Ga naar inhoud

Januari 2010 - IVF poging 2

Gast Sannie66

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow Sannie, wat een teleurstelling! Valt er iets te doen aan de dosis, heb je dat gevraagd?

Enneh, de 'score' fluctueert bij ons allemaal hoor Sannie. De moed niet opgeven!

• Reacties 268
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Inderdaad fluctueert de score, ik had eerste keer 13 goeie eitjes, toen 7... Ben natuurlijk ook een beetje bang dat het er nog minder worden maar we moeten de moed niet opgeven. Ik denk dat het toeval is, het lijkt me zeer sterk dat je vruchtbaarheid in 2 maanden zo daalt, kan toch niet...

Vrijdag ziet het er weer heel anders uit, net wat Nine zegt, dan ga je gewoon!

Geplaatst

dit komt zeker hard aan

vindt het echt heel erg maar je moet nog niet opgeven

het is nog steeds een kans

ik moet steeds aan een berichtje hier (weet zo 1 2 3 niet meer van wie ) denken over bepaalde maanden waarin de vruchtbaarheid beter is dan in andere

ik begin het haast te geloven

hou vol we denken aan je en ik ga ook even mee gillen op het virtuele strand

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHhh

xx

Geplaatst

Ah Sannie,

Wat een ontzettende tegenvaller.... Ik begrijp je heel goed meis. Helaas is het echt zo dat je de ene maand vruchtbaarder bent dan de andere maand. De ene maand reageert je lichaam anders op de hormonen dan de andere maand. Ik heb er wel eens 16 gehad maar ook wel eens 4... Tenminste dat zei de gyn. tegen mij. Ik hoop voor jou dat er nog een paar bijkomen. Anders een keer andere medicatie? Ik heb volgens mij in al die jaren al van alles gespoten en de reden dat ik nu geen deca meer spuit is dat mijn systeem te plat werd gegooid...

Geplaatst

He bah Sanny, wat een tegenvaller. Binnen 2 maanden kelderen?????Ik heb geen flauw idee of dat kan maar het lijkt mij onlogisch. Ik wilde na een 2 tal jaar, 2008, kijken of ik niet in de overgang zat. Volgend de gyn kon dat helemaal niet!Omdat de waardes in 2006 goed waren.....Maar goed. Heb je het gevraagd? De ene maand doet mijn ene eierstok praktisch niets. De andere maand ben ik nog net op tijd voor de eisprong....Dit zijn feiten hoor en geen opstekers van de maand om je happy te maken.

Nou, meid, ik heb ook meegegild en wacht nou even af wat je vrijdag voor een boodschap krijgt. Misschien is het idd. soep met ballen maar misschien ook niet!

Joy1

Geplaatst

Lieve, lieve meiden...dank voor jullie steun...ben al wat rustiger (ik blijf een emo muts he :sad2:).. en misschien moet ik me maar optrekken aan wat o.a. Pleun en Zoë schrijven, dat je in de ene maand vruchtbaarder bent dan in de andere...

Geplaatst

hmm weten we ook welke maanden dat zijn......ga ik gelijk een plekje reserveren, wat zou het dat druk zijn op de ivf poli!

Jammer dat het dan zo weer nét niet werkt heey...

Geplaatst

ik vraag me soms wel af of dat wij mensen de natuur niet te veel vergeten

ik bedoel het is nu winter

alle planten zijn rustig

veel dieren houden winter slaap

de rest maakt nu ook geen baby's

zou het niet kunnen dat ook wij in de maanden dat er minder zonlicht is ook een soort van rustperiode moeten houden

(niet dat ik dat wil hoor , vraag t me gewoon af )

en zo over 2 maanden als alles weer begint te leven

de vorst uit de grond begint te trekken en de eerste bloemen weer boven komen en je weer veel vogels hoort fluiten dat het bij ons ook weer beter gaat?

Geplaatst

GADVERDAMME SANNIE! KLOTE! KUT! KANONNEN! Dit wil ik niet voor Sannie..Wat een contrast met de vorige keer zeg... Misschien toch een telefoontje aan wagen morgen en dan net als Manouk 450? Is dat een optie?

Ik heb zojuist mijn dossier er op nageslagen.. de opbrengst was bij beide behandelingen hetzelfde. Behandeling I ging ik als een speer en behandeling II heb ik 17 dagen gestimuleerd, kwam gewoon wat langzamer op gang. Laat het in godsnaam zoiets zijn!!!!!!

Liefs Pien

Geplaatst

Nou Pien..da´s krasse taal! Maar zo voel ik me wel ja..net ´tegen beter weten in´ er weer 4 ampullen in laten jassen...

Hoop dat ik morgen wat positiever ben hoor, zit gewoon mezelf in de weg..weet niet wat ik moet doen...

Geplaatst

Goedzo San, gewoon doorgaan. Ik heb ook bij elke nieuwe poging langer moeten spuiten.

Er ploppen er vast nog een aantal bij.

X Nine

Geplaatst

Sannie,

Hoop zo ontzettend hard dat er nog een aantal follikels bij zullen komen!

Succes om hier mee om te gaan, het is écht niet niks wat ons lichaam en ons gevoel met ons kunnen doen.

Sterkte en we blijven hopen dat er vrijdag meer zullen zijn.

Lfs

Geplaatst

Sannie.. stap voor stap kijken wat er gaat gebeuren! Meer kun je niet doen, behalve natuurlijk hier recalcitrant zijn ;-)

Liefs Pien

Geplaatst

hallo allemaal,

ik zit nogal met een probleem mijn eerste ivf is helaas niet goed gegaan.

en ik zit nu op mijn ongi te wachten maar wilt maar niet komen zit nu op dag 41 wie heeft dit ook gehad ligt het aan dat hele toestand van ivf of moet ik gaan testen ik ben even de draad kwijt nu.

heb wel hele gevoelige borsten maar voor de rest nergens last van daarom vond ik het niet nodig om te gaan testen omdat ik denk dat het allemaal door het hele gebeuren van ivf wat op 4 dec dus afgehaakt is.

ik heb al wel een gesprek gehad met mijn gyn. en heb ook medicijnen in huis om voor mijn eskimo te gaan maar ik kan pas starten als de duivel komt maar die komt maar niet nu ik het wil komt ie niet.....

voor de rest heeel veel succes allemaal oke

en we gaan voor de vruchtbare 2010 voor jullie allemaal.

groetjes yasmine:icon_flower:

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik viel gisteren als een blok in slaap (op de bank!)... Maar de nachtrust heeft me goed gedaan.

Hier het volgende wat hebben we besloten:

We blijven doorspuiten tot vrijdag. Die ochtend hebben we de volgende afspraak met de gyn (o.a. 2e FM). Heb vanochtend gebeld met het zh dat ze wat meer tijd moeten 'inruimen' omdat ik overleg wil. Ik wil echt alle opties bespreken: heeft het zin om langer door te spuiten, is het beter om er een rescue IUI van te maken enz. enz..

Nu dat besluit is genomen, komt er ook wat ruimte in mijn hoofd, want dat janken...da's nix (ook deels hormonen hoor). Krijg daar echt hoofdpijn van...

Dikke kusssssssss voor allemaal en onwijze dank voor jullie support,

San

Geplaatst

Hallo Yasmine,

Grappig dat je je vraag stelt in mijn topic, maar dat geeft nix hoor!

Als je nu al op dag 41 zit, zou ik toch eens een zw test er tegenaan gooien hoor. Baat het niet, schaadt het niet, toch? Ik lees wel meer dat je cyclus danig van slag kan zijn door al die hormonen in een onnatuurlijke cyclus, maar 41 dagen vind ik toch wel wat veel. Wat zei je gyn hierover?

Sneu trouwens dat je poging is afgeblazen...

Geplaatst

Van de winter is alles in ruste, ik vind het een bijzondere gedachte dat we als mensen die een kind 'willen' (die haakjes kunnen eigenlijk wel weg....want dat is toch wat we eigenlijk wel willen) misschien moeten wachten op meer zonlicht. Ik stel de vraag maar aan Sannie, tenslotte is het topic van jou. Het geeft toch een ander licht op de zaak. Joy1

ps. Dan wonen we in het verkeerde land? Moeten we wat zuidelijker gaan wonen? Dit is een grapje, vind je vraag echt bijzonder Pleun!

Geplaatst

Behalve dan de 1e lammetjes die nu al her en der geboren worden en dat herten ook in de winter zwanger raken om in het voorjaar te bevallen... :laughing4:

Kan natuurlijk ook iedere dag onder de zonnebank!

Geplaatst

Hey Sannie,

Ben Gisteren en vandaag geweest (onder de zonnebank dus) ik wil het nu eens een beetje bij gaan houden,maar elke dag is wel veel dus ik ga straks één of twee keer per week ....als het werkt hoor je het meteen!

Ik hoop dat je met het overleg wat duidelijkheid krijgt....ik denk dat ik je helemaal snap, MAAR!! wij geven niet op hoor!!!!

XXX Spaatje

Geplaatst

Als mijn waanzinnige lekkage voorbij is, ga ik ook lekker zonnebanken.:toppie:

San, goed dat je vrijdagochtend de tijd krijgt voor een wat uitgebreider gesprek. Je moet soms een beetje knokken voor de dingen, maar vaak wordt er dan wel geluisterd.

Ik kreeg vanmorgen een uitermate kil mailtje van het AMC, dat mijn reguliere zwangerschapsecho van 20 januari gecancelled zou worden. En als ik een evaluatiegesprek zou willen dat dat in februari zou kunnen.

Natuurlijk zit ik nog heftig in een hormonenachtbaan, en ik mailde terug dat ik teleurgesteld was over het gebrek aan empathie in het mailtje.

Binnen een uur werd ik gebeld en de dame aan de lijn (kende ik niet) had 1000 excuses.

Sorry, meiden, erg off-topic dit,

wat ik dus wilde zeggen, San en Spaatje, kom op voor jezelf!

X Nine

Geplaatst

He Nine..nee daar zit je niet echt op te wachten he. Maar goed ze hebben je daarna wel gebeld en dat is dan een pluspunt.

Over dat winter gebeuren...ben er helemaal voor! Heb altijd de behoefte gehad een winterslaap in te gaan...denk dat t nog wel kan he. Als deze poging mislukt duik in een diep hol in een kom er een maand of 2 niet meer uit. Dus als jullie een tijdje niks lezen hier...

Zonnebanken vind ik ook erg lekker. Ik neem altijd wel even een rust moment na de tp.

Heb toch t idee dat t niet zo geweldig is bij een eventuele prille zwangerschap.Heb t wel gedaan toen ik zwanger was van onze zoon..maar pas na 3 maand .

Ook ik ga wel erg off topic nu.

Sannie..ben benieuwd wat vrijdag gaat brengen!

Geplaatst

hmmm miss moeten we een relaxtopic aanmaken.....kan niet wachten tot ik mijn zonnebank weg moet doen(of vervangen voor een inklapexemplaar)....hij staat nu op de 'babykamer'

En als je na de TP "ballen" moet gebruiken, kan je idd beter niet onder de zonnebank gaan is mij verteld.

Geplaatst

@ Nine

Wat kunnen mensen toch bot zijn.....maar we blijven voor onszelf opkomen hoor! En anders gaan we gedrieén op de baricaden!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden