Jump to content

Januari 2010 - IVF poging 2

Recommended Posts

Guest Sannie66
Posted

Hey meiden,

Maar ff een nieuw topic aangemaakt hoor...en wie zich aangesproken voelt danwel ook begint...gezellig!

De 'tussendoor IUI' dus ook niet gelukt (had dat al geschreven in het wb december/januari topic).

Vanmorgen meteen om 8:00 uur gebeld met het zh. 'Mevrouw, normaal is voordat u met IVF begint een uitgangsecho nodig en wel een week voordat uw cyclus begint.' Ja, dat snapte ik ook wel ;-). Ze zou overleggen hoe en wat met desbetreffende IVF gyn.

Binnen een uur een telefoontje terug. 'U mag nu beginnen met de Synarel. Die heeft u toch nog? En u kunt om 12:30 komen voor de uitgangsecho.' Ik nog melden dat ik ongi ben..'Ja, dat weten we. Maar anders mag u echt nog niet beginnen met spuiten. We moeten zien hoe het eruit ziet.'

Denk wel dat dat goed zit, maar toch prettig dat ze professioneel blijven hierin en op 'zeker' willen gaan ivm overstimulatie e.d.

Dus...het gaat weer beginnen! Als mijn eierstokjes het maar houden!

Liefs!

• Replies 268
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Sannie,

veel succes met je 2de poging.

Mooi begin van 2010 als het lukt.

Succes!

Groet Sylvie

Posted

He Sannie, weer een nieuw topic, mooi. Eigenlijk wel raar dat sommigen een uitgangsecho krijgen en sommigen niet. Ik dus niet, kan gewoon beginnen met spuiten op dag 1 van de menstruatie. Je kan wel zwanger zijn en het niet weten, gek eigenlijk toch?

Heel veel succes weer met deze poging, ik mag vanmiddag bellen en hoor dan of het eind januari of eind februari wordt voor mij, ik denk het laatste. Helemaal gelijk oplopen doen we niet denk ik maar het komt bij elkaar in de buurt...

Caroline

Guest Sannie66
Posted

Hi Sylvie, dank je wel en jij suc6 met even op de ´rustbank´...

Hey Carolientje! Zou mooi zijn als jij ook kon beginnen, waarom denk je zelf pas eind februari? En wel vreemd ja dat jij geen uitgangsecho krijgt. Ik denk dat ze bij het SFG gewoon willen weten of alles goed is daarbinnen...

Dank je wel Dorine..hoe is het bij jou in de buik?

Nou alles goed hoor: geen cystes/kiesters, geen overstimulatie. Heb al weer de koelkast vol liggen met de Menopur! Moet alleen nu iets meer eenheden prikken: 300 per dag (dus 4 flesjes met 1 en een beetje solvens)... Morgen weer beginnen met prikken en dan dinsdag over een week de 1e FM alweer....

Guest Sannie66
Posted

@Nine, tsja mijn gyn vond de 'opbrengst' van 4 eitjes toch wel een beetje aan de magere kant (225 eenheden Menopur), dus vandaar de verhoging. Als hij het niet had voorgesteld, had ik het zelf gevraagd...

Liefs!

Posted

Ik spoot idd ook 300 eenheden... ik heb zelfs gehoord dat sommigen 450 eenheden spuiten! (dan ben je wel half uur aan het heksen, voordat je je spuit een keer klaar hebt!)

Kus!

Posted

hey San,

In principe willen ze dat er een cyclus tussen zit. Ik ga ook vragen naar Menopur ipv Gonal, kijken wat ze zegt. Mag zometeen bellen dus dan zal ik het in een topic januari of februari schrijven.

Wat mag jij alweer snel! Mooi man.

Caroline

Posted

Sannie..heel veel succes met ronde 2 !!

Kregen jullie al gelijk Menopur aangeboden of hebben jullie ook eerder GonalF of Puregon gebruikt?

Als t zover komt dat ik aan een 2de ronde IVF ( misschien nog 2 cryopogingen en dan op wachtlijst eerst) moet beginnen dan ga ik ook vragen of ik dat mag gebruiken. Las laatst (meende door Otjes geschreven) dat dat een betere rijping geeft bij de iets wat oudere dames ;-)...daar bij hoor ik toch ook wel met 38,5 jaar?!.

Caroline..hoop voor je dat je deze maand nog kan beginnen.

Groetjes Manon

Posted

Hoi Manon (sorry Sannie, is in jouw topic, dus ook wel voor jou hoor),

Ik heb vanmiddag gehoord dat ik echt pas in februari mag beginnen, ze willen er een normale cyclus tussen hebben zitten. Ik wil ook vragen naar menopur, heb 2x Gonal gehad en heb ook gehoord dat menopur betere embryo's geeft. En is Nine nu niet zwanger met Menopur, terwijl ze eerst 2 xGonal heeft gehad? Moet ik nog even opzoeken.

Nogmaals sorry San, haaaaai!!! :hello:

Caroline

Guest Sannie66
Posted

O geeft toch nix Caro, pen maar raak hier hoor. Vind het wel gezellie :happy7:.

Hoe lang is jouw cyclus 'normaal'? Want dan zou je dus wel eind januari weer kunnen beginnen.

Enneh, in principe zit hier ook een cyclus tussen hoor. Die IUI werd alleen maar mild ondersteund door Clomid...

Inderdaad Manon, het zou een betere rijping geven voor ´oudere dames´ (wat staat dat raar als ik het hier zo schrijf :happy8:), want tsja, het zijn ook gewoon 'oudere eitjes'. Misschien krijg je dan wel wat minder follikels (uh, uitzonderingen daargelaten -> kijk maar naar ons Nine, die dus gewoon ZWANGER is), maar over het algemeen dus wel beter en dus eitjes...

Liefs!

Posted

Hoi hoi,

Mijn cyclus is rond de 25 dagen... nu werd ik op 28 december ongesteld dus de volgende keer rond 25 januari, dat noemen ze dan de 'normale' menstruatie en dan weer rond 21 februari, dan mag ik weer beginnen. Snappie?

Caroline

Guest Sannie66
Posted

Lijkt mij eerder 2 cycli Caroline, maar zal wel aan mij liggen... :happy:...

Hier alles rustig, als je de ongi krampen niet meerekent.

Vanavond weer de 1e spuit..:toppie:

Weer klooien met 4 ampullen en 1 en nog wat solvens..ben ik blij dat mijn vriendin (de wijkverpleegkundige) dit weer graag voor haar rekening neemt. Ze gaat waarschijnlijk helemaal in een kromming van de lach liggen als ze al die meds ziet...

Posted

Nog een keer uitleggen? Oke, nog 1 keer dan... Deze die ik net heb gehad tellen ze niet mee. Over een paar weken word ik weer ongesteld, dat is degene die ertussen moet zitten en dan de volgende mag ik weer beginnen. Als je het nu nog niet snapt, haha, dan geef ik het op! Is een kwestie van hoe je het benoemt natuurlijk, misschien kunnen ze beter zeggen: er moet een menstruatie tussen zitten.

Even een vraagje over Menopur: moet je dat altijd zelf maken? Want ik heb geen goeie ervaringen met de pregnyl... Wilde vragen of ik misschien Menopur krijg de volgende keer maar ik zie me niet elke avond zitten klooien...

Caroline

Guest Sannie66
Posted

Ok ok! Ik geef het op.. Caro! :laughing9:

En helaas, ja, Menopur moet je ook mengen. Ik kan het zelf, maar heb een hele goede vriendin die wijkverpleegkundig is en die komt elke avond gifmengen. En Menopur zit ook nog eens in ampullen waar je de naald door het rubberen dekseltje moet prikken..da's soms lastig, maar ook weer een voordeel denk ik. Je hoeft de ampullen niet te breken zoals bij de Pregnyl...

Het vergt vaardigheid, dat ben ik met je eens.

Posted

hahah Caroline, ik snap je bij mij zelfde verhaal.....ik zou dus vanaf de eerste dag van de menstruatie gerekend, op dag 21 mogen beginnen met pregnyl....maar de eerste dag is nog niet aangebroken.......ander had ik de 25ste mogen starten maar dat gaat dus iets later worden...maar na de poging moet er ook een keer tussen zitten.

Groetjes Spaatje

Guest Sannie66
Posted

@mw. Spa (:happy7:), komt omdat ze in het SFG maar tot je 44e levensjaar behandelen... dus het schema is:

nov 1e IVF - niet gelukt, dan

jan 2e IVF - niet gelukt, dan

mrt 3e IVF...

In april word ik nl. 44...

Ik had in november geen cryo's (maar 4 eitjes, waarvan 2 bevrucht), dus vandaar dat ik (i.o.m. mijn gyn natuurlijk) een IUI tussendoor heb gedaan...

Posted

hahaha jongedame Sannie....ik ben nét 37:laughing9: maar van mij mogen ze best een beetje doorgaan hoor, ook geen cryo's, en nu ook nog eens "te laat" ongesteld....dat wachten!!!!! Maar wel fijn dat er iui tussendoor kan, toch een extra kans!

Groetjes Spaatje

Posted

Zet hem op Sannie!!! Dat dit maar DE poging mag worden...

Posted

Je hebt me weer gerustgesteld San, als ik maar niks hoef te breken, zie bloedende vingers van de laatste pregnyl... mengen kan ik vast wel (gifmengster, haha).

Toedeloe!

Guest Sannie66
Posted

Nou, de 1e zit er weer in...

Mijn dinnetje: "Weet je zeker 1 flesje solvens + een beetje op 4 ampullen?"

Ik zat nog te eten en hoorde haar echt een beetje mopperen in de keuken. "Gaat het?" Triomfantelijk: "Ja hoor, heb net 1 flesje op 3 ampullen, dan moet dat met die 4e ook wel lukken!"

Brandde weer lekker :sly:, maar ja.. hebben we er wel voor over..

Straks nog een pufje en maar hopen dat de hoofdpijn nu wegblijft...

Guest Sannie66
Posted
San, brandt het altijd bij jou?

De Menopur? Ja. Mijn vriendinnetje kan echt heel goed prikken en voel eigenlijk nooit de naald en zelden dat ze een bloedvat raakt.

We gebruiken een hele korte naald (soort prikpen lijkt het) en hebben verschillende plaatsen en stand van de naald geprobeerd.

Been is bij mij 'het prettigst' en ietsie pietsie schuin (anders komt ie niet diep genoeg, dus in de spier). We doen om en om. Dus vandaag links, morgen rechterbeen.

Ik heb trouwens begrepen van meerdere meiden die Menopur gebruikten (o.a. Nine) dat het ook bij hen brandde. Maar ff wrijven en het zakt heel snel weg. Van de Pregnyl hou ik altijd een paar uur een soort bultje...

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use