Ga naar inhoud

Januari 2010 - IVF poging 2

Gast Sannie66

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Caro,

Op zich gaat de groei goed en volgens verwachtig en had de vorige keer dus 2x een FM. Ik ben als de dood voor overstimulatie, dus daar zit ik ook niet op te wachten. Menopur geeft zo wie zo iets minder follikels, maar de kwaliteit schijnt beter te zijn... en ik zit nu op 300, dat is net zoveel als Nine heeft gespoten. Manouk 'doet' 450! Dat zijn gewoon 6 ampullen..

• Reacties 268
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey sannie!

Reactie gehad van het zieken huis...gesprek op 27 januari.....mag naar een psych! maar geen twee terug! ivm te veel kans op een tweeling en dan 40% kans op vroeggeboorte...maar de 3e keer mag het wél ik snap het niet ! is die 40% dan ineens verdwenen!

Ik heb het zoooo gehad, zou het liefste stoppen, maar ja! dat doe je ook niet heey bah!

groetjes Spaatje

Geplaatst

Hey Spaatje, wat een rare redenering zeg van het ZH...snap het niet helemaal. Zo van, nou is dan toch de laatste, dan maar alles of niets ofzo? Hebben ze dat nog onderbouwd offuh...

En wat willen ze bereiken met het gesprek bij de psychiater dan? Je bent met een gezin en jouw leeftijd toch geen labiel gebakje!

Geplaatst

hahahh nee een slagroomsoes!!! snap het ook niet helemaal. (mijn gezin bestaat uit poezels en een man) maar ben redelijk normaal denk ik!

Denk dat zo'n man je zwanger kan lullen..of zo?! .maar idd krijg nou zo iets van stel dat het de laatste keer dan gaat lukken dan mag het een tweeling zijn en dan is die 40% te verwaarlozen. Ze geven geen cijfertjes omdat je daar dan teveel op zou gaan rekenen, ja kan. ik wil inzicht in mijn kansen.

Geplaatst

Als ik kijk naar je leeftijd, dan mag je toch bijna eisen dat er 2 teruggeplaatst worden? Gvd zeg, we hebben niet meer zo lang qua leeftijd om nog enigzins vruchtbaar te zijn.

Als ik zwanger wordt van een 2-ling of zelfs een 3-ling ben ik er zooo klaar voor; al moet ik de hele zwangerschap liggend doorbrengen. Ben geen 20 meer en heb dus genoeg levenservaring opgedaan in al die jaren; mensenkennis en ja ook een beetje in opvoeden. Al die managers die niet voor zichzelf kunnen zorgen...:laughing4:

Joy vergeleek me al met moeder de gans! Wat een grap...

Geplaatst

San, heel succes met de FM morgen! En natuurlijk met de hondjes. (had ik jou weleens verteld dat ik bijna diergeneeskunde was gaan studeren i.p.v. ...)

Spaatje...misschien heb ik niet goed gelezen, maar waarom krijg je een gesprek met een psych?

Groetjes, Nine

Geplaatst
.. (had ik jou weleens verteld dat ik bijna diergeneeskunde was gaan studeren i.p.v. ...)

Had ook niet anders verwacht..een dierenliefhebster herkent de andere dierenliefhebster... you and 4 cats!

Enneh..dank lief...

Geplaatst

heee

ben gewoon benieuwd wat voor een honden heb je ?

ik ben honden trimster met een diploma in dierverzorging

hihi

nog zo'n beesten miep

Geplaatst

@Sannie, spannende dag vandaag...ik hoop dat allles er goed uitziet!

@ Nine, waarschijnlijk denken ze dat ik (door de brief die ik heb geschreven) daar hulp in nodig heb, ik zou niet zeggen dat er niets aan mij verbeterd kan worden hoor....maar in dit geval denk ik niet dat het helpt. Ik vraag om wat info over de kans van slagen van mensen die rond mijn leeftijd zitten, met een zelfde embryo kwaliteit en hoe dan de tweede poging is aangepakt en of er verandering van kwaliteit kan voorkomen of vermindering..maar dan een A4 tje vol, nu denken ze volgens mijj dat ik persé een tweeling wil en ze vonden me wat verward overkomen in de brief.

Maar veel belangrijker...hoe gaat het met je?

Groetjes Spaatje

Geplaatst

@ Nine....En ik heb al een psych....drie eigenlijk twee zwartwitte en een rode ;-)

nee serieus als ze denken dat het nodig is wil ik best met die man/vrouw in gesprek.

Geplaatst

Haha, Spaatje, dat zijn pas goede psych's, he! Ze voelen alles aan en zeuren verder niet!

Hmm, irritant, zeg. Ik vind dat soort mensen vaak zo ingekaderd, ze gaan van het negatieve uit en kijken dus niet goed naar jouw werkelijke vraag.

Probeer er boven te staan, je bent helemaal niet verward. Misschien zou je niet eens naar die afspraak moeten gaan. Jij zoekt naar geruststelling en support en niet naar een oordeel.

Met mij gaat het redelijk... ups and downs....

I shall overcome!

XXNine

Geplaatst

Ik had al zo'n vermoeden..en het zou zeker helpen dat jij het traject al meerdere malen hebt doorlopen, maar ik vind het toch heel knap dat jij uit die paar regels een andere conclusie trekt dan 'het ziekenhuis".

Moet zeggen dat ik ze aangegeven heb dat ik mezelf niet goed kan motiveren er door heen te 'huppelen' als ik het idee heb dat, omdat de situatie voor mijn gevoel niet is veranderd, het resultaat dat ook niet zou doen. Maar ook dat ik mezelf heel erg bewust ben van mijn geestelijk en lichamelijke kwalieiten en tekortkomingen. Ik denk dat het laatste de reden is dat ze denken dat ik in de war ben....;-)

Geplaatst

Lieve help... hoe kun je nu in godsnaam door deze trajecten huppelen. Het is megazwaar. Zelfs als je heel positief bent ingesteld en overtuigd van je eigen kunnen en kwaliteiten, dan nog is het heavy en stressvol.

Twijfel niet aan jezelf, Spaatje...het IS zwaar, dat is een feit en je mag ook denken " ohnee, ik kan dit niet, ga ik weer, moet ik weer, het wordt toch niets.."

Dat soort gedachten en gevoelens horen bij dit traject. We zijn mensen en geen robots die altijd maar consequent zijn.

Eigenlijk vind ik dat ze alleen ervaringsdeskundigen (wel met de juiste opleiding) op zo'n plek moeten zetten.

XX NIne

Geplaatst

lieve Nine,

Voor je het weet ben je de forum 'dierengeneeskundige' pas maar op :happy7:, maar wel fijn dat, iedereen hier op het forum zo meeleeft met de ander, ondanks dat het vaak voor hen ook niet meevalt.

En ik moet zeggen, ook omdat het om me heen zo makkelijk gemaakt is bij de eerste behandeling, waaronder door mijn baas, en ook doordat ik in een blog heb gezet hoe ik erover dacht, kon ik het echt goed aan, heb wel mijn rotmomenten gehad, maar het is me zo meegevallen, die laatse twee weken zijn het zwaarst geweest. En dat het nu zoveel zwaarder is komt denk ik omdat ik niet "snap" dat het nu dan wel zou lukken....maar goed ik moet het toch zelf doen, net als iedereen, dus ik geef mijzelf een schop onder mijn kont en veel kadootjes...en klets met regelmaat op het forum. En dat helpt, lucht op, en zorgt voor een traan en een lach (ook heel belangrijk) .

Groetjes Spaatje

Geplaatst

Positiviteit...ha! De pot op ermee... ook met geloof in mijn lijf!

Ben oud en dat zal ik weten ook..

Eén follikel...één! Maar 15 mm doorsnede. ´Ja, uw BMS is wel goed hoor, 7mm`. Wat heb ik daaraan! ´We kunnen het ook omzetten in een IUI´. Ik wil geen IUI. Ik wil zwanger worden en een kind (of 2) baren!

Heb gehuild, gevloekt, geschreeuwd. Het helpt alleen niet. Verd*omme...

Heb nu het gevoel dat ik alles wil laten voor wat het is en er een eind aan breien...

Vrijdag terug voor de 2e FM, maar weet niet of ik dat kan opbrengen...ben zooo teleurgesteld...

Geplaatst

Sannie, wat een domper dat je dit nu weer moet meemaken. Ik kan me voorstellen dat je je radeloos voelt. Ik hoop en ga heel hard voor je duimen dat er wellicht vrijdag meer follikels zijn. Geef de moed nog niet op. Ik weet hoe zwaar dit tijdens elke teleurstelling is maar er is nog steeds een kans.

Veel sterkte.

Liefs, Dorine

Geplaatst

oooow lieve sannie wat verschrikkelijk K*T!

Kom op he meid!! Vloek scheld schop huil...we doen met je mee hoor als het je helpt!!

dikke knuffel

Geplaatst

Sannie. Oh Sannie.

Ik wil dit allemaal niet, onze shit!

NU kan je het niet opbrengen om vrijdag te gaan, maar vrijdag wel.

NU gaan we samen even gillen en krijsen, goed?

Even virtueel het strand op en maar gillen.

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Geplaatst

ooww ow sannie ik vind t zo erg voor je, ik zit hier gewoon met kippevel van jou berichtje!! bah echt zo ontzetten klote gewoon

en nu?? ze stellen nu ineens toch iui voor dan?

war is de reden van een eitje hebben ze daar iets over gezegd? de hormoonstimulerinig? niet de juiste hormomen voor jou of wat hebben ze precies gezegd dan vrouwtje??

ik kan zo goed begrijpen dat je kwaad, teleurgesteld en alles tegelijk bent,

je was zo hoopvol en dan is dit je resultaat en daar mag je t weer mee doen!! gvd!!

sterkte vandaag lieverd xxx

Geplaatst

Lieve meiden, wat ik gewoon niet snap is dat ik bij de vorige IVF 9 follikels had met bij de 1e FM al 1 op 19 mm... is mijn vruchtbaarheid zo gekelderd de laatste 2 maanden?

Geplaatst

Hey Sannie,

Denk log eens in om te zien hoe t Sannie vergaan is bij de FM.

Jee wat shit dit te lezen zeg!

Hoe kan dat nou..zelfde dosering? Kunnen ze t nu niet verhogen dan vanaf vandaag?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden