Ga naar inhoud

testen februari

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@audrey: dat is ook nog wel wat vroeg om te testen :) toch??

Rekenen jullie eigenlijk de wachtdag vanaf terugplaatsting of vanaf punctie?

xxxnouschka

• Reacties 830
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Klopt Nouschka, maar ik ben gewoon ongeduldig.

Ik reken vanaf de TP. Heb deze keer ook geen punctie gehad.

De dag van TP is wachtdag 0.

Geplaatst
Klopt Nouschka, maar ik ben gewoon ongeduldig.

Ik reken vanaf de TP. Heb deze keer ook geen punctie gehad.

De dag van TP is wachtdag 0.

Oja... hiihih had ik kunnen zien in je onderschrift :)

Bedoelde het ook in het algemeen, omdat ik niet zo goed weet vanaf wanneer je nou eigenlijk mag tellen?

Geplaatst

Hallo,

Wish hoe is je punctie gegaan??

Ik heb inderdaad een cryo behandeling je moet hier wel hormonen slikken ik ben begonnen met Progynova en heb er nu de hele fijne ustrogan bolletjes erbij. Maar heb er niet zo heel erg veel last van gelukkig.

Succes ik duim voor je

Gr Es

Geplaatst

Es,

Graag wil ik je verwijzen naar het topic Wie start er in December.

Hier staat mijn verhaaltje.

Anders moet ik het hier nog een keer schrijven.....

Bedankt dat je dit vraagt!

Ik heb bij de cryo poging helemaal geen medicatie gehad. Nog niet eens een injectie Pregnyl/Ovitrelle.

Was in eigen cyclus, vond het wel ff prettig dat m'n lichaam wat 'rust' kreeg.

Wij lopen bijna gelijk als ik zaterdag mijn tp krijg. Hoop het zo dat het ons gegund is!

Lfs

Geplaatst

Audrey, ik hoop dat je nog iets te vroeg was!

Pff, de helft zit erop. Viel mee hoor, maar ik zie eerlijk gezegd wel een beetje op tegen de laatste week. Maar dat doen we natuurlijk allemaal en het hoort er gewoon bij dus ik zal ook niet zeuren maar ik hoop toch zo dat het niet weer teleurstellend afloopt....

Geplaatst

Hoi Audery,

Jammer dat je niet een glimp op hebt gevangen van hopelijk de toekomst.

Ik heb me nog kunnen beheersen, maar ja ik zit op dag zeven...

Hoe is het de dames gegaan die van de o zo pijnlijk punctie hebben ondergaan. Hebben jullie pijnstilling gehad..

groetjes Face

Geplaatst

Face,

Om op je vraag te reageren mbt pijnstilling.

Ik heb 1 uur voor de punctie 1000mg Paracetamol en 500mg Naproxen in moeten nemen, drie kwartier voor de punctie 10mg Diazepam.

Ik heb dit de vorige keer ook gehad en het was wel te hebben.

Tja, het doet wel zeer maar het moet wel te doen zijn.

Het moet niet onmenselijk veel pijn doen, dan zou je meer verdoving ofzo kunnen vragen.

Lfs

Geplaatst

Veel verschillende verhalen over de punctie. Ik was in ieder geval blij dat dat meeviel deze x! Zag er echt tegen op!

Vandaag weer lekker gewerkt! Nog 9 dagen wachten voor de 1ste test..

Geplaatst

Goh, het lijstje is flink uitgebreid :helluup:

Héél veel succes aan alle meiden. Het is nu mijn eerste icsi na 5 iui's, maar ik heb het nog nooit zó spannend gevonden als nu!!! Mijn hart blijft stilstaan als ik me ineens bedenk hoe het zou voelen om na meer als 3 jaar ineens een positieve test te hebben :new_shocked:

Ik zou geloof ik echt van mijn stokje gaan, hamerslaghaha.

Geplaatst

Audrey, TP 19-01, 1 cryo, testen 02-02

Zoë, TP 20-1, 2 emmies, testen 03-02

Sen, TP 20-1, 1 emmie testen 03-02

Rachel, TP 22-1, 1 cryo, testen 03-02

Sannie66, escape-IUI 18-01, testen 04-02

Inge, TP 25-1, 1 emmie, testen 04-02

Nolan, TP 22-01, 1 emmie, testen 05-02

Daantje, TP 24-01, 1 emmie, testen 05-02

Nouschka, TP 22-01, 2 emmie's, testen 06-02

Wendy, TP 23-01, 1 emmie, testen 06-02

ChrisH, TP ?, ? emmie, testen 06-02

Face, TP 21-01, 1 emmie, testen 07-02

Duifje, TP 24-1, ? emmie, testen 07-02

Luna, TP 28-1, 2 cryo's, testen 07-02

Meisje81, tp 28-1, 1 cryo, testen 12-02

Ik heb mezelf er ook even bij gezet. Heel veel toi toi toi iedereen!!

Geplaatst

I.V.: dat gevoel heb ik ook, hahha, dat ik flauw val ofzo als er een tweede streepje verschijnt. Als ik daaraan denk kom ik helemaal in een jubelstemming. Maar ik verban dat soort gedacht, uit zelfbescherming.

Geplaatst

Luna,

Ik zie dat jij vandaag ook een terugplaatsing hebt gehad. Jij mag 7 feb. al testen ik pas de 12e. Weet jij hoe dat zit??

Vandaag dus ook een tp gehad van een mooie cryo nu maar hopen.

Lfs Es

Geplaatst
Luna,

Ik zie dat jij vandaag ook een terugplaatsing hebt gehad. Jij mag 7 feb. al testen ik pas de 12e. Weet jij hoe dat zit??

Vandaag dus ook een tp gehad van een mooie cryo nu maar hopen.

Lfs Es

Hoi Es,

Bij ons mag je 10 dagen na de terugplaatsing een thuistest doen. Ergens klopt het ook wel, want de eisprong is 4 dagen geleden geweest en de terugplaatsing is op de 4e dag na de eisprong. Opgeteld is dat 14 dagen en in je normale cyclus heb je na de eisprong ook 14 dagen voordat je ongesteld wordt. Ik had het al meer gelezen dat mensen zo laat pas mogen testen, misschien is het om super zeker te zijn?? Geen idee...

Ik heb al meerdere cryo's gehad en elke keer precies 10 dagen na de tp wordt ik ongi. Hopelijk nu niet!!

Ik hoop met je mee in ieder geval!

Geplaatst

@luna: super dat je dit even uit hebt gelegd! Ik had al zo'n vermoeden dat je NOD inderdaad op dag 14 na punctie moest zijn, maar ik kreeg op andere fora daar totaal geen medestanders in :) Mijn ziekenhuis laat je pas 15 dagen na terugplaatsing testen, inderdaad om zeker te zijn, maar ook omdat je menstruatie verlaat kan zijn door de progestrontabletten denk ik...

OWww hoop op een +test voor iedereen hierzo! Laten we er een groene maand van maken !!!!!!!!!

xxxnouschka

Geplaatst

Gelukkig is deze week bijna voorbij.

Gisteren ben ik met mijn man als afleiding naar de film geweest, Avatar in 3D. Het werkte wel, want het is een erg mooie en indrukwekkende film.

Hoe zoeken jullie afleiding (naast gewoon naar het werk gaan)?

Geplaatst

Hey meiden,

Hoe voelen jullie je? Ik heb helaas vandaag een negatieve dag. Op het moment dat ik begin met spuiten krijg ik zere borsten. Dit begint vanaf vandaag minder te worden... Help, voor mijn gevoel is dat geen goed teken! Had ik alle andere keren ook! Ik hoop dat iemand reageert die dit ook kent en bij wie het dus wel positief heeft uitgepakt. Jeetje hier wordt je onzeker van zeg. Van de andere kant heb ik ook regelmatig steekjes heel laag in de liezen en dit straalt als het ware een beetje uit naar de benen. Dit voelt dan wel weer goed. Denk toch dat ik er dit weekend maar eens een testje tegen aan gooi. liefs

Geplaatst

Het probleem is dat we vanalles voelen en we niet goed kunnen duiden wat dit betekent.

Ik heb wel wat pijnlijke borsten, maar dat komt denk ik door de utrogestan-bolletjes. Dat is een van de bijwerkingen. Het wordt nu wel wat minder nu ik al ruim een week die bolletjes gebruik. Verder ben ik elke avond na het werken vroeg moe. Dat heb ik al vanaf het moment dat ik met de hormonen (lucrin en gonal f) begon te spuiten.

Geplaatst
Van de andere kant heb ik ook regelmatig steekjes heel laag in de liezen en dit straalt als het ware een beetje uit naar de benen.

dat heb ik ook!

maar ook zere/gevoelige borsten

erg he die onzekerheid

Geplaatst
dat heb ik ook!

maar ook zere/gevoelige borsten

erg he die onzekerheid

Ja, vind het echt met de keer erger worden. Ga jij nog eerder testen dan?

Geplaatst

Hoi allemaal,

Zie dat de kriebels om te testen steeds groter worden!

Nou, ook bij mij hoor, heb gisteren 2 testen gekocht en wil a.s. maandag voor de eerste keer gaan testen.

@Luna, vind jouw verhaal om op dag 10 te testen wel goed, klinkt logisch.

Mijn kwaaltjes zijn, veel opboeren (lucht), draaierig gevoel in mijn maag en soms steken in mijn buik. Verder ben ik nogal verstrooid de laatste weken..De onzekerheid speelt een grote rol, zijn het de bijwerkingen van die ellendige bolletjes of is er iets moois gaande in m'n buik??

Meiden, allemaal succes met deze killing wachtweken, ik laat maandag zeker van me horen!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Audrey, TP 19-01, 1 cryo, testen 02-02

Zoë, TP 20-1, 2 emmies, testen 03-02

Sen, TP 20-1, 1 emmie testen 03-02

Rachel, TP 22-1, 1 cryo, testen 03-02

Sannie66, escape-IUI 18-01, testen 04-02

Inge, TP 25-1, 1 emmie, testen 04-02

Nolan, TP 22-01, 1 emmie, testen 05-02

Daantje, TP 24-01, 1 emmie, testen 05-02

Faye, TP 25-01, 2 emmie's, testen 05-02

Nouschka, TP 22-01, 2 emmie's, testen 06-02

Wendy, TP 23-01, 1 emmie, testen 06-02

ChrisH, TP ?, ? emmie, testen 06-02

Face, TP 21-01, 1 emmie, testen 07-02

Duifje, TP 24-1, ? emmie, testen 07-02

Luna, TP 28-1, 2 cryo's, testen 07-02

Meisje81, tp 28-1, 1 cryo, testen 12-02

Omdat het hier toch al zo gezellig druk is, heb ik mezelf er ook bij gezet! Iedereen heel veel succes met die terror-weken en we gaan voor allemaal groene regels!

Liefs,

Faye

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik heb vanmorgen maar weer eens een testje gedaan....negatief....en dit is wd10. Als ik zwanger zou zijn zou er toch nu ondertussen toch wel op zijn minst een licht streepje te zien moeten zijn??? Met de dag worden mijn borsten gevoeliger en mijn tepels branden. Het lijkt me niet dat dat door de progynova of utrogestan komt, want dat gebruik ik toch al twee weken. Ik ben de hele week al niet lekker hoor, beetje ziekjes wel. Ik denk niet dat ik zwanger ben, maar waarom wordt ik dan weer gek gemaakt door die verschijnselen? Alsof het al niet erg genoeg is allemaal....

Hoe gaat het met de meiden die van de week de punctie hebben gehad?

Geplaatst

Audrey, wat balen meid. Hoe oud is je cryo? Ik hoop voor je dat het een late innesteling is geweest?....

Ik denk dat ik ook maandag ga testen. Het is dan 2 weken na de punctie en begint "normaal" mijn menstruatie....

Ik hoop gewoon dat ik morgen boven de wc pot hang ofzo! Ik wil een teken!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden