Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

annie, hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!

hoop dat alles goed is gegaan, en jullie lekker van elkaar aan het genieten zijn.

wens je een fijne kraamperiode, en hoor ook later graag je verhaal.

hier verder weer alles ok vandaag!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

We hebben niet veel berichten geplaatst op de site.........nu dan dus eindelijk een berichtje....

:wav:ONZE ZOON MEES IS GEBOREN OP WOENSDAG 1 SEPTEMBER OM 15.37UUR. MEES IS HEERLIJK THUIS GEBOREN EN MET LINDA GAAT HET OOK PRIMA, ZE HEEFT EEN PRACHT PRESTATIE GELEVERD. WE ZIJN AL EEN PAAR DAGEN INTENS AAN HET GENIETEN VAN DIT WONDER, DE TRANEN ZIJN ER BIJNA IEDER UUR......MINUUT........

INTENS GELUKKIG ZIJN WE.....

1088664344_6_F4rm.jpeg

Geplaatst

Bubblicious wat een prachtig mannetje!!!

En laat de tranen van geluk heerlijk lopen, laten we eerlijk zijn hier hebben we alles voor gedaan heh;)

Geplaatst

Hallo allemaal!

Bij deze weer eens een berichtje....

Ben een tijdje niet op de site geweest maar dat heeft een reden.

Ik ben dinsdagavond bevallen van ons zoontje Ruben!!! :-)

Ben zelf vandaag pas uit het ziekenhuis gekomen en Ruben moet daar nog even blijven, ligt namelijk in de couveuse. De rest van het verhaal komt morgen of overmorgen wel.

Heb ook nog niet meegelezen met de rest dus als er kindjes geboren zijn.....gefeliciteerd allemaal en geniet ervan!

Groetjes Marjon

Geplaatst

Wat een knap kindje, en het ziet er zo tevreden uit!

Proficiat!!!!

Ben jaloers..... nee dat niet hoor maar ik ben ook zo nieuwsgierig!!!

Geplaatst

bubblicious en mama27, hartelijk gefeliciteerd met jullie prachtige kereltjes.

dat hebben jullie mooi en snel gedaan, ik had niet eens door dat jullie al bezig waren, haha.

geniet lekker van jullie kraamperiode, de verhalen lezen we later wel!

en hopelijk mag ook Ruben snel naar huis.

Geplaatst

Hey Marjon..jij ook al..haha..wat gaat t ineens snel !!!

Hoop dat Ruben snel ook naar huis mag..ben benieuwd naar je verhaal....eerst maar eens lekker bij komen. Geniet van jullie kereltje!

Geplaatst

Inderdaad, wat een hoop actie ineens...!!!

Straal die bevallingsvibes eens door naar mij!!!!

Proficiat met Ruben!

Onverwacht snel gegaan of???

Geplaatst

Uitgerekend:

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy :bcbbboy2:

02 september: Sabke77 :bcbbboy2:

06 september: Luna75 :bcbbgirl2:

07 september: Annie :bcbbboy2:

09 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee :bcbbboy2:

10 september: Femke :bcbbboy2:

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje:bcbbgirl2:

16 september: Poppie :bcbbboy2:

28 september: Taurus71 (Manon) :bcbbgirl2:

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon):bcbbboy2:

Eerstvolgende afspraak:

06-09 Taurus afspraak VK/ZKH ?

08-09 Marretje afspraak VK

Bevallen:

19-8 Claudia dochter NOA

25-8 Peggy zoon S_T_A_N

31-8 mama27 (Marjon) zoon RUBEN

01-9 Bubblicious zoon MEES

03-9 Annie zoon ?????

Zo het lijstje maar even naar voren gehaald en aangepast!

Er gebeurd ineens zoveel!

Geplaatst

Zo...wakker en de slaap uit. Bloeddruk net even gemeten..denk eens kijken wat t doet als ik net uit bed kom...ehhh 133/93...ook nadat ik even gezeten heb hier achter de computer...shit shit shit. Ga toch zo even googlen. Had ook gelezen in t boekje wat ze me mee hebben gegeven dat keren niet mag bij o.a hoge bloeddruk....dusss wat nu dan maandag. Voor mijn gevoel ligt t hoofdje nog echt niet onderin. Dame is behoorlijk druk aan t woelen nog...pfff. Straks mijn koffer echt klaar maken. Denk dat ze t eerst met medicatie gaan proberen..ze hebben nog wel even om te keren..was genoeg vruchtwater ook..dus hoop niet dat t direct een opname wordt maar eerst pillen mee naar huis. Zie t ook niet zitten om in t ziekenhuis aan t infuus te liggen wachten tot eind week 38. ..als ik niet al een kleine had rond lopen dat maakt me dat niet uit maar ja..meneerke moet wel naar school e.d. Zijn dingen die je bezig houden en onbewust ook de bloeddruk opjagen denk ik.

Goh die Marjon...laatste in de rij en nu al bevallen...voor kruiper..haha nee hoor geintje...ben blij voor je dat je er af bent en lekker kan genieten nu.

Ben erg benieuwd hoe dat zo gekomen is ...spontaan of moest hij eerder komen?

Ook benieuwd hoe t Bubblicious is vergaan...we lezen wel met de tijd.

Nou dames..kalm aan doen weer..onze beurt komt ook over niet al te lange tijd.

En hoe zou t met onze Annie zijn..lekker weer thuis hoop ik voor haar.

Groetjes

Geplaatst

Even mijn berichtje gekopieerd vanuit eigen topic.

Hoi Allemaal,

Hier een berichtje van de kersverse mama. Gisterochtend om 06:35 uur zijn wij de trotse ouders geworden van J_esse J_ohannes. Hij weegt 3000 gram en 50 cm lang.

Donderdagochtend tegen 08:30 uur zijn mijn vliezen gebroken. Hele dag wachten totdat de weeen op gang kwamen, maar nog niet echt. 's avonds kwam er wat regelmaat in en werden de weeen ook wel wat heftiger. Tegen 23 uur weeen tussen de 3-5 min en heel heftig dus de verloskundige is langsgeweest. Had een kleine 3 cm ontsluiting. Twee uur later kwam ze weer en toen had ik tegen de 4 cm. Dus toen zijn we richting ziekenhuis gegaan. Daarvoor nog behoorlijk liggen overgeven (waarschijnlijk door de pijn ofzo) en ontlasting moest er ook nog even uit (sorry) Maargoed daarna naar ziekenhuis. Tegen half 4 waren we daar. De weeen waren echt vreselijk heftig. Tegen half 5 ik dacht dit trek ik niet meer, dus gevraagd naar de mogelijkheden van medicatie. Ruggeprik kon niet meer, daar had ik al teveel ontsluiting voor, maar evt zou een prik in de bil kunnen, maar moest ik en kindje eerst aan ctg. Dus gedaan, alleen was ons kleine ventje erg druk en had ik vreselijke weeen dus een goed hartfilpmje kon niet gemaakt worden. Uieindelijk arts inwendig onderzoek bleek ik al 9 cm ontsluiting te hebben, dus die prik viel ook af, maar toen had ik ook wel zoiets van kom maar op dan!

En ik kreeg daarna ook al echt persdrang. Een uur geperst en toen was onze kleine man daar!!

Alles goed en wel en mocht na een paar uur weer heerlijk naar huis. Het gaat prima, kleine man is wel wat misselijk dus het voeden gaat nog niet altijd even goed maar dat was niet zo'n probleem, had toch wel wat vruchtwater en wat bloed ingeslikt zei verloskundige.

Geplaatst

Ik heb nog niet alle berichtjes hier gelezen. Alleen kwam vlug wel wat foto's en berichten tegen van mama's die ook bevallen zijn. Gaat hard hier nu.

Voor diegene van harte en zal gauw even meer van me laten horen. Voor nu ga ik even rusten.

liefs

Geplaatst

Nog even in "ons eigen topic" dan ook...

Annie en man...hartelijk gefeliciteerd he!

Fijn dat je toch zo snel er na alweer na huis mocht.

Ga lekker genieten en uitrusten!

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

Bevallen:

19-8 Claudia dochter NOA

25-8 Peggy zoon S_T_A_N

03-9 Annie zoon J_ESSIE J_OHANNES

Geplaatst

Annie, gefeliciteerd hoor! Mooie naam ook!

Geniet lekker van jullie mannetje!!!!!

Manon, rustig aan, ik denk ook dat door alle dingen waar je je (logisch) druk om maakt niet meehelpen je bloeddruk laag te houden.

Ik hoop voor je dat ze haar gewoon kunnen draaien en je gewoon weer lekker naar huis mag!

Ik duim voor je meid!!!

Geplaatst
We hebben niet veel berichten geplaatst op de site.........nu dan dus eindelijk een berichtje....

:wav:ONZE ZOON MEES IS GEBOREN OP WOENSDAG 1 SEPTEMBER OM 15.37UUR. MEES IS HEERLIJK THUIS GEBOREN EN MET LINDA GAAT HET OOK PRIMA, ZE HEEFT EEN PRACHT PRESTATIE GELEVERD. WE ZIJN AL EEN PAAR DAGEN INTENS AAN HET GENIETEN VAN DIT WONDER, DE TRANEN ZIJN ER BIJNA IEDER UUR......MINUUT........

INTENS GELUKKIG ZIJN WE.....

1088664344_6_F4rm.jpeg

Bub en partner

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! wat een prachtig kereltje!!!!

geniet lekker van elkaar

groetjes

Babeth

Geplaatst

Marjon

ook van harte gefeliciteerd met Ruben, ik hoop dat hij snel mee naar huis mag naar zijn grote broer!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

Bevallen:

19-8 Claudia dochter NOA

25-8 Peggy zoon S_T_A_N

03-9 Annie zoon J_ESSE J_OHANNES

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

06-09 Taurus afspraak ZH..baby keren?

07-09 Taurus afspraak VK

Bevallen:

19-8 Claudia dochter NOA

25-8 Peggy zoon S_T_A_N

03-9 Annie zoon J_ESSE J_OHANNES

Geplaatst

Gefeliciteerd nieuwe mama's geniet ervan!

En die nog moeten bevallen succes.

Groetjes peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Voor wat het betekend,....hele onrustige nacht achter de rug met veel harde buiken, 10x plassen en vanochtend bloedverlies. Vlos is net langsgeweest en het zou kunnen dat het een beetje aan het beginnen is, maar voor t zelfde geld kan t nog dagen duren... wat moet ik ermee????

Zag bloed en dacht...YES laat maar komen die beeb. Not dus...

Geplaatst

Heb dit bericht net gepost in een eigen topic, kopietje maar even hier geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zal ook mijn bevallingsverhaal even vertellen....

Het is allemaal een beetje anders verlopen dan verwacht aangezien ik eigenlijk pas 30 september uitgeteld was.

Ik zou 20 augustus met zwangerschapsverlof gaan maar ben een weekje eerder al ziekgemeld omdat ik het niet vol kon houden (horeca).

Zondag 22 augustus werd ik 's morgens wakker en toen had ik het gevoel dat mijn ogen nog half dicht zaten. Dus ik zei dat tegen mijn vriend, hij draait z'n eigen om en schrikt toch wel, heel mijn gezicht bleek opgezwollen te zijn...zomaar ineens. Het trok voor het grootste gedeelte toch wel weg maar later op de dag kreeg ik ook ineens een hele dikke voet. De dag erna toch maar even de verloskundige gebeld. Deze dacht dat het wel mee zou vallen maar ik mocht toch even langskomen en moest wat urine meenemen. Zij gecontroleerd en er bleken wel wat eiwitten in te zitten. Dus ik mocht gelijk door naar het ziekenhuis voor een ctg van de kleine om te kijken of daar nog alles goed mee was. Eenmaal daar aangekomen en wat onderzoekjes te hebben gehad kreeg ik te horen dat ik zwangerschapsvergiftiging had en dat ik daar moest blijven. In het ziekenhuis werd ik streng onder controle gehouden, mocht ook echt mijn bed niet uit.

Nu zijn ze in het ziekenhuis aan het onderzoeken wat beter is bij vrouwen met zwangerschapsvergiftiging die tussen de 34 en 37 weken zwanger zijn, of het kindje laten zitten of eerder gaan inleiden. Op een gegeven moment was mijn onderdruk steeds 100, eiwitten waren in korte tijd flink gestegen en ik had veel klachten dus kwam ik in aanmerking om met deze studie mee te doen. Kreeg maandag (30 augusutus) te horen dat ik daarvoor uitgekozen was en dinsdag 31 augustus zou ik dan al ingeleid worden. Ik was toen 35 weken en 5dagen zwanger.

Dinsdag 31 augustus om 07:00 uur was het zover...Ik werd naar de verloskamers gereden en een uurtje later had ik de eerste spuit al binnen. Hier merkte ik niks van dus rond 11:00 uur heb ik de 2e spuit gekregen. Hier kreeg ik wel regelmatig weeën door maar het was even afwachten of mijn lichaam dit vanzelf over zou gaan nemen of dat het weer zou afzakken. Uiteindelijk is er besloten de 3e spuit niet meer te geven aangezien de weeën wel bleven komen. Om 18:00 uur kwam de arts die mij die dag geholpen had nog gedag zeggen want haar dienst zat er op. Ze zag alleen aan mij dat ik heel veel pijn had. Ik heb altijd al last van mijn rug, had nu al ruim een week op bed gelegen (ook niet bevorderlijk) en bovendien had ik ook rugweeën. Zij gekeken hoeveel cm ontsluiting ik had, was pas 1cm! dus besloten dat ik een pijnstiller zou krijgen d.m.v. een spuit in mijn bovenbeen. Zo gezegd, zo gedaan...Om 18:15 uur braken mijn vliezen, hierna ging het allemaal zo snel!!

Ik had vreselijke last van mijn rug aangezien de pijnstilling zijn werk nog niet had kunnen doen, de spuit was namelijk net pas gezet.

Op een gegeven moment kreeg ik persweeën dus ik mijn vriend gezegd dat 'ie snel iemand moest gaan roepen. Ik heb zelf 2 persweeën weg kunnen zuchten maar toen hield ik het echt niet meer. Gelukkig kwam er op dat moment iemand en mocht ik meepersen. Het was maar goed dat er iemand bij was want de navelstreng zat heel erg strak rond zijn nek welke ze gelijk moesten losmaken.

Om 19:38 uur kwam onze zoon Ruben ter wereld!!

Hij woog 2305 gram en was 46cm.

Mijn vliezen waren op dat moment maar amper 1,5 uur gebroken en ben dus in 1,5 uur van 1cm naar 10cm ontsluiting gegaan. Ruben was er toen binnen een paar minuutjes dus eigenlijk is het allemaal heel vlot gegaan.

Ruben moest daarna wel gelijk de couveuse in. Hij ademde ook een beetje vreemd dus even flink onder controle genomen, hij bleek vocht achter zijn longetjes te hebben zitten. Dit kan gebeurd zijn omdat hij redelijk snel geboren is en dat hij vruchtwater binnen heeft gekregen. Hij kreeg dus gelijk een infuus, sonde en slangetjes in zijn neus om wat extra zuurstof te kunnen geven.

De ochtend erna heeft hij ook nog eens een klaplong gekregen dus dat was ook weer even schrikken. Nu gaat het gelukkig weer een heel stuk beter. Hij mag nu uit een flesje drinken alleen wat hij niet op drinkt, krijgt hij nog via de sonde. Natuurlijk zit hij nu nog een heel eindje onder zijn geboortegewicht maar dat gaat hij echt wel weer inhalen! Hij mag er nu ook uit om bij ons op de borst te liggen....heel fijn is dat.

Het is nu per dag afwachten hoe het gaat met hem. Heel misschien mag hij over een paar daagjes over naar een gewoon bedje. Stiekem hoop ik dat hij eind van de week nog mee mag naar huis en dat we vanaf volgende week heerlijk met z'n viertjes thuis kunnen gaan genieten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden