Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij ons waren de inschrijfformulieren ongeveer eind november binnen in Nijmegen. Zo'n 3,5 week later kregen we bericht(ik geloof 18 december)dat we ons intake gesprek op 19-januari zullen hebben. de mevrouw die ik aan de telefoon had vertelde ook dat het nu ietjes langer duurde vanwege de feestdagen. Hopelijk hebben jullie deformulieren ook zsm!! Ik ben morgen vroeg nog even voor die info avond.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heey dames mag ik ook aansluiten?

Vorig jaar kregen we te horen dat onze eenigste kans ICSI was en hiervoor moest ik eerst afvallen.In oktober een nieuw gesprek gehad en ben ik op de wachtlijst geplaatst voor ICSI.Al snel kreeg ik een brief dat we ingepland staan voor maart a.s Donderdag moet ik naar de verpleging voor de prikcurses en het schema en in februari zal ik starten met de pil.

Groetjes esther

Geplaatst

Hey Esther,

Welkom! Tuurlijk mag je meekletsen.... Wat fijn dat je ook mag gaan starten! Waar loop je? Heel veel succes met de laatste wachtloodjes!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Hallo meiden,

Mag ik nog met jullie meeschrijven?

In februari gaan we starten met onze vierde (en waarschijnlijk laatste) IVF/ICSI in combinatie met assisted hatching in UZ Gent.

Tot een paar dagen geleden kon ik het redelijk van me afzetten, maar nu 2010 daadwerkelijk is begonnen beginnen de zenuwen hier om het hoekje te kijken.

1 februari heb ik de uitgangsecho en ws in de week van 14 februari de punctie en TP. Hoop dus heel erg dat het een valentijnsbelgje(s) wordt.

Ik moet over een dag of zes ongesteld worden en dan aan de pil.

Voor mijn gevoel zijn we dan officieel van start..

Probeer wel voorzichtig te denken aan het idee dat dit niet gaat lukken, want tja die kans is nou eenmaal groot, maar daar raak ik eigenlijk nu nog van in paniek. Probeer die gedachten dus zoveel mogelijk los te laten, want ik wil er zo positief mogelijk in.

Geplaatst

Welkom allemaal, zie nu ineens dat Caroline er ook bij is gekomen! Sorry, had ik ff gemist!

Misschien handig om het lijstje er even bij te halen? Volgens mij ben ik zo ongeveer de laatste februari starter....

Spaatje/ICSI/25-01 decapeptyl /16-02 echo /

Witje/Sandra / ICSI 1e echo 19 feb

Sandra

Saab/ nu icsi 15 feb. gonal-F 23 feb echo

Diane/2e ICSI 15 febr.decapeptyl/23 febr. echo

wannabeemom

Nath82/1e ICSI/22-01 intake verpleegkundige IVF/punctie maart

**Men**

Yolande

Sanne

Herma

Pammie

Annema

Ik heb geprobeerd om het een beetje in volgorde te zetten... is natuurlijk lastig in dit clubje op dit moment... Misschien leuk voor de rest van de meiden om hun gegevens erbij in te zetten??

Liefs Nathalie

Geplaatst

hai:)

Ik loop in zwolle in isala klinieken bij gyn kuchenbecker..:)

donderdag de eerste voorbereiding met de verpleging..27 januari moet ik ongesteld worden en ik hoop stiekem dat ik dan al aan de pil mag.Anders word het 24 februari..Een voordeel is dat mijn cyclus heel constant is:)

Het irritante is wel dat het pas einde van de maand komt.. als je wilt dat het weg blijft komt het en als het mag komen weet het je te treiteren tot eind van de maand:(

Groetjes esther

Geplaatst

Sandra

wannabeemom

Eslief/1e ICSI/7-01 intake verpleging

**Men**

Yolande

Sanne

Herma

Pammie

Annema

Geplaatst

Sandra

wannabeemom

**Men**

Yolande

Sanne

Herma

Pammie

Annema

Caroline

Heb mezelf maar even onderaan gezet, ik weet nog niet precies wanneer ik ga beginnen, rond de 20ste?

Goed dat je bent afgevallen, eslief, mag ik vragen hoeveel?

Caroline

Geplaatst

Knap hoor esther dat je bent afgevallen. Ik al 5 kg. Eigenlijk zou ik er nog 10 af willen hebben, maar ja wie weet komt dat ooit nog wel. Elke kilo is er 1 zeg ik altijd maar.

Succes hoor met alles en welkom hier.

Geplaatst

heey dames,

Afvallen is heel dubbel als het moet.

Ik was veel te zwaar en dat wist ik ook echt wel maar ik vond het wel goed.

Ooit moest het er wel af maar nu is het wat sneller gegaan en blijk ik sterk genoeg te zijn om het te kunnen.

Toen ik bij de gyn kwam woog ik 109 (dat ik dat durf neer te zetten) Nu inmiddels weeg ik 93 en ben dus 16 kilo afgevallen sinds oktober.Ik ga nu gewoon verder en heb mijn streefgewicht op 70 gezet.Ik stop natuurlijk als ik ga behandelen maar tot die tijd blijf ik gewoon gezond eten..Ik heb nooit beseft dat er echt een knop in je hoofd zit als je dat wilt.. ik vond dat altijd onzin maar het is echt zo:D

Ik moest afvallen tot 96 kilo om een bmi van 35 te hebben.2 december bij de gyn geweest en toen hoefde ik er nog maar 2:D en was dus al 11 kilo kwijt met kerst weer een beetje aangekomen maar nu zit ik alweer op een score van 5 kilo in 1 maand dus ik mag niet klagen.:toppie:

esther

Geplaatst

Wauw, wat goed van je! Ik ben ook veel te zwaar (durf het hier niet op te schrijven) en de arts had gezegd dat ik wel mocht beginnen, ook ivm mijn leeftijd (40) maar dat het beter zou zijn als ik 10 kilo zou afvallen. Omdat ik al vrij snel de eerste ICSI ging doen spraken we af in ieder geval 5 af te vallen en dat waren er 6 voor de eerste behandeling. Inmiddels schommel ik een beetje terug naar 4 en weer 5 etc. Ben gisteren weer begonnen want wil ook proberen weer 5 af te vallen voor eind februari. Maar het blijft moeilijk dus als ik zoiets lees van jou: petje af!!

Caroline

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat goed van jullie zeg met dat afvallen!!! In de maanden dat ik "rust" nam ben ik ook wat afgevallen, was ook echt nodig hoor, ik woog 88 kilo en weeg nu 73 kilo. Ik zou graag nog zo'n 5 kilo afvallen maar daar wacht ik maar even mee omdat ik nu bezig ben met lucrin en gonal f. Maar nogmaals echt heel goed van jullie, en succes in februari!!

Groetjes

Geplaatst

Dames voor de afvallers en aankomers is er ook een topic. Fit de poging in! Kom er eens kijken en kletsen!!!!!!

Echt helemaal top :toppie:evie zo knap, het is echt waar van die knop, maar ja af en toe lijkt ie te verplaatsen en kan ik dat eigenwijze ding niet terug uitzetten naar gezond eten :dontknow:

Geplaatst

Hi dames,

Ook ik kom me weer eens melden, ben een tijdje niet meer "echt" hier geweest. Heb natuurlijk wel jullie verhalen een beetje bijgehouden.

Afgelopen zoondag ben ik ongesteld geworden en kon ik meteen aan de pil. Gister heb ik het ziekenhuis gebeld, 21 Januari starten met de Deca en dinsdag 2 Februari de uitgangsecho. Als alles een beetje gaat zoals de vorige IVF hebben we wrs de punctie in de carnavalsweek.

Wat goed dat een aantal van jullie hier aan het afvallen zijn, ga zo door!

Veel succes allemaal, februari komt langzaam (eindelijk) dichterbij.

Groetjes Linda

Geplaatst

Linda heel veel succes, ik mag bij de volgende menstuatie ook met de pil beginnen. Het schiet echt al op. Voor we het weten hebben we een positieve test in onze handen (moet optimistisch blijven).

Geplaatst

Meetje IVF-ICSI 3/21-01 uitslag diabeteswaardes/02-02 start decapeptyl

Sandra

wannabeemom

**Men**

Yolande

Sanne

Herma

Pammie

Annema

Caroline

Heb mezelf er ook maar even bij gezet. Houd het kort, ben op het werk.Hopelijk zijn mijn diabeteswaardes goed genoeg over 2 weken en mag ik van de internist starten. Dan op of rond 2 feb de decapeptyl starten.

Liefs, Meetje

PS Voor allen een mooi, liefdevol en vruchtbaar 2010!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Welkom bij de club van februari. Er gaan er veel starten in februari.

Leuk om jullie verhalen hier te lezen en heel veel succes allemaal.

liefs Diane

Geplaatst

Hallo,

Ik ben hier nieuw.

Maar mijn vriend en ik beginnen februari met IVF.

30 jan beginnen met decapeptyl, en dan 10 febr eerste echo om te kijken of ik met puregon kan beginnen. 16 febr 2e echo.

Ik vind het allemaal heel spannend...:happydance:

Groetjes Tess

Geplaatst

Tess het is ook heel spannend, zeker als het voor de eerste keer is. Heel veel succes, wees lief voor jezelf, laat de boel de boel.

Liefs

Geplaatst
hallo dames

ik heb de afgelopen 2 maanden even niets gebruikt dit ivm met de aankomende ivf en dat ik zelf eventjes time out wilde voor ik daarmee begon.

de laatste en 4e iui die ik had was voor t eerst met puregon 75 ie, dit ipv de clomid die ik voordien al heel lang kreeg.

(was even eng ermee te beginnen maar viel uiteindelijk best mee)

van die laatste kwam ik heel erg aan...er zit toch echt wel meer dan 10 kilo bij over iets meer dan een jaar!! baal hier heel erg van daar ik eind 2007 exact 61 kilo woog dus perfect voor mij..

tja daar is dus weinig meer va over nu..

en kwam er nu maar eens resultaat dan is dat allemaal nog wel om te doen, maar soms baal ik daar toch echt heel erg van hoor.

nu moet ik voor die ivf beginnen met synarel te sprayen op de 2e dag en vanaf de 3e dag puregon erbij 200ie..

ik ben heel erg benieuwd wat dit gaat doen met mij want met de laatste iui met de puregon 75ie gaf dit bij mij maar 1 eitje en die was ook nog voor mijn doen vrij klein!

vandaag nu dus de dosis verhogen tot 200ie...dit om dus meerdere eitjes te laten groeien zo zegt mijn gyn, en ook vanwege mijn leeftijd over een paar weken dus 40.

ik hoop dat ik ervaringen hierin met jullie kan delen, zou fijn zijn

lfs m

mag ik jullie eens vragen hoe jullie reageren op telkens weer al die hormonen die je binnenkrijgt??

hoi

ik ben van de puregon van de iui alleen maar afgevallen in totaal 8 kilo in 1 jaar

maar van de gonalf van de 1e icsi ben ik 10 kilo aan gekomen waarvan ik 6 weer ben kwijtgekomen na het stoppen met de hormonen

van de 2e icsi ben ik niets aangekomen heb toen ook gonal f gebruikt

je kan hier dus niets van op aan

groetjes en veel succes

dat je alleen zwangerschapskilo's mag hebben haha

Geplaatst

wij gaan ook voor de 3e icsi

heb hier ook een dubbel gevoel over ben blij dat ie eraan zit te komen maar ben er me er ook erg van bewust dat dit hem eigenlijk moet zijn

mocht het niet lukken is het voor ons nog niet helemaal voorbij

mocht het ziekenhuis nog kans zien voor een 4e poging zijn wij wel van plan om dit te doen

moeten dan wel zelf betalen maar dit kunnen we gelukkig

moet nog 2 x ongi worden, morgen volgens mijn berekening en dan over 25 dagen nog een keer

dan is het 31 januari en mag dan met de pil beginnen

kan niet wachten tot dat ik rood zie stom he

groetjes

Geplaatst

stom he? zo wil je dat ze weg blijven en komen ze.. en als je wilt dat ze komen dan blijven ze langer weg.. ik hoop met de pil te beginnen als ik ongi word..ik moet 27 jan ongie worden.. natuurlijk helllleeeemmaaal aan het eind van de maand;) eerst donderdag maar afwachten of ik dan kan beginnen.. anders is het pas februari en dan moet ik pas 24 ongesteld worden.. mijn cyclus is al jaren op 28 dagen stipt.. ik hoop dat de stres dit wel gewoon op peil houd....

Geplaatst

Ik ben ook wel heel benieuwd naar wat de hormonen met mij doen...

Wist niet dat je ervan kon afvallen of juist groeien.

Sommigen van jullie hebben het over een wachtlijst... Ik wist niet dat er wachtlijsten waren?

Iedereen hier zit weer ergens anders in het proces...

Iedereen heel veel succes!

Tess

Geplaatst

Tess wat die wachtlijsten betreft, dat verschilt per ziekenhuis. Hoe meer stellen ze per jaar helpen, hoe langer de wachtlijsten. Bij ons in Gent was het ruim 4 maanden na het intake gesprek. Sommige ziekenhuizen hebben bijna geen wachtlijsten.

Als je niet wist dat die er waren zit je er bij een die dat dus niet heeft toppie toch?

Volgens mij zijn er maar enkele die afvallen van de hormonen, de meeste komen bij geloof ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden