Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Geweldig om te lezen dat het met Maxe ook zo goed gaat.

Combinatie kind/werk vind ik nog erg moeilijk. Vooral omdat wij een winkel hebben en je kunt niet achter de balie staan als je kindje aan het huilen is.

Ik werk nu dus meer op kantoor en dat gaat....

Je hebt natuurlijk je was, eten en de boodschappen.

Mijn moeder zou gaan oppassen maar omdat het nu wat rustiger is in de zaak kan ik beter bij Bo blijven.

Ik ben wel benieuwd hoe Marietje dat doet. Ik denk dat ze ook weinig tijd over heeft.

Liefs,

Vanessa

• Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, de was blijft groeien. Er komt gewoon geen einde aan....

Ik ben inderdaad benieuwd hoe Marietje dat nu allemaal gaat doen. Ik denk dat het even zoeken wordt naar een ritme.

Liefs

Geplaatst

Nou de was, hou op zeg. Michiel is sinds zondag ziek, hij poept(diaree) en spuugt aan één stuk door dus je begrijpt dat hier de wasmachine gewoon niet meer stil heeft gestaan. En heeft hij zn eigen een keer niet bevuild dan was ik het wel die de spuug opving, haahah. De koorts is in ieder geval vandaag niet meer komen kijken, nu hopen dat hij verder ook snel opknapt. Ben zo bang dat hij teveel vocht verliest op deze manier.

Geplaatst

he lucky

als je kind veel spuugt door ziekte en daar ook nog koorts bij heeft is uitdroging zeker mogelijk. om uitdroging voor te zijn kun je steeds een theelepeltje water geven. dit houden ze namelijk vaak wel binnen omdat het dan met kleine hoeveelheden gaat.

succes met de kleine.

werken en een kleine is erg zwaar ik had het na de bevalling van noah. ik ben ook zo blij dat ik nu niet hoef te werken. ik ging bij noah weken toen hij drie maanden oud was en had zo het gevoel dat ik zoveel miste. ben dus ook erg blij dat mijn salaris niet meer nodig is.

ik ga na de zomervakantie mijn eigen bedrijf opstarten met de marsepein taarten. dit kan ik lekker in de avonduren thuis doen. mijn eigen tijd indelen en rustig mijn bedrijf opstarten.

ik heb alleen nog geen naam voor mijn bedrijf

Iemand ideeën?

liefs

Geplaatst

He he meiden, eindelijk ff achter PC. Hoop gebeurt. Kort verhaal, maandag begonnen met werken, overplaatsing aangeboden gekregen heel dicht bij huis, dagen vrij gehad om alles te regelen, moest kinderopvang zoeken, wonder boven wonder gelukt vanaf 1 juni. Mag van werkgever in de maand mei 2 dagen per week werken op hun kosten. Mooier kan niet, had anders ruim twee uur per dag reistijd, nu maar een half uurtje. Ben versleten van alles, ga mijn mandje in!

Geplaatst

he marietje

wat goed dat je dichter bij huis kan gaan werken.

maar waarom had je in de zwangerschap geen kinderopvang geregeld.

je hebt geluk dat je zo snel terecht kan bij ons zijn er wachtijden van 1.5 jaar.

liefs

Geplaatst

O Marietje, wat fijn dat alles geregeld is. Wat een drukte he?!

Maxe heeft weer heerlijk geslapen. Ik ga kijken als ik wakker wordt om ca. 6.30-7.00uur en dan ligt ze heerlijk met grote ogen in haar bedje te keuvelen, zonder te huilen. Ik weet niet hoelang ze dan al wakker ligt hoor...? Nou ja, ik ga ze dan maar eten geven, want anders redt ik niet de 4 flessen op 1 dag. Ze eet in de ochtend om ca. 11uur 100 gram fruitmoes en om ca. 16-17uur een potje olvarit groentenpap. Gisteren heeft een HEEL potje sperzieboontjes op. Ze wilde nog meer! haha hihi. Ze vindt groenten lekkerder dan fruit en na de groentenpap ook nog veel uit de fles gedrnken. Ik ga volgende week maar eens vragen of ze nog wel 4 flessen nodig heeft met al die bijvoeding. Ze drinkt de papflessen niet altijd leeg, maar dat is voor mij OK, vooral na de papjes. In de ochtend drinkt ze wel de fles helemaal leeg, maar dan heeft ze natuurlijk de hele nacht doorgeslapen. SUPER! Tussendoor geef ik ze water met dit warme weer. Dat begint ze nu ook lekker te vinden.

Verder krijgt ze binnenkort tandjes. Ze kwijlt en kauwt de hele dag op haar duimpje of andere vingertjes, of op de mijne. Al een bijtring gekocht en ik smeer met regelmaat homeopathische gel op haar tandvlees wat alles verzacht. Heerlijk vindt ze dat!

Hebben jullie nog voedingstips of tips wat te doen bij tandjes?

Liefs

Geplaatst

he renee

ik zag dat je je foto had geplaatst in april maar je foto's zijn niet te zien.

even opnieuw doen ik wil ze graag zien.

Yari kwijlt en kauwt ook al dik een maand maar nog geen tandjes te zien of voelen hier.

liefs

Geplaatst

Michiel is eindelijk een beetje opgeknapt, pfff kan geen poepluier meer zien, haahah.

Hij heeft ook al lang kwijlen en overal op bijten en kauwen maar nog geen tand te zien hoor.

Geplaatst

Hey meiden

Hier gaat alles lekker hoor. Komt een boel op me af met de nieuwe werkkring, maar stuk dichterbij!

Svenja, ik had met 6 weken zwangerschap Robin al opgegeven voor kinderdagverblijf, alleen zit ik nu dicht bij huis met het werk. Terwijl ik eerst zo ver zat dat Robin mee moest met de auto naar mijn werk om daar naar kinderdagverblijf te gaan. Zou gewoonweg anders de openingstijden hier thuis niet halen. Ik heb dus enorm mazzel dat ik een plek heb gevonden hier op het kinderdagverblijf! Doordat ik vanaf juni plek heb ben ik nu twee dagen aan het werk op kosten van de baas! Heel vervelend hahahahaha.

Geplaatst

he marietje

wat fijn dat je het allemaal zo goed hebt kunnen regelen. wordt het allemaal wat makkelijker voor je.

liefs

Geplaatst

Nou inderdaad, was anders per dag toch snel ruim twee uur aan het reizen, nu nog geen half uur! Was zo heerlijk snel weer bij mijn mannetje vandaag!

Geplaatst

he meiden

vandaag met Yari naar consultatiebureau geweest en alles was goed hij weegt nu 6500 gram en is 64 cm

hij mag nu ook aan de groente

dus dat wordt bloemkool sperziebonen doperwten wortelen gorget en brocoli kopen en dan lekker appart koken pureren en in de vriezer doen in ijsklontzakjes. zo kan hij elke dag verse groente eten en toch gevarieerd.

geven jullie ook vers of doen jullie uit een potje.

liefs

Geplaatst

Ik mag nog niets geven van het cb....

Is pas met 5,5 / 6 maand.

Ik ben nu ongesteld en ik hoop dat ik daar dan voor 9 maanden van af ben. Donderdag voor de uitgangsecho naar het zh. Als alles er goed uit ziet denk ik dat ik zaterdag de puregon mag gaan prikken. Dan komen ze namelijk goed uit met hemelvaartsdag.

Geplaatst

O Vansessa, er breken weer spannende tijden aan voor jou...brrr.. We leven deze ronde weer ontzettend met je mee. Ik hoop zo dat het snel lukt.

Ik heb het er nu wel afentoe moeilijk mee dat ik NOOIT meer een kindje of brusje zal kunnen krijgen. Misschien heb ik dit al geuit en val ik in herhaling, maar dat wil dan alleen maar zeggen dat ik het er echt een beetje moeilijk mee heb. Ik wilde eerst een nieuw topic hierover aanmaken, maar ik dat heb ik toch nog niet gedaan.

Hey Svenja, ik ben ook naar CB hier geweest. Maxe is dan wel een dikkertje vergeleken met Yari?! Ze is ook 64,5 cm en 7100 gram, omtrek hoofdje 43 cm.

Gisteren naar KA geweest ivm medicijn Zantac en kennismaking. Onze Maxe krijgt een helmpje voor de nacht om mee te slapen. Haar hoofdje is aan 1 kant een beetje afgevlakt en hierdoor is haar gezichtje een beetje A-symmetrisch. Het is niet dramatisch maar ze boeken zulke goede resultaten met die helmpjes dat ik er wel voor wil gaan. Maandag wordt haar hoofdje gemeten. Misschien is het na 1 helmpje al klaar. Ik ben benieuwd.

Ik zal de foto's nog eens op de site zetten. Ze is zoooooo mooi :-)

Marietje, fijn dat het zo lekker gaat.

Lucky, lekker aan het wassen hihi. Ik heb een BERG strijk liggen en deze wordt alleen maar grooooter. Voelt jullie mannetje zich al beter?

Liefs

Geplaatst

he renee

wat een plaatje is maxe ze heeft ook een echt meisjes gezicht.

de andere foto's zijn ook leuk vooral met de wortel hapje.

lekkere knoeiboel.

ik heb net een nieuwe tatoo laten zetten met de letters van mezelf mijn man en de kids zo als ons gezin helemaal af is.

als die goed geheeld is maak ik wel een foto en zet ik hem hier neer.

liefs

Geplaatst

@svenja: ooh leuk, we wachten op de foto. Mijn man en ik willen ook graag een bijzondere tattoo laten zetten voor Michiel. We hebben er beide al één maar willen nu echt iets wat in het teken staat van onze mooie jongen.

Hij is eindelijk opgekanpt, iedere dag weer wat beter. Met de voedingen lijkt het nu ook weer wat normaler te gaan. Nu even zijn darmen weer stabiel laten worden en dan beginnen met groente en fruithapjes. Ik begin met potjes omdat hij toch nog niet zo veel mag en daarna ga ik om en om doen. Dat hij ook wel potje gaat lusten. Want die van mn schoonzuster lust geen potje en dat is soms erg onhandig, maar dat heeft ze zelf gedaan want volgens haar is potje heeeeeel slecht. Nou dat valt wel mee zegt het CB. Veel vrouwen koken de groente juist te lang en dan zit er ook geen vitamine meer in toch !

Geplaatst

Hey meiden,

Fijn dat het met iedereen lekker gaat. En Vanessa we duimen voor je!!!

Renee, ik weet wat je bedoelt, denk ook niet dat het er voor mij nog een keer inzit. Ben nu 41 en ja dan gaan de jaren tellen. Daarbij komt ook nog de privesituatie, dus het zou bij wel kunnen maar de omstandigheden maken dat het er niet inzit helaas!

Svenja wat een verschil kan er zijn in kinderen he! Drie weken geleden woog Robin al bijna 7 kilo en was hij 64 cm. Volgende week naar CB, benieuwd wat ie nu is!!! In ieder geval een schatje, net als die kanjers van jullie heerlijk he al die lieve schatjes, kan er uren naar kijken!

Oh en hier krijgt meneertje fruit, gewoon uit een potje, dat ik weer in ijsblokjes heb ingevroren. Dat meng ik dan met rijstebloem en water. Heerlijk papje!

Geplaatst

he dames

he lucky wat fijn dat het weer beter gaat.

en potjes zijn zeker niet slecht. ik doe vers en dan invriezen omdat het gewoonweg voordeliger is en eenkleine moeite. die potjes zijn best duur als je straks voor een week groente en fruit nodig hebt. plus de kids leren er de goede smaken van groente die zijn in de potjes toch vaak anders en dan lusten ze straks geen verse groente meer als ze helemaal met de pot mee mogen eten.

fruit ga ik straks wel gewoon uit een potje doen. fruithapjes maken vind ik een ramp.

oja ik heb al tatoo's vande kids ik heb hun handjes op mijn rug staan. dus die komt ook nog als Yari 1 jaar is erbij. de afdrukken van die andere twee zijn toen ook gemaakt op hun eerste verjaardag. dus daar moeten we nog even op wachten.

dat gaat dan ook een best grote worden die gaat onder bij mijn buik beginnen als symbool dat ze daar hebben gezeten en die gaat dan over mijn zij naar boven en dan worden de handejes als een soort opestaande bloem neergezet. maar dan moet Yari eerst 1 worden.

liefs

Geplaatst

Goh Svenja, jouw lichaam is net een kunstwerk. Ik wil wel wat foto's zien hoor.

Wat fijn dat het met Michiel beter gaat. Maxe had gisteren wat koorts en ik denk dat het door de vaccinaties ko,t van afgelopen dinsdag bij CB. Gelukkig hoeft ze nu tot 1 jaar geen prikjes meer. Ik vind het iedere x zo zielig. Die grote naalden in die kleine beentjes....

Oh Marietje, ben jij 41? Dit wist ik helemaal niet. Wat fijn dat Robin er is he?! Fijn dat het toch nog kon. Ik ben alweer 38, dus dat begint ook al te tellen... We genieten er maar van. Weet je wat ik vergeten ben te vragen (al een heeeeele tijd!) Hoe gaat het met je vader?

Onderwerp POTJES:

Bij ons wordt gezegd dat potjes zelfs BETER zouden zijn. Deze groente en fruit zijn met veel zorg uitgezocht, heel kort gekookt waardoor alle gezonde vit. zijn behouden en gecontroleerd. Ik geef nu fruit uit een potje en soms maak ik het zelf, maar meestal gewoon een potje hoor. Groente geef ik ook nog uit een potje en straks gaat ze gewoon mee eten uit onze pannen.

Liefs en fijne dag

Geplaatst

he renee.

ik heb op mijn rug nu alleen nog maar twee handjes staan straks met het handje van Yari gaat die zo groot gemaakt worden. maar ik zal binnekort ook daarvan foto's maken.

Yari had gisteren zijn eerste groente op en hij vond het maar raar die gezichten die die kleintjes dan kunne trekken.

hij lacht nu ook hardop erg leuk.

vandaag moet ik beginnen met de elliminatie test voor de koemelk allegie dus maar kijken hoe dat weer gaat lopen.

liefs

Geplaatst

Hey meiden

Svenja wat houdt die elliminatiertest in? Is dat hetzelfde als de contratest, dus koemelkvoeding geven en kijken of hij weer allergisch reageerd?

Met mijn vader gaat het beter, drie operaties achter de rug. Nu een half jaar chemo om de twee weken. Artsen zijn positief, blijf toch wel voorzichtig! In ieder geval kan hij genieten van de kleine man!

Geplaatst

he marietje

ja dat is het zelfde.

hij heeft vandaag in 1 voeding 10 ml koemelk voeding gehad. hij heeft nu al krampen en heeft allemaal kleine bultje weer in zijn gezicht en hij heeft van de rode wangen net of dat hij koorts heeft maar hij heeft geen koorts.

dus dat is duidelijk. ik heb de dietiste ook al weer gesproken en ik kan meteen stoppen met de test het is duidelijk hij heeft koemelkallegie en ik krijg nu een machtiging.

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden