Ga naar inhoud

Januari 2010 - IVF poging 2

Gast Sannie66

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

OK dan kan ik het begrijpen. Bedacht me zojuist ook of je toch niet even door zou kunnen spuiten in de hoop de de twee achterliggende follikels meer naar elkaar toe trekken en dat je dan de IUI doet??? Misschien met 2 follikels ook iets meer kans met IUI?? Op deze manier zou je er optimaal rendement uit kunnen halen. Misschien ben ik aan het bazelen en heb je hier helemaal geen behoefte aan...

Liefs Pien

• Reacties 268
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lief Pienekind...dat bazelen komt vast door je zwangerschapshormonen met 2 kanjers ! Ha...

Ik vind het goed zo...laat die IUI maar plaatsvinden...

Geplaatst

Als jij het goed vindt dan ik ook Sannie! Soms is het juist fijn om je besluit te nemen en het weer overzichtelijk en klein voor jezelf te maken. JE HEBT GELIJK!

Geplaatst

ik zal een kaarsje branden voor je buik vanaf vanavond

en als je vent nou over je buik aait als bij een boeda dan moet het vast goed komenn

Geplaatst

Jeetje Sannie, inderdaad geen nieuws waarop je gehoopt had. In elk geval succes met de IUI en wie weet...

Ik wil ook nog even reageren op de antwoorden die jij hebt gehad in het ziekenhuis, weet niet in welk ziekenhuis je loopt (staat vast wel ergens maar ben te lui om het op te zoeken).

Bij mijn 1e poging (combi Maasstad/UZ Gent) moest ik verplicht een maand rust houden voordat we over konden gaan tot cryo terugplaatsing. Nu weet ik niet of dit anders is dan bij een echte poging. Maar zij zeiden tegen mij dat het goed is om het lichaam een maandje rust te geven zodat alle ingespoten hormonen weer verdwenen zijn. Zowieso was mijn cyclus de maand erna van slag en was dus langer dan normaal.

Wat die Menopur betreft, ik hoorde toevallig maandag in Gent dat Menopur goedkoper is dan Puregon. Nu weet ik dat er NL behoorlijk op de centen gelet wordt dus dat zou ook een reden kunnen zijn. Ik ben ook 43 en gebruikte bij mijn 1e poging Puregon en had volgens mij 8 follikels, 7 eicellen en 5 embryoos. Allemaal van (buitenkant) goede kwaliteit.

Dus ook Puregon geeft bij "oudere" vrouwen goed resultaat.

Daarnaast is nu bij mij in Gent (voor poging 2) bloed geprikt om te kijken hoe het staat met mijn eicel voorraad, dit is iets wat ze in NL niet standaard doen. Maar het resultaat kan in elk geval goed zijn voor mijn gemoedsrust (of niet) en het behandelplan wordt hierop ook ingesteld.

Nogmaals succes met de IUI en ja, ik weet het, het is een dooddoener maar er hoeft er maar 1 goed te zijn en wie weet is het wel deze keer.

Geplaatst

Ja heerlijk gezwommen San! Zoals ik gister zei geloof ik ook wel een beetje in het lot en het moest deze keer gewoon zo zijn bij jou. Je weet maar nooit, er zijn zovelen zwanger geworden van IUI, wat ik eerder al zei: lukt het niet, dan heb je het gewoon andersom gedaan. Het leven bestaat uit plannen bijstellen... Wat was nou die uitspraak van John Lennon: "Life is what happens when you're busy making plans".

Geplaatst
... Nu weet ik dat er NL behoorlijk op de centen gelet wordt dus dat zou ook een reden kunnen zijn.....

Dit is niet van toepassing; het wordt allemaal vergoed door de verzekering. Ik zal maandag eens vragen hoe dat zit met Purgeon.

Daarnaast is nu bij mij in Gent (voor poging 2) bloed geprikt om te kijken hoe het staat met mijn eicel voorraad, dit is iets wat ze in NL niet standaard doen. Maar het resultaat kan in elk geval goed zijn voor mijn gemoedsrust (of niet) en het behandelplan wordt hierop ook ingesteld.

Kan ik ook eens vragen. Goeie tip. Dank je.

Geplaatst

Caro, je weet hoe ik erin sta (tussen hemel en aarde); ik heb dinsdagavond mijn 1e reiki afspraak weer sinds maanden..

Geplaatst

Hey Sannie,

Ook al had je gehoopt op IVF...andere kant...beter nu een IUI met 1 of 2 follikels en dan volgende maand een IVF met een hoop meer eitjes en kans op cryo's...of zie ik dat verkeerd. Zou zonde zijn nu van een IVF (vergoede ) poging.

En wie weet...we moeten als we eenmaal in t IVF traject zitten de IUI's niet helemaal afschrijven. Er zijn ook stellen die zelfs spontaan zwanger worden ook al hebben ze al IVF's achter de rug.

Gewoon t beste er van hopen en anders dan met vol goede moed op naar een nieuw IVF kans.

Groetjes Manon

Geplaatst

Hey sannie,

Fijn dat je vragen beantwoord zijn, en ook als is het niet gegaan zoals de planning was, beter iui dan helemaal niets....en ik hoop dat die ivf dan helemaal niet meer nodig is.

-x- Spaatje

Geplaatst

Pien, t.a.v. je vraag over die 2 follikels die zitten te wachten. Die kan je dus niet naar voren schuiven als dominante. Het is gewoon hun tijd nog niet. Ze zijn gewoon nog niet aan de beurt. Ze zijn gewoon jonger. Dit is het antwoord wat ik gekregen heb. Klinkt ook wel logisch. Vond ik. Joy1

Geplaatst

Joy, da's precies wat ik te horen kreeg, maar dan in dokterstaal :laugh:...

Heb trouwens nu wel last van mijn eierstokken sinds vanochted, voelt nogal vol! Zal wel komen omdat ik gestopt ben met de Synarel ofzo. Hoop dat mijn 'dominante' niet iets 'spontaans' gaat doen en gewoon wacht op de 'verlossing' van de Pregnyl vanavond...

Geplaatst

Sannie: ik weet dat het vergoed wordt maar sommige artsen zijn toch behoorlijk conservatief in voorschrijven en kijken wel naar het goedkoopste middel. Even een vergelijkbaar voorbeeld, bij mijn 1e poging kreeg ik van mijn eigen gyn ruim voldoende medicatie voor deze poging. En ik bedoel echt ruim (wellicht over te houden voor een eigen betaalde poging 4). Wij zijn voor poging 2 eerst in het Maasstad geweest en hadden daar helaas een vervangende gyn en van hem kregen we dus de medicatie exact afgepast voor deze poging. Kortom ook in ziekenhuizen kijkt men wel degelijk naar de kosten van medicatie.

Geplaatst

@Konijntje, ik heb tot nu toe afgepaste meds gekregen, maar dinsdag bij de 1e FM vroeg desbetreffende gyn meteen of ik nog genoeg had. Ik weet dat ze niet moeilijk doen om extra uit te schrijven; het voordeel is nl. dat ze de meds bij het de zh apotheek op voorraad hebben.

Maar zal zeker vragen stellen over de Puregon maandag.

Geplaatst

Sinds laat vanmiddag, begin van de avond een soort van menstruatiekrampen en rugpijn. Ik denk: huh? Nu al ongi? Da's raar. Later op de avond om een uur of 21:15 een beetje bloed bij het afvegen. Helderrood. Een half uur later nog eens kijken en toen iets meer. Ik denk: nee he! Wat is dit nu weer!

Toch maar even met het zh gebeld en gevraagd naar dienstdoende gyn. Krijg ik een assistente. Precies uitgelegd, omdat ik natuurlijk om 22:00 uur de Pregnyl moest zetten. Ze zei: 'Ik ga overleggen met de gyn. Ik bel u terug.' Nog geen minuut later heeft ze teruggebeld. Ik mocht de Pregnyl zetten (dus net ook gedaan), maar moest het wel in de gaten houden. Mocht ik nou heviger gaan vloeien, dan moet ik morgen langs het zh..

Pffff... deze ronde gaat echt NIETS normaal...bah...

Geplaatst

Ha Sannie, Nou, dat is ook raar zeg! ik hoop dat het stopt. Zit je natuurlijk ook niet op te wachten op zo'n 'spontane actie van je lijf. Nou, ik ga voor je duimen hoor!!!!!! Liefs joy1

Geplaatst

Helaas Manon (kon je niet slapen meissie?), nog steeds hetzelfde. Bloed bij het afvegen.

Ik word er een beetje moe van...*zucht*...

Geplaatst

He Sannie, wat een gedoe zeg. Waarom doet je lijf nou niet gewoon even wat je wilt... Moest je vandaag nog weer contact opnemen als je blijft vloeien? Kan me die *zucht* in ieder geval goed voorstellen...

Geplaatst

Goedemorgen Zoë. Ik moest alleen bellen en eventueel langskomen als het heviger zou worden. Het blijft (gelukkig) hetzelfde. Iets met afvegen. Nu heb ik ook even de zoekfunctie gebruikt en las weer terug dat Nine het ook had in haar poging in november jl. Dat heeft ook geen nadelige effecten gehad. En uiteraard weer even in de brochure van het zh gebladerd. Daar las ik ook dat het soms kon voorkomen; licht tussentijds vloeien. Het komt inderdaad door de hormonen en met name de hoeveelheid....

Geplaatst

Goeiemorgen San! Inderdaad kan ik me voorstellen dat je denkt: kan nou niets normaal deze poging? Maar als het zh zegt gewoon doorgaan moet je daar maar op vertrouwen. Het is wel vreemd, maar inmiddels heb ik hier zoveel verhalen over bloedverlies in verschillende fasen van de behandeling gelezen... dat eigenlijk niets meer vreemd is. Maar je verwacht het niet natuurlijk.

Sterkte!!

Caroline

Geplaatst

He lieverd...vervelend is dit! Niets kan zorgeloos gaan...

Maar wat ik al in een pb-tje schreef: je ei wacht met smart op haar compagnon (zijnde een vrolijke zaadcel).

Je arme lichaam is even van streek door alle hormonen (wel niet wel niet, van die afwisseling raakt je hypofyse lichtelijk gestresst)

Kop op en heb vertrouwen!

Liefs, Nine

Geplaatst

Hey Sannie,

Wat lees ik nu weer.....sjonge het is 'laten we zo veel mogelijk vervelende dingen in één keer doen' poging voor je!! oweee als het nu geen super resultaat geeft! dat heb je wel verdiend nu! :please:Zo jammer dat niemand er iets aan kan veranderen.

:knuf: spaatje

Geplaatst

Hey San, heel veel succes voor morgen!

Ik las laatst een hele mooie regel en daar haal ik zelf best veel kracht uit:

Je mag best eens de moed verliezen, maar nooit de hoop opgeven...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden