

Hij mag de boodschappen doen, ik vind poetsen 'leuker' om te doen. (in hoever je poetsen leuk kan vinden) Tja, het is leuk als het klaar is.

Faye: En meid, ik heb aan je gedacht. (doe ik nu nog steeds)

Wendy: Hoe gaat het met je? Mag jij op 6 februari testen?

Debbie: Snap helemaal dat je het beu bent om te zitten. Je moet al wachten en als je dan ook nog eens rust moet houden zijn die wachtweken helemaal een ellende.

Hoop dat je snel op knapt en ook afleiding hebt!

Sanne: Het is zeker verleidelijk om vroeg te willen testen. Gewoon doen wat jij en je partner prettig vinden.

Daruma: Joepie 2 toppers aan 'boord'!!!

Lfs Wish

Geplaatst

Haha die Sanne, dat is toch een mooi bericht wat je voor Mariska schreef.

Ik heb dit ook al vaker gelezen, maar goed als je bezorgd bent gewoon bellen hoor Mariska.

Lfs

Geplaatst

Dank je wel allemaal

Ik ben ook even op google gaan kijken en het klopt als ik nu overstimulatie krijg dan en het waarschijnlijk een zwangerschap, maar ik wil nog niet al te vroeg juichen (ik word wel heel blij van dat soort nieuws) ik bel morgen gewoon als ze te bereiken zijn ik weet niet hoe dat gaat op zaterdag in Enschede.

Geplaatst

@maris: jeetje! Ik begrijp dat je daar wel wat onzeker van wordt! Fijn dat er kans op goed nieuws is!!! Ik zou morgen gewoon bellen! Je moet toch antwoord daar over kunnen krijgen!! Ik ga duimen dat het idd goed nieuws is! En dat zal een gyn toch niet voor niets hebben gezegd !?

Geplaatst

@Nouschka Dank je. Ik ga ook zeker bellen morgen ze zullen dta niet voor niks op het internet zetten.

Ik ga zelf ook heel hard duimen nu.

@Faye Ik hoop dat het allemaal goed is gegaan vandaag en dat het allemaal mee is gevallen.

Geplaatst

Maris83,

Overstimulatie kan inderdaad een teken van zwangerschap zijn, maar hou jezelf goed in de gaten en heel veel water drinken! Want het is ook gevaarlijk.

De eerste keer ben ik in het ziekenhuis beland nl.

Helaas is het toen uitgelopen op niks, maar de gyn. vertelde mij hetzelfde.

X, Martha.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb me net weer even bijgelezen. Wat een spannende tijden weer voor iedereen. Ik lees ook veel verhalen rondom overstimulatie, pfffffff!!!

Hier alles weer een beetje rustig na ons vervelende nieuws van woensdag.

Dat kwam toch wel heel hard aan deze keer. We waren aardig van slag maar willen graag positief blijven. We hebben het afgelopen jaar teveel negativiteit gehad dus willen vooruit blijven kijken. Hoewel dat soms best lastig is.

Ik wens jullie allemaal heeel veel sterkte komende tijd en het wordt tijd voor meer groene regeltjes hoor!

Geplaatst

Hoi LindaDa,

Fijn van je te horen!

Wat knap van jullie om weer positief naar een volgende poging te gaan kijken.

Je bedoeld met die vraagtekens in je handtekening neem ik aan dat je niet weet wanneer die zal zijn of niet?

Sterkte nog!

Ik hoop ook op vele groene regels hier!

Lfs

Geplaatst

Hoi Wish,

Hoe is het bij jou?

Wij hebben 15 februari een evaluatiegesprek en hopen dan meer te horen over een volgende ronde. Volgens mij zullen er wel weer wachttijden zijn. Maar ja, afwachten dus. Ben die woorden inmiddels een beetje zat; wachten, afwachten.......

Geplaatst

Ik kan niet regelmatig op het forum verschijnen. Ik heb een fulltime-baan en 's avonds niet altijd zin en puf. Ik lees wel regelmatig mee.

Afgelopen dagen ook even mijn dip te boven moeten komen maar.......ik ben weer boven!

Geplaatst

Linda: wat ontzettend knap van je dat je al zo snel weer positief bent!

...het is allemaal toch niet niks.

Faye: gaat het wel goed met je? Hoop dat alles goed gegaan is

Geplaatst

He he eindelijk een berichtje van mij. En ....goed nieuws ook nog! Alle drie de follikels hadden een eicel! :happydance:

De punctie veel wel mee, misschien omdat er maar 3 aangeprikt hoefden te worden. Alleen ben ik mijn bed niet meer uit geweest, toch pijnlijk en slapen, slapen, slapen!

Ik lees morgen rustig bij maar wilde jullie allemaal ontzettend bedanken voor al het eelt!

Dikke knuffel voor iedereen!

Geplaatst

@Faye..fijn dat het goed is gegaan! En toch nog 3 eitjes...gaat helemaal goedkomen. Rust maar lekker uit.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

@Mart dank je ik ga ook morgen direct bellen. Ikwist namelijk inderdaad dat het gevaarlijk kon zijn.

@Faye geweldig in alle 3 een eitje nu alle 3 nog een bevruchting. Ik ben blij dat het duimen van ons allemaal geholpen heeft.

Ook fijn dat de punctie zelf me gevallen is. Rust mooi uit.

@Linda knap dat je nu al wer zo positief verder kan kijken naar de volgende behandeling.

Hier is de buik nog net zo dik heb ook giga hoofdpijn, maar ja al sik morgen meer weet laat ik het wel weten.

Geplaatst

Ik heb gebeld en moet om half 11 even naar het ziekenhuis. Ik weet niet wat ze gaan doen een echo denk ik, want het was allemaal nogal moeilijk er was niemand aanwezig. Maar goed we zullen zien ik laat het straks wel even weten.

Geplaatst

@Fay: fijn dat er in allemaal een eicel zat!! Nu gaan we hard duimen dat je dadelijk 3 mooie embryootjes hebt! Weet je al hoeveel je er laat terugplaatsen?

@maris: heel veel sterkte zometeen! Hopelijk krijg je goed nieuws! Ik zit ook voor jou te duimen!

@debbie: hoe gaat het met jou? Al wat minder klachten?

Geplaatst

Faye: wat een goed nieuws!!! op naar drie bevruchtingen!

Wanneer mag je daarvoor bellen? Zal waarschijnlijk maandag pas worden nu de zondag ertussen zit.

Mariska: hoop dat alles er goed uit ziet.

Waarschijnlijk maken ze een echo en gaan ze kijken waat het vocht precies allemaal zit.

Tenminste, dat hadden ze bij mij gedaan. Ook zullen ze waarschijnlijk bloed afnemen omdat het zo snel is komen opzetten en niet minder geworden is na een nacht slapen...

het mag niet gaan indikken. Succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden