Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Je had het inmiddels al in het andere topic gelezen. Het was wel spannend hoor! Dat zei de mevrouw aan de telefoon. De cryo die teruggeplaatst is was een B kwaliteit, heel goed voor een cryo vonden ze.

De verpleegkundige zei ook al dat het heel mooi zou zijn als deze zou blijven zitten, toch een soort twee eiige tweeling, uit 1 behandeling verwekt.

Liefs,

Vanessa

• Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he lucky

hopelijk heb je lekker kunnen genieten vandaag.

Vanessa nu worden het echt weer spannende weken voor jou hopen op positieve uitslag wanneer mag je testen.

ik kan merken dat ik niet meer zwanger ben en weer geduld begin te krijgen in priegel werk. ik heb vandaag weer een taart gebakken waar ik in de zwangerschap geen geduld meer voor had op een gegeven moment. de juf van noah is volgende week jarig en noah had aan mij gevraagd of ik een taart voor de juf wilde maken.

hier is het resultaat.

Foto-MUSQBPLM-D.jpg

liefs

Geplaatst

Svenja, geweldig die taart!

Ik ben ook bezig met een taart met marsepein. Dit wordt mijn eerste die ik zo maak. Ben er nog niet zo handig in met dat plakspul. Nog tips?

Hij is voor de kraamvisite van vandaag. Het personeel van mijn man komt Bo bewonderen (met de aanhang totaal 17 mensen). Dat wordt dus een drukke bedoening. Bo ziet er geweldig uit. Misschien straks even een fotootje maken.

Duimen jullie allemaal met ons mee? Wat een rotproces is dit toch ook! Bah!

Ik hoop echt van ganser harte dat ik geen punctie meer hoef te ondergaan.

Bo is alweer lekker schoon (gaat 's ochtends in bad) en nu kan ik even lekker douchen. En dan prutsen met de taart.

Geplaatst

he vannessa

heb je crisco in huis dat is een plantaardige boter die je op de roller smeert en op de ondergrond waar je de marsepein op uitrolt dat is tegen het plakkken. anders probeer je een beetje smeerboter. ik wil er wel een foto van zien hoor.

als je nou in de toekomst nog meer taarten wilt maken moet je eens kijken op www.deleukstetaartenshop.nl daar kun je alles bestellen wat je maar nodig hebt.

mischien heb je dat ook wel daar besteld.

veel sterkte met je taart.

kijk maar eens op mijn hyves site daar staan nog veel meer foto's van taarten die ik heb gemaakt.

liefs

Geplaatst

Ik zal eens een kijkje op die site nemen. Ik heb natuurlijk niets in huis om dat spul minder te laten plakken. We doen het gewoon anders. Ik heb ook glazuur in huis en smeer dat er wel over heen (klinkt bijna oneerbiedig). Ik heb een knalkleurtje marsepein gemaakt en we versieren hem daar dan mee.

Ik snij er maar kleine gebakjes van (rechthoekig bakblik) want hij is wel errug machtig denk ik. We moeten namelijk ook eerst even een stukje proeven want straks is hij niet te eten!

Geplaatst

kun je mij die pagina van die cursus geven ik wil nog meer cursusen hiervoor gaan volgen ik wil nu royal icing gaan leren. ik zit er over te denken om mijn eigen taartenbakkerij hier thuis te beginnen. als dat lukt verdien ik toch nog een beetje geld als ik lekker bij de kids ben.

liefs

Geplaatst
kun je mij die pagina van die cursus geven ik wil nog meer cursusen hiervoor gaan volgen ik wil nu royal icing gaan leren. ik zit er over te denken om mijn eigen taartenbakkerij hier thuis te beginnen. als dat lukt verdien ik toch nog een beetje geld als ik lekker bij de kids ben.

liefs

http://www.desuikertante.nl

Weet je wat mijn nichtje gisteren zei toen ze haar stukje taart niet helemaal opgegeten had (4 jaar is ze) dat toch liever monchoutaart had. Dat vind ze het aller, allerlekkerst.

Geplaatst

he vanessa

zij heeft een mooie website alleen geen workshop in royal icing.

ik heb zelf al iemand anders gevonden. ik ben wel geïnteresseerd in haar glazuur workshop

liefs

Geplaatst

Nou dames, het was heerlijk zaterdag. Even wennen maar ik mocht eigenlijk de hele tijd de badjas aanhouden, alleen tijdens de hotstonemassage en de modderpacking niet, maar dan ben je toch alleen met degene die het doet. Echt genoten, en veel gelachen met zn 4en. Daarna nog heerlijk wezen eten. Ben er echt van opgeknapt!!!

Geplaatst

he lucky

wat fijn dat je lekker bent opgeknapt en dat je hebt kunnen genieten.

ik heb ook wel behoefte aan een dagje sauna. in zutphen moet een hele mooie japanse sauna zitten ik denk dat ik snel met mijn moeder een afspraakje ga maken.

liefs

Geplaatst

Ik denk dat onze cryo poging volledig de mist indraait.

Sinds maandag heb ik dus al de bruinige afscheiding, net of het van een endocyste is ofzo. En dan heb ik nu nog 10 dagen te gaan voordat ik kan testen. Dit ziet er dus helemaal niet goed uit.

Wat een %^&proces is dit toch!

Voor een volgende poging zullen we eerst weer de mallemolen door moeten, dit kan dus nooit direct de volgende cyclus.

Dat betekent dat ik nog zeker twee keer de helse pijnen van een menstruatie moet doorstaan, vreselijk!

Sorry maar zit er even doorheen.

Geplaatst

Oh Vanessa wat een rotberichtje, bah! Ik duim in ieder geval nog even door want jeetje zoals jij door je menstruatie heen moet, dat gun je toch niemand.

Geplaatst

he vanessa

wat rot die onzekerheid. maar het zegt nog helemaal niks. een paar dagen na tp bruime afscheiding verliezen kan de innesteling zijn. ik zou de hoop nog niet opgeven.

sterkte.

liefs

Geplaatst

Thanks voor je lieve berichtje, wat zou ik blij zijn als het toch allemaal goed blijkt te zijn. Wat een opluchting als je kinderwens vervuld is.

Een elftal zullen we niet meer halen maar ik hoop dat twee kindjes ons wel gegund zijn.

Geplaatst

Vanessa

Ik wil je ook sterkte wensen in deze tijden van onzekerheid!!

Ik hoop dat het innestelingsbloedingkjes zijn en je gewoon zwanger blijkt te zijn 4 april!!!

Ik duim echt heel hard voor jullie!!!!

Een tweede kindje is jullie zeker gegund!!!!

Liefs claudia

Geplaatst

Hey meiden!!!

Vanessa, ik duim voor je hoor. Dat het maar gewoon een keer soepeltjes mag lukken! Mag ook wel eens een keer!

Sorry dat ik ff niet een actief lid ben, maar de koemlek had ons volledig in de greep. Vorige week maandag begonnen donderdagochtend gestopt. Definitief koemelkallergie! Maar goed het mannetje zit met de problemen. Vandaag de eerste dag dat ie weer slaapt tussen voedingen. Het is nog niet helemaal zoals het was. Maar ik denk dat het totaal 3 weken duurt voor alles weer normaal is, dus nog twee weken te gaan. Meiden jullie zij heerlijk crea bezig. Hier van de week een zooitje foto's van het mannetje gemaakt. En daarmee nieuwe hobby ontdekt. Hangen twee vergrotingen in de kamer hier en iedereen denkt dat ze bij fotograaf gemaakt zijn! Ben niet goed in foto's uploaden hier, moet dat nog eens uitzoeken! Via mijn album.nl zeiden jullie, maar dat komt wel. Nou ga snel nog even iets doen voor het mannetje wakker wordt!!! Moet even profiteren van zijn slaapje!

Helaas heb ik geen bon liggen voor een behandelingetje, zou wel lekker zijn!

Doei doei!!!!

Geplaatst

Hoi mede-moeders,

Had deze topic nog helemaal niet gezien (hang ook niet meer zoveel achter de computer sinds de komst van de terror twin)!

Hier alles z'n gangetje! Vanochtend naar het inloopspreekuur van het CB geweest en wat denk je....?!? In 2 weken tijd zijn de boys gewoon ff 7 ons aangekomen!! Nu 4,3 en 4,2 kilo YES!! Ik sjouw me een breuk.....:evil6:

Verder komt het ritme er langzaam maar zeker ook in. Overdag zijn ze steeds langer wakker en tijdens het voeden heb je nu ook écht contact met ze! Ze kijken je aan en volgen je al een beetje..... heel erg leuk! Ook beginnen ze een beetje te 'babbelen'. Maar het allerleukste was dat ik gisteren van Sjouke ineens vanuit het niets een mega lach kreeg. Belachelijk, maar ik was zéér geëmotioneerd.... zullen de hormonen maar de schuld geven :shifty:.

Nou meiden, duik mijn mandje in want ben vannacht ziek geworden (grieperig) en dat kan eigenlijk niet met een tweeling e.d. Even wat paracetamol scoren en dan weer gauw pitten, ze komen perslot weer tussen 1 en 2 uur.

Greetzzzzz,

Elena

P.s. @ Vanessa, kom op meis...... er kan nog van alles gebeuren dus positief blijven!!

Geplaatst

Wat geweldig Elena dat jij alles dubbel krijgt! Het eerste lachje, omrollen, zitten, kruipen, lopen, praten etc.

Dan vergeet je denk ik snel het dubbele werk!

Als ik zie hoe druk ik met Bo was in het begin dan heb ik eigenlijk geen idee hoe je dat met een tweeling zou moeten doen.

Het bruinverlies blijft hetzelfde. Het wordt niet erger en het wordt niet minder. Ook niet na veel bewegen. Zou bijna denken dat het een reactie op de utrogestan is of zo. We wachten maar rustig af. Ondanks dat je weet dat je van een cryo minder snel zwanger wordt hoop je toch dat je bij die ene zit die wel geluk heeft.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

he dames

hoe is het met jullie.

mijn zoontje is morgen jarig hij wordt alweer 5 jaar. wat worden ze snel groot.

ga zo weer aan de taartenbakkerij.

met Yari gaat het prima het is heel leuk hij begint nu geluidjes na te doen als ik tegen hem praat gaat hij lachten en zegt uuuuuuuuuuuhhhhh net of hij wat terug wil zeggen. als ik over zijn tandvlees ga voel ik onder het velletje al een tandje komen. dat wordt drama binnekort.

liefs

Geplaatst

hoi svenja

alvast gefeliciteerd voor je zoonje voor morgen, dus zelf fanatiek taarten bakken

ga vanaaf zelf ook proberen een taart te bakken maar dan voor de 1e keer

Geplaatst

Hee meiden,

Svenja: alsnog gefeliciteerd met de kleine. Hoe is zijn verjaarsdag verlopen?

Vanessa: hoe gaat het met jou? Ik hoop echt dat het innestelingsbloed was en dat je straks een mooie test in je handen hebt. Nog even wachten...spannend,hoor.

Marietje: fijn dat je nu weet wat er aan de hand is en hopen dat het nu beter gaat met de kleine...

Meiden: ben vandaag jarig...35 jaar geworden...ongelooflijk,he! Ik vier het niet,hoor. Maar het is zo raar om nu een kleine te hebben. Die ligt trouwens rustig te slapen. Het gaat de laatste week goed. Hij slaapt nu van 23.00 uur tot 6.00 uur. Ik ben daar helemaal happy mee. En van 6.00 uur slaapt hij tot 9.00 uur. Daarna lekker vrolijk wakker.

We hebben de cursus babymassage gedaan en die is afgelopen. Echt jammer, want ik vond het echt heel fijn en die kleine natuurlijk ook. Ik doe nu minimaal 2 keer per week zo'n massage bij hem.

Nou meiden, jullie zijn weer op de hoogte.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

nou dames, hier gaat het ff wat minder met mij. Eerst 4 weken geleden de griep, toen vorige week 2 dagen overgegeven en diarree. En nu sinds gister weer koorts en blijk ik een longinfectie te hebben en dus aan de antibiotica. Pffff, fijn he.

Maar gelukkig met onze man gaat het super. Hij is vandaag naar het CB geweest en heeft zn 3e spuiten gehad. Vandaag wel aan het jengelen en lichte verhoging. Hij weegt nu 7710 gram en 64 cm lang. Zn hoofdomtrek groeit niet zo hard ie is nu 41.6 cm. Hij heeft gewoon een klein koppie.

Hopen dat ik snel opknap !!!

Geplaatst

Hey Gorgi van harte!!!!

En Svenja alsnog van harte!!!!

Nou meiden, hier gaat het weer een stuk beter! Langzaamverdwijnen de kwaaltjes van de kleien grote man hahaha met 8 weken op Cb was ie al 6 kilo en 60 cm!!

Hier ook allerlei geluidjes uhuh en de nieuwe deze week ahah en sinds 2 weken kunnen we gillen! Heel fijn, komt er ineens een kreet uit die box hahahahaha. Zelf ook weer goedgekeurd door artsen in ziekenhuis. Morgen een gesprek met de arts die de bevalling heeft gedaan. Gewoon over wie wat waar en hoe heeft dit kunnen gebeuren. Verwacht er niets van, maar wil dat de arts weet hoe het voor mij is geweest. Verder aan de voorjaarsschoonmaak. Alles aan het opruimen en heel veel aan het weggooien. Wilde ik al voor bevalling, maar ja dat ging niet lukken vanaf mijn bedje toen hihi!

Zal eens kijken of ik het topic kan vinden waar Vanessa in schrijft. Toch bwel heel benieuwd hoe alles gaat nu!

Doei doei!!!!

Geplaatst

Ik schrijf eigenlijk overal en nergens. Voel me een beetje verlaten zonder jullie.... Ik voel mij eigenlijk het beste thuis in het topic Endometriose en IVF hier zit pientjebaby ook, een oudere "bekende" van dit forum.

Ik zou eigenlijk wel zonder dit forum willen (qua tijd) maar het lukt me gewoon niet. Je krijgt zoveel steun (en goede tips) hier.

Ooit gaat het me lukken maar nu nog niet.

Fijn dat de koemelkallergie nu verdreven is door de juiste voeding te kunnen geven. Zo zie je maar dat voeding veel ellende veroorzaken kan.

Mijn verhaal ziet er tot nu toe nog niet zo rooskleurig uit. Nog steeds bruin vloeien (vanaf dag 4 na tp) en gisteren dacht ik zelfs dat ik ongesteld geworden was. Was uiteindelijk meer naar het rode dan naar het bruine toe en ik dacht echt dat het gebeurt was. Ik denk sowieso dat het niet gelukt is deze maand door het vloeien dat ik doe (en de negatieve vroegtesten). Wel denkt mijn buik dat ik zwanger ben want die voelt al net weer zo. Lekker bol en gespannen (zo ziet hij er ook uit). Daar ben ik dus lekker mee....

Ik hou jullie op de hoogte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden