Ga naar inhoud

42 jaar IVF Dusseldorf

Gast Shanna42

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Shanna, ik heb bij mijn eerste 2 ICSI ook bij de TP's een uur voor en een uur na de TP een acupunctuurbehandeling gekregen.

Helaas had de acupuncturiste haar praktijk niet echt in de buurt van het ziekenhuis, dus hebben we op de dag van de TP aardig nerveus heen en weer gereden tussen ziekenhuis en praktijk.

Als DD een acupuncturist in huis heeft, is het natuurlijk wel het overwegen waard.

Het heeft mij niet geholpen, ook niet met "rustig" worden, of "uitgerust" zijn. Net als de chinese kruiden, die heb ik ook bij de 3e poging achterwege gelaten.

Ik denk echter dat het voor iedereen anders is. Ik hoor ook hele positieve verhalen.

Wel heb ik foliumzuur (uiteraard) en tarwekiemoliecapsules gebruikt.

Groetjes, Nine

• Reacties 464
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik begrijp van Dusseldorf dat je dan een half uur eerder moet komen en dan die acupunctuur krijgt. Zelf gebruik ik sinds een paar weken vitamine E250 (van reform) dat raadde mijn schoonzusje me aan die heeft twee kindjes via IVF, dat had haar arts destijds aangeraden, en ik gebruik van puur mama de visolie capsules en natuurlijk foliumzuur.

Vanmiddag bij mijn huisarts geweest omdat ik de laatste tijd zo moe ben, en aangezien de ICSI straks gaat plaatsvinden wil ik wel graag zo goed mogelijk starten, heel onderzoek gehad en moet nu een hartfilmpje vanwege ruisje en een longfoto vanwege kortademigheid laten maken en tevens bloedonderzoek en urine. Ben wel blij dat het serieus genomen wordt. Dat kan gelukkig vrijdag al en dan krijg ik volgende week woensdag de uitslag.

Groetjes van Shanna

Geplaatst

Toch wel spannend, Shanna! Ik heb hartritmestoornissen en ben vlak voor de ICSI's ook even door de molen gegaan. Dat gaf wel een veilig gevoel, om zo goed gescreend te worden. Kreeg gelukkig groen licht.

Dat hoop ik voor jou ook!

Groetjes, Nine

Geplaatst

@Shanna: Dr. S. heeft tegen ons nog nooit een woord gerept over acupunctuur. Toen ik vorige keer acupunctuur i.c.m. chinese kruiden deed bij een chinese arts in Den Haag, heeft ze na de tp geen acupunctuur gedaan omdat dat teveel energie zou vergen en dat niet goed is na de tp.

Geplaatst

@Chablis, er is hier een uitgebreid topic over geweest, dus wat dat betreft op eigen initiatief. Het zijn kinderaspirines 100 mg , dus kan verder geen kwaad, schijnt goed te zijn voor de doorbloeding. mmmm kan je misschien ook dagelijks 1 rood wijntje nemen.... :)

Verder niet met behandelend arts over gehad.

Zolang er niets medisch bewezen is zal een arts dit soort dingen ook niet adviseren denk ik.

Geplaatst

Hoe gaat het met de dames op het wachtbankje?

Groetjes van Shanna

Geplaatst

Hoi Shanna,

Het gaat best goed eigenlijk, ik heb vanavond positief getest!

Ik zie dat het bij jou volgende week gaat beginnen, heel veel succes!

Geplaatst

Joepie Zoe van harte gefeliciteerd zeg, ik ben erg blij voor jou, super. Geniet ervan het is je van harte gegunt.

Liefs van Shanna TBeer_Gefeliciteerd.gif

Geplaatst

ZOË!!! wat zie ik nou.....ZWANGER! wat een feest. Van harte gefeliciteerd hoor! Hoe voel je je? O wat hoop ik dat het voor ons ouderen het ook nog weggelegd is.

Sorry meiden dat het even stil was, maar het zijn een paar heftige weken geweest. Ik weet niet of jullie mijn eigen topic gelezen hebben (45 jaar en voor het eerst ivf), daar staat het verhaal op van de afgelopen poging. Ik zag het daarna even niet meer zitten om het weer te proberen, maar de arts in Dld heeft ons even een boost gegeven en we gaan er weer voor! Eind maart ong heb ik uitgerekend dat ik weer kan beginnen met spuiten. We gaan nu voor Picsi en Sem ik las dat jij dat ook hebt laten doen? Assisted Hatching zit toch automatisch bij de Icsi al in? Of was dat nou bij de Poollichaamdiagnostiek? Ik weet het niet meer, er zijn zo veel technieken. We gaan ook op aanraden van deze arts na bevruchting blastocysten transfer doen en geen PLD. En nu weer afwachten tot begindatum.

Shanna en Marion, jullie gaan ook binnenkort starten! Heel veel succes. Ik hoop dat jullie een positief resultaat krijgen in Duitsland. Ik heb wel veel vertrouwen in hen, want ze doen zoveel baanbrekend werk.

Liefs

Manouk

Geplaatst

@Manouk, ik had ook al op jouw eigen topic gereageerd. Ook ik heb veel vertrouwen in Duitsland, ze komen op mij toch veel professioneler over dan de gynaecologen in mijn eigen ziekenhuis.

Vandaag hebben we de uitslag van de AMH waarde gehad en mijn voorraad is dus laag ten opzichte van andere vrouwen van mijn leeftijd daar wil hij straks zo hoog mogelijk inzetten met de hormonen, verder liet de echo een cyste zien van 2 cm dus voorlopig mag ik niet beginnen, ik moet doorgaan met de pil slikken en dan 22 februari weer terugkomen voor een nieuwe echo en dan zo begreep ik na 5 dagen starten met spuiten, in de week van 7 tm 14 maart (10 maart?) zou dan de punctie kunnen plaatsvinden.

Vanwege mijn leeftijd raad hij dus aan om als er drie bevrucht zijn straks om ze alle drie terug te laten plaatsen. Over Picsi of IMCI heeft hij het bij ons ook niet gehad, volgende keer maar naar vragen, ik heb wel het gevoel dat hij het echt stap voor stap wil doen, en niet te veel op de zaken vooruit wil lopen.

We hadden wel een geluk bij een ongeluk vanochtend, we hadden de afspraak om 8.30 uur, ik had zo een afspraakkaartje waar het op stond, we waren ruimschoots van huis gegaan, zo een drie kwartier vertraging ingebouwd, was er zeker 15 km file ivm ongeval, wij naar DD gebeld dat we het niet gingen redden, wat blijkt hadden we om 9.20 de afspraak, misschien maar goed dat we file hadden anders hadden we al die tijd daar moeten wachten, nu waren we netjes op tijd hihihihi 9.10 uur alhoewel de stress van de file en het te laat komen niet echt prettig was. Nu moesten we nog wachten want om kwart voor tien konden we pas naar binnen toe.

Groeten van Shanna

Geplaatst
ZOË!!! wat zie ik nou.....ZWANGER! wat een feest. Van harte gefeliciteerd hoor! Hoe voel je je? O wat hoop ik dat het voor ons ouderen het ook nog weggelegd is.

Sorry meiden dat het even stil was, maar het zijn een paar heftige weken geweest. Ik weet niet of jullie mijn eigen topic gelezen hebben (45 jaar en voor het eerst ivf), daar staat het verhaal op van de afgelopen poging. Ik zag het daarna even niet meer zitten om het weer te proberen, maar de arts in Dld heeft ons even een boost gegeven en we gaan er weer voor! Eind maart ong heb ik uitgerekend dat ik weer kan beginnen met spuiten. We gaan nu voor Picsi en Sem ik las dat jij dat ook hebt laten doen? Assisted Hatching zit toch automatisch bij de Icsi al in? Of was dat nou bij de Poollichaamdiagnostiek? Ik weet het niet meer, er zijn zo veel technieken. We gaan ook op aanraden van deze arts na bevruchting blastocysten transfer doen en geen PLD. En nu weer afwachten tot begindatum.

Shanna en Marion, jullie gaan ook binnenkort starten! Heel veel succes. Ik hoop dat jullie een positief resultaat krijgen in Duitsland. Ik heb wel veel vertrouwen in hen, want ze doen zoveel baanbrekend werk.

Liefs

Manouk

Hoi Manouk,

Wat is blastocysten transfer en wat is PLD?

Geplaatst

Hey meiden,

Was al een tijdje vergeten om hier te kijken, sorry....

Manouk, ik hoop dat maart/april een goeie maand voor je is, zoals januari een goeie maand voor ons was!

Wel even duidelijk aangeven in DD hoor, alles komt er los bij, dus de assisted hatching is niet automatisch! Hier krijg je ook een aparte nota van. Ook bij ons is PICSI toegepast met als resultaat 8 bevruchtingen. Ook dit even duidelijk aangeven en herhalen, want ik vind het soms wel wat choatisch in DD.

Verder voel ik me goed, lekker moe en zere borsten. Blijf het nog wel eng vinden hoor. Moet eerst een positieve echo zien voordat ik het echt kan geloven volgens mij.

Chablis, ik zag al dat je weer plaats had genomen op het wachtbankje. Zo spannend weer....

Shanna, hoe gaat het met jou verder? Ik las dat je de 22e terug moest komen. Ik hoop op en goeie uitslag!

Geplaatst

Hai Zoe,

Leuk om weer eens iets van je te lezen, ik kan me voorstellen dat je naar de echo uitkijkt, maar dat is nog wel eventjes geduld hebben, doe je dat ook in DD?

Fijn dat je dat zegt van het goed doorgeven van de picsi e.d. wij willen graag de grootst mogelijkste kans op zwangerschap (ja wie niet) maar tot nu toe heeft hij het daar nog niet over gehad, nu had ik dus een cyste dus vertraging, maar ik heb ook het idee dat hij niet op de zaken vooruit wil lopen. Ik baal wel dat ik nu nog weer twee weken langer aan de pil moet, maar ja alles voor het resultaat straks.

Heb jij trouwens de behandeling vergoedt gekregen van je zorgverzekeraar? Ik heb dus een afwijzing gehad. Dr. S. volgende week maandag maar om een aanvulling voor de zorgverzekeraar vragen.

Groe

Geplaatst

Hoi Shanna,

Wij mochten wel komen voor de echo in DD, maar vanwege de afstand hebben we gewoon voor Enschede gekozen. Dit begrijpen ze prima en doen ze ook absoluut niet moeilijk over.

Erg is dat he, weer 2 weken extra. Terwijl eigenlijk die 2 weken ook zo voorbij zijn en zoals jezelf zegt: alles voor het resultaat!

Wij krijgen de laatste 2 behandelingen al niet meer vergoed ivm poging 5 en 6.... Poging 5 trouwens de medicatie nog wel vergoed.

Heel veel succes, ik blijf je volgen. Welk topic schrijf je nog meer mee?

Geplaatst

Hai Chablis, blastocyten transfer: dan wordt het bevruchte eitje na 5 dagen pas teruggeplaatst. Op die manier kunnen ze oa zien of de deling goed gaat. PLD is poollichaamdiagnostiek, hierbij checken ze of de chromosoomdeling goed is gegaan. Meer info kun je lezen op de siten van Düsseldorf.

Inmiddels kontakt gehad met mijn eigen arts en hij blijft erbij dat we het beter kunnen doen zoals nu geweest is: gewoon Icsi ipv Picsi (begrijp dit niet want op hun site staat juist dat ze Picsi aanraden als er weinig eicellen zijn) en PLD. Half maart weer starten en dan zullen we eea goed afspreken.

Shanna, Dr. S heeft mij ook gezegd dat hij 3 eitjes terug zou plaatsen indien er 3 goede zijn. Maar tot nu toe had ik er maar 1 die dus ook chromosomaal niet goed was, dus was er geen een TP. Wij rijden ong 2 uur zonder files, maar nemen altijd een uur extra erbij dus vertrekken dan altijd 3 uur voor de afspraak. Je kunt gewoon vragen of je later kunt hoor omdat je uit NL komt. Wij hebben bijna altijd pas om half 11 of elf uur een afspraak. Ga je de echo's in Dld doen of in NL?

Liefs

Manouk

Geplaatst

Manouk, bij Picsi doen ze toch een extra behandeling van het sperma? Ze zoeken met andere apparatuur de nog betere zaadcellen uit? Dit is gewoon een extra toevoeging op de icsi behandeling net als assisted hatching dat is? Begrijpt niet zo goed waarom je arts dit "afkeurt"...

Geplaatst

@Zoe

ik doe mijn best er niet vanaf te vallen :happy9:

Ik las trouwens dat je een 5e en 6e poging vergoed krijgt/hebt gekregen (als ik het goed gelezen heb dan). Via welke verzekering dan?

Geplaatst

@Zoe gelijk heb je dat je niet meer zover reist voor de echo, meer kunnen ze ook niet meer voor je doen toch, als je eenmaal zwanger bent? Lief dat je me wilt blijven volgen, ik ben ook af en toe op het topic IVF na je 42e en het topic gestart door Manouk 45 jaar en voor de eerste keer IVF.

Dat is wel balen hè dat je zelf de laatste twee pogingen moet betalen (zag later pas dat je "pas" 31 bent, die leeftijdsgrens voor vergoeding telt voor jou natuurlijk niet) maar ja het resultaat is het geld het wel waard toch?

@Manouk het is inderdaad wel vreemd dat beide artsen er een ander beleid op nahouden, had ik van DD niet verwacht. Ik dacht zelf ook dat Picsi of Imci veel meer kans gaven, ik ga er maandag wel naar vragen ben wel heel benieuwd naar wat hij gaat zeggen daarop.

Wij hadden de afspraak eerst ook om half een staan, maar dan ben je de hele dag kwijt vandaar dat we al om half negen de afspraak hadden gemaakt. Ach we hadden de hele dag vrij dat scheelt, maar met de punctie straks (als het zover komt) doen we wel een overnachting daar in de buurt.

In eerste instantie was ik blij dat ik de echos hier in nl kon laten doen maar nu ik merk hoe makkelijk ze zijn geweest hier, zoveel dingen nagelaten, (er is bijvoorbeeld nooit eens een uitgangsecho gemaakt) durf ik eerlijk gezegd de echo's daar niet te laten maken en heb de hele reis er wel voor over (ik hoop dat ik niet te vaak terug hoef, bij de IUI was het altijd één echo en dan de IUI).

@Chablis hoe voel je je nu na de terugplaatsing?

Liefs van Shanna

Geplaatst

Mmmm dat kruikje en de bank klinkt goed. Ik zal voor je duimen dat deze terugplaatsing een mooi wondertje oplevert over negen maanden. Sterkte met de wachtweken.

Groetjes van Shanna

Geplaatst

Chablis, bij mij was het een goed teken, zo ontzettend koud de hele tijd. Met name 's avonds zit ik nog steeds met een dikke deken op de bank.

Wij hebben de eerste 4 pogingen vd Unive vergoed gekregen en hebben het zelf 2 keer moeten betalen. Hiervan is nog 1x de medicatie vergoed. Waarom weet ik ook niet... Één poging is afgebroken ivm koorts bij mijn vriend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden