Ga naar inhoud

Januari 2010 - IVF poging 2

Gast Sannie66

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames..nog dank voor antwoord wat betreft Menopur....ik wist niet meer waar ik de vraag had gesteld...moest nb in eigen geschiedenis spitten om uit te vinden waar ik t gevraagd had..hahaa. Daaraan kun je zien dat ik ook tot de oudjes behoor..dementie slaat al toe. Dus betere eitjes misschien alleen ouderwets systeem ..geen moderene prikpen.

Ze zullen wel denken..daar kunnen die "oudjes"toch niet mee overweg.. ;-)

• Reacties 268
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedzo Sannie! Lekker broeden de komende dagen...

Menopur brandde bij mij ook, maar pregnyl is kampioen branderigheid. Plus bult inderdaad.

San, ik deed trouwens 1.5 ampul solvens op 4 ampullen menopur...

X Nine

Geplaatst

Dames,

Ik ken dat branden helemaal niet, niet van de Gonal en ook niet van de Pregnyl... Spoot ook in mijn buik misschien dat dat uitmaakt?

Ik was helemaal van plan om Menopur te vragen, maar twijfel wel nu... Wat een gedoe...

Caroline

Geplaatst

vraagje.....na de tp ben ik normaal (bedoel niet meer of pijnlijker) gaan menstrueren, vervolgens op dag 21 rechts in mijn onderbuik, de zelfe "pijn" als een dag of wat voor de punctie (dacht nog aan een reuze ei of zo) vervolgens zitten we nu op dag 32 en nog niks.....normaal heb ik een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen met de afgelopen twee jaar een keer een uitschieter naar 30 dagen. Kan dit een late reactie van de hormonen zijn? ik heb nu nergens meer last van, maar het blijft maar malen.

Groetjes Spaatje

Geplaatst

@Spaatje...pfff...moeilijk. Kan van alles zijn.

Weet wel dat door de hormonen ik nu veel heftiger menstrueer en dat mijn cyclus ook nogal in de war is. Ik heb een normale cyclus van 26 of 28 dagen (zo beetje om en om), maar mijn ongi nu na de IUI is ook pas dag 29 gekomen (kleine ondersteuning toen van de Clomid, maar daarna geen stimulatie van Pregnyl ofzo, ja om de eisprong te reguleren dan).

En tijdens beide trajecten IVF1 en IUI voelde ik ook van alles en nog wat, maar ja, daar is gewoon geen peil op te trekken.

Ik weet het gewoon niet...heb je je gyn al gesproken?

Geplaatst

Nou Sannie, héééééééél veel succes bij deze volgende poging. Erg fijn dat je lekker snel door mag, dat vond ik ook altijd prettig. Ik hoop erg voor je dat deze poging gewoon een topper wordt en dat je knalgroen van die bank af stuitert straks.

lfs, Nienke

Geplaatst

@Caroline. Ik heb geen vergelijking met bijv. Gonal. Ik weet gewoon niet beter dan met die ampullen te werken.

@Nine, ik denk dat hoe meer solvens je gebruikt, hoe minder het brandt?

En ja, nu je het zegt: met de Pregnyl tijdens de IVF (meer ampullen) brandde het ook een beetje. Met de IUI en ook die 3 dagen na de TP met de IVF hoefde ik maar 1 ampul, nou die zat er zo in...is dan ook zo weinig...en deze voelde ik amper...

Geplaatst

@Nienke, dank je wel meissie.. gaat goed komen! Ik ben super positief over deze poging. Het is ook allemaal niet nieuw meer, je weet wat je kunt verwachten he!

@Manon, tsja meis, dementie komt snel tijdens deze trajecten :happy7:. Ik kan erover meepraten..zeker met die hormonen!

Liefs!

Geplaatst

hey Sannie,

Vrijdag moeten we om het recept en een evaluatiegesprekje met de ivf verpleegkundige, spreek de gyn. alleen met de FM eigenlijk, sinds we aan de behandeling zelf begonnen zijn. Ik denk zelf dat ik een later(e) eisprong heb gehand vanwege dat "gevoel' onderin de buik......dus dan zou logischerwijs de menst. ook later komen. maar of dat ook zo is....geen idee.

Groetjes spaatje

Geplaatst

Hi Sannie, beetje late reactie maar goed.

Lief dat je vroeg hoe het in mijn buik gaat. Ik neem aan dat het daar goed gaat. Mijn laatste echo is inmiddels al ruim 4 weken geleden en ik moet nog wachten tot de 25e voor de 20-weken. Pff.. duurt lang hoor. Zo blijf je van de ene naar de andere wachtperiode gaan.

Maar verder geen reden om aan te nemen dat het niet goed gaat. Mijn buikje groeit al flink en ik heb gisteren voor het eerst gedacht dat ik de beeb misschien wel gevoeld heb. Maar aangezien ik niet precies weet wat ik moet voelen kan het ook iets anders zijn geweest. Over één weekje eindelijk weer naar de VK en dan weer even naar het hartje luisteren.

Ik lees dat jij echt super positief bent over je nieuwe poging. Goed om te lezen. Ik ga voor je duimen dat je over een aantal maanden in dezelfde wachtperiodes mag zitten als waar ik nu mee te maken heb :-)

Liefs, Dorine

Geplaatst

@Spaatje... als je heb 'geklust' in de tussentijd..dan zou het ook nog wat anders kunnen zijn :happy:... hou je ons op de hoogte?

@Dorine, alweer bijna de 20 weken echo! Wat gaat dat toch snel.. kan me voorstellen dat je met smart zit te wachten op dat harteklopje van je beeb. Een vriendinnetje van mij had een Angelsound (2e hands weliswaar) gekocht. Dan kun je te pas en te onpas ff naar je kleine frummel luisteren...

Geplaatst

jaaa toevallig wel...we hadden vrij en nog eea in huis te doen..of begrijp ik je nou verkeerd:happydance:

Groetjes Spaatje

Geplaatst
jaaa toevallig wel...we hadden vrij en nog eea in huis te doen..of begrijp ik je nou verkeerd:happydance:

Wat ben je toch een grapjas! :clap2:

Geplaatst

Weet niet wanneer ik weer online ben...hoorde net dat Nine een miskraam zal krijgen...

Sorry, ben verschrikkelijk ontdaan

Geplaatst

Pfff..heftige nacht gehad zeg! Heb gewoon pijn in m'n rug van al dat draaien en rare dromen...

Gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten met die nare berichten...maar las ook dat Svenja is bevallen van een prachtige zoon!

Hoezo, een lach, een traan (heb hier ooit een topic aan gewijd)...

Lieve meiden, ik ga en blijf positief denken in deze ronde...

Fijne dag allemaal..

Liefs!

Geplaatst

He San!

Ik ben ook erg ontdaan van het bericht van Nine. Heb haar net een bericht gestuurd, las het pas vanochtend. Normaalgesproken zit ik elke avond wel even op het forum maar gister was ik het even zat. Schrok me dan ook rot net, zag in het nieuwe topic van Pleun (Bang) ineens haar naam staan! Riep hardop: "Nine, dat meen je niet!" Wat een kutbericht zeg, arme Nine... ik schreef haar al dat ik er zo naartoe zou willen om haar 'live' een knuffel te kunnen geven.

Knap hoe nuchter ze ergens anders weer reageerde, wij moeten wel positief blijven he!! Maar het heeft er bij mij ook wel effe ingehakt...

Caroline

Geplaatst

Dat had ik haar ook al geschreven: ik kom desnoods naar je toe...

Hier vanavond alweer de 3e erin...nog steeds een beetje met gemengde gevoelens...

Geplaatst

Ik voel ook die band met jullie twee, met een aantal anderen hier ook hoor maar met met jou en Nine is het alsof jullie vriendinnen zijn... nou moet ik ophouden anders word ik een emotionele muts...

C.

Geplaatst

Nix mis mee om een emo muts te zijn...

:leuke034:

Geplaatst

Leuk zo, op 2 plaatsen tegelijk schrijven... Ik zag die smiley al een keer en dacht: die wil ik een keer gebruiken, haha! Toch nog even gelachen vandaag...

Tot later! Spuit ze...

Geplaatst

Hoi Meiden,

Had mezelf al in februari gezet ( fout gerekend) maar ziet er naar uit dat ik daar toch moet blijven...om het broekloeren er maar in te houden...niks te loeren nog:curtianpeek:

Geplaatst
...niks te loeren nog:curtianpeek:

Ow..dus jouw cyclus is ook lekker van slag enzo...ga je gewoon gezellie met Caro! En dan maken jullie gewoon jullie eigen topicje...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden