Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje, dat gaat als een speer hier :-)! Meiden van harte gefeliciteerd met de baby's!! Lekker uitrusten en genieten!

Hier alles nog rustig.....vrijdag 40 weken! Van mij mag er actie komen :-)! Hoop jullie dus snel te kunnen volgen! Voor de meiden die ook nog moeten, zet hem op!

Groetjes Femke

Geplaatst

Manon, nogmaals van harte, ook voor de rest van je gezin!

is idd. snel gegaan bij je, jij bent toch ook ingeleid????

we horen het later wel, rust eerst maar goed uit.

liefs XX

Geplaatst

Zo wat gaat dat snel zeg hier bij de september-dames...

Het is pas de 8e en er zijn er al zoveel bevallen!

Iedereen nog van harte gefeliciteerd en de dames die nog moeten succes.

Hier is het nog even een beetje hectisch dus niet echt tijd om veel mee te lezen en te reageren. We rijden 3x op een dag heen en weer naar het ziekenhuis. Ruben is trouwens vandaag uit de couveuse in een verwarmd bedje gegaan. Hopelijk blijft 'ie het nu goed doen zodat hij niet meer terug hoeft in de couveuse. Alleen het eten blijft nog lastig. Hij zit nog steeds een eind onder z'n geboortegewicht. We hebben gisteren een gesprek gehad met de dokter en die zei dat we er toch wel rekening mee moesten houden dat Ruben nog wel 1,5 tot 2 weken in het ziekenhuis moet blijven. Dus we moeten nog even geduld hebben voordat we hem mee naar huis mogen nemen. Gelukkig heeft hij nu alleen nog een sonde in zijn neus en is de rest van de slangetjes en infuus weg.

Groetjes Marjon

Geplaatst

Hoi meiden,

Jemienee zeg! Wat een nieuws in die paar dagen tijd. Ik heb ze alledrie in eigen topic gefeliciteerd maar Manon, Cjee en Marretje van harte met de geboorte van jullie wondertjes. Het gaat idd erg snel met september topics....begin van de maand en overgrote deel is al bevallen.

Heb snel even alles gelezen, maar het is nogal wat.

Sabke ik hoop dat je inmiddels jullie wondertje ook in de armen hebt gesloten, en dat het allemaal een beetje voorspoedig is gegaan.

Poppie bij jou is het eind ook in zicht gelukkig. Ben benieuwd en hoop dat het bij jou ook allemaal voorspoedig mag gaan.

Marjon, wat een gevlieg idd van ziekenhuis naar huis. Maar mooi dat hij uit de couveuse is en hopenlijk mogen jullie jullie mannetje snel mee naar huis nemen en lekker gaan genieten.

Femke ik hoop dat het bij jou ook niet lang meer gaat duren, want erop wachten lijkt me vreselijk, duren de dagen erg lang.

Ben benieuwd naar de verhalen van Cjee, Marretje en Manon. Maar weet nu zelf dat het zo hectisch is allemaal dat je weinig tijd hebt om even te kijken/reageren. Maar dat komt vast en zeker allemaal wel weer. Eerst even genieten van de kraamtijd.

Hier gaat alles goed. Ons mannetje doet het uitstekend. Het is echt genieten. De nachten gaan op zich goed, maar hoe dan ook merk je het wel hoor. Ik voel me ook goed gelukkig dus dat scheelt. Nog 2 dagen kraamzorg en dan moeten we het zelf gaan doen, best spannend maar komt vast en zeker wel goed.

Nou hoop dat ik een beetje gereageerd heb op iedereen. Voor degene die nog moeten bevallen heel veel succes en voor de andere meiden geniet van de kraamtijd en als alles weer wat rustiger is zullen we vast en zeker weer veel te vinden zijn op forum.

groetjes Annie

Geplaatst

Marjon wat goed dat de kleine uit de couveuse is!

idd. een hele opgave 3x per dag naar het ziekenhuis gaan, maar wel heerlijk het idee dat jullie naar de kleine gaan.

hopelijk mag hij dan over een dikke week lekker mee naar huis.

komt goed meid.

Annie wat fijn dat het met jullie kleine zo goed gaat, en dat je er al zo van kan genieten!

profiteer nog maar lekker ervan de komende 2 dagen, kraamzorg.

straks moeten jullie hetzelf doen, maar daar rol je ook wel in lijkt me zo.

ik ga naar bedje nu, heb mn rust nog hard nodig.

Geplaatst

Dames die bevallen zijn, proficiat! Vanochtend na een crime van een bevalling van ruim 30 uur, is ook onze cas geboren! Ben dood op maar kan niet slapen omdat inmijn ogen niet van onze knappe vent af kan halen! Rest verhaal volgt nog. Groetjes sabke

Geplaatst

Sabke ook van harte gefeliciteerd met jullie ventje!

Ik snap je helemaal dat je je ogen niet van hem af kan houden, daar heb ik bij Ruben ook last van ;-)

Toch ff lekker proberen te gaan slapen want dat zul je toch wel nodig hebben, zeker na zo'n lange bevalling!

Geniet er in ieder geval maar lekker van.

Wie kan die lijst met geboren kindjes weer even aanvullen?

Ik ben daar niet zo goed in...hahaha

Geplaatst

Sabke ook van harte gefeliciteerd met jullie ventje!

Ik snap je helemaal dat je je ogen niet van hem af kan houden, daar heb ik bij Ruben ook last van ;-)

Toch ff lekker proberen te gaan slapen want dat zul je toch wel nodig hebben, zeker na zo'n lange bevalling!

Geniet er in ieder geval maar lekker van.

Wie kan die lijst met geboren kindjes weer even aanvullen?

Ik ben daar niet zo goed in...hahaha

Geplaatst

ik vind het nieuwe forum shit!!!!

zal er dan ook niet vaak meer op zitten vrees ik.

heb heel lang moeten zoeken om ons eigen topic te kunnen vinden, bahbah.

en straks weet ik het weer niet...pffff.

sabke, proficiat met de geboorte van jullie zoontje, geweldig!

probeer toch ook maar wat te slapen, heb je toch ook nodig.

maar lijkt mij ook moeilijk hoor, je wil je beebje continu zien nu.

geniet lekker van je kraamperiode meid.

ik moet morgen om 6.15 bellen of er plek is, en zo ja, dan word ik morgen ingeleid.

op de verloskamers is geen internet, en ik weet niet over hoeveel dagen ik ga bevallen.

maar zodra ik bevallen ben, probeer ik jullie op de hoogte te brengen hier....als dat lukt!

zo niet, wens ik iedereen alle goeds met jullie kleintjes, en verder iedereen die nog moet gaan bevallen, heel veel succes!!!!!

liefs XXXXXX

Geplaatst

Uitgerekend:

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy bcbbboy2.gif

02 september: Sabke77 bcbbboy2.gif

06 september: Luna75 bcbbgirl2.gif

07 september: Annie bcbbboy2.gif

09 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee bcbbboy2.gif

10 september: Femke bcbbboy2.gif

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje:bcbbgirl2:

16 september: Poppie bcbbboy2.gif

28 september: Taurus71 (Manon) bcbbgirl2.gif

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon)bcbbboy2.gif

Eerstvolgende afspraak:

Bevallen:

19-8 Claudia dochter NOA

25-8 Peggy zoon S_T_A_N

31-8 mama27 (Marjon) zoon RUBEN

01-9 Bubblicious zoon MEES

03-9 Annie zoon J_ESSE J_OHANNES

03-9 Cjee zoon K-IEK

07-9 Marretje dochter CHARLIE

08-9 Manon dochter F-@BIE

09-9 Sabke zoon CAS

Geplaatst

Sab van harte met je zoon!!! Sterkte met het herstel!!!

Inderdaad wennen hoor het nieuwe forum!!!

Andere meiden die nog moeten bevallen succes!! Het gaat snel met de september mama's

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

alle dames hier die al bevallen zijn van harte gefeliciteerd met jullie wonder

veel geluk en gezondeheid voor iedereen

alle dames die nog bezig zijn met de laatste loodjes heel veel succes met de bevalling

Geplaatst

Hoi,

Ik snap niet veel van het nieuwe forum.....maargoed moet er waarschijnlijk nog even wat energie in steken.

Iig zag ik dat Sabke bevallen is van een zoon Cas. Van harte meid. Jemig 30 urige bevalling. Ik ben heel benieuwd naar je verhaal. Voor nu geniet van jullie kleine man en dat je snel weer op de been bent!

Poppie voor jou succes. Of misschien ben je inmiddels al wel bevallen. Ik ben heel benieuwd.

Nou volgens mij zijn we dan al bijna allemaal bevallen, wat gaat dat snel.

Voor iedereen heel veel genieten van de kleintjes en voor degene die nog moeten bevallen heel veel succes.

groetjes

Geplaatst

Sabke, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie spetter.

Welkom Cas!

poppie is misschien nu al wel mamma...succes!

Geplaatst

hallo allemaal,

wil jullie ff laten weten dat ook ik inmiddels bevallen ben!

vrijdag ingeleid, heftige weeen gehad zonder tijd ertussen, veel pijn, en een kleintje in de buik die hard achteruitging.

dus s'avonds om 21uur besloot de gyn. voor een spoedkeizersnede.

en om 21.38 is onze zoon n a t h a n geboren.

hij had de navelstreng heel strak om zn hals, en bij elke wee werd bij hem de zuurstoftoevoer afgekneld.

gelukkig gaat het nu goed met hem, alleen ik heb nog last vd wond, maarja.

het gaat om de kleine!!!!!!

zo ik ga weer ff rusten, lig nog in t ziekenhuis.

liefs XX

Geplaatst

Poppie van harte meid met de geboorte van jullie zoon!!

Prachtige naam! Heftige bevalling dus. Gelukkig gaat alles nu goed.

Hoop dat je snel weer op de been bent en snel weer naar huis kan met de kleine man, doe rustig aan en geniet ervan!!

liefs Annie

Geplaatst

Hallo september -meiden,

Ik snap niet veel van het nieuwe forum en ik heb ook niet echt de energie en tijd om het uit te zoeken dus ik wil jullie allemaal bij deze:

VAN HARTE FELICITEREN MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOON OF DOCHTER !!!

Het gaat hier ontzettend snel, wat zijn er al veel bevallen!

Hoop dat jullie allemaal lekker aan het genieten zijn en dat het goed met jullie gaat.

heel veel liefs, dikke knuffel

Geplaatst

Hi Ladies!

Als ik het zo lees zijn we bijna allemaal al bevallen!! Wat een genot he?

Sabke gefeliciteerd met de geboorte van cas. Hopelijk ben je ondertussen weer een beetje bekomen van die lange bevalling!

Poppie gefeliciteerd met n a t h a n! Wat heerlijk dat hij het goed doet, is toch even schrikken met de navelstreng om zijn nek. Balen dat het een spoedkeizersnede werd. Begrijp wel helemaal dat het je echt niet meer kon schelen als die kleine maar veilig en gezond op de wereld kwam. Mooi hoe de natuur zijn oerkracht toont he op die momenten? Wanneer mag je naar huis?

Marjon, wat heerlijk dat Ruben uit de couveuse is en lekker in zijn warme bedje ligt, nu is het echt aftellen totdat je die mooie man mee naar huis mag nemen! Heerlijk vooruitzicht!

Femke ik hoop dat er al actie bij jou gaande is en dat je snel mag bevallen!

Marretje geniet volop van je mooie dochter!

Manon, gefeliciteerd met F@bie! Hopelijk ben je weer een beetje bijgekomen van alle ellende voor je bevalling en kun je lekker gaan genieten van het kleine wonder dat je gegeven is!

Sabke, ook jij gefeliciteerd! Leuke naam! wat een lange bevalling, hopelijk ben je weer een beetje bijgekomen ondertussen!

Tjonge, we gaan als september wel echt als de brandweer zeg.

Hier alles helemaal prima, na een bevalling van 24 uur naar het kraamhotel. Ik ga jullie niet vermoeien met de details over de bevalling. Het enige wat ik erover zal zeggen is dat ik heel blij ben dat de natuur van te voren zorgt dat je je niet in al teveel detail wilt verdiepen in alles wat er evt zou kunnen gebeuren en dat op het moment dat je zoon op je buik ligt eigenlijk het grootste deel van de pijn al weer vergeten is en de dagen daarna helemaal naar de achtergrond verdwijnt. Wonderlijk fenomeen, maar wel heerlijk!

Kraamhotel was in een woord GEWELDIG! wat een luxe en hoe heerlijk om 24 uur kraamzorg tot je beschikking te hebben die je met raad en daad ter zijde kunnen staan. Vooral met aanleggen, ze hebben me de eerste drie dagen bij elke voeding geholpen met aanleggen ook 's nachts. Wat was ik daar blij mee! K_iek had in het ziekenhuis bij de eerste voeding een bloedblaar gezogen op een van mijn tepels. Au au au, gaat nu gelukkig helemaal goed. Kan het echt iedereen aanraden, wat een service en wat een kennis en kunde daar. Sinds donderdag thuis, wel even zoeken naar ons eigen ritme en een handige aanpak qua spullen enzo...en verder helemaal genieten van onze kleine man. Want natuurlijk zijn alle cliches waar ;-)) Hij is gewoon de mooiste baby die ooit geboren is. Kan wel naar hem blijven kijken. Kan spontaan tranen in mijn ogen krijgen als ik naar hem kijk, wat een liefde voel ik door me heen stromen. Zo mooi, zo bijzonder, zo welkom.

Hoe hij op de wereld gekomen is, dat ik hem voor het eerst zag toen hij 8 cellen groot was en in een petrischaaltje lag, dat er hormonen en doorzettingsvermogen, tranen en teleurstellingen, hoop en onzekerheid en een hele riedel artsen van dag 1 tot de laatste dag van de zwangerschap voor nodig waren om hem bij ons te brengen.....het valt allemaal in het niets en weg bij hoe ik me nu voel. Ik ben moeder!!! van een prachtzoon en ik o, o, o wat ben ik trots.

Voordat iedereen zijns weegs gaat op het forum of erbuiten wil ik jullie allemaal ontzettend bedanken voor de steun en support de afgelopen maanden. Ookal was ik niet een van de fanatiekste schrijfsters, ik heb heel veel steun gehad aan jullie en aan het forum. Dank jullie wel daarvoor. Geniet van die mooie wondertjes in je armen en als je nog moet bevallen, dan daarna. Het forum heeft me door menige onzekerheid heen geholpen.

Het is weer de hoogste tijd voor een voeding! ;-) Tot snel

Liefs

Cjee

Geplaatst

Hallo september meiden,

Weer even op t forum...moet zeggen met een daze kop en dan zón nieuw forum..gaat niet helemaal samen.

Heb er ook erg veel moeite mee om dingen te vinden.

Wat is iedereen snel achter elkaar bevallen zeg...ik vind t nu ik typ..erg moeilijk om de verhalen te onthouden en persoonlijk op iedereen te reageren. "vroeger"kon je al reagerend teksten terug lezen...gaat nu wat moeilijk allemaal met een roezig hoofd!

Houd t daarom bij dat ik jullie allen heel veel geluk wil wensen met jullie kindjes!

Misschien dat ik komende dagen meer rust in alles heb gevonden en dan weer eens me beter kan verdiepen in alle verhalen...bij deze dus geen desinteresse maar kan me er nog even niet toe zetten om alles zo terug te lezen van afgelopen week...sorry...

Pff..zie nu dat als ik naar onderen scroll..daar de verhalen terug kan lezen...helder licht.

Morgen weer een poging...

fijne avond iedereen

Geplaatst

Uitgerekend:

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy

02 september: Sabke77

06 september: Luna75

07 september: Annie

09 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee

10 september: Femke

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje:bcbbgirl2:

16 september: Poppie

28 september: Taurus71 (Manon)

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon)

Bevallen:

19-8 Claudia dochter NOA

25-8 Peggy zoon S_T_A_N

31-8 mama27 (Marjon) zoon RUBEN

01-9 Bubblicious zoon MEES

03-9 Annie zoon J_ESSE J_OHANNES

03-9 Cjee zoon K-IEK

07-9 Marretje dochter CHARLIE

08-9 Manon dochter F-@BIE

09-9 Sabke zoon CAS

10-9 Poppie zoon N_A_T_H_A_N

Geplaatst

Hmmm.....ik snap dus nu niet hoe ik de bouncing boys en girls er weer in krijg en hoe ik er een kleurtje bij krijg.

Misschien dat iemand dat weet??

Manon: Fijn dat alles goed gaat met jullie en jullie kleine meid. Doe maar rustig aan. De energie komt er vanzelf wel weer en wie weet zijn we dan wel weer vaker op forum. Iedereen heeft het druk met de kleintjes. Heerlijk toch!! En september is volgens mij bijna allemaal al bevallen dusja dan is het ook gewoon rustig.

Cjee ook mooi dat het met jou en jullie kleine man goed gaat. Geniet ervan! En kan me helemaal voorstellen dat je helemaal verliefd bent op je ventje want dat ben ik ook. Geniet ervan!

groetjes

Geplaatst

Hi dames,

hier gelukkige mama Sabke....helemaal in de wolken!

Poppie jij ook proficiat!

Tof dat het overal zo voorspoedig gaat toch!

Ik zal proberen wat foto's te plaatsen hier.... al ben ik daar geen ster in.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben te feliciteren, anders, Bij Deze!, Het zijn zo'n rare dagen zo na de bevalling en dit nieuwe forum is toch ook weer zoeken.

Groetjes Sabke

Nou, foto volgt nog, want programma geeft aan dat het bestand te groot is. Maar, hij is knap hoor! hahahahaha

Geplaatst

Ik vind het nieuwe forum inderdaad ook nog even wennen...

Zeker nu je niet echt veel tijd hebt om het uit te zoeken ook.

Maar goed, zo af en toe probeer ik toch wel mee te lezen maar de meeste dames zijn al bevallen en druk bezig met de kleine, dus heel veel word er volgens mij toch niet meer geschreven in dit topic. Dus dan is het nog goed bij te houden ;-)

Wij hebben vandaag goed nieuws gekregen!

Ruben mag morgen mee naar huis...dus morgenochtend nemen wij hem lekker mee na de voeding van 08.30 uur. Dan hebben we een hele dag om van hem te genieten en een beetje te wennen thuis. Hij mocht ook eigenlijk vandaag al mee maar ik moest het kamertje nog even opnieuw schoonmaken, voeding kopen, flessen uitkoken enz. dus we hadden maar besloten dat het gewoon morgen doorging.

We zijn dus helemaal superblij zoals jullie kunnen voorstellen. Het zal vast wel even wennen worden zo ineens thuis na 2 weken ziekenhuis maar dat komt wel goed!

Iedereen nog fijne avond en voor straks, welterusten!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden