Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meiden, gelukkig dat alle puncties goed zijn gegaan en dat er bij jullie allemaal eitjes zijn gevonden! Ik vind het ook wel opvallend dat er niet zoveel eitjes gevonden worden. Ik heb een milde vorm van endo (denken ze, tijdens mijn eileiderverwijdering zijn twee haardjes gevonden maar er is toen niet heel goed gekeken) maar bij mijn ivf-poging had ik 15 eicellen, 13 bevruchtingen, 1 tp en 8 cryo's. Niet dat ik daar een kindje aan overgehouden heb, maar goed. Dat zou toch weer niet betekenen dat endo het aantal eitjes beinvloed. Maar ik ga het ook eens navragen!

Vannacht mijn eerste nachtzweetaanval gehad (vind je het gek met die warmte), ik dreef echt mijn bed uit....heerlijk hoor.

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@laika: misschien dan alleen endocystes op de eierstokken? Offe jij hebt gewoon veel geluk ;)

Hoewel dat niet persoonlijk bedoelt is, want in je handtekening is nou niet bepaald van geluk te spreken, dus lieverd het is niet zooooo bedoeld!!!

Geplaatst

Ook ik heb last van endo. Heb eind juni/begin juli 1e IVF/ICSI poging achter de rug, na vanaf november '09 tot maart '10 aan de Lucrin gezeten te hebben. Erg lang moeten wachten tot 1e cyclus weer op gang kwam, maar voor het eerst geen pijn (1e maal na operatie in december). Weet wat het is om uit bed te drijven, alleen had ik destijds de mazzel dat het buiten vroor dat het kraakte (lekker strenge winter).

Helaas is de 1e poging niet gelukt, 5 eitjes gevonden, 2 niet rijp genoeg, 1 kapot gegaan en 2 gestopt met delen (na ICSI). Dus geen TP.

Nu een maand aan de pil (Cerazette), semi overgang met de pil ipv een Lucrin injectie en dan poging 2.

Het valt wel op dat er hier idd weinig eitjes worden gevonden. Geen idee of dit de endo is of de hormonen die we spuiten. Maar ik was bij de 1e poging al wel verrast dat mijn linkereierstok meedeed, aangezien deze na de operatie als matig was benoemd.

@ Iedereen SUCCES

Geplaatst

Hey meiden, wat spannend hier, al dat wachten, maar ik heb er een goed gevoel over! Ik denk dat het aantal eitjes ook te maken heeft met je eigen hormoonhuishouding. IK heb altijd van mezelf trosjes eitjes aan beide kanten zitten. Het lijkt op pos, maar dat kan helemaal niet met mijn symptomen. (was 3 weken per maand ongesteld, 1 week niet). En na mijn operatie vorig jaar bleek dat ik ernstige endo heb.

Geplaatst

Ik heb vanmorgen slecht nieuws gehad, dat ene eitje heeft het niet gehaald.

Ik ben zo verdrietig, kan wel gillen. Wat een toestand, weet even niet meer waar ik het zoeken moet. Ik zie nu bij niet meer wat ik schrijf door die tranen die constant naar beneden vallen.

Waarschijnlijk was dit ook mijn laatste kans, omdat ik zo slecht reageerde op die hormonen.

elke keer zo weinig follikels. Ze gaan het bespreken, maar ze zei ook dat ik maar moet gaan denken over eiceldonatie.

Moet nu even mijn verdriet proberen te verwerken wat al heel moeilijk is. Mijn buik doet nog steeds pijn van die punctie, het voelt nu net alsof ze iets dat dierbaar was zo uit mijn buik hebben gerukt. Klinkt misschien raar meiden, maar weet even niet hoe ik het anders moet verworden. Ik ga nu maar naast mijn lieve vriend zitten, die ook veel verdriet heeft, gaan we samen uit huilen.

@Wens hoop dat jij goed nu zal horen meid en dat het beter voor jou afloopt.

groetjes verdrietige quinha

Geplaatst

@Quinha: wat een verschrikkelijk bericht!!! Ik raak er zelf ook helemaal emotioneel van... weet niet wat ik tegen je kan zeggen om de pijn te verzachten, ...

Heb je wel eens gehoord van IVM? Misschien is dat nog een optie? Oww ik vind het zo erg voor jullie! Fijn dat jullie wel troost bij elkaar kunnen vinden, laat het allemaal maar over je heen komen, en gooi het hier er maar allemaal uit als je daar behoefte aan hebt! Dikke vitruele Knuff meid!

Geplaatst

@dublin: jammer dat je ook endometriose hebt, hopelijk gaat het in een volgende poging allemaal lukken! Wanneer mag je starten?

@ciska: heej meid, hoe gaat ie met jou?? Tweeling? (wist ik volgens mij nog niet, of toch al wel :S) SUPER!!! Ach iedereen is anders met zn endometriose, misschien komt de lage ei-opbrengst ook wel door het weer, mn aardbeiplant doet het ook echt superslecht afgelopen 2 weken :))) allemaal mini-aardbeitjes of geen meer, eerste week echt veel en ineens was alles weg.... Bij mn uitgangsecho had ik namelijk zoveel follikels dat ze in paniek waren, en toen na 1 week spuiten (=1week warm) was alles bijna weg.... raar SCHIZZEL!!! hihihiih

Geplaatst
Ik heb vanmorgen slecht nieuws gehad, dat ene eitje heeft het niet gehaald.

Ik ben zo verdrietig, kan wel gillen. Wat een toestand, weet even niet meer waar ik het zoeken moet. Ik zie nu bij niet meer wat ik schrijf door die tranen die constant naar beneden vallen.

Waarschijnlijk was dit ook mijn laatste kans, omdat ik zo slecht reageerde op die hormonen.

elke keer zo weinig follikels. Ze gaan het bespreken, maar ze zei ook dat ik maar moet gaan denken over eiceldonatie.

Moet nu even mijn verdriet proberen te verwerken wat al heel moeilijk is. Mijn buik doet nog steeds pijn van die punctie, het voelt nu net alsof ze iets dat dierbaar was zo uit mijn buik hebben gerukt. Klinkt misschien raar meiden, maar weet even niet hoe ik het anders moet verworden. Ik ga nu maar naast mijn lieve vriend zitten, die ook veel verdriet heeft, gaan we samen uit huilen.

@Wens hoop dat jij goed nu zal horen meid en dat het beter voor jou afloopt.

groetjes verdrietige quinha

Quinha, Wat vreselijk zeg!! Woorden schieten hier tekort.

Heel erg veel sterkte meis! Logisch dat jullie nu eerst deze zware klap moeten verwerken. Maar ik hoop dat er toch nog hoop & een nieuwe kans voor jullie komt.

Heel veel sterkte!

Liefs en een knuffel,

Wens

Geplaatst

@ Daruma, ik zit nog 24 dagen aan cerazette pil en dan wachten op start cyclus (schijnt 1 tot 3 dagen te duren voordat die start), dus midden/eind augustus. In ieder geval niet zo lang wachten als na die lucrin depot injecties (3 maanden voordat het weer op gang kwam).

@ Quinha, heel veel sterkte. Ik ken het gevoel, nog helemaal beurs/pijn van de punctie en dan niet eens een terugplaatsing. Dat is echt balen. Ik wens jullie beide veel sterkte.

Geplaatst

Hey meiden,

@Quinha, sterkte meis. Jeetje wat moet jij je *** voelen. Dikke knuffel voor je.

Nou, ik ben nog niet pijnvrij. Ik belde s'morgens naar de tandarts en het spreekuur zat al vol. Het is maar 1 uurtje en er zitten 4 tandartsen maar blijkbaar waren en dus meer mensen met pijn.... Morgenochtend nog een poging doen en anders gewoon op onze afspraak maandag. Het stomme is dat de hevige pijn weg is en ik de laatste paar daagjes alleen s'ochtend een paracetamol in neem en voordat ik ga slapen. Ik heb er bijna geen last meer van. Morgen of maandag zal ik weten wat het is. Ik denk een ontsteking aan mijn wortelpunt of ontsteking onder mijn kies....

De IVF komt ook steeds dichterbij, nog 6,5 weekjes.

10 augustus de laatste deca-depot....Kan bijna niet wachten.

We durven niet te veel te hopen omdat tot nu toe alles tegenzit maar toch is de hoop groot dat IVF onze weg is naar een wonder.

Zometeen mijn huisje even aanpakken en alle was wegwassen, dan kn ik vanmiddag weer even lekker aan mijn kevertje rommelen. :toothy4:

Geplaatst

@Noes: Jeetje zeg, wat balen dat je nog niet terecht kon bij je tandarts! Onvoorstelbaar dat ze je zo lang laten lopen. Maar ja, wellicht toch echt veel mensen met kiespijn op dit moment? In iedergeval wel gelukkig dat de pijn wat minder is. Ik hoop dat je morgenochtend toch geholpen kan worden, zodat je wat beter je weekend in kan gaan.

Succes meis! En je het weet zijn die 6,5 week voorbij hoor!

@Daruma: Hoe gaat 't momenteel met je? Gebruik je eigenlijk ook nog utrogestan of pregnyl? Zo ja, heb je daarvan nog last van bijwerkingen?

Geplaatst
Ook ik heb last van endo. Heb eind juni/begin juli 1e IVF/ICSI poging achter de rug, na vanaf november '09 tot maart '10 aan de Lucrin gezeten te hebben. Erg lang moeten wachten tot 1e cyclus weer op gang kwam, maar voor het eerst geen pijn (1e maal na operatie in december). Weet wat het is om uit bed te drijven, alleen had ik destijds de mazzel dat het buiten vroor dat het kraakte (lekker strenge winter).

Helaas is de 1e poging niet gelukt, 5 eitjes gevonden, 2 niet rijp genoeg, 1 kapot gegaan en 2 gestopt met delen (na ICSI). Dus geen TP.

Nu een maand aan de pil (Cerazette), semi overgang met de pil ipv een Lucrin injectie en dan poging 2.

Het valt wel op dat er hier idd weinig eitjes worden gevonden. Geen idee of dit de endo is of de hormonen die we spuiten. Maar ik was bij de 1e poging al wel verrast dat mijn linkereierstok meedeed, aangezien deze na de operatie als matig was benoemd.

@ Iedereen SUCCES

Dublin,

Wat een onzettende tegenvaller dat na maanden wachten de ivf al zo vroegtijdig mislukt! Ik hoop en duim voor je dat de 2e poging wel gaat lukken!!

Wat betreft het minimale aantal eitjes bij veel meiden met endometriose hier: in mijn geval heeft mijn gyn gezegd dat het lage aantal eitjes door de endocystes komt die aan mijn eierstokken zitten. Het na 10 dagen verhogen van de dosis hormonen (van 150 IE naar 300IE) heeft er bij mij gelukkig voor gezorgd dat er uiteindelijk toch nog 3 follikels/eicellen ontstonden, bij een lagere dosis (150IE) ontstonden er helemaal geen follikels.

Heel veel succes alvast met poging 2. Ik duim voor je!

Liefs,Wens

Geplaatst

@noes: jeetje is toch ook niet normaal!!! Wel fijn dat de pijn minder is, maar ik snap niet dat het zo lang moet duren! Het kan zijn dat het iets minder pijn doet omdat de druk van de ontsteking afgenomen is, hopelijk kan je morgen wel terecht! OP naar 10 augustus!!!

@dublin: ook voor jou AFTELLEN!

@wens: hoe gaat het met je buikje? Hier alles goed, wel wat last van de endo maar goed, ik moet zeggen dat ik het gevoel van emmys in mn buik kwijt ben,... hoop niet dat dat een negatieve invloed op het geheel gaat hebben!

Ik krijg nog utrogestan, en heb daar wel last van mbt endometriose, verder errug gevoelige tepels, heel erg moe, en af en toe word ik "raar" Dan krijg ik een paars hoofd, wordt duizelig, en voel me dan oververhit.... maar na paar minuten trekt het weer weg, ik dacht mss dat ik te weinig dronk, maar het heeft denk ik meer met inspanning te maken... nu dus gewoon rustig aan doen.

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

@hier:

Morgen om half 10 mogen we bellen om te horen of we morgen een terugplaatsing gaan hebben. Ik leef echt tussen hoop en vrees. Ik hoop zooooo dat 't doorgaat!

@Quinha: Ondertussen vind ik het zo ontzettend balen voor jullie dat het bij jullie niet tot een terugplaatsing is gekomen! Ik denkt echt, waarom zou het ons wel lukken, ik hoop natuurlijk echt dat 't bij ons doorgaat, maar we liepen tegelijk en nu het het bij jullie niet gelukt is voel ik me bezwaard dat ik nog aan 't hopen ben dat het bij ons hopelijk wel doorgaat. Ik gunde jullie ook zo deze kans!! Ik hoop echt dat jullie nog een kans krijgen!

Liefs en een knuffel,

Wens

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees wel telkens mee hoor (en leef dan ook hartstikke met jullie mee hoor!), maar heb niet altijd meer gereageerd. Maar bij deze dus op de vraag mbt hoeveelheid eicellen en endo.

Ik heb altijd wel veel eicellen gehad, ondanks de endo. Maar misschien scheelt het inderdaad dat mijn arts eerst alle endo uit mijn eierstokken wilde hebben, voordat we weer aan een poging begonnen. Aan de ene kant heeeel irritant, want dat betekende óf weer een operatie óf maaaaanden lang aan de Zoladex. Sommigen hebben 3 pogingen in een half jaar gedaan, nou bij ons heeft het altijd heel lang geduurd. Ik heb de 1e 3 pogingen ook zo'n 18 eicellen gehad. Wat best veel is, zeker met de endo. De laatste keer (toen had ik 1 cyste in mijn eierstok die niet helemaal weg is gegaan met Zoladex, maar ook weer te klein was om weer geopereerd te worden) had ik 'maar' 10 eicellen. Misschien toch door die cyste???

Verder is dit trouwens wel onze beste poging geweest, aangezien ik nu zwanger ben van 2 (!) en 4 cryo's heb. En cryo's had ik nog nooit gehad!

Het is dus zo moeilijk te zeggen. Bij mij blijkt ook wel dat elke poging weer een andere opbrengst kan geven.

Ik hoop zo voor jullie dat én de endo niet zoveel problemen meer zal geven (maar ben bang dat we daar nooit meer echt van af gaan komen!!) én dat jullie ook allemaal lekker zwanger mogen worden en we uiteindelijk allemaal blij kunnen zijn met onze kindjes in onze armen.

Meiden geniet lekker van het mooie weer!!!

Geplaatst

Hoi Wens, Daruma, Noesvh en Dublin

Dank jullie wel voor jullie reactie, dat had ik echt nodig.

Ik heb even een paar dagen flink uitgehuild, was ook wel nodig. anders wordt alles maar opgekropt en wordt het alleen maar erger.

Het heeft me gelukkig wel geholpen en jullie lieve reacties heeft me zeker goed gedaan.

Ik heb pas over 2 weken weer een gesprek, maar werd gezegd dat ik niet al te veel hoop moest hebben dat er een 3de IVF behandeling komt en dat ik maar moest gaan denken aan eiceldonatie.

Zelf heb ik voor hun ook wat vragen bv waarom ze de EI niet willen verhogen terwijl het wel kan (heb het toch echt gelezen hier op de forum) of een andere hormoon voorschrijven waar ik misschien wat meer reactie op heb.

Maar intussen ben ik wel info aan het zoeken over eiceldonatie. Ik heb wel goed nieuws, mijn lieve zusje heeft gezegd dat ze wil doneren. Ze had me niet blijer kunnen maken. Ik vind het zo lief van haar. Ze heeft zelf al een zoon, die gek genoeg veel op mij lijkt hihi

Vaak denk mensen dat hij van mij is.

@Wens

Hoop voor je dat je vandaag goed nieuws hoort. Ik duim voor jou.

Nog een ding voel zeker niet bezwaard, want het is je gegund. Daar moet je zeker niet druk om maken.

@Daruma

Nog een paar dagen dan heb je eindelijk uitslag. Ik duim zeker ook voor jou.

Hopelijk ga je je iets beter voelen.

@Noesvh

Hopelijk dat je binnenkort pijnvrij bent, lijkt me nou niks Kiespijn hebben, maar weet hoe dat voelt.

@Dublin

Jij veel succes met je 2de behandeling

Nou meiden ik word vandaag vertroeteld door mijn lieve vriend. Ik ga helemaal niks doen vandaag, alles wordt voor mij gedaan. Moet ook eens kunnen toch!!

groetjes en knuffels Quinha

Geplaatst

@quinha: meid wat knap dat je zo met deze tegenslag omgaat! Wat ben je een sterke vrouw! In welk ziekenhuis loop je eigenlijk? Misschien kan je voor een second opinion ook gaan? En IVM is ook een nieuwe methode waar je misschien voor in aanmerking kan komen? In ieder geval heb je een superzus! Wat lief dat ze je dat aan biedt! En dan is het genetisch ook bijna het zelfde toch? Idd als je neefje al je lijkt!

Het is je (net als de andere dames hier) zo enorm gegund!

@wens: ennnnnnnnnnnnnnnn? duimen draaien hier nog hoor!

@sandie: tweeling! net als ciska! gefeliciteerd!!! Ja die hoeveelheid eitjes kan mss komen door cystes die er dan zitten denk ik, ik ga het gewoon volgende keer aan mn gyn vragen.

@hier: weinig hoop, ik voel noppes (kan dat eigenlijk al wel??), maar vooral omdat ik me niet zo positief voel zegmaar, ik voel me moe en dorstig, en de positiveit is beetje weg... dat maakt het nu moelijker omdat ik het dus allemaal niet meer weet... gek word je van t wachten!!

Geplaatst

Hoi meiden,

We hebben vanmiddag om 14.00 uur terugplaatsing!!!!!! Ik ben zooooo blij!! Vanaf vandaag begint ook nog eens mijn zomervakantie, dus vandaag zit even alles mee...

De komende weken zullen vast mega zwaar worden. Voel ik wat of niet en is dat dan positief of niet? Aan de ene kant hoop ik dat de 2 wachtweken snel voorbij zijn, maar aan de andere kant hoop ik niet dat de komende weken snel voorbij zijn, want dan zit mijn vakantie er al weer bijna op.... beetje dubbel dus.. (wat ben ik toch een miep hé, haha)

Daruma, ik kan me voorstellen dat het wachten slopend is! De komende weken wacht en hoop ik met je mee hoor!

Dit weekend gaan we met vakantie, dus zal ik de komende 2 weken niet op 't forum zijn. Ik wens alle meiden hier dus alvast voor de komende 2 weken heel veel succes en sterkte, vooral met al het wachten (wachten op start behandeling,of wachten op positieve test, of wachten op hopelijk nieuwe kansen enz. Kortom, wachten, wachten en nog eens wachten.....)

Meiden, voor nu kan mijn dag niet meer stuk. Een beter begin van mijn vakantie had ik niet kunnen wensen!

(helaas nog wel mega diaree van de antibiotica. (Ben inmiddels al 2 kilo afgevallen en voel me echt slapjes) Antibiotica moet ik helaas nog t/m zondag gebruiken. Ik eet al bijna 3 dagen hele dag alleen maar witbrood, maar dit helpt nog niets, heb het idee dat mijn darmen op dit moment al met vakantie zijn...... haha.

Ben nu dus weer een beetje bang dat dit negatief is voor de slagingskans van deze poging. Ik slik daarom nu wel elke dag extra multivitaminen in de hoop zo toch de nodige vitaminen binnen te krijgen.)

Meiden, voor degenen die ook vakantie hebben/ krijgen, alvast een hele fijne vakantie gewenst! Succes en sterkte met alles.

Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal.

Liefs,

Wens

Geplaatst

@ wens

van harte gefeliciteerd meid. ik had al zo een idee dat het voor jou ging lukken. Ben erg blij voor jou. Ik heb expres de pc aan gelaten en af en toe gekeken of je al wat had gehoord. Fijne TP straks en een fijne vakantie geniet ervan. Zal voor je duimen

@Daruma

Ja meid ik heb gekozen om me zelf de afgelopen dagen te laten gaan. Heb echt de boel bij elkaar gehuild, mijn vriend wist niet wat hij met mij aan moest. Bij elke tegenslag laat ik het helemaal gaan, zodat ik weer met frisse moet door het leven kan gaan. als ik alles opkrop ben ik bang dat ik niet werken kan of genieten van de dingen die ik wel heb. Dit allemaal moet ik in mijn achterhoofd houden.

Het is zeker voor jou spannend, maar gewoon positief blijven denken. Wachten is altijd irritant, maar wij doen niets anders dan wachten en wachten. Ik duim voor jou en mag het gauw 2 aug zijn.

groetjes quinha

Geplaatst

@wens: SUPER!!! succes met wachten, en een hele fijne vakantie toegewenst!!

@quinha: als ik 30 juli al haal krijg ik hoop hoor! Vorige keer al na 12 dagen menstruatie en na 10 dagen na tp ziek, dus ik hoooooooop nogsteeds hiihihih

zo ff naar de dierenarts (stom, ben het zelf, maar goed...), mn hondje heeft anaalklierontsteking en het lukt met niet om het zelf schoon te krijgen... Heb hulptroepen nodig met vasthouden :) Het huis hier STINKT zo enorm... bah!

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanmiddag de terugplaatsing gehad van 1 emmie. Voelt eigenlijk wel heel bijzonder. Mijn man zei ook: 'jeetje, wie weet kan 't nog eens gaan lukken... ' Zo'n terugplaatsing voelt toch echt als een kans op een wondertje.

We hebben overigens echt super veel geluk dat we een terugplaatsing hebben. Van de 3 eicellen was er maar 1 bevrucht. Helaas loopt de celdeling van deze ene emmie ook al wat achter zei de gyn. Blijkbaar hoort 'tie op de 3e dag 8-cellig te zijn, maar deze is pas 6-cellig. Maar, zei de gyn, dit hoeft niet te zeggen dat 't niet kan lukken, want het kan best dat de celdeling toch wel door blijft gaan. Spannend!

Ik ben er zelf momenteel eigenlijk nog heel rustig onder. Maar dat zal wel anders worden naarmate de testdatum dichterbij gaat komen....iehh.

Het scheelt denk ik wel dat dit pas onze eerste poging is, dit scheelt wellicht voor de zenuwen, ik houd nml. in gedachte dat als 't ditkeer niet lukt we nog 2 kansen hopen te hebben.

Nou, meiden ik ga onze vakantiespullen vast inpakken.

Een fijne avond allemaal.

Liefs,

Wens

Geplaatst

@Daruma: Jij bent maar druk met je hondje op 't moment. Ik hoop voor je dat ie snel weer opknapt!

@Quinha: Heel veel sterkte! Ik hoop dat je 2e gesprek hoop mag geven.

Ook alle andere meiden veel succes uiteraard!

Liefs,

Wens

Geplaatst

@Wens, super van je TP. Ik hoop dat je 7 augustus een mooie uitslag hebt.

Hier is het rustig, opvliegers zijn er natuurlijk wel maar ik kan gaan aftellen nu.

Vandaag werken en vanavond gezellig naar de Tilburgse kermis. Is een uurtje rijden voor ons maar ieder jaar gaan we er naartoe.

Lieverds, fijn weekend!!!!

Geplaatst

@wens: super dat je TP gelukt is! EN niet druk maken om de kwaliteit, het is allemaal kwestie van kansen, je kan van alles zwanger worden, alleen bij de ene is de kans iets groter dan bij de andere.

@noes: heerlijk naar de kermis, mooi weer ook ervoor! (hopelijk daar ook!)

Veel plezier, en idd het aftellen is voor jou begonnen!

@hier: pfff wachten, geen idee of er iets in mn buik gebeurt, voel er iig helemaal niets van, ik word ook niet zieker van de endo, maar ja of ik dat nou als graadmeter moet hebben :) ... denk het niet hhiihih

Geplaatst

Wens: wat goed!!! Ik zal voor je duimen hoor.

Spannend deze wachtweken!

Daruma: spannend hoor, nog even afwachten maar tot je mag testen. Ik voelde ook niks hoor, de eerste weken. Ja alleen pijn, maar dat kwam door de overstimulatie. Maar zwangerschapsverschijnselen had ik helemaal nog niet! Ik duim voor je hoor.

Sterkte trouwens met je hond!

Noes: veel plezier op de kermis. Ja, september komt nu wel dichtbij hè... Sterkte met je opvliegers. Waarschijnlijk heb je ze nog maar voor even...

Quinha: wat lief van je zus! Altijd fijn om te weten. Hopen dat het niet nodig is, maar zo ja, dan is het wel lief dat je zus bereid is om jullie te helpen!!

Alle andere meiden: fijn weekend en sterkte met alles!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden