Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha ja inderdaad, een goede airco daar. :-)

Het is buiten inderdaad bijna niet te houden, hier binnen is het redelijk te doen, alle rolluiken zijn half dicht dus blijft het lekker koel binnen. Tenzij er een opvlieger langskomt....

Dank je, ik ben echt blij en mijn ventje ook want ik ben uit de horeca.

Op zondag hoef ik niet te werken want daar ben ik dan te duur voor, grensdorp he is 7 dagen per week open. Ook de zaterdag zal niet iedere zaterdag zijn, heerlijk en nooit later dan half 9 thuis als ik de avond moet werken.

Nou ik ga weer even naar buiten onder de parasol (want in de zon is het helemaal niet uit te houden) en lekker luieren. Ik heb een teiltje met ijskoud water buiten naast de tafel staan, daar plons ik af en toe mijn voeten in, koelt ook even lekker af.

Doeidoei.

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier even weer een berichtje van mij. Het is nu zeker......in augustus een cryo TP!

Eind juli een uitgangsecho en uitleg van mijn schema. Ik ben zo blij!

Groetjes.

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een weertje hé! pff.. Krijg zo al wel een vakantiegevoel. Nog maar 4 weken werken. Heerlijk.

@Noes: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Fijn dat je ook al zo snel kan beginnen. Lekker dat je nu ook niet meer elk weekend hoef te werken.

@Jackie: Fijn zeg, dat je in aug. cryo terugplaatsing hebt. Voor je 't weet is 't zover. Heb je ook nog vakantie voor die tijd? Dan gaat de tijd helemaal snel.

@Yolande: Je had goed BBQ weer gisteren! Was 't gezellig?

@Daruma: Ik kan me goed voorstellen dat je vreselijk baalt zeg! Ik hoop dat je toch snel mag starten. Maar uiteindelijk is het 't belangrijkst dat je zoveel mogelijk kans maakt. (alleen dat wachten is altijd zo tergend hé!)

@Vanessa: Goed nieuws dat je inmiddels bent gestart met de Puregon. Weer een stap in de goede richting.

Meiden, hier even een vraagje: krijgen jullie alles vergoed van de ziektekostenverzekering? Ze hadden gisteren mijn medicijnen geleverd en daar zat een factuur bij voor de progestan capsules. Voor de overige medicijnen zat er geen factuur bij. Ik zal morgen eens gaan bellen hoe dit zit.

Volgens mij horen er toch ook alcohol doekje bij te zitten voor 't ontsmetten? Of kopen jullie dat zelf bij de drogist/apotheek?

Morgen heb ik dan eindelijk de uitgangsecho. Ben echt benieuwd zeg!

Meiden, nog een fijne avond en alvast weltruste.

Liefs, Wens

Geplaatst

Goedemorgen,

@Wens, ik hoefde niks af te rekenen ook de progestan capsules niet.

Alcoholdoekjes zitten bij de Lucrin bij mij, ze zitten in de verpakking.

@Jackie, super dat je een datum hebt voor de cryo!

@Hier, gisterenavond lekker lang buiten gezeten en vanacht redelijk geslapen.

Zometeen 1e dag bij nieuwe werkgever gaan werken, ik ben benieuwd.

Ik ga toch even doorgeven dat ik niet alleen week 38 vakantie wil maar ook week 39 en 40. Het valt niet in het vakantie seizoen dus hopelijk kan het.

Dan hoef ik helemaal geen smoesjes te verzinnen tijdens de 1e IVF. Dan ben ik alleen de 1e week van de stimulatie aan het werk en de rest van de behandeling vakantie.

Lieverds fijne dag en tot vanavond of morgen.

Geplaatst

Hé meiden:

@ Noes: gefeliciteerd met je nieuwe job! Helemaal goed. Lekker gevoel is dat hè, een beetje meer zekerheid.

@ Wens: ik moest 14,- zelf betalen voor die capsules. Dat wordt dus niet helemaal vergoed door je verzekering. Maar dat is misschien wel voor elke verzekering weer anders.

En ontsmetten hoeft in principe niet. Hebben we ook nooit gedaan.

@ Jackie, wat goed dat je een datum hebt! Kan je tenminste ergens naar toe gaan leven hè..

@ Daruma: balen zeg! Maar goed, gelukkig is het maar 1 weekje langer dat je moet wachten. Niet leuk, maar een week vliegt zo voorbij, zeker met dit lekkere weer!

Dat is bij de Zoladex anders, dan moet je meteen weer een maand wachten. Wij zouden op een gegeven moment ook weer beginnen (na al maanden Zoladex gespoten te hebben), had ik een afwijkend uitstrijkje! Dus moest ik een colposcopie zodat ze een biopt kunnen afnemen. Dus eerst wachten op die afspraak, dus hup nog een injectie Zoladex (en die werkt dus 4 weken). En toen wachten op de uitslag, nou dus nog maar een injectie, weer 4 weken extra. Zoooo frustrerend! Ik begrijp je dus helemaal. En dan krijg je die goedbedoelde opmerkingen: ach, wat zijn nou 2 maanden op een mensenleven!! Ja, maar ik ben al 7 jaar bezig!!! Mensen snappen dan niet dat een week wachten zo teleurstellend kan zijn. En dan moet je positief blijven enz.

Maar goed, wat ik eigenlijk probeer te zeggen :-) is dat ik je begrijp, maar dat het wel goed voor je lijffie is. Sterkte nog met wachten!

Hier gaat het goed! Zaterdag een echo gehad en daarop konden we zien dat het er toch echt 2 zijn. We krijgen dus een tweeling!!! Zo leuk!! Ik durf eindelijk wat meer blij te zijn en te geloven dat het nu toch echt raak is. Ik heb nu zo'n glimlach die ik er niet meer af krijg!!! Met de overstimulatie gaat het ook echt de goede kant op. Mijn buik wordt steeds minder opgezet,dus voel me steeds beter. Ik ben dus helemaal happy. En dan nog het zonnetje erbij!!!

Nou meiden, fijne dag vandaag! Ik hoop dat het allemaal een beetje gaat. xx

Geplaatst

Hoi Meiden,

ZO even snel onder het voetbal bijlezen :)

@wens: ik moest ook iets van 10-15 euro bijbetalen voor de utrogestan, maar vind het zelf niet zo erg, wel heb ik een eigen risico van 200 euro maar die heb ik al opgebruikt.

@sandie: SUPER dat je zwanger bent van een tweeling! Ben zooooo blij voor je!!!

Inderdaad lang op gewacht, maar dan wel extreem gewenst. Ik ben al wel weer over het balen van deze ene week heen hoor :) het was toen weer ff tegenslag, maar ach, we gaan gewoon weer verder en het is al maandag dus het is zo vrijdag!!

@noes: hoe was je 1e werkdag????? Lekker hoor dadelijk 3 weekjes als het lukt!!!

owww voetbal is nu wel spannend, hihih k maak ook meer typfouten (moet ik dan weer herstellen...) doeiiiiii

Geplaatst

Sandie, gefeliciteerd! Konden ze al hartjes zien kloppen of is het daar nog te vroeg voor? Wat een geweldig nieuws zeg!

Pfft, heerlijk hoor dit warme weer...ik krijg woensdag mijn tweede Lucrin injectie en ik knijp hem wel voor de bijwerkingen, vooral die opvliegers. Mijn huis is ook best wel warm dus dan moet ik maar gewoon af en toe onder de koude douche gaan staan. Gelukkig heb ik wel airco op mijn werk, dat scheelt!

Geplaatst

Goedemorgen lady's,

1e werkdag ging super, na 10 minuten draaide ik al alleen en ze zeiden dat het goed ging. Het is supersimpel natuurlijk, kassa draaien maar ik verdien er meer per uur dan in de horeca. :icon_colors: In de weekenden lekker vrij (af en toe zaterdag maar zondag altijd vrij) en het is 5 minuten lopen voor mij.

Ennnnn, de vakantie is prima ik heb week 38, 39 en 40 vakantie!!!!:tongueP:

Dan heb ik vanaf de 14e dag na de start van de stimulatie vakantie en ben ik de in de wachtweekjes ook vrij.

Ik bedacht me gisteren eigenlijk pas dat het 2 jaar geleden is dat ik 3 weken vakantie heb gehad dus ik heb het nu wel verdient, al zeg ik het zelf.

@Sandie, super dat je zwanger bent van een tweeling!!

@Laika, ja die opvliegers tijdens dit warme weer is geen pretje hoor. Ik spring ook regelmatig even onder een koude douche maar dat helpt maar eventjes, helaas.

Fijne dag meiden, hopelijk een beetje vol te houden met deze warmte.

Ik ga straks met vrienden naar het zwembad.

Geplaatst

Noes, Helemaal mee eens, die 3 weken vakantie heb je wel verdient!! Super dat je het nu zo treft met je werk. Zijn je collega's aardig, of kende je ze al omdat 't in de buurt is?

Lijkt me wel fijn dat je vrij bent tijdens (een gedeelte) van de behandeling, kun je in ieder geval goed uitrusten. Ga je nog weg in de vakantie?

Geplaatst

Hi Noes, fijn dat het je zo goed bevallen is, je eerste dag!

Meiden, ik heb even een vraagje. Ik ben nu vier weken aan de Lucrin maar ik heb nog steeds pijn soms. En dat is echt de endometriose pijn. Is dat normaal? Hoe lang duurde het bij jullie voordat de pijn minder werd? Ik ben soms zo bang dat het niet aanslaat of zo....

Geplaatst

@Wens, ja bijna iedereen die er werkt ken ik. :-)

Dus dat is gezellig. We gaan niet op vakantie, althans niks gepland maar nu ons busje klaar is zullen we zeker af en toe lekker een weekendje weggaan. Mijn ventje heeft dan geen vakantie maar neemt af en toe een lang weekend vrij.

@Laika, balen dat je pijn hebt meis, ik kan je helaas geen antwoord geven.

Ik ben als het goed is nog steeds endo vrij na de operatie. Anders even naar de gyn bellen?

@Alle meiden een vraagje, na hoeveel dagen hadden jullie je eerste FM?? Volgend mijn schema moet ik 11 dagen stimuleren, is dan ook de 1e fm of heb je die eerder?

Pffff wat is nu weer benauwd zeg....Ik kan weer niet slapen, drijf in mijn bed. Ik had zo ie zo een slechte dag vandaag met veel opvliegers en lange opvliegers.

Wel lekker naar het zwembad geweest vandaag en met vrienden de bbq aangestoken. :icon_pirat:

Geplaatst

@Noes: Ik moet op de 10e dag een FM-echo. (vanaf dag 1 stimuleren).

@Laika: Absoluut vervelend zeg, dat je nog steeds pijn hebt. Net als Noes denk ik ook dat je 't beste je gyn. kunt bellen (vaak kun je zo'n terugbelafspraak aanvragen). Aangezien endometriose bij iedereen verschillend is (waar 't zit, op hoeveel plaatsen 't zit en of er wel of geen cystes zijn) en jouw gyn kent jouw situatie precies , dan heb je in ieder geval zekerheid.

Bij mij waren de bijwerkingen van de Lucrin na de 2e prik op z'n heftigst (na +/- 6 weken), dus ik denk dat 't toen pas echt helemaal ging werken. In de bijsluiter stond ook wel dat de endoklachten eerst zouden toenemen en pas na een tijdje zou afnemen. Tussen mijn menstruaties door had ik altijd eigenlijk alleen pijn van de endocystes op mijn eierstokken, en deze pijn is na de Lucrin niet minder geworden, aangezien de cyste (8cm) te groot was om door de Lurcrin te kunnen verdwijnen, maar dit wist mijn gyn al voordat ik met de Lucrin begon en er was dus toen al een afspraak gepland om de cyste dmv punctie leeg te zuigen. Pas daarna nam de pijn echt af (was 5 weken na 1e lucrin).

Maar zoals ik al zei, dit is bij mij het geval en echt bij iedereen kan het anders zijn hoor! Endo zit bij niemand op precies dezelfde plaats en kan bij iedereen verschillend in heftigheid aanwezig zijn. Dus je kunt echt 't beste je gyn. bellen, anders maak je je misschien voor niets ongerust.

Veel succes en sterkte! Hopelijk is je pijn snel minder!

Liefs, Wens

Geplaatst

Meiden,

Ik mag vandaag om 14.00 uur bellen om te vragen of ik vandaag mag starten met IVF. Ik hoop zoooooo dat ik mag beginnen!! Ik heb nu 3 manden Lucrin gehad en afgelopen maandag uitgangsecho in 't streekziekenhuis gehad. Was nog even spannend, want de endocyste (die pas leeggezogen was dmv punctie) was toch nog steeds aanwezig (gevuld met vocht nu, blijkbaar kan die dus toch weer vollopen met vocht als ze''m niet operatief verwijderen).

Maar gelukkig heeft m'n arts besloten dat ik toch IVF mag doen (aangezien eierstok wel zichtbaar is), alleen moet wel 7 dagen antibioticakuur rondom de punctie en mag controles niet meer in streekziekenhuis doen, maar moet deze in Rotterdam laten doen bij eigen gyn. Kost wel veel meer reistijd, maar vind ik niet erg, ik vind het veel belangrijker dat ik goed onder controle ben bij artsen die veel meer van endo & ivf weten (in streekziekenhuis doen ze geen ivf en weten ze ook niet veel van endo).

Ben dus heel benieuwd of ik vandaag mag starten (mogen niet meer dan 3 mensen op 1 dag starten). Misschien vanavond voor 't eerst mezelf prikken. Spannend!

Nou meiden, sorry voor dit hele verhaal, maar wou 't graag even kwijt....

Allemaal een fijne dag gewenst!

@Laika, hopelijk is je pijn snel minder !!

@Daruma: Ik duim voor donderdag voor je! Hopelijk mag je ook beginnen!! Lopen we ongeveer tegelijk. (vervelend hé die cystes, zo onvoorspelbaar!!)

Liefs, Wens

Geplaatst

@ Laika: ik heb ook gehoord dat je klachten eerst erger kunnen worden, voordat het z'n werk doet. Misschien nog even geduld hebben. Sterkte in ieder geval!

@ Noes: wat lekker dat je het zo naar je zin hebt op je werk. Is toch wel heel belangrijk toch?! Ik moest telkens op de 10e dag voor 1e fm komen. En dan was het afhankelijk van hoe groot ze al waren en hoeveel fm ik kreeg. Ik heb nl. puncties gehad op dag 16, 14, 19 en 17.

@ wens: spannend hoor! Ik hoop zo voor je dat je mag beginnen!! En idd het is wel extra reistijd, maar je weet wel dat je in goede handen bent hoor. Wij moesten vaak 's ochtends in Amsterdam zijn, nou van deze kant vandaan kan je flinke files hebben, dus afspraak om 8:15 uur, dan om 6:45 uur de deur uit. En dan soms daar al om 7:30 uur zijn. Maar dat geeft niet. Ik weet dat ik daar in goede handen ben.

@ Daruma: ik duim voor je dat je mag beginnen!!

@ hier: ik moet straks ook weer naar het ziekenhuis, controle voor de overstimulatie. Bloedprikken en een echo. Ik hoop zo dat we weer wat kunnen zien op de echo. Heeeeel misschien kunnen we al een hartje(s) zien kloppen, dat zou ik zo geweldig vinden. Maar die kans is wel klein. Maar ik hoop het, dan is het nog echter:-)

Nou meiden, succes vandaag en een fijne dag!!!

xx

Geplaatst

@Sandie, ik hoop ook dat ze misschien een hartje(s) zien kloppen en dat alles goed is.

Dan kun je er echt van gaan genieten denk ik he meis?

@Wens, Wat spannend meis.

Die reistijd is hier ook, voor mij is het bijna een uur rijden naar het ziekenhuis in Tilburg, hier ben ik vanuit het ziekenhuis in Roosendaal naar door verwezen na de operatie.

Ik ga voor je duimen dat je vandaag mag starten.

Als het niet zo is moet je dan een maand wachten?

Zo, het is al weer goed warm buiten, ik ga zo eerst even snel door mijn huisje heen met de stofdoek en stofzuiger dan hoef ik dit vanmiddag niet te doen.

Lieverds fijne (warme) dag.

Geplaatst

Ik had nog even een vraagje: Ik heb twee maanden zoladex gehad...toen een maand niet en nu vanaf 11 juni heb ik weer een spuit gehad. Daarnaast slik ik ook nog de pil door, maar nu heb ik last van bruinverlies en het gevoel dat ik ongesteld ga worden....hoe kan dit nu???

Geplaatst

@laika: bij mij werden de pijnen ook pas minder na 6 weken, dus hopelijk ga jij het ook merken over een paar weekjes.

@noes: ik had mn 1e FM op dag 10 van spuiten, en kreeg 2 dg later al de punctie, ik ging dus net te hard en moet nu al op dag 8 komen (was vorige keer afgesproken, maar kijken of ze dat nog weten :))

Oww en hier is helemaaaal geen ZON!!!! Hele dikke wolken :( maar ook wel eventjes lekker koel, als de zon zo maar komt want dan kan ik lekker mn wasje buiten hangen!!

@mar: ik weet niet zo goed wat het kan zijn, misschien omdat je ook de pil gebruikt? Een soort van doorbraakbloeding? Normaal gesproken krijg je alleen zoladex gedurende een aantal maanden achter elkaar, dus geen pil erbij en ook geen maand onderbreking. Ik denk dus dat het daar door komt. Anders even je arts vragen?

@Wens: Super dat je (mss) mag beginnen, ik hooop dat het niet zo druk is! Volgens mij zijn er ook veel mensen die het na de vakantie pas willen, maar goed je weet het maar nooit.... ik ga de hele dag voor je duimen! Ik heb vrijdag de uitgangsecho pas, en moet er helemaal voor nr nijmegen, dus ik weet hoe je je voelt qua reizen! Ik moet 1,5 uur rijden maar heb dat er ook voor over omdat ik ook weer bijzonder geval ben en ze daar ervaring mee hebben, zo heb je toch een beetje meer vertrouwen dat alles goed gaat! En dat is heeeeel belangrijk!

Geplaatst

Okee, nou ik zal dan toch 1 of 2 keer iets moeten verzinnen als ik voor de fm of misschien al punctie moet, dan heb ik nog geen vakantie.

Ik zie het niet zitten om het mijn werk te vertellen want hier heb ik een slechte ervaring mee bij vorige werkgever. Komt vast goed, we verzinnen wel wat.

Misschien krijg ik 31 augustus te horen wanneer de 1e FM zal zijn want we weten de startdatum al en kan ik vrij regelen.

Hier schijnt de zon flink hoor, af en toe duikt hij achter een wolk.

Nou ik ga in de tuin zitten nu, lieverds fijne dag!

Geplaatst

@noes; het is volgens mij zelfs wettelijk geregeld dat je er vrij voor zou moeten krijgen. En gewoon tegen je werkgever dan zeggen dat je even die ochtend/middag vrij zou willen krijgen om welke reden dan ook hihhiih verjaardag of gewoon even naar de dokter :) Komt wel goed!!!

Hmm hier wel snikheet nu, maar zon laat zich maar heeeeeeeeeel weinig zijn...

tja almere hè, is weinig goeds te beleven hihihihi of zouden die donkere wolken door mij komen?

@hier: ik heb zin in vrijdag! Maar ben zoooooooooooo moe! Zou dat ook van de deca kunnen komen? echt geen grijntje energie en pijn aan mn schouders pfff alles voelt zowwwww zwaar!!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb nog geen hartjes gezien, is ook nog wel errug vroeg, maar zagen wel dat de vruchtzakjes gegroeid zijn (goed teken) en dat je al een heeeeel klein mini stipje van de embryo's zag. Mijn overstimulatie gaat super goed, heb nog wel wat vocht in mijn buik, maar het gaat zeer zeker de goede kant op. Dus helemaal positief.

12 Juli hoef ik pas weer terug te komen voor de 'gewone' termijn echo! En als het goed is, zien we dan wél de hartjes kloppen!!

Hier schijnt trouwens ook geen zon hoor, tis heel erg bewolkt. En vanochtend flink wat regen gehad, maar dat is weer goed voor de plantjes toch?!

Xxx

Geplaatst

Sandie,

ik had alweer even niet gekeken maar wat een mooie berichten: gefeliciteerd met de tweeling op komst!! Echt te gek zeg, wat een beloning!

En de echo was dus ook prima, nu ga je lekker de zomer in!

Geniet ervan!

Geplaatst

Yolande, dank je wel!! Goed hè... Het is nog allemaal wel heel erg onwerkelijk. En ook best nog wel eng hoor. Ik ben stiekem bang dat het toch weer anders gaat lopen dan we hopen (zo gaat dat nl. al 7 jaar). Ik ben wel positief hoor, maar ik vind het wel eng om echt blij te zijn. Het is nog allemaal zo pril en onwerkelijk. Dus de echo's met bevestigingen zijn erg welkom.

Ik denk als ik de 7 weken echo heb gehad en dus daadwerkelijk hartjes heb gezien, dat ik toch nog meer durf te genieten!!

En ja zeker, wat een beloning!! We hebben ook voor dit jaar gezegd: we zijn al 7 jaar bezig en hebben 7 magere jaren gehad, nu komen er gewoon 7 vette jaren! Nou dat begint in ieder geval hartstikke vet haha....

Xxx

Geplaatst

Wens, lieverd. Heb je nog wat gehoord of je mag starten??

@Sandie, wat goed meis. Ook fijn om te lezen dat de overstimulatie de goede kant opgaat.

Als ik moet werken tijdens de FM regel ik wel iets met later beginnen ofzo. Dan moet ik voor na-controlle van de operatie :) Ik zie het echt niet zitten om het ze te vertellen.

Even een uurtje weg gaat niet want het is al een uur rijden voor ons dus we zijn minimaal 2,5 weg. Maar komt echt wel goed hoor. ;)

Geplaatst

Lieve meiden, Ik mag vandaag beginnen!!!! :hello2:

Het voelt zo onwerkelijk. (als ik vanavond de 1e prik gezet heb, zal 't ineens wel echt voelen hihi) iehhhh voelt zo spannend!

Ik zal er vanavond waarschijnlijk wel een half uur over doen voordat ik de spuit heb gezet. (ben altijd bang iets verkeerd te doen).

Ik mag morgenochtend bellen voor het maken van een FM-echo op dag 10. (= volgende week vrijdag).

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel heel blij ben dat ik nu ook de fm-echo's in hetzelfde ziekenhuis heb. Ik heb er in dit ziekenhuis veel meer vertrouwen in.

@Noes: toen ik iui-behandelingen kreeg heb ik op mijn werk ook nooit gezegd dat 't daarvoor was. Ik zei altijd dat 't voor controle was. (nu met IVF weet m'n baas het wel) Maar ik begrijp best als je 't nu niet zegt dat 't voor IVF is, zeker aangezien het grootste deel van de behandeling in je vakantie valt. En't is toch niet gelogen dat 't voor controle is. Volg je gevoel meis, het gaat hier om jouw leven, ik kan me voorstellen dat je 't niet gelijk over wilt hebben.

@Sandie: Heel begrijpelijk hoor dat 't na al die jaren wachten zo onwerkelijk voelt. Goed te horen dat 't al veel beter met je gaat. Op naar de echo van 12 juli. Geniet ervan meid, je hebt de 7 vette jaren nu meer dan verdiend hoor!! Dat 't maar minstens 70 vette jaren mogen worden!!

@Mar: Ik heb geen ervaring met Zoladex, dus kan je helaas geen advies geven. Volgens mij kun je 't beste even je gyn bellen om te vragen hoe 't precies zit met wel of niet ongesteld worden tijdens Zoladex. Ik heb een paar maanden Lucrin gehad, maar hoefde er niet de pil bij te slikken. Is Zoladex eigenlijk hetzelfde als Lucrin en decapeptyl?

@Daruma: Ik duim voor je vrijdag hoor!!!

Meiden, mijn dag kan niet meer stuk, ik ga vanavond voor 't eerst spuiten en heb het gevoel dat ik daarmee weer een beetje dichterbij onze grote wens kom!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden