Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:Smilies-dieren-0048Ik zit nu op dag 11 na mijn punctie en dan 9 na de terugplaatsing! Hoe gaan jullie met die spanning om, ik heb echt momenten dat ik het niet meer trek. Wanneer kan ik nou het beste een test doen volgens jullie?

Daantje

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
:Smilies-dieren-0048Ik zit nu op dag 11 na mijn punctie en dan 9 na de terugplaatsing! Hoe gaan jullie met die spanning om, ik heb echt momenten dat ik het niet meer trek. Wanneer kan ik nou het beste een test doen volgens jullie?

Daantje

Heey,

Dit is onze eerste IVF poging dus ik heb nog geen idee hoe ik met de spanning om zal gaan.

Ik heb gister de terugplaatsing gehad. Ik verwacht wel dat dit de moeilijkste periode zal zijn van de hele IVF, het wachten.

Ik denk dat je het testen zo lang mogelijk moet uitstellen, maar als je wilt testen, doe het dan gewoon.

Als je te vroeg test dan zal hij negatief zijn (dan niet bij de pakken neer gaan zitten!), maar dan probeer je het 2 dagen later toch gewoon weer? Maar wie weet ben je ZO zwanger dat hij positief test...

Succes met wachten!

Geplaatst

Tess ik werk 28 uur op een kleinschalig woonproject met verpleeghuiszorg. De zorgzwaarte is momenteel niet zo hoog en alles wat de bewoners zelf kunnen moeten ze zelf doen. Bukken enzo is wel lastiger met die volle buik maar doe alles op mijn eigen tempo.

De afspraken en echo's plan ik in mijn eigen tijd en als ik wel moet werken kan ik ruilen met collega's. Mocht dat echt niet gaan dan regelt mijn teamleidster een invaller hoewel dat nog maar 1 keer is voorgekomen. Mijn teamleidster en collega's willen dat ik aan mezelf denk en nemen dingen over waar nodig. Ik ga nu geen vloeren staan dweilen en kasten soppen dus dat doe ik dan ook gewoon niet. Ik heb heel veel geluk met mijn collega's en werkgever.

Daantje ik ben geen voorstander van vroeg testen, sorry. Die 14 dagen staan er niet voor niks voor denk ik dan maar. En in het begin kan er ook nog het vaakst fout gaan. Dus hoe eerder testen ook al is het positief hoe meer kans op het weten als het fout zit. Het blijft moeilijk. Doe wat je gevoel je ingeeft, maar weet wel dat een negatieve test nu een positieve kan opleveren een paar dagen later. Ook andersom. Niet testen binnen 10 dagen van de pregnyl/otrivelle, dat kan de test beïnvloeden.

Geplaatst

En omgaan met de spanning. Probeer dingen te doen die je leuk vind. Kletsen over koetjes en klalfjes met vriendinnen. Wandelen, lezen, filmpje kijken.

Niet te veel op internet rondneuzen of in ieder geval gedoseerd, daar maak je jezelf alleen maar gek mee en onzeker. Iedereen voelt van alles en het kan ook van alles betekenen.

Succes met wachten het is idd het moeilijkste van de hele poging.

Geplaatst

nou dames ik hoor maandag of het wat wordt maar ergens denk ik van niet

maar aan de andere kant steeds als ik dacht de baan wel te hebben had ik m niet dus mss is dit dan weer goed

we zullen zien

ik ben vandaar uit bij mijn schoonmoeder en schoonzusje op bezoek geweest omdat ik thuis de klok van de muur kijk

dus iemand ideen op dit weekeinde te doen ?

gezien het weer pruimen wordt weet ik het effe niet

maar ik MOET het huis uit

Geplaatst

@Sonja mijn beste vriendin had ook bij haar 1e ICSI poging 7 eitjes en geen bevruchting. Ze hadden haar vertelt dat het gewoon domme pech was. Bij de 2e ICSI had ze ongeveer 5 embryo's, waarvan 1 teruggeplaatst geen cryos maar nu 19 weken zwanger! Dus op naar een volgende positieve poging.

Geplaatst

Pleun gewoon je laarzen en zuidwester aan en lekker uitwaaien aan het strand met daarna natuurlijk een lekkere chocomelk met slagroom hmmmmmmmmmmmmmmmmm.

Ik hoop dat je de baan hebt Pleun en anders gewoon door voor de volgende.....

Ik ben vanmiddag met mijn vriendin en de hond op het strand geweest, helemaal geweldig. Lekker uitgewaaid. Nu na de 4e gonal injectie daarnet behoorlijk steekjes in de buik dus lekker op de bank met een kop thee en mergpijpje hmm ook lekker.

Geplaatst

ik zie dat wel zitten maar met dit weer krijg ik mijn ventje echt niet achter zn pctje uit

mss krijg ik nog wel iemand anders mee dus ik ga het wel proberen

Geplaatst

Het is echt de moeite waard Pleun, maar met jou creativiteit krijg je toch ook een asbak aan het lachen????? Dan moet je je ventje toch ook achter zijn pc'tje vandaan krijgen??????

Geplaatst

bedankt voor het compliment maar je kent mijn ventje niet

die is 15 jaar geleden met zijn pc getrouwd en ik ben zijn minnares

ik kom als 2e en ik denk niet hij van haar gaat scheiden (zal nog wat worden als dit kleintje blijft plakken he ,dan zal hij wel moeten hoor)hihihi

:hiding::people::haker:

vooral dit laatste plaatje geeft hier de zolder goed weer

en hij haat kou dus ik denk echt dat ik pech heb maar mss gooi ik er een paar traantje teden aan dat ik zooooooooo graag wil , dan heb ik mss nog een kansje

hihi

Geplaatst

Idd leuke dingen doen helpt! Met vriendinnen, vrienden, familie...

Maar er gewoon niet constand over te praten helpt ook... Al is dat echt moeilijk!

DVDtje kijken helpt je ook ff ergens anders aan te denken.

En natuurlijk zodra het kan, lekker uitslapen!

Wij gaan volgend weekend ff lekker weg, dan vliegt de tijd ook.

Maar 1 troost, ooit is het 8/12 maart!!!!

Geplaatst

effe een hele andere vraag

ik heb nu 2.5 dagen geleden mn tp gehad en heb nu het idee dat sterker ruik

kom allemaal stink dingetjes tegen

zelfs een trui die een vriendinnetje geleend had en gewassen terug gegeven

vind ik vies ruiken omdat het andere zeep is dan de mijne

dit kan toch nog niet zo snel

Geplaatst

Je voelt wat je voelt.

Ik heb ff op internet gekeken en eigenlijk is er niets te vinden over wanneer je zwangerschapskwaaltjes kunt verwachten.

Je moet natuurlijk ook rekening houden met de hormonen die je gespoten hebt. Ik heb echt al grotere borsten en ze zijn ook gevoelig, en denk dat dat gewoon met de hormonen te maken heeft.

Maar laat je vooral niet gek maken!

Geplaatst

Precies niet gek laten maken, makkelijker gezegt dan gedaan :goodluck:

Tess je bent een koele kikker ;) haha lukt het je zelf ook goed, jezelf niet gek maken????????

Geplaatst

Pleun,

Wat mij altijd is verteld is en wat ik heb gelezen is dat na 6 weken de kwaaltjes pas merkbaar zijn. Ik ben daar ook altijd van uit gegaan. Maar er zijn ook vrouwen die 'weten' dat ze zwanger zijn en dat kan al snel na de dag van de bevruchting.

Nu heb ik net positief getest en ik 'wist' daarvoor al dat het goed zat. Ook bemerkte ik al snel dingen die ánders waren.

Dus als jij vindt dat je anders ruikt, dan is dat zo!

En wellicht zegt dat iets.

Spannende en killing dagen zijn dit, he??

Maar laat je alsjeblieft niet gek maken, je moet nog anderhalve week...geef je embryo nog even de kans om in te nestelen :)

Heel veel sterkte en succes eneeh...succes met het losweken van je vent van achter zijn pc..:yah:

Geplaatst
Precies niet gek laten maken, makkelijker gezegt dan gedaan :goodluck:

Tess je bent een koele kikker ;) haha lukt het je zelf ook goed, jezelf niet gek maken????????

Het zijn ook maar tips he? We kunnen elkaar ook gek gaan maken, maar daar schieten we ook niks mee op.

Ik ben redelijk rustig ja.

Natuurlijk ben ik er HEEL veel mee bezig, maar probeer ook zoveel mogelijk afleiding te zoeken.

Ik heb 2 embryo's terug geplaatst gekregen en mocht ik een positieve test hebben dan zal de echo ook deste spannender zijn (misschien zijn het er 2!!!)

Geplaatst
daar gaan we voor nietwaar 2!!!!!

Ja dat zou geweldig zijn!!!!

Hoe voel jij je? Wat spuit je opt moment?

Tess

Geplaatst

vanavond gaat de laatste decapeptyl erin gelukkig wat een rotspuit zeg en dan heb ik er daar 7 van op zitten. Vanavond voor de 5e keer gonal 150 IE.

Wij laten er ook 2 terugzetten.......

tja hoe ik me voel gewoon een broedkip met hoofdpijn en buikpijn verder wel goed en af en toe strontmelig

Geplaatst

Ik ben vandaag voor de 1e fm geweest. Loop lekker in evenwicht, beide kanten 7 follikels.

Maar moeten nog even doorgroeien. (dat is voor mij nieuw, dus is even wennen!) Vooralsnog donderdag de punctie!

Geplaatst
Ik ben vandaag voor de 1e fm geweest. Loop lekker in evenwicht, beide kanten 7 follikels.

Maar moeten nog even doorgroeien. (dat is voor mij nieuw, dus is even wennen!) Vooralsnog donderdag de punctie!

hey klinkt goed vooral voor de 1e fm kan dus ook nog wat bij komen spannend

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden