Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier nog niks, denk echt dat ie nog wel even lekker blijft zitten.

Als ik vandaag beval, krijg ik 100 euro van de rabobank, van zon aktie die je kon invullen met gokken wanneer je zou gaan bevallen.

We gaan vandaag maar een dagje dierentuinen, miss krijg ik daar extra moedergevoelens van.....hahahahah! kommaarkommaarkommaar....

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ook hier dan even een berichtje van mij!!!

Zo af en toe lees ik wel mee,heb dus gezien dat er 2 bevallen zijn !van harte!!!!!!geniet van jullie wondertjes!!!!

OOk mijn datum komt in zicht,gelukkig!!ben ook erg zat!

gisteren bij verloskundige geweest,volgens haar moet het deze week gaan gebeuren.M,n bloeddruk was opeens behoorlijk gestegen,en de beeb zit erg laag!

Nou ze dit gezegd heeft,zit ik helemaal te wachten.Wat zal dat tegenvallen als ik toich nog een week ga overlopen!!moet nu wel steeds terugkomen i.v.m hoge bloeddruk.

Ik zou zeggen toi,toi,toi allemaal!!!!

liefs Luna

Geplaatst

Ik had even mn berichtje gekopieerd van mn eigen topic geboren..

Mn kleine man is alweer een week oud en het gaat allemaal goed. Ik heb ook het gevoel nu of het normale leven weer op gang komt. Mn man is weer gaan werken.. hoewel hij morgen en overmorgen lekker weer vrij is hahaha.. maar ik heb nu weer 'tijd' om even op internet te gaan of iemand terug te smsen.. De eerste dagen heb je zn roes gevoel.. Wel zijn de kraamtranen begonnen,maar die laat ik maar lekker lopen..

Er was iets mis gegaan met onze geboortekaartjes bij de drukkerij en achteraf misschien maar beter.. want het is nu nog even rustig met visite.. niet voor lang denk ik, maar we plannen het gewoon niet te druk.

Ik ga nog even relaxen want de nachten.. dat is echt wennen.

Ik lees nog wel mee hoor met jullie september dames... Hoop dat er snel meer bevallingen volgen!!!

Veel liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Sabke dus nog geen aankondigingen.....jammer ja....Wie weet nu wel en heeft dagje dierentuin geholpen.....

Luna ook leuk om weer wat van jou te horen. Ben benieuwd. Wie weet ben jij de volgende wel in het rijtje.....als ik je berichtje zo lees lijkt het er wel op.....Toi Toi Toi!!!en we horen het wel...

Peggy mooi dat het zo goed gaat met jou en de kleine man. Volgens mij is dat helemaal niet zo erg eerst een paar dagen wat rust...de visite kan altijd nog wel. Kun je lekker genieten. En de kraamhulp is dus alweer weg..lekker dat je mannetje even 2 dagen vrij is..lekker met zn drietjes...

ik ga zo poging wagen om te slapen..

welterusten

groetjes

Geplaatst

:active::quiltbeat::pregwalk::tv_horror::hmz: ...en alles ligt boven te :sleepy2:.....pfffffff

haal t vanmiddag wel ff in hopelijk...nu eerst aan de thee met pepernoten (jawel...eind augustus/begin september al in de winkel! )

Geplaatst

Hoi dames, nou vandaag dan D-day....maar nog steeds rust.

Kom net van de vlos, ze wachten nog tot donderdag, dan moet ik naar het ziekenhuis voor ctg-scan om de 2 dagen en dan gaan ze ook strippen.

Ben benieuwd. Hoop toch eerlijk gezegd dat ie uit eigen beweging wil komen....

Verder voel ik me prima, heb gisteren in de dierentuin 3 ooievaars gezien, maar geen baby's in omgeving....helaas denk dat ze een vrije dag hadden.

Alles goed met jullie?

Groetjes Sabke

Geplaatst

Hoi Manon, Sterkte met het mannetje, goed dat je gegaan bent, wilde je dit advies al geven want vond het niet helemaal normaal.... En kousen aan meid...Haha, old wief! Stekte allemaal met de al dan niet laatste zware loodjes! Ik vond het heerlijk om overdatum te zijn...kon ik nog heerlijk lekker aanklungelen. (Moet je je wel lekker voelen uiteraard!) Joy1

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Kon zowat de hele dag niet op forum...Maar bij ons is ontwikkeling.

Vanmorgen tegen 08:30 uur zijn mijn vliezen gebroken, alleen de regelmatige weeen zijn dr nog niet. Heb wel last van weeen maar ze zijn niet echt regelmatig en houden ook niet erg lang aan...dusja afwachten maar. De vk is vanmorgen geweest en die komt tegen 19 uur weer. Maar nu zit ik dus de hele dag al te wachten...en wat duurt de dag dan lang pffff...Heb ook niet zoveel zin om iets te doen, want verlies steeds vrij veel vruchtwater en dat voelt erg vies hahaha!

ik houd jullie op de hoogte voor zover mogelijk

liefs

Geplaatst

Oh wat spannend Annie! Actie in de tent...ook al voelt dat even niet zo op dit moment voor jou. Ben benieuwd wat ze om 19 uur te vertellen heeft. Wil je trouwens thuis bevallen of in t ziekenhuis..weet niet of we t er ooit eerder over hebben gehad...sorry zwangerschapsdementie.

Maar iig zet m op hoor..ga t hier goed in de gaten houden!

Hey Joy..mannetje is aan de betere hand...momenteel erg druk en weet mij mijn bloeddruk goed op t jagen vandaag....pff hyper de pyper...ook een bijwerking van de antibiotica (kan staat er..als je al hyper bent van je zelf zal t wel extra versterken)

Vandaag geen kousen aan..moest op pad dus krijg ik de schoenen niet aan...morgen maar weer.

Sabke...bij jou komt t ook dicht bij..zal me benieuwen of je donderdag getript moet worden of dat t toch net voor die tijd zelf aankondigt...

Geen babys bij de ooievaars...he verdamme...was zo leuk geweest!

Nou ik vanmorgen voor controle naar de vlos (ziouden gesprek over de bevalling hebben..liep anders)

Bloeddruk veel te hoog 140-95. Ik wist t van te voren..gehaast vanmorgen vroeg al en zoon die hyperactief door t huis stuiterde (waarschijnlijk van antibiotica)..dus aardig wat strijd hier. Eerst maar beeb voelen en dan weer meten..ok.

Beeb lag dwars of stuit kon ze niet goed voelen omdat de buik zo strak staat. Had ik gisteren zelf ook gemerkt dat de beeb overdwars lag. Vorige keren wel met hoofdje beneden maar wist zelf ook wel dat t nog alle kanten op zwom. Bloeddruk meten..weer zón 95 onderdruk. Ziekenhuis gebeld voor afspraak..smiddags meteen komen. 20 min. aan de automat. bloeddrukmeter plus CTG. Bloeddruk varieerde van 93 tot 103 onderdruk. Ik al verteld van de situatie ..dat t geen objectieve meting was. Echo gemaakt..beeb idd dwarsligging..voetjes onderin.Overleg met gyn...gyn in ok. Ga eerst maar ff bloedprikken op lever en nierfunctie en dan terug...toch nog even aan de autom. bloedd. meter...kijken of je dan wat tot rust bent gekomen en de boel zakt.

En dat gebeurde ook..laagste meting 129/84. Medicatie dus van de baan..nu alleen de ligging. Overlegd..maandag half 11 terug komen..als t niet uit zich zelf daalt dan aan t infuus (weeenremmers om de boel te laten ontspannen) en dan kan ze t keren.

Zal mij benieuwe of t dan niet alsnog weer omhoog draait als de ruimte er nog voor is.

In dat geval moet ik toch rekening houden met een ks...maar eerst afwachten kan alle kanten op.

Maar goed dit was even een goede leerschool. Je weet wel..ik loop op t laatst maar toch denk je och..nog tijd genoeg voor alles. Nu merkte ik dat ik zelfs de ponskaart van verwegistan moest halen...dat je toch je vluchtkoffer niet compleet hebt als je zou moeten blijven enz enz.

Van t weekend alles toch maar op orde maken hier in de toko en dingen kopen die er nog moeten komen haha.

Nou lang verhaal weer....

Annie sterkte..zet m op, doe je best en sterkte als t zo ver is...JE KAN T !!!!

Sabke..hoop dat t van t weekend als nog spontaan gaat beginnen iig voor donderdag.

Groetjes !!

Geplaatst

manon

Wat een toestand

hoge bloeddruk en de baby die dwars ligt!!

Hopelijk wil je bloeddruk nog wat zakken

en wil de kleine nog uit zichzelf draaien in de goeie richting.

zou wel prettig zijn dan hoef je geen KS scheelt weer in je herstelperiode erna.

liefs claudia

Geplaatst

Wat een toestanden hier zeg!

Annie, zet hem op (je houd je wel niet aan het rijtje maar vooruit!).

Het is je ontzettend gegund om straks je kleine mannetje in je armen te hebben!

Heel veel sterkte en succes!!!

Sabke, ik duim voor je dat het idd vanzelf gaat beginnen!!!

Manon, wat een toestanden zeg! Dan krijg je wel de zenuwen, dat kan ik me voorstellen!

Luna ook succes, hoop inderdaad dat het deze week gaat gebeuren!

Ik weet niet precies waardoor mijn verloskundige zegt dat ik waarschijnlijk over de 40 weken heen ga. Misschien omdat ze wel ingedaald is maar nog wel zelf kan draaien van rechts naar links. Ze ligt dus nog niet vast. De verloskundige kan haar niet meer draaien, maar mevrouw zelf bedacht dat ze in plaats van op haar rechterzij wel even op haar linkerzij kon gaan liggen. Niet echt een lekker gevoel voor mij!

Ik houd het topic goed in de gaten! Want het word nu echt spannend!!!!

Geplaatst

even een update van mij

Er begint regelmaat in de weeen te komen. Nu zo rond de 7-8 min een wee. Niet erg fijn. Vk is langsgeweest en dacht dat het eind van de avond/vanacht wel door zou zetten. We zijn benieuwd. Anders komt ze morgenochtend tegen 08:30 uur weer en dan moet ik hoe dan ook naar ziekenhuis.

Wil trouwens in ziekenhuis bevallen......

Ga zo weer even lekker douchen en niet te laat op bed, want wie weet wordt het nog een lange nacht.

groetjes

Geplaatst

Wat een spanning hier!!!!!

Voor de dames die overtijd gaan en niet gestript of ingeleid willen worden.

EET EEN ANANAS :)

Dit werd door veel mensen tegen mij gezegt maar ik geloofde daar niet zo in.

Uiteindelijk zou ik 12 augustus gestript worden om 09.45...ik zou dan 41+1 zwanger zijn.

Ik zag hier tegenop en ben 11 augustus in de middag toch maar die stomme ananas gaan eten. Ze zeggen dat je ook het hart van de ananas moet eten...dit is heel hard en ik ben er dus maar wat op gaan zuigen en kouwen. (doorslikken vond ik niet echt lekker omdat het zo hard was) en de rest van de ananas heb ik gewoon samen met mijn vriend opgegeten.

S'nachts gingen we pas om 00.30 naar bed en om 03.00 werd ik wakker en braken mijn vliezen. Na een kwartier kwamen er al weeën om de 4 á 5 minuten.

Uiteindelijk is mijn zoontje Kian geboren op 12 augustus om 09.44 (de dag en tijd dat ik gestript zou worden....grappig he)

Achteraf vertelde de verloskundige mij dat er inderdaad een stofje in het hart van de ananas zit dat de bevalling kan doen opwekken. Wel moet je er dan wel aan toe zijn en klaar voor zijn. (en dat was ik want ik was al een week overtijd)

Dit stofje zit ook in......sperma.....dus als je niet van ananas houd dan weet je wat je te doen staat hihihihi.

Dus dames...het is het proberen waard...altijd beter dan inleiden of strippen.

Succes allemaal met de aankomende bevalling. Nog eventjes en jullie hebben allemaal jullie wondertjes in jullie armen en ik kan jullie vertellen....je leven staat even helemaal op de kop maar het is GEWELDIG!!!!!

Liefs Niek

Geplaatst

Joh Annie..gaat goed daar bij jullie. Hoop dat je afgelopen nacht/dag goed uitgerust bent om dit woelige avondje te kunnen doorstaan. Waarom gebeurd dat toch meestal sávonds/s'nachts...erg afmattend lijkt me.

Wens je heel veel sterkte..hopelijk kun je nog wat hazen slaapjes tussen de weeën door doen? Veel toi toi toi !!!

Colle...had dat bericht van jou ook in aug. gelezen toen. Grappig he net op tijd voor t strippen..hoest mogelijk.

Als t zover is..ga ik ook aan de ananas..heerlijk! De andere optie..voel ik me op dit moment niet zo toe geroepen hahaa...piene..alles doet me piene (bekken)

Vraag me soms af als ik zo stram, strompelend uit bed stap s'nachts voor de zoveelste sanitaire ronde..hoe ik ooit moet bevallen...krijg ik mijn benen nog wel van elkaar af mwoehahaha..Dus denk dat ananas de beste oplossing is op dat moment.

Alles goed met je kleine man? Beetje gewend aan t moederschap?

Geplaatst

ohhh Annie wat superspannend allemaal bij jullie!

heel veel sterkte en succes met alles.

we lezen later allemaal graag je verhaal, maar ga eerst maar genieten straks van je kraamperiode!

hier ook alles ok weer.

inwendig onderzoek gehad vandaag, maar alles zit nog potdicht.

dus duurt nog wel ff.

inleiden zou nu een kwelling zijn vertelden ze ons vandaag, kan weleens 5 dgn duren als de boel niet rijp is.

en zolang de kleine het goed doet in mama's buik, is dat niet nodig!

ook ik kwam vandaag niet op de site, erg vreemd.

maar nu dan toch gelukt.

zo, ik ga mn bed opzoeken, en rusten, want slapen zal dr wel weer eens niet inzitten, allang geleden, haha, nu allemaal korte slaapjes.

WELTERUSTEN ALLEMAAL!

Geplaatst

Klaarwakker.....en blij met de iPhone van vriendlief zodat ik een beetje kan internetten 's nachts! Hoopte opbabynieuws maar helaas zie ik. Nou ga maar eens een spelletje spelen ofzo....

Geplaatst

Sabke...jammer heb geen Iphone...hadden we kunnen chatten..hier ook weer een waardeloze nacht. Had ook al stiekem gehoopt op nieuws van Annie. Maar goed moet je ook trek aan hebben om verslag te geven tussen de weeën door.....en in bezit zijn van een laptop of iphone als je in t ziekenhuis bent...

Wie weet horen later op de dag wat van haar...zal een vermoeiende nacht zijn geweest.

Geplaatst

vraag me af wie dr wel nog kan slapen....

en die ananas, ik weet het ook niet, de een zegt het werkt, de ander zegt van niet, misschien persoonlijk.

vraag me ook af hoe het met Annie gaat, spannend hoor.

Geplaatst

Hey meiden,

Bij deze wil ik jullie laten weten dat Annie bevallen is van een zoon. Hij is rond 6.30 uur vanmorgen geboren.

Ze belde me net en alles is goed met zoon en moeder. Wij gaan zo die kant op om de kleine spruit te bewonderen.

Het hele verhaal laat ik Annie zelf vertellen, ook hoe hij heet!

Ook zou het leuk zijn als ze zelf een topic opent met daarin haar hele verhaal. Zodra ik meer mag vertellen, laat ik het jullie zeker horen.

Groetjes Sonja ( nicht van Annie)

Geplaatst

Hey wat geweldig nieuws!

We kijken uit naar haar verslag..doe haar de groetjes straks en breng de gelukswensen maar over. Tuurlijk laat haar zelf een topic openen in "bevallen".. Kan ze ook zelf bepalen of ze de naam bekent wil maken en zo ja op welke manier.

Nogmaals doe haar de hartelijke groeten! En jij ook gefeliciteerd he nicht!!

Geplaatst

annie proficiat!!!!

Ik hoop dat het is meegevallen allemaal.

We wachten af op het verhaal....

Hier tussen 6 en 8 al de hele tent aan kant gebracht....spoort toch niet.

:booty:

Geplaatst

@Annie, gefeliciteerd meis met jullie zoontje. Geniet van dit kleine wonder..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden