Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spaatje! Succes met de TP vandaag!!

Ik heb vanochtend mijn punctie gehad, dus dat zit er weer op. Morgenochtend bellen of en hoeveel eicellen en embryo's er zijn. En dan hoor ik wanneer de TP is. Maak maar vast een plekje vrij op het bankje!!

Meetje

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik ben blij dat ik nu de komende 3 weken weinig diensten ben ingeroosterd. Gemiddeld 3 diensten per week. Ik werk door zo lang als het kan, vorige poging heb ik zeker 3 weken thuis gezeten omdat ik door de buikpijn mijn eigen sokken niet pijnloos aan kon trekken. Dus ook niet van de bewoners. Mijn werkgever doet er ook niet moeilijk over.

Nu ben ik lekker vrij 2 dagen en doe dan ook werkelijk weinig, lekker op de bank met een boek of dvd, beetje achter de laptop. In huis laat ik de boel de boel een beetje en wat niet gaat vraag ik of mijn mannetje of iemand anders het doet.

Het hoeft niet altijd superschoon te zijn.

Ik vergeet wel heel veel dat vind ik echt vervelend, zeker op mijn werk. Dus ik probeer zo veel mogelijk op te schrijven.

Lekker he Dafke die hormonen......

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ook maar even een update: de test gisteren was negatief, :sad: dus we balen maar het positieve is dat ik nu weer lekker alles mag eten en drinken en geen mutsebollen meer hoef.

Vanmiddag in de supermarkt lag een baby'tje in de kinderwagen heel schattig te huilen, dus ik met een brok in m'n keel gauw de boodschapjes ingepakt. Inclusief blauwschimmelkaas, port, en maandverband :-\

Ach ja, gelukkig hebben we vier cryo's dus we kunnen lekker verder. Nu eerst nog ongesteld worden, geen idee maar dat zal wel heftig zijn na al die mutsebollen.

Succes met alles!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier weer ff een berichtje van mij. Vanmiddag hadden we gesprek in het ziekenhuis... en kregen we de uitslag waarom het niet gelukt was.

Mijn 7 eicellen waren perfect, maar het zaad was zodanig slecht voor IVF. Raar, want ff na de punctie zeiden ze nog dat het goed genoeg was.

De volgende poging wordt ICSI, dus eigenlijk waar we eerst al meteen voor zouden gaan, maar door 1 keer beter zaad werd het toen IVF.

Ik moet nu wachten totdat ik ongesteld word en dan heb ik meteen op dag 5 alweer een uitgangsecho... als alles er dan rustig bij ligt en er goed uitziet, mag ik op dag 23 alweer beginnen met de deca. Dus theoretisch gezien, kan ik eind maart alweer beginnen. Dat zou geweldig zijn. Ik heb weer hoop!

Als de ongi. maar niet, net als de vorige keer, 8 weken op zich laat wachten, want dan wordt het nog erg laat.

Nou meiden, ik wens jullie veel succes met de poging waar je nu mee bezig bent. Dat de plakkertjes maar mogen blijven plakken en dat jullie aan het eind van het wachtbankje allemaal groene regels hebben.

Toi, toi, toi, duim, duim, duim.... :)

Ik ga me nu aanmelden bij een ander topic, maar.... big brother is watching you ;)

Liefs Sonja

Geplaatst

hey spaatje je zal nu wel in het bezit zijn van 1 of 2 emmies nu goed blijven broeden he goed op je nest blijven dus

en de riemen vast op de wachtbank

hoi meetje dus de punctie zit er op viel het mee? wat was de score?

dafke voor de punctie probeer ik gewoon door te werken heb hier dan ook wel moeite mee maar het gaat na de punctie blijf ik ongeveer een week thuis als ik meer last heb zoals de laatste keer blijf ik langer thuis mijn werkgever doet hier helaas wel moeilijk over maar ik geef me niet zo snel gewonnen

witje lastig he die vergeetachtigheid ik heb ook onder invloed van hormonen last van dementie op mijn werk schrijf ik dus daarom ook alles op maar thuis niet en vergeet ik de helft

met het boodschappen doen neem ik ook nooit een briefje mee ben ik te koppig voor maar moet wel toegeven eenmaal thuis te zijn weer vanalles vergeten te zijn

Geplaatst

hey nanoes #@&% van die negatieve test maar lees dat er nog geen ongi is geloof dat het dan toch nog kan en je nog ietsje hoop mag hebben

snap wel dat je de hoop opgegeven hebt zou ik zelf ook doen maar ja

en dan direkt de confrontatie met een baby in de winkel ik kan op zo'n moment die kinderwagen wel weg schoppen

sterkte

sonja balen dat het zaad niet goed genoeg was dacht dat ze in het lab als ze het zaad getest hadden er als nog icsi van konden maken? bedoel op de dag zelf de dag van de punctie

wel mooi dat je volgende maand direkt weer mag starten en niet op de wachtlijst komt zoals ik iedere keer heb gehad moest dan 5/6 maand wachten

succes de volgende x

Geplaatst

Hoi Sandra,

Andersom mag wel...

Als je voor IVF komt, mogen ze er in het lab geen ICSI van maken.

Als je voor ICSI gaat, mogen ze er wel IVF van als blijkt dat het zaad te goed is voor ICSI.

Maar de arts heeft me op het hart gedrukt, al blijkt het zaad de volgende keer goed te zijn, nog ICSI te doen.

Geplaatst

hoihoi!

Saartje zit er in hoor!!! waren er 12 doorgedeeld, Saartje zit nu lekker warm binnen en de andere elf moet tot morgen wachten of ze lekkker koud in het EMC mogen blijven totad ze het nieuwe nederlands elftal gaan vormen...

Geplaatst

Wij werden om 13:15 in het ziekenhuis verwacht voor de terugplaatsing.

Van de 9 eitjes waren er 4 bevrucht, 2 waren bruikbaar de andere 2 niet. De 2 die terug zijn geplaatst waren 2 cellig.

Nou afwachten!!!

Tess

Geplaatst

haai meiden,

wij hebben ook de punctie weer gehad. Onder narcose deze keer, en dat was echt een verademing vergeleken bij het infuus vorige keer.

7 eicellen gevonden, dus ga maar lekker delen alsjeblieft!! :)

Nu maar duimen dat we zondag met goed nieuws gebeld worden!!

Geplaatst

@ spaatje, my fingers are crossed. Zou super zijn voor je als het er een aantal zijn.

@ saaab:gekruiste vingers 1op naar de volgende stap, dat je maar snel mag aanschuiven op het gezellige bankje

Geplaatst

@Saab: duimen voor mooie emmy's!

@Spaatje: ik mag 12 maart testen.

Dus veel leuke dingen doen de komende 2 weken.. Dan zijn ze hopelijk snel voorbij.

Wel een gek idee hoor! Nu ik ze dan echt in mn buik heb...

Tess

Geplaatst

@Saaab en Meetje, girls :goodluck:.. ik duim voor mooie bevruchtingen..

@Sonja, wat een vervelende uitkomst zeg! Vind het ook wel een enorme blunder moet ik zeggen. Ga je hier nog wat mee doen?

@Tess en Spaatje, zie jullie (hopelijk) over een week of 2 ook op DE bank...

@Nanoes, meis, wat een teleurstelling! Heel veel sterkte met de verwerking...

Geplaatst

@ sonja, wat bewonder ik je flexibiliteit en je optimisme! Ik hoop dat je snel weer in de molen mag en in maart eindelijk op de bank mag zitten. Heel veel succes en goed te horen dat het de volgende keer icsi wordt.

@ Nanoes, heb je zelf een test gedaan of was het een negatieve uitslag van het ziekenhuis? Als het een thuistest is, dan zegt dat niet zoveel hoor. Een kennis van mij kreeg pas een eerste positieve thuistest toen ze al 11 weken zwanger was. Keep the faith!

Geplaatst

@Sonja, wil je deze blunder (zo zie ik het he, ik weet niet hoe jij je er NU onder voelt / over denkt) van het zh nog eens uitgebreid bespreken met je gyn/het zh? Of heb je zoiets: het is gebeurd en nu verder met de 'volgende' poging...

Geplaatst

Hoi Sannie,

Het is geweest en richt menu alweer op de volgende poging. Ik zie het alleen niet als een blunder.

Het zit zo:

Begin 2009 werden we doorverwezen voor ICSI naar het AMC, zelf zitten we in Den Helder. Voor we eraan mochten beginnen, moet je weer bloedonderzoeken, je kent het wel. In het AMC moet de man ook de zgn. SOT-test doen en a.d.h.v. deze test wordt bepaald of het dan IVF of ICSI wordt. De uitkomst was zodanig goed dat het IVF werd, zelfs was het goed genoeg voor IUI. Dus ook dat hebben we nog een aantal keer geprobeerd.

De afgelopen, mislukte poging.... is jammer, maar ik zie het niet als blunder. Wel ontzettend teleurgesteld. Het AMC heeft gewoon het beleid voor IVF gehanteerd en daaruit is geen bevruchting tot stand gekomen.

En daarom mogen we nu alsnog voor ICSI gaan.

Op het moment van bevruchten in een ivf-traject mogen ze er geen icsi van maken, andersom wel!

Begrijp je het nog haha??

Geplaatst

@Maartje: Ik heb 2 embryo's terug geplaatst gekregen. Allebei 2 cellig.

@Sonja: mij is verteld dat wanneer het zaad niet goed genoeg voor IVF zou zijn, we een telefoontje zouden krijgen met het bericht dat het ICSI zou worden.

Je hebt gelijk, je moet verder en moet als het lukt niet te lang stil blijven staan bij iets wat je toch niet meer kunt veranderen. En het is mooi dat je alweer zo snel met de volgende poging kunt beginnen.

Tess

Geplaatst

@ Sonja...omdat het bij mijn man best veranderlijk was zijn we aangemeld als ivf/icsi en dan beslist het lab, het is uiteindelijk 2 x icsi geworden, maar dan "mag" je niet terug naar ivf, snap ik het goed als het bij jou ook zo gaat?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden