Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010


colinda

Aanbevolen Berichten

Peggy, ik wil jou even heel veel succes wensen voor maandag !!!

 

Ook alle anderen die de 1e echo of weer een echo gaan krijgen !!

 

 

 

En de meiden waarbij het helaas toch mis is gegaan .... heel veel sterkte !!!

 

 

 

Ik heb vanochtend het goede nieuws gekregen dat ik dinsdag 19-01 de operatie heb !!! Ik was vanochtend superblij toen ze belde !!! Er waren veel uitvallers en zo kwam ik dus toch al aan de beurt. Geweldig. Spannend ook, maar heerlijk dat het toch nu al gebeuren gaat en dat ik niet meer hoef te wachten.

 

 

 

liefs hope hope

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hoi dames, ik weet niet of iemand dit herkent,

 

ik heb afgelopen maandag een echo gehad en alles was in orde, hartje klopte en toch ben ik nog steeds zo onzeker....ik had ze gehoopt dat ik dan kon gaan genieten maar het gevoel dat het fout kan gaan overheerst nog steeds...

 

Mijn lichaam heeft me al een keer voor de gek gehouden door 13 weken lang een vruchtje te voeden dat waars al bij 7 weken gestopt(en dus met curretage weggehaald moest worden, wie weet hoe lang het anders door was gegaan...) was met leven en ik kan het niet helpen om me daar dus weer onzeker over te voelen.

 

 

 

Ik wil er zo graag van genieten, maar wanneer begint dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sabke,

 

 

 

Ik herken jouw onzekerheid heel erg goed. Vorig jaar heb ik hetzelfde meegemaakt (ging met 12 weken voor een echo en hartje bleek al enkele weken gestopt te zijn, aansluitend ook een curretage gehad).

 

Hierdoor ben ik zo vreselijk onzeker geweest die eerste periode. Ik dacht ook elke keer: "na de volgende echo ben ik gerustgesteld maar helaas werkte dat niet zo'.

 

Bij mij is het beter gegaan na de nekplooimeting (12 weken). Ik had toen die magische grens bereikt, was verder dan de vorige keer en moest nu vertrouwen hebben. Tuurlijk heb ik nog vele momenten gehad waarop ik onzeker was. Stel dat dit, stel dat dat maar toch worden die momenten minder.

 

Sinds de 13e week begon mijn buik ook aanzienlijk te groeien en toen heb ik mij steeds proberen te overtuigen dat dit niet zou gebeuren als het wederom niet goed zou zijn. Hier had ik geen garantie voor maar daardoor ging het wel beter.

 

Verder heb ik er tot de 13e week voor gezorgd dat ik extra veel echo's kreeg. Het ziekenhuis maakte een extra echo en ik heb ook meteen contact opgenomen met de VK. Ook al wist ik toen nog niet of ik bij de VK onder controle zou komen, toch heb ik dat al in werking gezet. Ook via hun heb je recht op een extra echo indien je al een keer een miskraam hebt meegemaakt en ook die afspraak heb ik toen gelijk gemaakt.

 

Ik geloof dat ik zo'n 5 echo's heb gehad tussen de 7e en 12/13e week.

 

 

 

Zelf vond ik de tijd ook heel lang duren tussen de laatste 2 VK-bezoeken. Mijn vorige afspraak was met 14 weken en daarna pas gisteren weer. Die weken duurden heel lang. Mijn buik groeide wel, ik bleef gelukkig af en toe overgeven wat voor mij ook een bevestiging was, maar verder voelde ik niet echt iets. Sinds de 17e week dacht ik echter soms wel iets te voelen en dan ga je opeens genieten. Gisteren heb ik mijn beeb voor het eerst echt overduidelijk gevoeld en er zelfs een beetje mee kunnen spelen. Dit is wel zo speciaal en zo goed voor je zelfvertrouwen!

 

Maar goed, heel de zwangerschap blijft spannend. Ons volgende punt is nu weer de 20w echo, weer iets waar ik me druk over zou kunnen maken.

 

Ook nu probeer ik vooral weer naar het positieve te kijken maar ik weet dat dit soms heel erg moeilijk is.

 

 

 

Pfff.. ik hoop dat dit niet een te lang verhaal is geworden. Probeer in elk geval van het positieve uit te gaan en steeds te genieten als je een bevestiging hebt gehad maar laat soms ook je angst toe. Bij mij hielp een goeie huilbui af en toe ook. Daarna voelde ik me weer even goed en kon ik er weer even tegen. Ach ja, hormonen.. hahah

 

 

 

Veel liefs en heel veel sterkte.

 

Dorine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Sabke,

 

 

 

Probeer vertrouwen te hebben in wat Nu in je groeit !! Het is niet meer dan logisch dat je natuurlijk heel onzeker bent, maar hou je vast aan het hartje wat je hebt zien kloppen ! Het is niet makkelijk, maar als je probeert te leven met wat er NU is .... wat in de toekomst komt, weet je niet ... Je weet wel dat er nu een geweldig kindje in je groeit !!! Probeer je daar op te focussen !! Elke keer als je weer onzeker wordt, kun je proberen je aandacht te vestigen op het NU !

 

Ik hoop dat het je een beetje helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt lieve dames,

 

 

 

heb tijdens de laatste maanden in de icsitijd steeds geprobeerd zo stoer en sterk te zijn, geen krimp tijdens de punctie en koel blijven en nuchter

 

en nu, nu ik eindelijk heb wat ik wilde, een kloppend hartje, nu zit ik te janken als een klein kind....

 

Fijn dat ik niet alleen ben.

 

 

 

Nogmaals bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sabke, eerst en vooral, supergefeliciteerd met je succesvolle echo..

 

Ik begrijp volledig hoe je je voelt, ik doe om de 2 dagen bijna een hcg test en nog kan ik niet genieten. Ik hoop dat het mindert als ik de hartslag heb gezien.

 

Ik had vandaag lunch met een vriendin van me die vorig jaar bevallen is na een ICSI poging en vroeg haar vanaf wanneer ze met een gerust hart ging slapen. Ze zei dat ze zich nog steeds zorgen maakt nu dat de baby 1 jaar is. Dat er altijd iets is om je zorgen over te maken.

 

Dus misschien zit dat gewoon in onze moederlijke natuur, dat we overbezorgd zijn. Een andere vriendin van me is 3 dagen geleden bevallen, en toen ik haar ging bezoeken vertelde me ze dat ze panische angst heeft voor wiegedood, ik heb 2 uur deze rampscenario's uit haar hoofd moeten praten, dat ze gewoon moest genieten van haar beebje...maar zo zie je maar...zorgen zorgen zorgen...

 

Ik hoop dat je heel snel van je zwangerschap begint te genieten en dat ik je snel volg na mijn echo op 25 januari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

 

 

 

allereerst iedereen van harte met de zwangerschap!!

 

 

 

ook ik maak me veel zorgen...pfff.

 

ben ik eindelijk zwanger, maak ik me ontzettend veel zorgen om een miskraam.

 

ben blij als de eerste 3 mnd. erop zitten, nu pas 1mnd., en kijken wat dan weer.....

 

denk idd. dat we ons altijd zorgen blijven maken.

 

ik heb 1 febr. de echo, ben zo benieuwd.

 

 

 

liefs XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat herkenbaar, dat jullie je ook allemaal zorgen maken of het wel goed is en blijft gaan. Ik kan niet wachten tot de 1e echo en zien dat alles goed is.

 

Eerst de zorgen van het hele ICSI traject en nu dit. Ik had eigenlijk verwacht dat ik zorgeloos zou zijn als het eenmaal gelukt was. Mooi niet dus.

 

Sterkte allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sterremaud, ik herken ook helemaal wat je zegt. Ik heb het zelfs ook tegen de IVF verpleegkundige gezegd toen ik belde om te melden dat we een positieve test hadden. Ik dacht echt dat op het moment dat de test positief zou zijn dat alle zorgen van me af zouden vallen en dat ik een onbeheersbare blijdschap zou voelen, die roze wolk zou zo stoppen voor me zodat ik erop kon stappen. Ze reageerde heel lief en zei, meid het is echt moeilijk om nu te genieten, je hebt het verdiend en voor die kleintjes is het goed om lekker relaxed te zijn. Dus toe maar, het mag nu echt!

 

 

 

Al moet ik wel zeggen dat ik mezelf dwing om positief te denken en met de leuke dingen bezig te zijn. Ik lees dus ook niet meer de stukken van het forum waar veel narigheid staat. Ik lees leuke babyverhalen en zwangerschapsverhalen en gun mezelf mijn rust. Dat helpt iets.... toch betrap ik mezelf erop dat ik elke keer als ik naar de toilet ga nog steeds gespannen naar het papiertje...en dan toch weer opgelucht adem haal.

 

 

 

Je bent in ieder geval niet alleen.

 

 

 

Mijn moeder (zelf arts) merkt iedere keer heel nuchter op. Lieverd, het zit of het zit niet, dus probeer te genieten van elke dag dat het zit. Dan heb je voor je het weet een gezonde baby in handen....

 

Daar hou ik me dan maar aan vast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

 

 

Ik herken het ook!

 

 

 

Ik dacht altijd, op het moment dat ik zwanger ben, dan ben ik dolgelukkig.

 

Helaas zorgt het vooralsnog ook voor een hoop zorg (heb ik er graag voor over). Zit nog niet op de roze wolk. Kan me gewoon niet voorstellen dat het allemaal goed gaat, en dat ik kan en mag genieten. Vannacht helaas weer een klein drupje bloed ontdekt, en dat zorgt ervoor dat ik me vandaag weer extra zorgen maak en ik niet naar het toilet durf, elk pijntje in mijn buik voel ik.

 

 

 

Maar inderdaad wat je moeder zegt,Cjee.....geniet. Zit het er, zit het er.....! We MOETEN genieten! We zijn gewoon hartstikke zwanger!! :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vandaag de echo gehad … en tja wat moet ik ervan denken … tis geen positief nieuws maar ook geen negatief nieuws. Maar ik had niet het beeld dat ik had verwacht. De uitleg is als volgt. Omdat ik toch al 8 kinderen op de wereld heb gezet is mijn baarmoeder vergeleken met de doorsnee vrouw een stuk groter en is de baarmoederwand een stuk dikker. De “baby” zat dan ook nog eens hoog in de baarmoeder dus wat we wel hebben kunnen zien is een vruchtzakje en een dooierzakje maar omdat hij de echo zo heeft moeten vergroten om dichterbij te komen gaat dit ten koste van je beeld en hebben we “geen” kloppend hartje gezien. Volgens de gyn is dit echt nog niet verontrustend maar wil hij volgende week nog een echo maken want dan is de groei van het vruchtje verdubbelt en dan moeten we zeer zeker een hartje moeten kunnen waarnemen. Er is volgens hem nog geen reden voor ongerustheid al had hij ons natuurlijk veel liever wel een hartje willen laten zien kloppen. Dus nu weer een week afwachten en duimen draaien dat het met de volgende echo wel goed is … Dit is trouwens niet onbekend voor mij want toen ik in 2007 zwanger was konden ze ook tijdens de eerste echo nog niets waarnemen en met de zwangerschap van Nikkie* had we met de eerste echo ook geen hartactie maar met de tweede echo wel … ik zit natuurlijk wel weer in de zogenaamde piepzak en denk natuurlijk weer het ergste … zal weer een lange week worden tot volgende week vrijdag wachten … en nog een week in de onzekerheid zitten …… grrrrrr … waarom toch …

 

 

Gr. Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden, ik kom mij ook voorzichtig hier melden.

 

Eind oktober hadden we onze eerste icsi,na 4 jaar wachten, maar helaas door ernstige overstimulatie hebben we geen tp gehad.

 

Van de 9 emmy's bleven 3 cryo's over, en hiervan zijn er 3 januari , 2 van teruggeplaatst.

 

Vorige week dinsdag was de test negatief dacht ik, maar toen we hem 1 uur later uit de prullenbak haalde was ie licht positief, zo heb ik iedere dag getest, en ze werden steeds donkerder en gisteren de normale digitale gaf binnen 1 minuut zwanger aan.

 

Wauw die woorden maken het echt , echt hihihi!

 

Vanmorgen naar het zh gegaan voor een bloedtest en vanmiddag krijg ik de uitslag.

 

Erg spannend dus,ben benieuwd wat ze me gaan zeggen.

 

Maar voorlopig ziet het er goed uit.

 

Nu nog de 12 weken halen..

 

 

 

Yasmine lieverd hoe voel jij je vandaag xxx ( elif zw-pagina)

 

 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas maar 49,8 pfff niet zo heeeeeeeeel hoog heh:(

 

ben erg echt wel kapot van en bang van.

 

Op de site van uz jette staat gemiddeld 37 bij 4 weken( maar ja ben 4 weken en 4 dagen)

 

Woensdag terug een bloedtest.

 

ben zo bang:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen dames, nou de onzekerheid is weer in alle hevigheid terug gekeerd hoor ik voel me totaal niet meer zwanger. Ik heb geen last van mijn borsten ik ben niet misselijk, ik begin aan alle kanten te twijfelen. Ik lees van jullie stukjes dat jullie je broeken al niet meer dicht krijgen nou ik kan alles nog aan … wat zal ik blij zijn als het vrijdag is en ojee wat kijk ik er tegen op … bang dat ik slecht nieuws te horen krijg. Ik zit te denken om nog een zwangerschapstest te doen om te kijken of er nog genoeg HCG hormoon in mijn urine zit maar ik denk dat dat ook weer niets uithaalt maar ja ze zoekt aan alle kanten toch de bevestiging op … wat zal deze week langzaam voorbij gaan zeg … het weekend kroop ook al zo langzaam voorbij … maar ja gelukkig heb je door de weeks je bezigheden en zal het hopelijk allemaal wel iets sneller gaan … met angst en vrezen leven we naar de vrijdag toe … ik heb gelukkig geen bloedverlies dus om nu echt te denken dat het fout zit hoeft nu ook weer niet maar waarom voel ik me dan helemaal niet meer zwanger ik begrijp er geen moer van. Het enige dat ik nog heb is die vermoeidheid en dat honger gevoel zou dit dan toch nog een goed teken zijn … ik hoop het maar … gr. Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik het ook, is net alsof ik mijn borsten niet meer voel, ben er ook ongerust van dus ik ga straks snel een stiekeme hcg test doen. In de fertiliteitskliniek wil ik het niet doen want dan gaat mijn dokter weeral denken dat ik drama queen ben. Ik doe het lekker in de prive kliniek op de hoek, verpleegster daar begrijpt dat volledig.

 

En over die broeken die niet passen bij de andere dames, ik ben sinds de ivf begonnen is 7 kilo vermagerd. Vandaag nog eens 500 gram in vergelijking met gisteren. Al mijn broeken zijn te groot, iedereen vraagt me of ik ziek ben omdat ik zoveel vermagerd ben. Ik vraag me echt af hoe het komt want ik eet normaal, heb gisteren nog ijsje zitten eten en daarna boterham met kaas om 11uur savonds omdat ik honger had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super herkenbaar dames,

 

 

 

we hebben er allemaal last van lijkt wel, het niet-zwanger gevoel.

 

Iedereen zegt, ben toch blij dat je bijna nergens last van hebt, wie weet wat er nog komt.....

 

 

 

Nou, alles wat bevestiging geeft mag van mij komen, elk kwaaltje, serieus waar.

 

Het zal goed zijn voor ons als we echt leven voelen over een paar...nou, veel weken.

 

En tot die tijd, veel geduld met zn allen.

 

 

 

Groetjes Sabke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, echt vervelend zo...lijkt wel alsof ik het erg vind dat ik geen last heb van ochtendmisselijkheid..kun je voorstellen..dan denk ik please make me puke baby...:laughing9:

 

 

 

Uiteindelijk heb ik geen tijd gehad vandaag om naar de kliniek te gaan, dus ofwel ga ik morgenvroeg ofwel hou ik het vol tot de echo van 25 januari.

 

 

 

Mijn man zegt misschien beter gewoon eventjes op mijn tanden bijten, uiteindelijk, als de hcg slecht is heeft hij bang dat ik van het balkon ga springen denk ik.

 

 

 

Hij is wel heel lief nu, probeert er alles aan te doen dat ik volledig geen stress heb en geen zorgen. En toch ben ik zo negatief, als ik geen krampjes voel ben ik aan het panikeren van IK VOEL NIKS...als ik dan wel krampjes voel...HELLEP IK HEB ABNORMALE KRAMPEN, WHAT IS HAPPENING...

 

 

 

Misschien ben ik gewoon een beetje mentaal gestoord op dit moment...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden