Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Nouscha..de klachten zijn vandaag gelukkig wat minder en voel me beter. Buik wisselt nog wel erg maar het gaat de goede kant op. We steeds wat vage steekjes maar ik let nu op alles wat ik voel.

Hoe voel jij je na de tp?

@Wendy..succes met de tp vandaag!

Groetjes Debbie.

Geplaatst

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 embryo's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Francis 13 Januari tp 2 embryo's

Mariska 15 Januari tp 2 embryo's

Sanne 18 Januari tp 1 embryo

Wendy 23 Januari tp

Faye 25 Januari tp

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari (wd 6 heftige bloeding)

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Carolina 29 Januari (bloedtest)

Sanne 31 Januari

Debbie 4 Februari

Geplaatst

Nou ik ben er weer het duurde allemaal even, want het was druk. Maar er zit inderdaad aan de linkerkant wat vocht in maar niet zo heel veel, rechts was helemaal goed, dus het kon zijn dat het overstimulatie werd maar dat was het nog niet, dus nu rust houden om te voorkomen dat het dat wel word.

Die buik kon wel zo opgezet zijn door een zwangerschap, maar dat kon ze nog niet zien op de echo dus we moesten nog maar even duimen en hopen dat dit toch een goed teken was.

Geplaatst

Hey dames,

Hier alles goed gegaan met de TP.

Het was ereen die heel heel heel goed was zeiden ze! Nou maar hopen.

De 8 die nu over waren, ja waren, zijn bevrucht dat had ik al laten weten, maar worden allemaal vernietigd,niet goed genoeg om er een cryo van te maken, dus dat was wel even slikken. nu lekker rustig aan doen, want mijn eierstokken waren flink gezwollen. heel fijn weekend allemaal!

Geplaatst

@Rackster: Wat fijn dat de TP zo goed is verlopen. Zijn er 1 of 2 teruggeplaatst? Wel verdrietig dat er geen cryo's bijgekomen zijn. Dat verwacht je stiekem wel als het er zo veel zijn he? Doe maar lekker rustig aan en nu de zware ww in!

Maris: Ik hoop zo dat het een goed teken is! Ik heb het ook al een paar keer ergens gelezen! Duim, duim, duim!

Sanna en Deb: hoe voelen jullie je? Nog erg veel last of wordt het al minder?

Ik mag morgen bellen of er bevruchtingen zijn en dan maandag de terugplaatsing.

Geplaatst

@debbie: fijn dat je je weer zo beter voelt! Met mij gaat het ook weer super! Heb alleen nog een raar gevoel in mn buik, beetje of je menstrueert ofzo... geen krampen maar een vol/warm gevoel.... misschien de ultrogestan??? geen idee maar het voelt dus of ik ongi ben :S

@rackster: super dat er een toppertje is teruggeplaatst! Jammer dat er geen cryo's zijn, maar misschien heb je die ook helemaal niet nodig :)!!!!!!!

@fay: spannend hoor! Ik vond dat het spannendste moment,.... daar hangt het toch allemaal vanaf, als die er niet zijn... maar komt helemaal goed! Bij ons kwam het ook goed :) Ik steek zo wel even een kaarsje voor je aan!

@maris: gelukkig dat het niets ernstigs is!!! En wat jammer dat ze nog niets konden zien!!!!!!!

oww ik kan ook op de lijst,... stond er eerst wel op mr nu niet meer!!

Wil iemand me er anders bijzetten?? Ik mag officieel pas 6 februari testen, maar ik ga (denk ik) al op de 5e testen omdat dat beter uitkomt... die ene dag maakt toch niet zoveel uit????

Geplaatst

@Wendy gelukkig dat de tp goed gegaan is en nog wel van een hele goeie. Succes in deze slopende wachtweken.

@Faye Dank je ik ben zelf ook heel hard aan het duimen voor mijzelf en voor jullie allemaal.

Morgen mag je bellen spannend. Ik hoop echt voor je dat ze alle 3 bevrucht zijn.

Geplaatst

Faye: blijft spannend he, hoe laat mag je bellen morgen?

Ik voel we wel al beter. Alleen die buik blijft gezwollen.

Het is al minder maar mijn schoonzusje was net hier en die vond het enorm, ze had wel wat truitjes bij met een strakke band om de middel en daarboven wat wijder.

Heb nu dus wel iets om aan te trekken op het werk van de week zonder direct vervelende vragen te krijgen...

Wendy: fijn dat je een topper bij je draagt!

Wat naar dat er geen cryo's zijn overgebleven. Heb je wel gevraagt hoeveel cellig ze waren? Of hebben ze alleen gezegt dat ze niet goed genoeg zijn...

Mariska: we duimen gewoon door!

Nouschka: ik denk wel dat je een dag eerder kunt testen, doen er heel veel.

Ik zit er ook over te twijfelen... Maar goed je moet je wel afvragen of het verstandig is, uiteindelijk kan het nog allemaal veranderen en dan is de tegenslag dubbel zo groot.

X Sanne

Geplaatst

TP:

Rachel 27/12 tp cryo

Linda 5/1 tp 2 embryo's

Martha 8/1 tp cryo

Francis 13/1 tp 2 embryo's

Mariska 15/1 tp 2 embryo's

Sanne 18/1 tp 1 embryo

Wendy 23/1 tp 1 embryo

Nouschka 22/1 tp 2 embryo's

Faye 25/1 tp ?

Testen:

Linda 20/1 (bloedtest)

Martha 22/1 (wd 6 heftige bloeding)

Francis 28/1

Mariska 28/1

Carolina 29/1 (bloedtest)

Sanne 31/1

Debbie 4/2

Nouschka 6/2

Ik heb bij de vorige behandeling 2 dagen eerder getest. Was een beetje noodgedwongen ivm een blaasontsteking. Ik denk dat we nu ook wel 2 of 3 dagen eerder zullen testen.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Faye,

Super dat er in alle 3 een eitje zat!! Echt een geweldig bericht om te lezen.

Succes morgen!

Wendy,

Balen dat de andere 8 niet goed waren voor cryo's!

Je draagt natuurlijk wel het toppertje nu lekker warm bij je.

Heb vandaag tweede fm gehad. Maandag weer terug en dan waarschijnlijk woensdag de punctie.

Ze zijn nu allemaal van dezelfde grootte 14 mm.

Lfs

Geplaatst

Nousch en Deb: Als ik maandag een tp heb dan mag ik 5 februari al een bloedtest doen. Als ik dan naar de interval kijk van jou Deb, tussen tp en en testdatum dan mag je dus eerder testen dan 4 februari. Of misschien heeft mijn ziekenhuis wel een fout gemaakt........ ?

Wish: dank je wel! Ik hoop voor jou dat je ook snel "aan de beurt bent"!

Geplaatst

@Faye: volgens mij s een bloedtest wel gevoeliger ... maar ik ga ook wel eerder testen denk ik hoor :) Stiekum !!! ahhahahahaha ik hoorde dat ene ziekenhuis 14 dagen na punctie doen en andere 14 dagen na tp, ons ziekenhuis (van deb en mij = umcn) speelt op safe: als je nog niet ongi bent dan mag je op 15 dagen na tp testen... wx ben je dan anders al wel ongi geworden... en hoef je dus nieteens te testen.

Maar normaal gesproken kan je 14 dagen na ovulatie testen... en dat is dus de dag van je punctie....??? (ik ben hopelijk niemand gestresst aan het maken!! DAt is niet mn bedoeling hoor!!)

Je hebt toch ook van die hele vroege testen?? Hebben jullie daar ervaring mee?? Lijkt me ook wel eng, als die positief is... dan maar hopen dat het ook echt goed blijft gaan natuurlijk...

Geplaatst

Aha!

In het VU testen ze sowieso, ook als je ongi geworden bent. Wel een fijne gedachte want mijn vorige keer was ik 8 dagen na de TP al ongi en heb ik dus niet gestest. Ik bleef me echter "Vreemd" voelen en na een paar weken later toch een test gedaan: positief. Toen bleek het helaas een buitenbaarmoederlijke zw te zijn die al spontaan aan het afbreken was.

Ik kan me voorstellen dat ik ook de kriebels zou krijgen om straks toch al eerder, stiekem te testen maar mijn vriend is best een tegenstander van dat idee. Dus of mijn nieuwsgierigheid het gaat winnen van mijn verstand???

Geplaatst

Jeetje dat moet toen best schrikken zijn geweest!!!

haha mijn man is dat dus ook!! Ik zal dat dan ook echt Stiekem moeten gaan doen!!

Ik kan gewoon niet zo lang wachten, dan is de teleurstelling zoowww groot!

Dan kan ik beter al ietsjes eerder testen, en me er op instellen,....denk ik....

dan dat ik ineens bij iedere wc-gang stress ga krijgen!!

Geplaatst

Goh, dat is denk ik een 'mannending' (wil niemand beledigen hoor)

Mijn vriend wil ook niet dat ik eerder ga testen dan de testdatum die je van het ziekenhuis mee krijgt.

Niet dat hij minder zenuwachtig is dan ik, maar hij heeft zoiets van: het is gelukt of niet. Maakt niet uit of dat je dan bijv. 1 dag eerder test.

Nou, bij mij dus echt wel. Haha.

Het liefste zou ik vanaf het begin van de dag van tp elke dag naar binnen willen kijken en het in de gaten kunnen houden.

Maar volgens mij willen we dan allemaal wel, toch?

Eerst nog maar eens zien of dat er emmy's komen en dan nog zo ver zien te komen dat je kan evt. kan gaan testen......

Lfs

Geplaatst

Daruma,

Ik heb de vorige keer ook gedacht om stiekem een test te gaan doen.

Maar toen ik dit wou doen voelde ik mezelf schuldig tegenover m'n vriend.

Wat als je zwanger bent, dan vind ik het niet leuk om dat in je uppie te weten te komen.

Ik vind een test doen iets om samen uit te voeren. (wel met mijn plas natuurlijk)

Huilen van blijdschap of huilen van groot verdriet wil ik samen delen met mijn vriend.

Lfs

Geplaatst

@Faye...sterkte met wachten op het verlossende telefoontje. Ik hoop dat je goed nieuws krijgt. Ik denk aan je.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Ik heb net gebeld en ik heb morgen een tp! Ze wilden/konden me niet vertellen of er 1 of allemaal zijn bevrucht maar wel dat ik in ieder geval een TP heb. Ben zo gelukkig!

Weer een voorbeeld dat elk ziekenhuis zijn eigen "ding" doet. Ze wilden het niet vertellen omdat "alles nog aan verandering onderhevig is". Nou ja, TP = TP!!!

:happy10:

Geplaatst

Hoi meiden

Oh wat een spannende berichten lees ik allemaal.

Ik kan me zo voorstellen dat je niet kunt wachten op de officiele testdatum van het ziekenhuis. Wij zijn onder behandeling in 't Geertgen in Elsendorp. Dat is een vruchtbaarheidskliniek. Zij zeggen dat je pas moet testen op de 16-de dag na de punctie. Zo zie je maar weer, overal anders.

Faye; wat een fijnbericht! Inderdaad tp is tp. De rest hoor je morgen wel.

En ook alle wachtende, heelspannend. Ik duim voor jullie allemaal.

Ik heb gisteren mijn derde fm gehad. Zou eigenlijk maandag of dinsdag de punctie krijgen, maar waren nog te klein (nu 13 mm) Ik moet dinsdag weer terug en dan waarschijnlijk donderdag de punctie. Eerste punctie,... heel spannend. Oh ja, vorige keer zei de arts 5 follikels te zien en nu 9 goede. Kan je er dan gaandeweg nog zomaar bij krijgen dan? Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt. Ik vond dat vreemd, wist niet dat dit kon.

Succes allemaal

Noa

Geplaatst

O Faye wat een goed nieuws ...HELEMAAL TOP!!!!!!

Je zult wel helemaal door het huis aan het zweven zijn nu haha

Noa het kan zijn dat er eerst wat kleine follikeltjes zaten die nu een groeispurt gemaakt hebben. Die kleintjes zaten er eerst ook gewoon al alleen hebben ze die die geteld (en of niet vermeld) ...als het andersom zou zijn, eerst veel nu in één keer minder was er een teleurstelling en nu ben je waarschijnlijk heel blij!

De punctie is dus verder vooruit geschoven, doet dat iets met je? (je kijkt toch naar zo'n datum uit he) ...uiteindelijk mag je wel blij zijn dat ze zo kritisch zijn, hoe meer kans je hebt op mooie rijpe eitjes. (heb wel eens ergens gelezen dat ze de punctie te vroeg hadden gedaan en dat de eitjes niet rijp genoeg waren en daardoor kunnen ze niet worden bevrucht...)

Spannend weer dinsdag! Hopelijk zijn ze dan alle 9 groot genoeg en heb je de punctie donderdag

X Sanne

Geplaatst

Faye wat geweldig!!! Hebben we niet voor niks eelt op de duimen gedraaid. Dan werken ze inderdaad daar weer anders bij ons kreeg ik direct te horen hoeveel, maar dat maakt allemaal niks er komt er zeker 1 terug en dat is het voornaamste.

Noa Ik hoop voor jou dat ze even een groeispurt gaan maken dat je volgende week een keer de punctie kan krijgen.

Wij mogen ook de 17de dag na punctie testen, maar dat is ook overal verschillend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden