Ga naar inhoud

Januari 2010 - IVF poging 2

Gast Sannie66

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat gezellig hier om te praten over UV stralen...hahaha...

En zeker een hork zeg Nientje...zou ook pissed off zijn...goed zo..laat je niet op de kop zitten...

• Reacties 268
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Altijd goed om over de zon te praten...is de reden van al het leven nietwaar?

Geplaatst

Gisteravond kon ik de slaap niet vatten. Lag daar maar te piekeren. Schiet ik ineens m´n bed uit om een uur of half 1, want ik was de Synarel vergeten!

Mijn hele avond was ook een beetje in de war. Heb heel lang bij mijn prik dinnetje gezeten om even lekker mijn gevoelens te kunnen spuien (zij heeft jaren geleden in een soortgelijk traject gezeten), omdat ze toch beter weet hoe ik me voel dan mijn mannetje. Hij is lief en begripvol, maar da's niet hetzelfde...

Straks lekker de hort op naar Bergen op Zoom...heb er zin in! :laugh:

Geplaatst

Hoi Sannie,

heb even bijgelezen. Wat een tegenvaller.

Duimen dat het morgen er beter uitziet.

Veel plezier vandaag.

Succes morgen.

Groet Sylvie

Geplaatst

Nine, wat een ongevoelige lui zijn ze bij jouw ziekenhuis zeg. Geen enkel teken van medeleven. Goed dat je je gevoelens geuit hebt, nu kunnen ze blijkbaar wel ineens reageren! Hoe gaat het met je meiske?

Sannie, wat een ongelooflijke teleurstelling voor je. Maar de moed niet verliezen hoor, misschien moet je inderdaad langer doorspuiten, of zien ze nu bij de volgende FM toch meer follikels. Misschien zat en nog een achter verstopt (heb me dat deze week net laten vertellen dat dat kan en dat de gyn die dan niet ziet)... Nog 1 dag en dan weet je meer, zenuwslopend dat afwachten....Zaterdag is my turn brrr!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Tsja Manouk. Wachten, the story of our life! Ben erg benieuwd hoe het jou zal vergaan zaterdag in Duitsland...

Geplaatst

Succes morgen Sannie!! kan zeggen laat de kaas niet van je brood eten, maar ik denk dat het niet nodig is, en anders mag je mijn brief "lenen":happy: niet dat je daar wat mee opschiet....

Geplaatst

Ik zal zeker het kaas niet van mijn brood af laten eten, maar dat zal jij lieve Spa (en de rest) ook niet anders verwachten...:laugh:

Anyways..vandaag een enerverende dag gehad 'in many ways'.. met als klap op de vuurpeil dat mijn mannetje vanavond voor het eerst mij de hormonen heeft toegediend. Complimenten van mijn prikvriendinnetje (ging allemaal heel soepeltjes) en van mij! Als ik eerlijk ben, heb ik tot nu toe nog nooit zo'n 'pijnloze' prik gehad...mag hij vaker doen...:happy:

Geplaatst

Nu de 2e echo vandaag staat gepland en ik over een paar uur wat meer weet, ga ik toch wel weer de zenuwen krijgen.

Bah, het grijpt me weer naar de keel dat een eventuele punctie zal worden afgeblazen en het best haalbare een rescue IUI zal zijn...de klok tikt gestaag door..

Maar toch...Of het nou toch IVF wordt of helaas maar een IUI, ik heb besloten februari helemaal niets te willen. Dus echt een rustmaand...

Geplaatst

Wij zijn afgelopen maandag gestart met spuiten voor onze eerste ivf poging! Spannend zeg :happy7:

We hebben 5 mislukte iui's achter de rug, dus nu gaan we voor het grotere werk! :happydance:

Geplaatst

Het is altijd spannend I.V., zeker als het je 1e keer is..veel suc6 met deze poging...

Geplaatst

Nou meiden, ik ben net terug uit het ziekenhuis (en had al een heel verhaal getypt, maar ik werd van het internet gegooid, mooi…kan het weer opnieuw..)

Het gaat dus IUI worden. Het ene follikel is nog iets gegroeid: 18mm. De gyn vond nog 2 kleintjes die er dus bij waren gekomen, maar die groeien niet genoeg meer mee (liggen ‘te ver’) om goed te zijn voor de punctie.

Ik moet nu stoppen met de Synarel en de Menopur. Dan moet ik morgen om 22:00 uur de Pregnyl zetten (1 ampul) en maandag is dan de inseminatie om 12:30 uur. Mijn mannetje moet zijn zwemmers tussen 8:00 en 8:30 uur inleveren. Misschien dat dr. A. de inseminatie gaat doen. Ik moest daar expliciet om vragen omdat bij de vorige IUI dat bloedvat was geraakt. Tsja, dat heb je wel eens als een assistent gyn dit uitvoert.

Ik heb uiteraard al mijn vragen kunnen stellen:

- hoe kan het dat ik nu maar 1 rijpe follikel heb? Is mijn vruchtbaarheid zo gekelderd?

Het kan zijn dat je nu een wat minder vruchtbare maand hebt. Dat is pech, maar vooral sneu voor jou in verband met je leeftijd. Is helaas niets aan te doen. En je waarden zijn een half jaar geleden nog gemeten en die zien er gewoon nog heel goed uit.

- heeft het nu zin om langer door te spuiten?

Nee, helaas. Dit zal alleen van invloed zijn op het domante follikel, daar de 2 kleintjes die er nu nog bij zijn gekomen niet echt mee zullen groeien. Ze zitten gewoon ‘te ver’ weg.

- heeft het zin om nu tussentijds de eenheden te verhogen naar bijvoorbeeld 450?

Helaas, hetzelfde verhaal als bij het langer doorspuiten. Zal alleen van invloed zijn op het dominante follikel. Ik adviseer wel om in je eventuele volgende IVF de eenheden te verhogen naar 450 ja. Dan moet je 2 keer per dag spuiten.

- is het beter om in de volgende IVF andere hormonen te gebruiken zoals Gonal of Deca.

Ervaring leert dat Menopur veruit de beste resultaten geeft qua kwaliteit bij de wat oudere vrouw. Deca geeft hetzelfde resultaat als Synarel en aangezien je mooi in je cyclussen gestimuleerd kan worden, is dit ook niet handig. Dit wordt alleen gebruikt bij het lange protocol.

- heeft de tussentijdse IUI invloed gehad op het aantal follikels, of het ontbreken ervan nu?

Nee, zo werkt het niet. Als je nog te stimuleren bent, dus vruchtbaar, dan liggen er altijd eitjes te wachten in je eileiders. Zoals bij jou, om en om, volgens ‘het boekje’. Dat konden we net ook zien op de echo. Er liggen er gewoon weer 2 te wachten voor een eventuele volgende poging.

- het heeft dus ook geen zin om een rustmaand in te lassen?

Nee hoor. Ik zou, mocht deze IUI mislukken, gewoon de 2e IVF in februari inplannen. Je cyclus is mooi gelijkmatig, dus dat is goed te doen.

Nou, dat is weer een heel verhaal geworden. Wellicht dat andere meiden hier ook wat aan hebben, mocht hen hetzelfde een keer overkomen. Wat ik natuurlijk niet hoop!

Liefs!

Geplaatst

he gatsie

nou dan maar hopen dat deze iui gewoon goed werkt

wat ga je dan doen al het niet lukt , toch een rust maand?

nou succes in ieder geval en hou vol

Geplaatst

O ja, nog vergeten. Ik moet zaterdag over een week nog 1 keer de Pregnyl herhalen. Dit als tegenhanger voor de Synarel..

En om je vraag te beantwoorden Pleun: ik weet het nog niet...

Geplaatst

Wat een deceptie Sannie.. hier doe je het niet voor :-(. Er wordt steeds gesproken over de dominante follikel, ik vraag me af of ze die niet kunnen laten schieten en de andere twee dus als dominate follikels kunnen gaan beschouwen??? Hebben ze daar iets over gezegd?

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi San,

Dus toch... Ben je erg teleurgesteld? Je had er natuurlijk al rekening mee gehouden, maar ja. Het is dus inderdaad zo dat je meer en minder vruchtbare maanden hebt, waar we het al over hadden. Is op zich wel een geruststelling denk ik, dat het er volgende maand waarschijnlijk weer meer zijn.

Mooi die uitgebreide antwoorden, ik denk zeker dat anderen daar info uit kunnen halen!

Geplaatst

Hey Pien, die vraag had ik nou net NIET op mijn lijstje...had jou beter kunnen raadplegen ;-).

Wat ik wel weet (en zag op de echo) is dat de 2 kleintjes die er nu zaten ook ver uit elkaar lagen. Tijdens mijn 1e uitgangsecho voor mijn IVF in november lagen er 3 follikels vrij knus bij elkaar....

Ach, tuurlijk is het niet wat je hoopt en wenst, maar heb me er nu zo goed als bij neergelegd...we gaan deze keer IUI 'doen'...

Geplaatst

Jij bent helemaal grappig Pleun! Maaruh, zal vanaf maandag lief praten tegen m'n buikie..misschien dat het helpt!

Geplaatst

En lieve Caro, lekker gezwommen???

On topic, dat er weer 2 liggen 'te wachten' is zeker een geruststelling. Ik ben gewoon nog in de bloei van mijn leven! :laughing4:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden