Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Svenja,

Wat een geluk dat het zo "makkelijk" ging! Robin heeft 4 dagen volledige koemelkvoeding moeten krijgen! Wat een hel was dat en vervolgens weer 3 weken bezig om het uit zijn lichaam te krijgen! Anders was het niet bewezen zeiden ze! Fijn dat Yari dat niet hoeft!

• Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@svenja: als ik jouw zo hoor heeft Michiel volgens mij ook koemelkallergie hoor. Hij heeft ook van die kleine bultjes op zn wangen en hele rode schrale wangen. Heb je niet een foto van de wangen van Yari dan kan ik het eens vergelijken.

Michiel krijgt nu nog steeds alleen maar 4 x 210 hypo-allergeen met johannnesbroodpitmeel, en in de laatste fles rijstebloem.

Geplaatst

he lucky

dit is een foto toen we het vermoeden 4 weken geleden ook toen kreeg hij hypo allegeen.

met koemelk allegie kun je zeker reageren als je hypo allegeen geeft.

als je twijfelt zowiezo even naar de huisarts gaan en een verwijzing voor een dietiste aanvragen zij kunnen advies geven en hoe je het moet gaan testen.

de witte puntje zijn de bultje en je ziet ook heel duidelijk de exceem om zijn voorhoofd die die door de allegie heeft gekregen ik zet eronder de foto wel een foto hoe gaaf zijn gezicht daarna is geworden sinds de pepti.

Foto-SPXFPMO8-D.jpg

Foto-SAMG6DW7-D.jpg

liefs

Geplaatst

zo dames hier komt die dan

mijn tatoo

zo ziet hij eruit aan de binnenkant van mijn pols

het is de hoofdletter S dan zie je onder in een N en als je hem omdraait zie je nog een N iets daar boven zie je de Y en links aan de zijkant zie je de R van mijn man.

Foto-7FUDVSAW-D.jpg

dan loopt er een golf lijn door naar de buitenkant van mijn pols.

Foto-T4SLUYXE-D.jpg

hier is nog een foto van de handjes hij is niet mooi maar de waarde ervan wel het zijn gewoon hun handjes als Yari zijn handje erbij komt gaat die zo worden zo als ik vertelde

Foto-VRTSVUT8-D.jpg

liefs

Geplaatst

WOOOOOOOOOW!!! Jeetje wat een kunstwerken. Ik vind die op je pols heel mooi. Het lijkt rood op de foto. Is het een rode tattoo of wordt dit nog zwart? Mooi hoor, die handjes, maar wel grooooot! Waar komt het handje van Yari?

Ik lig nu nog heerlijk in bed (met notebook) met Maxe naast me.... zaaaalig. Ik geniet zo van het meisje en 'onze' tijd.

Marie, wat fijn dat het 'goed' gaat met je vader. Ik hoop maar dat de chemo goed aanslaat. Laat hem maar lekker genieten van de kleine man.

En Lucky, lijkt het erop dat Michiel het ook heeft? Vervelend zeg! Nou ja hopelijk heb je dan het antwoord waarrom hij zoveel diarree had of had dat er niets mee te maken?

Liefs

Geplaatst

de kleur is licht bruin die wordt nog iets licht.er.

als je bijv. een potret op je lichaam laat tatoeren dan is dit de huidskleur die ze daarvoor gebruiken.

ik wilde niet zwart op mijn arm zo valt het iets minder op en lijkt het net een henna tatoo

waar het handje van Yari komt weet ik nog niet tegen die tijd gaat de tatoerder een ontwerp maken en dan kijken we weer verder.

liefs

Geplaatst

Ik ben benieuwd, maar dan moeten we nog even wachten.

Welke groenten heb je Yari gegeven? Wat zijn z'n haartjes hard gegroeid in 4 weken tijd.

Liefs

Geplaatst

ik moet steeds drie dagen hetzelfde geven om te kijken of hij ertegen kan

hij is nu met wortel bezig

hier een filmpje van Yari

liefs

Geplaatst

jemig svenja, wat zijn zijn wangen veranderd. Ik ga dan toch maar eens overleggen. Hij moet dinsdag op controle bij de kinderarts omdat hij toen in het ziekenhuis heeft gelegen, dan kan ik het mooi met hem erover hebben. Ik zal eens een foto erop zetten van michiel waar je het op kan zien.

Foto-CCKSYCCD-D.jpg

op deze is het niet eens zo heel erg, hij heeft het vaak erger. En dan zijn zn wangen heel erg rood en helemaal schraal en hard.

Geplaatst

he lucky

allereerst wat een leuk kerreltje.

hij heeft inderdaad rode wangen maar bij somige kinderen hoort dat gewoon bij ze. dat heeft dan iets met pigment te maken. mij zus heeft een wijnvlek gehad als kind zijnde dus dat zou het ook kunnen zijn. maar gewoon lekker even overleggen met de kinderarts en horen wat hij ervan vind.

liefs

Geplaatst

he dames

een fijne voor de meeste eerste moederdag.

zijn jullie al lekker verwend. ik wel.

Nadjeschka heeft een mooie sieradendoosje voor me gemaakt en noah een theezakjes houder in de vorm van een theepot. van mijn man hem ik een digitale fotolijst gekregen en van Yari een sd card.

kreeg ik ook nog een lekker ontbijt op bed vannochtend met warme broodjes en versgeperste jus de orange.

liefs

Geplaatst

Hey meiden

allemaal nog aan het bijkomen va moederdag?? Hahahahahaha

Hier een paar hectische dagen achter de rug. Robin bleef spugen, liep met handdoeken te slepen omdat spuugdoekjes niet voldoende waren. Robin blijkt toch een vorm van Reflux te hebben, wat vsaak voorkomt bij koemelkallergie. Er gaat nu in iedere fles een schep rijstebleom om het in te dikken en dan te kijken hoe het gaat. Robin had net fles gehad voorda ie bij huisarts was en die schrok wel van de golven die hij eruit gooide. Nu de rijstebleom erbij zit gaat het al iets beter, mag hem nog ophogen, maar eerst 3 dagen zo proberen, ivm testen op allergie. Mag hem bijvoeding gaan geven. Huisarts gaf aan dat ie daar echt aan toe is. Dus nu eerst de flessen dikker maken en dan maar eens gaan kijken wat meneer naast peer ook lekker vindt. Had al een keer banaan geprobert, maar daar reageerde ie op met heel erg huilen en dikke rode ogen. Nu binnenkort nog een keer proberen om te kijken of het ni9et gewoon een koudtje was ofzo.

Lucky, Robin had wel een ruwere huid en was wat roder, maar zijn buikpijn {lees: gillen ipv gewoon huilen} en de bijbehorende luiers {dan weer verstopt en dan weer water} waren de kenmerken van Robin zijn koemelkallergie. Tijdens de fles huilde hij al en sloeg echt de fles weg. Hij heeft toen eerst een week Pepti gehad, maar dan huilde hij in zijn slaap toch nog. Nu Nutramigen en dat gaat goed. Succes met de kleine man! Hopelijk is het snel opgelost!

Geplaatst

he marietje

dat is niet best dat hij mischien wel reflux heeft. hou het goed in de gaten want de hele slokdarm kan daar kapot van gaan. niet te lang wachten hoor anders gewoon medicatie vragen. als ze te lang de voeding uitspugen en dus niet voldoende binnen krijgen kunnen ze daar een hele groei en ontwikkeling achterstand aan overhouden.

daarnaast denk ik dat je beter geen fruit meer kan geven omdat fruit wat zuurder is en dan ga je juist speugen. daarnaast is fruit allergie gevoelig en omdat robin al koemelk allegie heeft is de kans groot dat hij op andere soorten voedsel ook overgevoelig op reageert. je kan beter met groente verder gaan dat is veel zachte voor de maag en de kans op verdere voedselallergie zijn dan veel minder.

lucky; marietje heeft wel gelijk ook Yari gilde alleen maar als die moest eten dronk nog maar 10 cc en sloeg dan de fles eruit. en zijn luiers waren altijd waterdun.

liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

nou michiel is gister bij de kinderarts geweest en alles lijkt goed te gaan, moest nog wel even bloedprikken om nog een keer zijn schildklier te testen. Voor de eerste keer in zijn armpje geprikt, de vorige keren deden ze het uit zn duimpje halen, maar hij was een stoere jongen want hij heeft niet gehuild, goed he. Mama bijna wel, hahaah.

De kinderarts denk toch dat de uitslag op zijn wangen meer een vorm van eczeem is en dat het snel zal verdwijnen als de zon zich een beetje gaat laten zien.

Mijn eerste moederdag was erg leuk en gezellig. Ontbijtje gehad, en een pandora met het sterrebeeld van michiel, en ik mag een mamafiets uitkiezen, leuk he!!!!!!!

Ik vond het een geweldige dag, ooit heb ik de gedachte gehad dat deze dag nooit zou komen en nu was het toch echt zo, kan niet beschrijven hoe ik mij gevoeld heb de gehele dag.

Geplaatst

Ik ben verwend met een bos bloemen en een lekkere kop koffie op bed. Ik vond het heerlijk die verwennerij.

Liefs

Geplaatst

Even een snel berichtje;

Vandaag geconstateerd dat er 3!!! cystes zijn waar ze met de IVF last van hebben. De rest van de cystes (het is werkelijk een zooitje) kunnen ze mee leven. Het zit ook op mijn darmen, wat ik al dacht.

Vandaag een depot Lucrin gekregen voor 1 maand. 7 juni ga ik weer terug voor een echo en dan wordt er gekeken of ik geopereerd moet worden.

Mocht het geweldig opgeknapt zijn (ach, hoop doet leven) dan kan ik direct door met stimuleren.

Een kort berichtje maar met veel impact. Ik was er gelukkig al op voorbereid omdat ik mij gewoonweg niet goed voel. De pijn is ontzettend verminderd door de Deca maar ik zie er niet uit. De pijn moet eerst weg.

Ik heb zelfs nog bruine afscheiding ondanks het gebruik van de Deca....

Heeft iemand ervaring met Lucrin? Hoe heb je deze behandeling ervaren. Ook qua bijwerkingen etc.?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

jeetje vanessa

dat is vervelend nieuws.

ik heb er verder geen ervaring mee.

veel sterkte

liefs

Geplaatst

Hey Vanessa

Wat vervlend allemaal. Ikheb er geen ervaring mee. Maar sterkte meid. Hopelijk snel alles weer onder controle en op naar een brusje!!!

Door het toevoegen van rijstebloem gaat het hier beter, maar nog niet optimaal. Hij spuugt ook in zijn slaap, wordt daar wakker van en dus slaap te kort. Huisarts wil het nog even aankijken. Maar ga maandag weer bellen. Dan maar door naar kinderarts. Dit kan niet zo!

Robin krijgt 3 koffielepeltjes peer door zijn eetlepel rijstebloem en 30cc water. Ik wist dat fruit niet goed is bij reflux, maar volgens de huisarts kan deze geringe hoeveelheid geen kwaad. Het is meer als smaakje aan het papje, dan echt fruit.

Meneertje ligt sinds vandaag in de wandelwagen, de kinderwagen werd echt te klein. Heel spannend vindt ie het allemaal. Hij blijft maar om zich heen kijken!

Lucky fijn dat de vooruitzichten goed zijn.

Geplaatst

Inderdaad naar de kinderarts! Ik vind wel dat ze Robin eigenlijk lang laten "aanmodderen". Ik zou zeggen; volg je eigen gevoel!

Als Bo goed 5 maanden is gaan wij beginnen met het fruithapje. Eerst wil ik haar berg onder controle krijgen. Sinds gisteren zijn we helemaal gestopt met Zwitsal producten. Ik waste haar er al niet meer mee maar nu ook haar haartjes niet. We hebben gisteren haar haartjes gewassen met kokosolie. Geweldig! Haar hoofdhuidje was direct rustiger na het wassen. Ze heeft zo'n jeuk van de berg dat ze haar hoofdje kapot krabt. Ze heeft al met handschoentjes aan gelegen maar dat werkt ook niet. Deze trekt ze regelmatig zelf uit..... Gisteren een mutsje opgehad en dat ging goed. Totdat ze 1 minuut zonder mutsje in haar box lag te spelen. Twee krabben erbij.....

Met mij gaat het niet zo goed. Ik heb een depot Lucrin gekregen voor 1 maand. Eerst moeten de drie cystes die in de weg zitten voor IVF een stuk kleiner worden. Het is 1 groot endometriose spektakel in mijn buik, alles zit onder..... Vandaar de onmenselijke pijn. Maar! Er is wat aan te doen denk ik dan maar. Het duurt even maar het kan wel verbeteren. Er zijn ergere ziektes die je krijgen kunt. In ieder geval hebben we 1 geweldig kindje, een elftal zal niet meer gaan lukken maar een tweede kindje misschien wel.

We wachten het af.

Svenja? Hoe is het met je taartenwinkeltje? Kan ik al bestellen bij je dat ze opgestuurd worden?

Fijne zondag allemaal!

P.S. We gaan met mijn zus en zwager en de kindjes naar Zutphen, daar is een jaarmarkt en alle winkeltjes zijn open. We gaan met de trein, geweldig voor de kids!

Geplaatst

he vannessa

Apeldoorn is niet ver van mij. maar opsturen zal niet lukken. de bedoeling is gewoon net als bij de bakker zelf ophalen.

ben nu druk bezig met een goed portfolio.

het is wel vervelend allemaal voor je met de cystes. gelukkig is er wel wat aan te doen het vertraagd alleen de boel zoveel.

hopelijk werkt de lucrin en gaat die zijn werk doen.

Met Yari gaat het helemaal prima hij zit nu op de 4x 240 cc hij is lekker hongerig.

hij is ook heel goed zijn stembanden aan het trainen zit de hele tijd te gieren in de box.

hij is ook al vlink bezig met draaien lukt nog niet maar hij is er bijna. oja en als hij op zijn buik ligt trekt hij zijn benen onder zijn lichaam.

vorige week hebben we de wieg weggehaald want hij probeerde zich aan de rand omhoog te trekken dus hij ligt nu in zijn ledikant.

liefs

Geplaatst

O Marie, Maxe heeft ook reflux sinds een lange tijd en neemt al die tijd 2x per dag 1,5ml ZANTAC. Ik geef ze wel fruit maar dat gaat heel goed. Je kunt misschien beter Nutriton gebruiken ipv rijstebloem. Nutriton is hier speciaal voor en sinds ik dat bij de pap doe spuugt Maxe niet meer of zelden. In de avond ruil ik een paar schepjes Nutrtion voor een eetlepel rijstebloem.

Maxe eet het volgende:

7.00u 210ml melk

12.00u fruitpap ca. 150 gram en paar slokjes pap

16.30u groentenpap 150 gram en paar slokjes pap

21.00u 210ml pap met eetl. rijstebloem

Ze heeft nu ook een paar x per dag ontlasting. Ik gebruik nog wel Dufolac ofzoiets om de ontlasting zacht te krijgen, maar dit is een soort van laxeermiddel wat absoluut! onschuldig is.

Svenja, 240ml? Kan dat ook? Ik denk dat ik dan in de avond ietsje meer ga geven. Ze drinkt de fles zo goed leeg. Oja, ik wil ook een taart. Maak maar snel een website zodat we je mooie creaties kunnen bekijken. Heb je niet nog en mooie foto? Moet je dan ook een professionele keuken hebben. En heeft de warenwet dan ook zo zijn eisen? (kom uit de horeca, vandaar...)

Vanessa, ik hoop zo dat jullie snel een brusje krijgen. Ik gun het je van harte. Ik hoop dat jullie die endometriose snel onder controle hebben.

Hoe gaat het met Michiel? En de anderen....?

Liefs

Geplaatst

he renee

je hoeft geen speciale keuken te hebben.

ik moet me natuurlijk wel aan de voedsel creteria houden maar hoef geen vergunningen omdat ik geen alcohol verkoop.

ik ga aan de website beginnen na onze vakantie.

ik ben bijna jarig en van dat geld ga ik eerst een goede laptop kopen alleen voor mijn bedrijf.

hier zijn een aantal creaties die ik de afgelopen twee jaar heb gemaakt.

er zijn er nog meer hoor maar dit is een aantal.

bruidstaartje

Foto-WNIBKZUI-D.jpg

Foto-TIZQ68IO-D.jpg

Foto-VGUKAMMV-D.jpg

Foto-M4K66O4E-D.jpg

Foto-KVBYWKBS-D.jpg

Foto-OV4TAEUA-D.jpg

Foto-UGADYYEJ-D.jpg

Foto-4V737YBR-D.jpg

Foto-K3G78BIK-D.jpg

liefs

Geplaatst

GEWELDIG!!!! Wat jammer dat je niet meer in Vianen woont, want dan zou ik er nu al 1 bestellen en op komen halen. Helemaal super joh! Hou ons op de hoogte.

Liefs

Geplaatst

svenja wat leuk joh!!!

met Michiel gaat het prima, sinds hemelvaartsdag zit meneertje aan de groentehapjes, hij heeft al wortletjes en sperzieboontjes geprobeerd en hij vind het vreemd maar wel lekker. Het is echt zo'n tevreden en lief mannetje.

Hij krijgt nu 4x per dag 210 in de fles en eind van de middag zn groentenhapje, en in de laatse fles dan ook een beetje rijstebloem. Vind het moeilijk om alvast een planning te maken als hij dalijk groente en fruit en zn flessen moet, hoe deel je zoiets het beste in zodat je niet elk uur loopt te slepen met eten en drinken? of kom je hier niet onderuit?

De keuze van de fiets is eindelijk gemaakt het is een Gazelle bloom geworden, een hele mooie wit parelmoer. Als ik hem heb dan zal ik even foto plaatsen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden