Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohh Sabke....ook al betekend t op dit moment geen actie..er is wel wat gaande!

Mag ook idd wel komen nu..kan me voorstellen dat je geduld een beetje op de proef wordt gesteld nu. Komt er toch actie in de loop van de dag/morgen...alvast heel veel succes /sterkte!! Thuis of in t ziekenhuis trouwens?

Gisteren en vandaag bloeddruk in de gaten gehouden...is heel erg wisselend.

Onderdruk tussen de 84 en de 104....en dan maakt t niet eens zozeer uit of ik rust heb gehad. Vanmorgen zo in bed na t wakker worden al een keer in de 90...later zo weer in de 80. Na iets gedaan te hebben...(was even weg strijken op zolder en in de kasten gedaan) zo 104. Kan er geen pijl op trekken. Vanmorgen even t idee gehad dat beeb wel goed lag met hoofd naar beneden. Rug lag mooi in t midden van mijn buik...maar later toch ook weer wat scheef en voelde ik minder druk van onderen. Eigenwijs kindje.

Ben erg benieuwd wat t morgen word...ligt t goed of niet en zoja..wat is de bloeddruk en als die hoog is...mogen ze eigenlijk niet keren..Medicatie mee en later weer proberen...rara wat gaat t worden.

Mijn tas voor t zh is iig klaar nu. Papieren paperassen bij elkaar. Wasmand wordt dagelijks geleegd en weg gedraaid zodat niks oploopt straks. Bed staat omhoog...ook al ben ik nog lang niet aan de beurt in bovenstaand rijtje...van mij mag t ook wel..ben er klaar voor. Heb net de ooievaar op t nest vast gezet en met berken takken t nest verder opgevuld. Hij kan zo in de tuin als t zover is.

Hoe ist met de kersverse mama's? Lekker aan t genieten en tevens bij komen van alles?

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sabke ik hoop voor je dat het vandaag dan toch eindelijk gaat doorzetten! je hebt al zolang moeten wachten. veel succes alvast.

Mama 27 wat een verhaal zeg, flink schrikken geweest dan.

maar gelukkig dat alles heel snel is gegaan, en het uiteindelijk wel goed gaat met de kleine!

hopelijk mag hij snel naar huis.

Taurus, heel veel sterkte voor morgen, spannend hoor.

hier was vandaag de controle weer goed, en de arts vertelde dat de kleine goed is ingedaald.

dat wil natuurlijk ook nog niks zeggen, haha.

we wachten het ook maar af!

Geplaatst

zo zeg, weer niks kunnen slapen, bahbah.

zag dat Sabke ook al wakker is, maar helaas dr wondertje er nog niet is.

ik ga me zo maar verzorgen, en alvast boodschappen doen, om 7uur is de winkel gelukkig al open.

fijne dag allemaal.

Geplaatst

Inderdaad ik was er al weer vroeg bij....geen wee of kramp te bekennen helaas, wel ben ik vanochtend mn slijmprop verloren. Wat gaat dit zo langzaam..... maar goed, mooi werk kost tijd zeggen ze! Nou, dat is dan maar te hopen, door dat slechte slapen ben ik voort in algehele staat van BLEHHHHHHH......

Geplaatst

Manon, heel veel sterkte vandaag. Hoop dat je bloeddruk mooi laag is en je lieve meisje verstandig is geworden en goed ligt!

Succes!!!!!!

We horen van je.

Sabke, ik hoop nu je je slijmprop verloren bent dat het door gaat zetten!

Vind dat je lang genoeg gewacht hebt! Succes meid!

Sabke en Poppie, balen van de K** nachten he! Ik weet er alles van, alleen afgelopen nacht wel weer eens een goede nacht gehad, gelukkig.

Marjon, wel een vervelende start voor jou en Ruben, maar wat is je bevalling uiteindelijk snel gegaan zeg! Ik duim voor je dat Ruben snel naar huis mag!

Geplaatst

Hey,

Marretje..dank je wel!

Had zat hier vannacht ook op t forum om een uur of 2/3...kon ook weer niet mijn draai vinden. Ga zo die kant op...bloeddruk is alleen maar toegenomen en vanmorgen dan ook de bekende sterretjes op de douchet egels gezien tijdens t douchen.

Onderdruk ver in de 90 telkens. Van keren komt dus ws niks en volgens mij ligt t nu ook niet meer dwars. Maar hoofd ligt zeker niet ingedaald. Hoop toch echt niet op opname ..maar mijn tas zet ik in de auto. Vrees dat ze er niet in trappen dat ik met medicatie nog een aantal dagen naar huis mag. Dus als jullie een tijdje niks horen..weten jullie waar ik uit hang. Gatver...zeker nog een week vanaf morgen voordat ze in kunnen gaan grijpen (tenzij t binnen in de BM slechter wordt dan daar buiten).Beetje een week liggen daar zie ik echt niet zitten. Mis mijn kleine manneke nu al als ik er aan denk;-(

Maar goed..maar niet op de zaken vooruit lopen.

Sabke...slijmprop verloren...mooi zo. ..t gaat je niet snel genoeg nu he?! Kan t me voor stellen.

Poppie...mooi dat ze goed is ingedaald..houden zo...jij hebt tenminste geen dwars kind!

Groetjes maar weer!

Geplaatst

Zo..ben vanmorgen geweest...

Eerst CTG...en ook meteen automatische bd meter er aan. CTG was goed...regelmatige harde buiken, hartslag goed, regelmatige beweging van de beeb. BD was weer veel te hoog. Toen ging ze infuus prikken. Eerst links toen rechts..lukte niet. Ik had zoiets van kun je niet eerst beter kijken of de baby goed ligt voordat t infuus er aan gaat?

maar goed..anders moet de gyn weer wachten als t wel nodig is..ook moet t spul natuurlijk inwerken. Maar goed er was een echo apparaat vrij dus toch eerst maar even kijken. Lag mooi met hoofdje naar beneden nu..dus gelukkig geen infuus prikker nodig. Toen urine opvangen en naar t lab. Duurde erg lang voordat de uitslag kwam. Toen ondertussen nog 2 keer met hand bloedrukmeter gemeten(iets nauwkeuriger)

!ste keer 100 OD , 2de keer 95. Eindelijk na lang wachten kwamen ze. Morgen om 7 uur sóchtends komen voor opname. Meteen beginnen met primen (cytotec) net zolang totdat je 2 cm hebt en dan kunnen we de weeën opwekker infuus aanbrengen en gaat t circus beginnen. Ben dus heel benieuwd hoe t daar van onderen staat. Of de BM mond al wat rijp is of heel stug...men kan heel verschillend reageren op de tabletten..de ene snel de andere wel tot 5/7 dagen voordat t week wordt.

Vorige bevalling was ik 1 week verder en had toen al 2 cm van mezelf. Heb t toen op 2 tabletten zelf gedaan zonder infuus. Maar goed toen was ik wel een week verder. Ik dacht dat ze pas gingen inleiden na 38 weken maar dat beleid schijnt inmiddels bijgesteld zijn naar 37 weken. In principe mag je nu ook thuis bevallen dus longen moeten rijp genoeg zijn en als de conditie buiten de BM beter is als daar binnen ok waarom dan niet. Dusssss...heel verhaal..kan nu ineens erg snel gaan...waarschijnlijk deze week nog wel dus.

Ik hoop dat ik nog een laptopje kan regelen ...wil natuurlijk wel de ontwikkelingen volgen en voor een beetje comp. en forum verslaafde is dat niet niks..dagen zonder internet hahaaha.

Hoe ist verder hier... Sabke nog ontwikkelingen?

Geplaatst

Jee, spannend Manon!

Gelukkig is de dame wel zo slim geweest om even te draaien! Intelligente meid!!!!

Wat gaat het hard dan ineens. Afwachten hoe het loopt maar je hebt waarschijnlijk een deze dagen je meisje in je armen.

Zet hem op, ik hoop dat je idd een laptop kan regelen want ik ben erg nieuwsgierig!

Succes en hou vol!!!!!!!!!

Geplaatst

Hier weer rust in mn buik, vriendlief is vandaag weer begonnen met werken, jammer dat ie 2 weken vakantie heeft gehad voor eh....niks eigenlijk. Was er stiekum vanuit gegaan dat ie zo 2 weken geleden zou komen, aangezien de vlos zei dat ie al flink aan de maat was en dat het logisch zou zijn als ie iets eerder zou komen. Nou, mooi niet dus!

Dus als de beeb zich nu aandient, heeft ie 2 hele!!!dagen om ervan te genieten. Hij heeft net een nieuwe baas dus veel meer valt er ook niet uit te halen helaas. En nou is het helemaal hopen dus dat ik niet vanaf donderdag om de dag naar t ziekenhuis moet, aangezien mn vriend dan mee zal moeten/willen gaan en dat ook niet echt uitkomt op zn werk.

Ik zal vanavond maar een bevallingsdansje maken, wie weet he!!!!:smileinbox:

Hoe is het met de 'bevallen'dames? Bevalt het moederschap of is het onwennig en druk?

Geplaatst

He balen Sabke dat je vriend al vrije dagen nu heeft gehad. Kon je niet afspreken met zijn nieuwe baas dat hij vrij kon krijgen als je daadwerkelijk ging bevallen..of was dat te moeilijk met de planning? Bevallingsdansje..wie weet. Naast Ananas en sex las ik ook over bitter lemmon drinken. Misschien naar een nachtwinkel als je weer niet kunt slapen vannacht...op jacht naar bitter lemon. Hoop toch voor je dat t nu eens gaat gebeuren. Hebben ze geen datum vastgesteld nu om eventueel ook te gaan inleiden?

Marretje...nou t is goed gekomen ..heb een laptopje geregeld..fijn anders duren de dagen wel erg lang denk ik.. dus ik houd jullie op de hoogte en ik kan hier blijven volgen of Sabke haar dansje uit komt!

ga mijn bed op zoeken..vannacht al zo weinig slaap gehad en morgen erg vroeg dag...7 uur daar staan..pfffff!!

BYe bye

Geplaatst

Manon veel succes met het inleiden, hoop idd. dat het al rijp is, dat het wat sneller gaat.

ik ben nog niet aan het rijpen, haha, pffffffffffff.

toi toi toi.

Sabke, bij jou ben ik idd. ook benieuwd vanaf wanneer ze zullen ingrijpen.

bij mij in het ziekenhuis laten ze je niet langer dan 41 weken lopen, en dan gaan ze ingrijpen.

wie weet, ben je al bezig ondertussen, zou mooi zijn.

hier verder weinig puf, en morgen weer controles, oa groeiecho.

hopelijk slapen we allemaal goed vannacht, op de bevallingsdames na.....

Geplaatst

Sabke, is er al iets gaande?????

Manon, inmiddels in het zkh. Ik hoop dat het snel gaat beginnen meid!

Poppie, succes bij de controles, ik hoop dat alles helemaal goed is.

Bij mij is er ook iets gaande, gister had ik wat meer slijm dan normaal en ook bloed erbij (maar niet in 1 keer echt een slijmprop)

Sinds gister ook een menstruatieachtige buikpijn. Dat is sinds vanmorgen wat heftiger geworden. Denk dat ik nu toch weeen heb, maar weet het niet zeker. Het komt met vlagen, dan is het even heftig en dan ebt het weer weg. Ben maar de tijden op gaan schrijven voor de zekerheid.

Sterkte meiden!!!!!!

Geplaatst

manon, succes met inleiden! Einde inzicht!

Marretje, gaaf dat het al gaat beginnen!

Bij mij nog steeds bloedverlies, dus heb toch maar weer even gebeld. Stom dat het voelt alsof ik zeur, 2e keer dat ik gebeld heb tijdens de hele zwangerschap maar toch...

Hoefde me nog steeds geen zorgen te maken, hoort er allemaal bij.

Stom, maar bloed zie je gewoon liever niet dat is het gewoon!

Dan krijg je toch weer ineens die angst dat er toch nog iets kan fout gaan op de valreep.

Ik hoop zo hard dat het bij mij gaat beginnen!!!!!!

Ik blijf anders maar aan de poets en de was en de strijk....

Denk al weken... dit zal wel de laatste strijk zijn maar helaas!

Geplaatst

wat is het hier maar stil.....iedereen aan het bevallen ofzo?

zoveel ontwikkelingen hier tegelijk, spannend hoor.

ik moet vrijdagochtend om 6.15 bellen naar het ziekenhuis, hoelaat ik me moet melden, dan beginnen ze met gel te rijpen!

kleine is ingedaald, ligt goed ervoor, en de baarmoedermond begint nu ietsie te rijpen.

dus verder maar weer afwachten, kan dan nog een tijdje duren zegt de arts...pffff.

iedereen veel succes!!!

Geplaatst

vanmiddag om 13:08 ben ik bevallen van een mooie en gezonde dochter Charlie.

van de week zal ik proberen het hele verhaal te vertellen. Ga nu genieten!!!

De rest sterkte!!!!!!

Geplaatst

Marretje, hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.

mooie naam heeft ze trouwens!!!!

geniet eerst maar eens lekker van de kraamperiode, maar moet zeggen, ben wel heel erg nieuwsgirig naar je bevallingsverhaal.......volgens mij is het bij jou best snel gegaan nl.

geniet maar van je prinsesje.

liefs XX

Geplaatst

Hi Ladies,

Wat zijn er al een hoop bevallen zeg!

Ben zelf afgelopen vrijdag bevallen van onze zoon K_IEK. Alles gezond en wel na een lange en heftige bevalling. Het is maar goed dat de natuur ervoor zorgt dat je de ellende snel weer vergeet als je zoon gezond en wel op je buik ligt. Zijn nu heerlijk aan het genieten in het kraamhotel.

Meiden die al bevallen zijn, geniet!!

Meiden die nog moeten, veel succes en het is echt allemaal de moeite waard als je die kleine op je buik hebt liggen!

Liefs

Cjee

Geplaatst

Hee ik voel een wee! Proficiat marretje en Cjee ! Ik ga volgens mij vannacht aan de slag, uurtje weeën nu. Wordt vervolgd....

Geplaatst

Cjee, hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

geniet er maar lekker van, lijkt me heerlijk zo in een kraamhotel.

horen later graag je verhaal.

Sabke, zet hem op meid!!!!!!!!!!!!

heel veel succes vandaag.

Geplaatst

Gefeliciteerd meiden die zijn bevallen!! Het gaat snel met de september maand!

Ik lees nog wel mee hoor!! Maar het is echt wennen het ouderschap. Ik heb ook echt nog die tranen zo nu en dan. Het besef na alle ellende van behandelingen komt er denk ik ook uit.

De ene nacht gaat bij ons beter dan de andere nacht. Vanacht was weer zn nacht pfpfp en dan kan je het de volgende dag toch wat minder goed aan merk ik aan mezelf. Voorlopig moet ik ook echt nog niet aan werken denken. En ik twijfel ook sterk over dat onze kleine man straks naar de creche 'moet' dus mijn man is aan het kijken of hij 1 dag minder kan gaan werken (of 4x 9uur) en dan hebben we dus maar 1 dag of creche en wie weet willen we liever gastouders.. We weten het opeens allemaal niet meer. Zo gek daar heb kun je van te voren echt niet over nadenken het is zo anders als ie er eenmaal is. Maar het gaat wel goed hoor verder.. maar ja soms heb je echt van die onderzekerheden. We moetn deze vrijdag voor zn gehoortest en naar het consultatiebureau. Ben benieuwd.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Marretje en Cjee gefeliciteerd met jullie dochter en zoon...snel allemaal achter elkaar.

Ik ben vanmorgen bevallen nadat ik gisteren werd opgenomen.Om 10:52 kwam onze F_@bie ter wereld. in princiepe snelle bevalling maar ik ben op. Na 3 dagen geen slaap en zwangerschapsvergiftiging ..kijk ik nu zowat scheel.

Later als ik thuis ben meer verhaal.....

wachtende stekte nog en nieuwe mama's geniet er van! tot later!

Geplaatst

cjee, marretje

en

manon

Meiden van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie babies!!!

Kom lekker bij van alle komotie en hectiek

en je lekker laten vertroetelen en verwennen en ook lekker genieten

Liefs claudia

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden