Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Noes; balen zeg, sterkte in ieder geval.

Vanessa: Ik moet na de bevalling ook aan de cezarette. Dit omdat dit de enige pil is die je kan nemen als je ook borstvoeding geeft.

Ik heb 'm nog nooit gebruikt, dus ben benieuwd. Het is wel een lichte pil, dus ik hoop dat het voldoende werkt.

De afgelopen nachten word ik wakker met onwijze pijn in mijn rug. Niet in mijn onderrug, maar in het midden, richting mijn schouderbladen. Heel vervelend, want ik weet niet meer hoe ik moet liggen, zitten, staan... Moest mijn man beloven dat ik vanochtend het ziekenhuis eens zou bellen en vragen of dit normaal is.

Maar vanochtend werd ik wakker met onwijze pijn in mijn buik!! Niet normaal gewoon.

Dus ziekenhuis gebeld en kon meteen komen. Ik heb een echo gehad om te kijken of mijn baarmoederhals niet aan het verstrijken is en dus dat de bevalling al is ingezet, maar hier twijfelde ze over. Maar volgens de arts is dat niet het geval.

Hoogstwaarschijnlijk is het mijn endometriose!!!

Ik heb endo op mijn baarmoederbanden zitten (en dan vooral rechts) en door het oprekken van mijn baarmoeder (waarschijnlijk hebben ze nu een groeispurt) heb ik daar nu last van. Het klonk heel logisch, maar ik had daar nooit aan gedacht. Ik heb heel veel pijn en het is heel vervelend, want ik kan niet eens mijn been optillen en lopen, zitten, staan en liggen gaat voor geen meter. Maar ik ben allang al blij dat het met de meiden goed gaat en dat ze nog niet van plan zijn om te komen.

Het was erg schrikken, maar gelukkig is het 'alleen maar' mijn endo. Hopen dat ik er alleen last van heb met een groeispurt, anders worden het nog lange weken!

Ben je eindelijk zwanger, heb je nog last van de endo!!!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Sandie,

Dat is wat ik in mijn stukje van gisteren beschrijf, ook ik heb hier last van, alleen niet in de erge mate die jij hebt.

Ik hoop voor je dat het snel over gaat.

Geplaatst

Vanessa; idd, had je stukje wel gelezen, maar daar blijkbaar overheen gelezen (of niet onthouden :-))

Ik had hier helemaal niet aan gedacht, maar word dus wel weer ff met mijn neus op de endo gedrukt.

Nu maar hopen dat het vnl met een groeispurt is en dat we ook nog een beetje goede weken zullen hebben.

Sterkte meid!!

Geplaatst

@noes: heel veel sterkte meid, ik duim nog steeds voor je! Dikke virtuele knuff

@herma: leuk dat je ook bezig bent met adoptie!

@sandie: jeetje zeg, wat zal je geschrokken zijn! wat vervelend zeg! Hoop je inderdaad dat je er vanaf bent, heb je er alsnog last van tijdens je zwangerschap. Sterkte!!

Hier spannend, ik heb vandaag en dinsdag 2 sollicitatiegesprekken, en moet de 18e naar het ziekenhuis voor een controle... zit nu aan de pil maar heb van die enorm onrustige darmen dus ben doodsbang dat ik dadelijk toch weer aan de overgangshormonen moet. En dan heb ik net een nieuwe baan!??? DAn ben ik eerste weken al wel weer ziek.... pfff ben er echt gestresst over... ik zit al 1,5 jaar ziek thuis en net op de valreep om te horen of je stabiel bent kwamen er 2 superbanen in de buurt... dus ja ik moest wel reageren van mezelf.... maar of dat nou zo slim was :S

Geplaatst

Hé Nouschka,

Spannend je sollicitaties. Ik herken het zo wat ziek thuis zitten en werken betreft.

Ik zat ook al een tijdje ziek thuis, maar had wel het gevoel dat ik weer graag aan de gang wilde en het ook wel weer aan zou kunnen. Dus was ik aan het rondkijken en had gesolliciteerd op een hele leuke baan en aangenomen, helemaal goed. Maar helaas en heel toevallig was ik toen ook net weer een maandje bezig met Zoladex (zo'n sollicitatieprocedure duurt natuurlijk even). En toen ik net aan de gang was, begon ik weer heel erg met de symptomen v/d overgang. Ik werd er gek van, ik kon niet slapen, niet concentreren enz.enz. Dus heb ik die baan toch wel weer moeten laten varen. Zo zonde. En staat ook nog eens niet goed op mijn CV, maar goed. We zien het volgend jaar allemaal wel weer.

Maar ik hoop voor je dat je gewoon aan de pil kan blijven en dat je ook nog eens wordt aangenomen. Kan je weer lekker een beetje je leventje oppakken.

Ben je straks helemaal klaar voor je kindjes die je gaat adopteren!! Succes!!

Geplaatst

Dublin.. Hoe doe jij dat met de menopur? Waar spuit jij? Ik deed het gisteren in mijn buik, maar later zag ik dat in de beschrijving been of bil genoemd werd. En er stond dat je maar 3 ampullen kunt doen met 1 oplossing. Hoe heb jij dat opgelost met 4 ampullen?

Geplaatst

Hoi Simba,

Ik heb bij de prikinstructie een tasje gehad van Ferring Pharmaceuticals met hierin een toelichting en praktische aanwijzingen. Hierin is het aantal ampullen met een oplossing handmatig aangepast naar maximaal 4. Dit is dus verhoogd. Het injecteren wordt uitgelegd in de buik, maar bovenbeen, bovenarm of bil is ook een optie. Ik heb altijd in de buik gespoten en 1 watertje met 4 ampullen, zoals in de instructie is uitgelegd aan mij en in de infofolder staat beschreven.

4 ampullen is wel het max. hoor!

Succes met spuiten. Ik ben in ieder geval van de menopur af, mag vanavond mijn pregnyl plaatsen. Yeahhhh.

Dit had ik vorige week vrijdag niet kunnen dromen. Mijn follikels lijken op diesel te werken, langzaam warm worden maar eenmaal warm willen ze wel groeien. Helaas was mijn cyste niet een diesel, die was in een week naar 4,5 cm gegroeid. Maar hij ligt op een praktische plek, bovenop mijn eierstok. Dus geen probleem bij de punctie.

Heb deze zondag 10-10-'10 om 10.00 uur, dus moet goed komen. Zolang het maar niet 10 keer prikken is voor het infuus. Dan is het 1 keer meer dan vorige keer.

@ Vanessa. Heb de afgelopen maanden 2 keer een maand aan de cerazette gezeten. Valt reuze mee, niet zoveel bijwerkingen als bijvoorbeeld Lucrin. Maar je moet hem wel op hetzelfde tijdstip blijven innemen. En had ik beide keren dat ik voortijdig door de pil heenbrak. Het is echt geen pil om menstruatie uit te stellen. Wat betreft het rustig krijgen van de endo, tja daar kan ik niet veel over zeggen. Ik ben vorig jaar dec. hieraan geopereerd en heb 4 maanden Lucrin gehad. Toen geen last van de endo gehad. IVF poging 1 gehad en kwamen bekende klachten van de endo weer terug. De cerazette heeft deze klachten niet echt weggenomen. Mijn cyste wel, laten krimpen in ieder geval. Hoop dat je tijdens de zwangerschap niet heel veel endoklachten gaat ondervinden!

Geplaatst

Dublin bedankt voor je antwoord.

Als ik er doorheen breek dan ga ik aan de zodalex, dat kan oneindig volgens de arts.

Dat is 1x in de 3 maanden een prik. Dat is nog te doen.

Wel tabletten tegen de botontkalking etc. erbij. Daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten.

Succes met prikken!

Geplaatst

@ Simba, en goed gegaan? Zag op de oktoberthread dat je het een geklungel vindt al die ampullen. Wij doen het daarom samen. 1 houdt het ampul vast en de ander spuit alles eruit. Is namelijk makkelijker als je hem schuin houdt, krijg je alles eruit. En dat is met 2 handjes, een ampul en een spuit die je uitmoet trekken niet gemakkelijk.Het kan wel hoor, maar je moet meer klungelen.

Hoop voor je dat je niet zoveel last krijgt van bijwerkingen. Ik had namelijk de 1e week erg veel hoofdpijn en zeker in het begin heel erg moe.

@Vanessa, is zodalex hetzelfde principe als Lucrin? Je wordt de overgang ingespoten, vandaar de botontkalking? Dus inclusief opvliegers, 's nachts je bed uitdrijven? Of is deze "vriendelijker"?

Geplaatst

Vanessa: jij krijgt dan een Zoladex-depot voor 3 maanden?? Ik heb ze altijd maar voor 1 maand gehad. En ik vond het prikken zo pijnlijk.

Gelukkig deed mijn schoonzusje het bij mij en kreeg ik van haar emla-zalf-pleisters om de huid een beetje te verdoven.

Ik heb echt tig van die prikken moeten zetten, telkens voor 1 maand, maar het had wat prettiger geweest als ik ze 1x per 3 maanden hoefde te laten zetten.

Of zou die pil dan nog groter zijn??

Ik hoop dat die cerazette genoeg z'n werk voor je doet. Hoef jij deze trouwens niet te slikken als je nog wel borstvoeding geeft?

Ik weet niet meer wat ze nou tegen mij heeft gezegd of ik nou moest wachten tot ik evt. een menstruatie krijg en dan moet beginnen of eigenlijk gelijk.

Ze had wel gezegd dat dit de enige pil is die je kan gebruiken tijdens de borstvoeding. Hmmm zal het tegen die tijd nog maar even navragen.

Dublin: Zoladex is idd hetzelfde principe als Lucrin, dus idd met alle overgangsklachten, heel vervelend! Heb zelf nooit Lucrin gehad, maar vriendelijk is Zoladex niet hoor, bleh!

Maar ik kreeg er gelukkig altijd Livial bij, om de klachten een beetje af te laten zakken. Zeker als het weer voor langere tijd moest.

Gelukkig stond ik vanochtend op en had ik niet zoveel pijn meer. Daar ben ik echt blij om hoor. Was al bang dat ik dit tot het eind zou hebben, maar waarschijnlijk was het echt gewoon een groeispurt, pfff.... Dus misschien dat ik het af en toe zal krijgen, maar goed, nou weet ik tenminste wat het is!

Geplaatst

@Hoi Simba en Dublin,

Ik las dat jullie nog steeds met die ampullen knoeien;-). Ik heb inmiddels alles al in huis. Ik krijg nou de voorgemengde ampul in een spuit. Dus ik hoef gelukkig niet meer te knoeien met die ampullen. Wat gek dat jullie nog de 'ouderwetse' krijgen. Ik moest wel zelf ongeveer 57 euro betalen. Dus geen gedoe meer met het mengen enz..

@Hoi Sandie, als ik me nog herriner de pil die je kan slikken tijdens je borstvoeding. (Want na de bevalling had ik erg last van de hormonen met 2 baby's. Ik wist niet meer oud ik was, geboorte datum niet enz ;-). Die had ik zelf gevraagd aan de arts. Maar ik heb het zelf nooit gebruikt, want het is heerlijk hoe langer je borstvoeding geeft, hoe langer je ongi weg blijt. Ik ben in Juni gestopt met de bv toen mijn baby's 1 jaar werden. En ik werd na 8 weken ongi, heerlijk. Toen slikte ik non-stop de pil, want ik was bang voor de helse endo pijn. Gelukkig had ik geen pijn meer, maar ik slikte toch voor de zekerheid de microgynon 30 door. Waarvoor was (de werking) die cerazette pil ook alweer. Ik ben het allemaal vergeten.

Liefs,

Babies

Geplaatst

De Cerazette ga ik pas slikken als de borstvoeding niet lukt of als ik ermee stop. Borstvoeding houdt je menstruatie tegen, dus dat moet dan geen probleem zijn.

Persoonlijk zie ik de zodalex niet echt zitten. Is inderdaad veel pijnlijker bij inspuiting (vergeleken met de lucrin) en ik ben niet zo happig op de bijwerkingen.

Zelf zie ik dan een sterilisatie meer als optie. Eerst maar eens kijken hoe het met de Cerazette gaat. Wat? Eerst moet ik nog bevallen!

Je kunt zo wel zien wat voor ellendige ziekte endometriose is, dat ik nu al zo bezig ben voor na de bevalling, niet normaal!

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

We hebben nu 3x voor volleerd apotheker gespeeld, en het gaat al beter. Al kreeg ik gisteren de ampul met water niet goed open. Maar goed, daar heb je er toch meeeeer dan genoeg van...

Kreeg jij het in een voorgevulde spuit Babies? Daar heb ik nog niet eerder van gehoord.. Zou wel makkelijk zijn, maar dit werkt nu ook wel, en het scheeld toch ook wel in de centen..

Bijwerkingen heb ik geloof ik geen last van, maar dat had ik eerder ook niet echt, en van de Lucrin had ik alleen de opvliegers....

Geplaatst

Hoi Simba,

Ja, in Rotterdam EMC zeiden ze dat er gelukkig nieuwe spuit is maakt i.p.v. die ampul, echt ideaal hoor.

Succes met jullie behandelingen. (ik had ook ernstige kl*te endo)> Na de bevalling heb ik niets meer. Maar ik moet toch weer via de IVF doen, voordat het weer terug komt ;-).

toi toi

Babies

Geplaatst

Ik ga nou voor de 1e x na mijn zwangerschap+bevalling weer met IVF beginnen. Dus de medicaties heb ik al gekregen voor 1e IVF (laten we hopen!). Het is gewoon dezelfde eenheid dan al in een spuit, vraag het aan je arts. Waar ben jij behandelend?

Geplaatst

@ Simba, heb je niet een handig plastic dopje gekregen om de ampul water goed te kunnen openen? Gaat het veel makkelijker mee! Al zijn kant en klare spuiten natuurlijk helemaal super...

Geplaatst

@Dublin

Gelukkig heb ik zo'n dopje te leen van het ziekenhuis. Dat scheelt idd heel wat ge-etter..

Ik krijg van Henne een dopje opgestuurd. Zij heeft er meer.

Dus daar ben ik heel blij mee.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik ben maar af en toe op het forum de laatste tijd omdat we redelijk 'stil' stonden wachtend op de grote operatie. Ik heb nog niet alles kunnen bijlezen hier op het endometriose topic maar wilde toch even mijn blijdschap met jullie delen....:

Na maandenlang wachten had ik afgelopen dinsdag dan eindelijk de spannende operatie, ze zijn bijna 3 uur met me bezig geweest en met wel 3 gynaecologen. En toen ik wakker werd kregen we na 5 uur wachten de uitslag: operatie geslaagd!!! Beide eileiders met veel moeite verwijderd en beide eierstokken op de goede plek gelegd voor de bereikbaarheid wanneer ik ivf mag doen.... Kortom geen einde verhaal maar juist een begin van onze hoop op een (eigen) kindje... We hebben gehuild van geluk dat we die stomme endometriose hopelijk te slim af zijn... Ik moest nog wel een nacht aan het infuus blijven in het ziekehuis maar ben nu thuis, een week rust houden.

Hopelijk in januari na herstel beginnen met ivf!

Liefs Yolande

Geplaatst

Yolande, wat een goed nieuws zeg!

Ik ben hartstikke blij voor jullie. En ik ga heeeel hard voor jullie duimen dat jullie in januari mogen beginnen EN dat jullie straks een eigen kindje mogen krijgen!

Sterkte met je herstel (goed naar je lijf luisteren hoor!!)

Geplaatst

Sandie en Vanessa, Dank jullie wel. Ik hoop jullie binnen een paar maanden gelijk te geven....

Hoe gaat het met jullie zwangerschappen?

Het vordert al snel zeg...lekker. Vanessa, jij hebt nog veel last van de endo he?

En Sandie, weet je al wat het wordt aangezien je ruim 20 weken bent?

Ik ben benieuwd of mijn menstruatie na deze operatie minder pijnlijk zijn omdat ze ook veel weg gelaserd hebben qua verklevingen etc.

Begin nu pas voor het eerst serieus te lezen over mijn volgende stap: ivf (puncties, hormonen etc).

ik moet eerst half dec. nog op controle bij de gyn en dan hoor ik het vervolgplan. Nu lig ik nog veel te slapen en voel me elke dag weer wat beter.

ga weer even slapen...

Geplaatst

Yolande; jaaaa we weten wat ze worden hoor. 2 MEIDEN! Zo leuk!

We wisten het al met 16 weken. Ik kon niet wachten hoor en heb daar speciaal een echo voor laten maken. En het was een grote verrassing omdat ik overtuigd was dat het 2 jongens zouden worden of misschien dan 1 jongen en 1 meisje, maar niet 2 meiden. Hihi en dan krijgen we 2 meiden. Het maakte ons echt helemaal niks uit hoor. Maar nu we weten dat het 2 meiden worden vinden we het zo ontzettend leuk.

Verder gaat het wel goed met de zwangerschap. Ook evengoed nog last van de endo. Ik heb ook verklevingen en littekenweefsel op mijn baarmoederbanden zitten en daar heb ik soms heel erg last van. Maar goed, het is gelukkig niks ernstig, alleen vervelend.

Verder heb ik een ring (pessarium) om mijn baarmoederhals geplaatst gekregen om vroeggeboorte tegen te gaan, alleen drukt deze tegen een endo-cyste aan die ik op mijn darmen heb zitten. Ook dat is best vervelend. Je hoort er helemaal niks van te voelen, maar helaas is het met endometriose toch een ander verhaal.

Maar goed, de voordelen van de ring zijn toch niet echt onbelangrijk, dus zolang het allemaal leefbaar is....

Los van alle kwaaltjes e.d. ben ik natuurlijk hartstikke blij en gelukkig. Ik moet gewoon rustig aan doen en dat doe ik dan ook gewoon.

Voor jullie komen er ook spannende tijden aan. Er is gelukkig een hoop info te vinden over ivf. En anders heb je altijd dit forum nog :-)

Geplaatst

Hi Yolande, gefeliciteerd met de goede uitslag! Kan me voorstellen dat je heel blij bent dat de operatie geslaagd is, op naar de IVF!

Sandie, twee meiden, wat super! Vervelend dat je last hebt van de (gevolgen van) de endo maar het is allemaal voor een goed doel, moet je maar denken, goed dat je rustig aan doet!

Ik heb donderdag het uitslaggesprek met mijn gyn gehad naar aanleiding van de echo van drie weken geleden.

Gesprek ging een beetje zoals verwacht, de myoom is geslonken 'volgens schema', dwz ongeveer 1 cm en dat was prima. Hij is nu nog maar net ietsje groter dan toen ze hem ontdekten en kan zeker geen last meer geven. Toch heb ik nog steeds een pijnplek natuurlijk en dus krijg ik nu toch weer een operatie (de vijfde (!) alweer). Ze weten niet wat ze dan gaan vinden maar ik wil toch niet verder met ivf als ik niet zeker weet wat er aan de hand is. Ik ben sinds 26 augustus al op de wachtlijst geplaatst, voor de zekerheid, maar de wachtlijst is 4 tot 6 maanden...Nou vertelde de arts mij dat zij toevallig in de derde week van november extra operatietijd heeft gekregen dus ze gaat me proberen in die week erbij te zetten. Dat zou heel fijn zijn want in de week ervoor zijn we nog lekker een weekje op vakantie dus dan kan ik uitgerust het ziekenhuis in en hoef ik ook niet meer zo lang te wachten. Zeker gezien het feit dat ik nog tot aan de volgende ivf-poging aan de Lucrin zal moeten blijven en eigenlijk wil ik dat ook niet zo lang meer gebruiken (na 6 maanden gebruik wordt de kans op botontkalking wel een stuk groter).

Maar goed, nu dus afwachten wanneer ik aan de beurt ben en aankomende woensdag alweer de zesde Lucrin injectie. Ik vind het natuurlijk vervelend dat ik weer geopereerd ga worden maar aan de andere kant ben ik er ook wel blij om. Hopelijk vinden ze wat er aan de hand is, en kan het weggehaald worden en kunnen we daarna weer verder.

Liefs, Laika

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden