Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Essie,

Nou of het werkt weet ik niet, ik heb tot nu toe geen pijnklachten. Maar ze hebben bij mij in april alles schoongemaakt dmv operatie en hopelijk blijft het ook even zo tot de IVF maar dit zullen we dan pas weten.

Had jij ook zoveel last van de bijwerkingen van de decapeptyl-depot??

Ikke wel in ieder geval, zal blij zijn als ik hopelijk binnenkort even verlos ben hiervan....

@Quinha, jeetje meis. Is niet niks allemaal. Wel heeeeeeeeeeeel lief dat je zus donor wil zijn voor jullie zeg.

Lieverd neem even lekker de tijd voor jullie zelf.

KNUFFEL

Ja hier wordt het inderdaad spannend, na al die jaren en tegenslagen komen we eindelijk ergens!

En dan die laatste deca-depot dinsdag:worthy:wibel maar goed daar komt weer Lucrin en Gonal voor in de plaats maar dan is het voor de IVF.

Ik ben zo benieuwd hoe we het gaan ervaren en meemaken....

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@NoesvH: ja ik had er ernorm veel bijwerkingen van werd er gek van. Voelde me zo "anders". Overgangsopvliegers dat was helemaal erg. Ik heb het vorig jaar gekregen in oktober om te kijken of de endo zou afnemen. Bij mij zat er inmiddels zo'n grote haard dat het alleen nog maar erger werd. "hadden ze nog nooit zo gezien" maar daar koop je dan niets voor. In Nov ben ik toen net als jij in april geopereerd. Ook darmpjes/baarmoeder/eierstok etc... eraan vast. Mijn eierstok hebben ze helaas niet meer kunnen redden. Wellicht raar: maar ik was wel blij dat ik van die ENORME pijn af was.

Maar ik heb rechts nog....:yeswink-1:

Geplaatst

Ooh die bijwerkingen....Om gek van te worden. Opvliegers niet normaal joh. De afgelopen 3 maanden zijn hier aardig wat deo flesjes versleten hoor, als ik aan het werk ben loopt het zweet van mijn voorhoofd af. Normaal kon ik goed tegen de warmte maar zelfs nu rond de 20 graden en geen zon zweet ik me rot....:icon_silent:

maar nog 1 spuit en dus nog 4 weken dan geen deca mee....maar ja dan komt de Lucrin....

Ik was ook zo onwijs opgelucht om van die pijn af te zijn....

jammer van je eierstok maar zoals je zelf al zei je hebt er nog een en die gaat gewoon goed zijn werk doen.

Vanmiddag heel de middag aan het schilderen geweest, heb weer eens een schilderij gemaakt. Heerlijk nergens aan denken en een muziekje op de achtergrond.

Ik wel hem toch even met jullie delen....Ik ben geen kunstenaar maar toch....

1047024330_5_a2tk.jpeg

Ik kan nu zelf niet veel aan mijn kevertje doen, mijn ventje moet even het eea doen dus gaan we maar schilderen.:cool:

Geplaatst

He Noes,

Fijn dat je binnenkort dan eindelijk gaat beginnen! En ach, dat beetje Lucrin kun je er dan toch ook nog wel bij hebben toch ;-)?

Quinha, wat een rotnieuws heb je gekregen, gelukkig heb je je lieve zusje nog maar ik kan me goed voorstellen dat jullie even een pauze willen nemen. Even je aandacht op wat anders en dan vol goede moed weer verder!

Sandie, fijn dat je je beter voelt! Ik kan me wel voorstellen dat he toch heel moeilijk is om alles achter je te laten en opeens zorgelijk te gaan genieten van je zwangerschap. Maar hopelijk komt dat steeds een beetje meer!

Essie, jee, wat heb jij al veel meegemaakt zeg! Ik hoop dat je een goed gesprek hebt volgende maand!

Hier gaat alles redelijk. Ik heb nu dan toch wel wat bijwerkingen van de lucrin. Opvliegers, zoals zovelen hier, maar vooral ook heel pijnlijke knieeen (gewrichten). Dat vind ik echt heel vervelend, het maakt je minder mobiel en dan moet ik ook nog drie injecties dus wat wordt wat!

Weet je wat ik ook heb? Dat mijn endo-pijn rond de datum dat ik eigenlijk mijn menstruatie zou hebben, ook weer opspeelt. Dat houdt dan een paar dagen aan en dan zakt het weer. Ik lijk toch een soort van cylcus te houden, ook al zou ie helemaal plat moeten liggen door de lucrin.

Maandag ga ik de endometriose verpleegkundige bellen om het hier eens over te hebben want ik vind het wel raar....

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Dank je wel. :-)

Sorry hoor meiden maar ik voel me vandaag zoooo slecht.

Ik heb sinds een paar dagen last van mijn heup en vandaag kreeg ik ook pijn in mijn schouder en knokkels, zou dit van de deca kunnen zijn?? Na langdurig gebruik kun je hier last van krijgen....

Verder wordt ik gewoon echt misselijk en verdrietig en kwaad tegelijk van die berichten de laatste tijd over die baby lijkjes....Hoe kunnen ze nu zoiets doen?

Wij zouden een moord doen om een kindje te krijgen en hun....Tja.

Het wordt me allemaal eventjes teveel denk ik, tranen in overvloed vandaag.

Ik heb vandaag een paar keer de vraag gehad of wij nog geen kindjes willen/hebben.

Dat doet zo'n pijn :(

En dan op het moment dat ik zeg dat we er nog niet zo mee bezig zijn (dat zijn klanten die het vragen en die hoeven het niet te weten) een opvlieger krijgen, dan denk ik in mezelf ze moesten eens weten.

Ook wordt ik doodmoe van mijn oma, ik vertel er echt niks meer tegen. Ze woont in een ander dorp maar als ik in dat dorp boodschapjes ofzo ga doen vragen die cassieres aan me hoe met de overgang is....:doh::BangHead: Dat gaat hun toch helemaal niks aan!!!! Terwijl ik duidelijk tegen oma heb gezegt dat ze het voor zich moet houden!!

ooooh ik ben gewoon echt boos.... Wie weet het allemaal nog meer????

Niet iedereen hoeft te weten hoe of wat laat staan mensen uit een ander dorp die me alleen via mijn vader en moeder kennen en cassieres....

Ik ben al blij dat oma geen datum weet. Zo zijn er nog meer dingen hoor maar heb even geen zin meer om te typen...SORRY

Pffffff moest het echt even kwijt.

Geplaatst

Ohh Noes wat vervelend dat je je zo voelt!!

Het is logisch dat het af en toe allemaal teveel wordt hoor. En die stomme medicijnen helpen ook niet echt. En idd al dat nieuws over die babylijkjes, verschrikkelijk gewoon.

Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar probeer daar niet teveel bij stil te staan, want je wordt er alleen maar verdrietiger van. Het is allemaal verschrikkelijk oneerlijk. Er zijn zoveel mensen die graag een kindje willen en liefdevol zullen opvoeden en sommige gaan zo met kindjes om. Maar het leven is, blijkbaar, heel erg oneerlijk. Maar daar kunnen we helaas niks aan veranderen.

Ik ken dit gevoel maar al te goed en ik weet ook dat je het heus niet zomaar naast je neer kan leggen. Maar probeer het alsjeblieft wel, want je wordt alleen maar verdrietiger. Probeer uit te kijken naar september! Dat is alweer bijna... En wie weet komt het allemaal goed! Ik zal er iig hard voor duimen hoor!!!

En tja, al die mensen... wat moet je daar nou mee hè. En zeker wat die opvliegers betreft, het is al zo vervelend en als je daar dan ook nog door vreemden over wordt aangesproken... Is niet leuk.

Ik zal zelf nooit meer zomaar aan mensen vragen: goh, jullie nog geen kinderen??? Wij hebben op een gegeven moment ook wel gezegd als we die vraag weer kregen: nee, wij kunnen ze niet krijgen. Nou dan staan ze stom te kijken hoor. En ja, soms krijg je dan van die stomme opmerkingen als: nou, ga dan maar eens met mij mee, dan ben je zo zwanger. Zooooo flauw en zo kwetsend en simpel eigenlijk.

Op een gegeven moment maakte ik me daar ook niet zo druk meer om (misschien toch dat muurtje wat ik om mijn hart heb weten te bouwen), maar ja, als ik weer leuk een Zoladex-kuurtje had en mijn hormonen weer op z'n kop stonden dan kon ik me daar wel weer druk om maken ja. En dan natuurlijk ook weer gepaard gaand met een opvlieger (altijd op de verkeerde momenten!!)

Maar lieverd, als je je klote voelt is dat heel begrijpelijk en gooi het er dan ook maar gewoon uit (desnoods hier op het forum!), dat lucht altijd weer een beetje op. Laat het allemaal maar over je heen komen en probeer je niet te veel aan te trekken van anderen. Concentreer je op je eigen lijffie en kijk lekker uit naar september!!

Succes en ik hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt!!

x

Geplaatst

@NoesvH, oh wat een K dag voor je maar laten we maar zeggen dat het de ontwetendheid is van de mensen. Zo stom soms. Wat betreft je gewrichten heb ik ook van de decap gehad. Ik dacht dat ik reuma had. Ben naar de dokter geweest om te controleren. Wij hebben behoorlijk reuma in de familie dus ik dacht er vroeg bij te zijn. Sinds de decap uit mij lichaam is is het langzaam over gegaan. Dus fingers crossed. Ja die mensen nu in het nieuws ongelooflijk. Waanzin.

@Sandie, ik vind je berichtjes altijd goed om te lezen, je kunt iemand zo snel opbeuren THANX

Geplaatst

Heb ik een heel bericht getypt wil ik hem plaatsen geeft hij aan de server bezet is. Kon dus weer opnieuw beginnen maar zal korter zijn hoor. ;)

@Sandie, lieverd bedankt voor je berichtje.

Ik ben gisteren echt heel de dag chago geweest, mijn arme ventje heeft flink wat snauwen gehad....We hebben ons uitgeleefd op mijn kevertje gisteren en hij is nu klaar om gespoten te worden....Daarna ben ik nog even lekker aan een nieuw schilderij bezig geweest, heerlijk om zonder gedachten te zijn eventjes.

@Essie, oei dus het kan van de deca zijn dus. Ik heb er normaal geen last van en nu sinds een tijdje begint het. Hoop dat het wel een beetje snel wegtrekt na stoppen met de deca.

Lieverds fijne dag.

Geplaatst

NoesvH, wat naar dat je je niet happy voelt. Vergeet niet dat een groot deel enorm versterkt wordt door de deca. Het is ons medicijn maar direct ons vergif! Daarom ben ik er al mee bezig wat te doen na de bevalling. Ik ging zo hard achteruit (enorme pijnen) dat ik dat wil voorkomen, maarja, hoe doe je dat?

Maar wat ik eigenlijk zeggen wil; Een hele dikke knuffel en ik hoop dat jullie september poging een succesvolle zal zijn!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

@ Essie: graag gedaan hoor. Ik praat gewoon vanuit mijn gevoel en hoe ik het zelf allemaal beleef en heb beleefd. Helaas hebben we hier allemaal de nodige geschiedenis, maar het voordeel is wel dat je elkaar begrijpt en elkaar soms kan helpen! Lang leve het forum hihi!!

@ Noes: wat fijn dat je je ei kwijt kan in je kever en het schilderen. Gewoon doen waar je zelf op dat moment zin in hebt hoor!!!

@ Vanessa: Hoe gaat het bij jou? Hoe voel je je??

@ Laika: ben benieuwd wat ze vandaag zullen zeggen hoe het kan dat je nog zo'n last hebt rond je menstruatie. Hoe voel je je nu trouwens?

Lieve meiden, fijne dag vandaag!! Ik hoop dat allemaal een beetje meevalt...

Geplaatst

Ik voel me geweldig! Helaas daarnaast ook enorm misselijk.

Vaak eten helpt maar dat is weer enorm lastig met mijn diabetes. Vooral omdat ik nu al het dubbele aantal insuline moet prikken vergeleken met dezelfde maaltijd voor mijn zwangerschap. Vraagt iets aanpassing dus.

Vaker controleren en vaker spuiten, er zit niets anders op!

@Sandie, jij gaat binnenkort voor de 12 weken echo?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Wat fijn dat je je zo geweldig voelt! Ondanks de misselijkheid.

Vervelend zeg van je diabetes. Dat maakt het allemaal wel lastiger ja, om je misselijkheid wat onder controle te houden.

Is het ook allemaal goed te doen met Bo of is het wel erg druk zo?

Geniet er maar lekker van hoor, ondanks je misselijkheid :-(

Dat is bij mij gelukkig alweer een stuk minder geworden. Wel af en toe met vlagen, maar het eten gaat gelukkig een stuk beter.

Ja, volgende week heb ik de 12 weken echo, gewoon hier in het ziekenhuis.

Best wel weer spannend hoor. Gelukkig heb ik wel al een aantal echo's gehad, dus we hebben ze al regelmatig kunnen bewonderen (en die bevestiging deed me telkens zo goed). En nu bijna die magische grens van 12 weken!!

Geplaatst

@Noesvh

Ik begrijp je volkomen, die medicijnen kunnen je beroerd maken. Je kan dan over last van hebben. Ik vind het wel vervelend voor jou en soms is het ook echt te veel. Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt.

@Hier is het ook even chaos geweest, heb gisteren heel de boel bij elkaar gehuild. Het bouwde zich al een paar dagen weer op en gister is de bom gebarsten. Ik heb dus een flesje wijn gehaald en mijn vriend de deur (tijdelijk)uitgezet.ik wilde helemaal alleen zijn met mijn verdriet, deed voor niemand de deur open.

Ik wordt nog steeds gek van die opvliegers. Weten jullie na hoeveel tijd na de hormonen je opvliegers blijft houden. of is de overgang nu echt begonnen? Ik word er niet goed van.

quinha

Geplaatst

@Quinha, lieverd jij voelt je ook niet helemaal top. Heel begrijpelijk, je hebt al zoveel voor je kiezen gehad.

Die opvliegers kan ik helaas over meepraten maar kan geen antwoord op je vraag geven, sorry.

Ik weet wel dat het heel vervelend is en je er niks tegen kan doen....

Hopelijk voel jij je ook wat beter vandaag, hier gaat het wel weer.

knuffel.

Geplaatst

He meiden, wat een emoties hier weer....

Ik herken het wel hoor, de ene dag voel je je wel oké, de andere dag zit je gewoon in een zwart gat.

Noes, ik heb dus ook erge gewrichtspijnen, zoveel dat ik er zelfs raar van loop (ik heb vooral pijnlijke knieeen). Ik heb dit (en die pijn rondom mijn 'niet' menstruatie) voorgelegd aan de endo-verpleegkundige vandaag. Zij gaf aan dat de gewrichtspijnen waarschijnlijk wel een gevolg zijn van de Lucrin maar de menstruatiepijn vond ze heel raar. Maar ze gaat het allebei voorleggen aan de arts en ik word daar later deze week nog over terugggebeld.

Quinha, die opvliegers schijn je inderdaad wel tot een paar maanden erna te kunnen houden....

Geplaatst

Okee dus het komt van de deca? Straks ook de Lucrin....

We hebben het er allemaal voor over, toch meiden??

Die opvliegers jeetje kunnen die echt een paar maanden blijven....BAH.

Hier gaat morgen de laatste deca-depot erin!!!!:good1: Ooooh dan kan het echte aftellen gaan beginnen hier meiden.

Vandaag een goede dag gehad op de opvliegers en pijn aan mijn heupen en handen na dan.

Lieverds fijna avond nog,

Geplaatst

@laika

thanks voor je antwoord. ik hoop dat je snel terug gebelt wordt. Het klopt dat het door de lucrin komt. Ik had ook zo veel last van mijn gewrichten met name mijn li-knie en li-schouder en li-hand. Gek genoeg deed werkelijk alles links pijn raar hé? maar gelukkig is het langzaam weer aan het wegtrekken.

@Noesvh

Gelukkig gaat het met jou ook weer meid. goed om te horen/lezen.

Vandaag je laatste depo. Nou wordt het zeker aftellen voor jou.

Ik ga voor je duimen! dikke knuffel

@hier gaat het inmiddels wel weer. Die huilbij heeft me goed opgelucht, in ieder geval tot de volgende huilbui haha! En er zullen zeker nog een paar komen.

Morgen word ik 37 jaar en had zo gehoopt op een leuke verjaardags kado, maar ja jammer genoeg heeft het niet zo mogen zijn.

Ik heb nu nachtdienst, lekker rustig!

groetjes quinha

Geplaatst

:toothy9::toothy9::toothy9::toothy9:

De laatste deca-depot zit erin!!!! Aftellen!!!!

wel wat later dan afgesproken was....hihi oeps....Had me eigen verslapen.

Om kwart over 9 werd ik wakker van een sms-je terwijl ik om 9 uur de prik zou krijgen. Ik sprong scheldend en vloekend uit bed en belde gelijk naar het ZH.

Ik mocht om 10 uur komen, het was kwart over 9 en het is 45 km rijden. Ik schiet in mijn kleren fris me eigen even snel op en sprong in de auto. Natuurlijk altijd als je haast hebt zit alles tegen, stoplichten en slome slakken op de weg maar om 10 uur liep ik het ZH in en om 5 over 10 stond ik weer buiten....

Haha dat was een race tegen de klok voor de laatste deca.

Geplaatst

Nou NoesvH dat was net op tijd. racen voor 5 minuten in de behandelkamer.

Jullie hebben allemaal voor de endometriose een depot van deca of lucrin.

ik heb helemaal niets. Ja ben nu weer aan de pil Cerazette. Gaat wel goed hoor, maar ben geen pillen slikker. Zet ook echt het alarm in de telefoon anders vergeet ik het.

Ben benieuwd wat ze bij het endometriosecentrum in het vu gaan voorstellen de 26e. Misschien nog wat onderzoeken, na ruim 10 jaar zal er toch wel wat veranderd zijn in het lichaam?

Heel veel sterkte met de opvliegers e.d.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Noes: joepie, je laatste depot!! En idd net op tijd allemaal....

Rubster: ik kreeg altijd een injectie van Zoladex (dat is wel een rotinjectie hoor, die is best pijnlijk). En deze kreeg ik ook in het VU, maar dat was omdat ik daar al mee gestart was vanuit een ander ziekenhuis. Volgens mij geven ze vanuit het VU eerder Lucrin. Maar dat weet ik ook niet zeker. Ben benieuwd de 26e!

Quinha: wat lekker dat je huilbui je hebt opgelucht (tot de volgende dan haha...) Gewoon af en toe lekker over je heen laten komen.

Alvast gefeliciteerd met je 37e verjaardag! En werkze vannacht!!

Geplaatst

@Rubster,

Troost je je mist niets aan de Lucrin depots... De opvliegers zijn fantastisch!!! Heerlijk als het buiten vriest dat het kraakt (had ik gelukkig), maar zo gauw het boven nul is buiten dan kan je lol op. Ook ik zit/zat aan de Cerazette vanwege rustpauze tussen poging 1 en 2 (om de endo zo rustig mogelijk te houden). Wat een pil met verrassing zeg... Ik hoor nog 5 dagen te slikken en heb nu een doorbraakbloeding. Dus na contact met arts mag ik nu stoppen, wat inhoudt dat ik een week eerder zal starten. Hou er rekening mee dat je altijd iets van maandverband of iets dergelijks bij je hebt... Succes!

Geplaatst

@Noesvh

Dank je wel, ben vandaag jarig. Gelukkig dat je net op tijd was voor je laatste depo. Nu dat heb je dat ook achter de rug meid. Ik blijf voor duimen.

@Sandie

jij ook bedankt. het heeft me zeker opgelucht dat gehuil. Soms is het nodig om daarna door te kunnen gaan.

@hier

ik ben net uit de nachtdienst en heb eindelijk vakantie, heerlijk idee dat ik even bij kan komen van de afgelopen maanden. Nu maar hopen dat die opvliegers ook wat minder worden

ik ga zo lekker een paar uur slapen en dan mijn verjaardag vieren.

groetjes en knuffels voor iedereen

Geplaatst

@Sandy, Ik heb een half jaar Zoladex gebruikt, dat was 10 jaar geleden. Ik was niet te genieten. Echt overgangsklachten e.d. Kan me niet herrinneren hoe de prik was. Ik denk dat ik de decapeptyl erger vind.

@hier,

Gisteravond naar Helden gereden met een aanhanger om voor de club te zorgen dat ze vandaag spullen mee terug kunnen nemen. Wel veel regen gehad. Was om 12 uur weer thuis vannacht. Nu dus helemaal kapot. Vroeg naar bed vanavond. Moet nog even om half 6 naar de Fysio en dan gaat het lichtje wel uit.

Nu nog even werken tot 14.00 uur en dan naar de club de leden weer thuis laten komen.

Verder ben ik ook benieuwd wat ze de 26e gaan doen.

Heel veel succes iedereen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden