Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Daruma, heel veel suces morgen!!

@Wens, jij ook succes morgen en hopelijk goed nieuws.

Lieverds, weltrusten allemaal en hopelijk een goede nachtrust met deze hitte.

Dikke koele ijsknuffel voor jullie allemaal!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames:

Hier was de echo redelijk, mn linker eierstok doet wel iets mee maar wx zijn die eitjes niet bereikbaar voor de punctie, de follikeltjes waren ook niet mooi rond (wat gekarteld) wat aan zou geven dat er geen goede rijping plaats vindt. Alleen rechts dus, en daar was de activiteit ca 4-5 follikeltjes ... niet veel dus ...

ben er wel een beetje over aan het balen hoor! Of stiekum ook wel een beetje verdrietig, zo weinig kans...

De 2e FM is maandag dus ben benieuwd wanneer de punctie zal zijn, ik hoop op woensdag omdat de nijmeegse 4-daagse vanaf volgend weekend gaat plaatsvinden en wij dan dus gewoon haast niet het ziekenhuis kunnen bereiken.

@wens: hoe was jou echo?? de deca s gewoon kut spuiten! Hele stompe naald en de gonal = puregon is idd gewoon gevoelloos!

Meiden sterkte met deze hitte!

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanmiddag 1e echo gehad. Vooraf hoopte ik nog misschien zondag of maandag punctie te hebben, maar nu blijkt dat er helemaal geen activiteit in m'n eierstokken is!! (en ik spuit al 10 dagen Gonal-f). Er zijn geen follikels/eicellen te zien!! Ik baal zo vreselijk. Ze weten nu niet of er geen eicellen groeien door de endometriose (endocystes die in de weg zitten. Heb momenteel aan beide eierstokken cystes, deze waren 1,5 maand geleden leeggezogen, maar hebben zichzelf gedeeltelijk weer met vocht gevuld, nu 3 cm), of omdat ik al 3 maanden lucrin gebruikt heb en dus e.e.a. (nog) niet op gang wil komen.

Ze zei dat ze het nog niet wil opgeven, dus vanaf vandaag moet ik de Gonal-f verdubbelen, dagelijks 300IE Gonal-F spuiten (had de afgelopen 9 dagen 150 IE). Woensdag moet ik terugkomen in de hoop dat er dan wel wat gebeurt.

Ik baal zo want tijdens de iui had ik wel altijd meerdere eicellen in eigencyclus (had iui destijds rond 14e dag), maar ja, gyn. zei dat ik nu niet kan kijken hoe 't in m'n eigen cyclus ging, want door de medicynen heb ik geen eigen cyclus meer, en moet de gonal-f zorgen voor follikel aanmaak. ('t is ook allemaal zo'n technisch verhaal, ik begrijp er soms echt niks meer van)

Waar ik nog het meest van baal is dat ik dacht dat de rugpijn en buikpijn enzv. kwam door het groeien van eicellen, nu blijkt dus dus het die !@#! endo is die weer actief is geworden. Ik zat er vanmiddag echt even doorheen zeg.

Pfoe.. vandaag maar gauw opzij zetten en maar weer uitkijken naar volgende week woensdag.

@Daruma: Ik kan me voorstellen dat jij ook wel baalt en ook verdrietig bent dat 't allemaal tegenvalt. Ik hoop zo voor je dat alles de komende dagen een beetje wil doorgroeien en je op korte termijn toch een punctie kan doen. Ik duim voor je maandag! (hoeveel gonal/puregon spuit jij eigenlijk?)

Nou meiden, gelukkig is 't in ieder geval weekend. Maar wat een hitte hé. Ik wens jullie allemaal een goed weekend.

Liefs & knuffel,

Wens

Geplaatst

Oww wens, wat een tegenslag! En dan zit ik nog eens te miepen over een paar eicellen! SORRY!!

Ik snap dat je hier heel onzeker en bang van wordt! Ik spuit ook 150 eenheden, en mocht niet meer mdat er dus wel wat groeit. Ik voel ook allemaal pijntjes en dat komt dus ook echt door de endo -activiteit, balen he? Ik ben zelf 6 maanden in de overgang geweest en baal daar zo enorm van! Zoveel werk te niet gedaan in een aantal dagen dit hormoon spuiten :( En ik heb dus ook een flinke cyste, vooraf aan deze ivf was hij eerst 5 cm, toen 3,7 mocht ik toch starten met de ivf omdat hij niet kleiner werd en nu met de decapeptyl was ie in 1 week 2,8!!! Ene middel slaat dus veeeeel krachtiger aan dan het andere....

Ik zie 1 voordeel aan deze hormonen (gonal/puregon), ik heb wel mn voortplantingsdrive weer terug ihhihihiih.

Wens, probeer positief te blijven, Ik snap ECHT hoe klote dit voelt, en hoop dat je snel activiteit krijgt met de 300! Dit topic moet namelijk GROEN worden!!!

dikke knuff meid!

Geplaatst
Oww wens, wat een tegenslag! En dan zit ik nog eens te miepen over een paar eicellen! SORRY!!

Ik snap dat je hier heel onzeker en bang van wordt! Ik spuit ook 150 eenheden, en mocht niet meer mdat er dus wel wat groeit. Ik voel ook allemaal pijntjes en dat komt dus ook echt door de endo -activiteit, balen he? Ik ben zelf 6 maanden in de overgang geweest en baal daar zo enorm van! Zoveel werk te niet gedaan in een aantal dagen dit hormoon spuiten :( En ik heb dus ook een flinke cyste, vooraf aan deze ivf was hij eerst 5 cm, toen 3,7 mocht ik toch starten met de ivf omdat hij niet kleiner werd en nu met de decapeptyl was ie in 1 week 2,8!!! Ene middel slaat dus veeeeel krachtiger aan dan het andere....

Ik zie 1 voordeel aan deze hormonen (gonal/puregon), ik heb wel mn voortplantingsdrive weer terug ihhihihiih.

Wens, probeer positief te blijven, Ik snap ECHT hoe klote dit voelt, en hoop dat je snel activiteit krijgt met de 300! Dit topic moet namelijk GROEN worden!!!

dikke knuff meid!

Daruma lieverd, Voel je absoluut niet schuldig over hoe je je voelt om dat 't tegenvalt bij je! Hier hoef je echt geen sorry voor te zeggen hoor. Je voelt je zoals je je voelt en het forum is juist zo heerlijk dat je kunt zeggen (schrijven) hoe je je echt voelt, gewoon blijven doen hoor! We maken hier allemaal soms tegenslagen en soms voorspoed mee en kunnen dit gelukkig met elkaar delen hier. En ik hoop ook echt dat we straks allemaal groen kleuren hier!

En je hebt gelijk, de gonal is goed voor de 'mood', m'n lief moest maanden afzien:( tijdens de lucrin, nu tijdens de gonal gaat 't al wat beter met de 'mood'.

Ik vind het echt onvoorstelbaar dat medicynen zoveel teweeg kunnen brengen. Dit had ik vooraf echt niet gedacht.

Tijdens de Lucrin werd ik vaak echt kortaf en onverschillig, terwijl ik nu met de deca juist vaak emo wordt. Maar ja, heb 't er allemaal voorover hoor en m'n lief gelukkig ook.

Meiden, hebben jullie ook allemaal dat je zo opzwelt van de Gonal? Ik kom niet in gewicht aan, maar m'n buik wordt steeds dikker, m'n broeken kunnen amper meer dicht. M'n gyn zei dat dat altijd is door hormonen, maar ik heb er hier op het forum nog niet echt iemand over gehoord. Wel 't aankomen in gewicht, maar ik kom juist niets aan, maar zwel wel op.

Allemaal een fijn weekend gewenst, en hopelijk wint Nederland zondag!

Geplaatst

Thans voor je berichtje maar voelde me echt rot nadat k jouw bericht had gelezen....

ja dikke opgezette buik heb ik ook hoor, n val verder zelfs wat af ( wil k al maanden mr r kwam alleen mr bij en nu INEENS gaat r wat af !

Sterkte vannacht t wordt broeierig!

Geplaatst

Thans voor je berichtje maar voelde me echt rot nadat k jouw bericht had gelezen....

ja dikke opgezette buik heb ik ook hoor, n val verder zelfs wat af ( wil k al maanden mr r kwam alleen mr bij en nu INEENS gaat r wat af !

Sterkte vannacht t wordt broeierig!

Geplaatst

Wens, wat ongelovelijk balen! Sterkte meis!

Daruma, geef de moed niet op, jouw verhaal is als het mijne 2 jaar geleden. 1 eierstok doet niet mee en aan de andere 5 eitjes, dat had ik ook! En de uitkomst daarvan ligt heerlijk boven in zijn bedje te knorren!

Succes!

XX Pien

Geplaatst

Jeetje meiden, wat een tegenvallende berichten voor jullie zeg!

Maar nog niet de moed opgeven hoor.

Wens, de arts gelooft er ook nog steeds in, dus probeer daar ook in te geloven. Ik had ook ergens gelezen dat het per keer erg kan verschillen hoeveel er gaan rijpen. Dus mocht het nu misschien niet lukken, dan heb je grote kans dat het de volgende keer wel kan lukken hoor!

Daruma; Ik snap dat je baalt en dat het wat tegenvalt, maar er hoeft maar 1 goede tussen te zitten hè....

Vanessa; voor jou gelukkig goed nieuws, 2 emmies terug geplaatst. Wat goed. En wat goed dat je ook nog cryo's hebt. Ik duim voor je dat ze lekker blijven zitten.

Meiden; succes en sterkte met alles. Ik denk aan jullie en duim voor jullie.

Ik hoop zo dat de endo een beetje meevalt voor iedereen en dat we straks, ondanks die kl*te ziekte allemaal lekker zwanger zijn!!!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Thanks voor jullie steun, inderdaad er hoeft er maar 1 bij te zitten, maar je gevoel geeft aan dat je meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer wilt natuurlijk hihihhihi

(ik had vorige post gedaan via mn mobiel, maar dat werkt dus blijkbaar niet zo goed hhiih 2x posten is wat overdreven!!! SORRY!! ihhihhi)

Hebben jullie allemaal leuke dingen dit weekend?

Mijn ouders waren vandaag op visite, echt geweldig, Ze wonen nog in Rotterdam (daar kom ik oorspronkelijk vandaan), maar we wonen nu in Almere. Mis ze zoooo vaak, maar het was vandaag dus SUPER.

Fijne avond,

xxx

Geplaatst

@Darume, lieverd hopelijk komt het allemaal goed en en zit er straks 1 hele goede bij die lekker blijft plakken. Fijn dat je het gezellig hebt gehad met je ouders.

@Wens, jeetje wat met jij balen nu zeg....Ik weet niet zo goe wat ik moet zeggen maar ik hoop echt dat het alsnog goedkomt.

Vanmorgen om 4.44 uur is mijn achterneefje geboren, 300 gram. Toevallig had ik vrijdag nog contact met mijn nichtje en toen had ze al bijna 2 weken voorweeen en zei ze dat het nog wel 2 weken kon duren. Nu is hun dochter grote zus.

Binnenkort dus weer een kraamvisite. Ik ben echt blij voor hun maar het zal wel weer even een klap geven als we langs gaan.

Nu kunnen ze gaan genieten van hun zoon en wat zal de grote zus trots zijn.

Veel plezier vanavond met de finale!!

Geplaatst

@Noes: wat een dubbel gevoel hé, als er bij anderen een wondertje geboren wordt. Heb ik ook hoor, ik gun het iedereen, maar mezelf toch eigenlijk het eerst ... (voel me dan wel een beetje egoistisch eigenlijk). De eerste keer op kraamsvisite is dan altijd het moeilijkst hé, je komt bij iemand die zo blij is, dat gevoel wil je graag zelf ook meemaken. Ik houd me dan altijd maar voor dat wij dat moment ook mee gaan maken hoor!

P.s.: je schrijft dat je neefje 300 gram weegt,.... typefoutje?

@Daruma: Ik duim voor je morgen meis!

Meiden, was 't bij julie gisteravond ook zulk noodweer? Koelde gelukkig wel lekker af, maar doordat 't lang regende kon 't raam maar een klein stukje open waardoor 't binnen toch warm bleef. Ik wilde bijna buiten gaan liggen zeg, haha.

Gaan jullie vanavond thuis voetbal kijken? Wij ditkeer wel.

Het zou toch wel heel gaaf zijn als Nederland wint! Durf het nog niet te geloven.

Ik zit nu in de tuin met m'n laptop, gelukkig beetje wind, want 't wordt alweer flink warm. Vanmiddag misschien nog even zwemmen.

Meiden, fijne dag gewenst en een een mooie voetbalwedstrijd.

Geplaatst

Hoi Dames!

@noes; heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar!!! Oww ik weet echt precies hoe je je voelt, ik heb dat ook aantal keren gehad en het doet gewoon erg veel pijn! MAAR je hebt ook nog kansen hoor om dat geluk te gaan ervaren!!! Je gaat in sept lekker starten met je deca!!

@wens; hoe gaat het prikken nu met je? Merk ja al iets qua gevoel in je buik? Ik heb niet zo veel buikpijn meer gelukkig, maar wel weer geprikkelde darmen... dat is vooral sochtends wat balen, maar gelukkig wel mee te leven nog (behalve als ik weg moet naar de FM- in nijmegen ahhahahha met de billen bij elkaar in de tuut)

@hier: owww waarrrrum gisteren heeft dat noodweer hier voor geeeeeeeeeeen verkoeling gezorgd, vannacht was echt de meest warme nacht ooit in dit huis. Tuin zitten is er niet bij, onze tuin is op het zuidoosten en geen vleugje wind te voelen. Wij brengen deze dagen binnen door in alle rust, want een beweging en ik ben oververhit!

HÛP... HOLLÂND HÛP!!!!

TV staat hier aan vanavond

Geplaatst

@Wens, oeps haha ja typfoutje, moet 3000 gram zijn.

Het is voor mijn nichtje de 2e in de tijd dat wij bezig zijn voor 1. Zo zijn er al veel ons voorgegaan.

Ze is op de hoogte en vroeg de laatste keer dat ik haar zag of ik wel op kraamvisite zou komen. Natuurlijk doe ik dat, dan kan ik weer zo'n klein frummeltje vasthouden en even genieten....Ik vind dat zo heerlijk en kan niet wachten tot wij eindelijk ons frummeltje in onze armen mogen sluiten.

@Daruma, inderdaad september is onze start. Maar ik ga Lucrin spuiten. Nu zit ik aan de deca-depot. Maakt eigenlijk niks uit, de werking is allemaal hetzelfde.

Morgen de 3e spuit hier meiden, dan over de helft!

Geplaatst

@Noes: oww ja hihihi inderdaad lucrin, apart hè dat iedereen anders krijgt!!

@hier: vanmorgen 2e FM gehad... en zoals het er nu uitziet zijn er maar 3 goede follikels aan het ontwikkelen... ben echt enorm teleurgesteld...Ik weet het... je hebt er maar 1 nodig, maar toch is het echt een teleurstelling, ik word zo gebeld over wanneer de punctie zal zijn, of woensdag of donderdag, de arts wilde het overleggen... er waren wel nog een paar kleintjes meegegroeid maar die waren ca 1,1 cm... veeeeeeels te klein dus....

Geplaatst

Getver! Waarom nou? Ik snap er niets van, ook niet dat ik er zoveel had. De arts snapt het eigenlijk ook niet vergeleken met de vorige keren.

Je lichaam reageert dus ook iedere keer anders.

Daruma? Je hebt er inderdaad maar 1 nodig die blijft plakken dus ik duim met je mee.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

thanks vanessa,

Ik zit hier nu echt ff met tranen in mn ogen... ik snap er echt niets van... volgende keer meer hormonen zei deze arts, terwijl ik dus vorige keer te horen kreeg dat ik snel voor de punctie moest omdat ik tegen de overstimulatie aanzat... wat achteraf dus ook niet bleek omdat die sufferd er toen vanuit ging dat er 1 follikel al 5 cm was, terwijl ik toen nog zei dat ik een cyste had... neeeeeee zei hij toen is echt overstimulatie!!! Bij punctie trok hij 12 buisjes bloed uit die ene cyste... gevolg: NU MN GEHELE LINKER EIERSTOK KAPOT....door die K#T-ENDO

BAHBAHBAH

Geplaatst
thanks vanessa,

Ik zit hier nu echt ff met tranen in mn ogen... ik snap er echt niets van... volgende keer meer hormonen zei deze arts, terwijl ik dus vorige keer te horen kreeg dat ik snel voor de punctie moest omdat ik tegen de overstimulatie aanzat... wat achteraf dus ook niet bleek omdat die sufferd er toen vanuit ging dat er 1 follikel al 5 cm was, terwijl ik toen nog zei dat ik een cyste had... neeeeeee zei hij toen is echt overstimulatie!!! Bij punctie trok hij 12 buisjes bloed uit die ene cyste... gevolg: NU MN GEHELE LINKER EIERSTOK KAPOT....door die K#T-ENDO

BAHBAHBAH

Eeeeeh, en dat zijn dan artsen? Dat is een behoorlijke grote fout! En jij zit met de gebakken peren. Tegenwoordig moet je zelf bijna arts zijn om te voorkomen dat er dingen door verkeerd menselijk handelen fout gaan. Bij mijn follikelmeting schrok de arts in eerste instantie omdat ze dacht dat ik er een heleboel cystes bijgekregen had. Ik zag het aan haar en heb haar maar direct verteld waar ik voor kwam! Waar is een dossier toch voor??? Oud papier?!?

Ik duim voor je dat hier gewoon een geweldig embryo uit voort komt die heerlijk 9 maanden blijft zitten?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

He jeetje, het zit echt niet mee he?

Kan het nou nooit eens goed gaan? Ik begrijp je gevoel helemaal en geef je een dikke knuffel.

Ik ga zoooo hard duimen dat er 1 hele sterke emmy tussenzit wat je jouw geluksemmy wordt.

@Vanessa, hoe voel jij je meis?

Hier net de laatste was in de machine en dan ben ik weer helemaal klaar.

Vrijdag avond op kraamvisite dus ik zal mijn lachend masker maar weer eens gaan zoeken....Ik ben wel heel benieuwd naar het frummeltje.

Geplaatst

@vanessa: je hebt helemaal gelijk, gehele ivf kan in NEderland een stuk beter als artsen weten waar ze mee bezig zijn, n dat is helaas maar bij weinig artsen echt het geval. Ik zit dan bij nijmegen (een van de beste) maar heb echt iedere keer een andere arts,... geen eentje die ik herken van jij zit hier al langer, en die moeten MIJ dan helpen (IK met alle rare medische dingen)... misschien is het wel gewoon een hopeloze zaak...

@noes: vrijdag even een pokerface op! En toch zou je DIE baby niet willen hebben denk ik. Ik zelf mis dan het gevoel er wel bij, vind het pijnlijker om de ouders met de baby te zien dan de baby zelf...Je kan je er nog eventjes geestllijk op voorbereiden want het is pas maandag ;)

Geplaatst

pff net gebeld, k kreeg het wel even moeilijk, want ben er best emotioneel van...

ik krijg donderdag de punctie, en omdat (blijkbaar??) vorige keer ik al vroegtijdig ovulatie had (had ik denk ik wel gevoeld want ik lig zelf altijd dan krom in bed) moet ik nu 34 uur na pregnyl voor de punctie komen. Ik ben wel even het vertrouwen kwijt in dit ziekenhuis, bah wat een miscommunicatie...want nu blijkt dat ik beter ook meer hormonen had kunnen krijgen... misschien achteraf makkelijker gezegd maar waarom kreeg ik die niet vorige week dan...

Ik ben zo bang dat deze poging gewoon gaat mislukken... iedereen zegt meteen tegen me: waarom stoppen ze de poging dan niet gewoon... ik weet niet wat ik meer moet voelen of denken... ik mag dan wel aannemen dat het ziekenhuis dat had gezegd als dat beter was???

Wat denken jullie?

Geplaatst

ik ben zelf pas 24 en heb ook last van endometriose en cyste,s.

gelukkig hebben ze de cyste,s weg kunnen halen mocht de eerste poging niet lukken zou ik een operatie aan vragen.bij mij hebben ze toen ook veel weggebrand en ben in middels begonnen aan mijn 2e poging ivf ben nu aan het afwachten of mijn embryo nestelt.ik wens je heel veel succes. groetjes nathalie

Geplaatst

Lieve Daruma, ooh lieverd ik voel zo met je mee.

Hopelijk doet de Pregnyl zijn werk.

Ik hoop echt dat ze goede follikels hebben en een mooie bevruchting.

Ik ga een kaarsje voor je branden meis.

En ik denk als het ZH er geen vertrouwen in zou hebben dat ze het dan hadden stopgezet.

Althans daar ga je toch wel van uit?

Inderdaad mijn pokerface even op vrijdag, ik heb het er ook vaak het moeilijkste mee om ouders met hun kindje te zien dan het kindje zelf. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar als ik dan hun geluk zie doet dat zeer bij mij....

@Nathalie, lief dat je het even schrijft.

Voor Daruma is het de 2e IVF poging en bij mij hebben ze in april alle endo weggehaad waardoor ik nu tot september in de overgang zit. September is mijn 1e IVF.

Ik hoop dat je emmy lekker warm nesteld en blijft zitten. Succes.

Geplaatst

@nathalie: meid ik hoop dat je emmy lekker innestelt en blijft zitten! Bij mij willen ze geen operatie meer doen omdat ik anders risico loop op een stoma, en mn verstand zegt ook dat ik niet mn hele lijf kapot moet maken voor ivf. Ivf zelf is al heftig genoeg! Heel veel sterkte toegewenst met het wachten!

@noes: dankje voor je lieve woorden! Ik weet precies wat je voelt qua geluk zien bij hun! En gewoon vrijdag of zaterdag hier je emoties neergooien hoor! Daar zijn we voor!

Mijn mannetje heeft me gelukkig weer verstand kunnen bijpraten dus ik ben weer met beide benen op de grond beland :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden