Ga naar inhoud

wachten voor icsi behandeling april/mei

Aanbevolen Berichten

• Reacties 248
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, zit idd veel op het wachtbankje juni, maar wilde toch nog even kijken hoe het met jullie gaat.

Miepie, bijna punctie, spannend hoor! Heel veel succes :o)

Kwisjuh, wat ongelofelijk veel eiblaasjes!! Balen dat het afgebroken is, nu weer een hele maand wachten. Sterkte!

Mikki, is de punctie goed gegaan? Hoop dat je een mooi resultaat hebt en niet al te veel last.

Ik heb nu geen last meer van de punctie, maar nog wel een opgeblazen buik. Hoop dat het door onze emmy komt! Voel natuurlijk van alles en helemaal niets, heel verwarrend allemaal weer. De dagen kruipen voorbij, kan niet wachten tot 04-06, dan mag ik testen!

Heel veel succes allemaal nog en tot zometeen op het wachtbankje juni!

Geplaatst

Michelle, spannend hoor! Ik duim hard voor jullie op het wachtbankje.

Kwisjuh, hoe voel je je? Veel last van je buik? Wel fijn dat jullie direct alweer een plan voor de volgende poging hebben, hopelijk dan met een beter resultaat.

Mikkie, hoe is het bij jou? Vandaag weer FM gehad toch?

Ik word straks nog gebeld of de punctie donderdag of vrijdag is. Zaten rechts nu 6 follikels van 16-20 mm; links nog steeds een rommeltje. Eéntje van 26 mm (waarschijnlijk een cyste) en een stuk of 6 van 13-20 mm. Er wordt nu dus even besproken of ze nog een dagje langer willen wachten in de hoop dat de kleintjes nog een spurt maken, of hopen dat daar ook wat in zit en prikken voor degenen die nu mooi zijn overrijp zijn. Ik merk het wel... Buik wordt wel erg gevoelig nu...

Geplaatst

Idd vanmorgen op controle geweest, er is een follikel van 17 mm, de rest zit rond de 14 mm.. de arts hoopt dat die nog een inhaal slag gaan maken want anders moest ze een listig plannetje verzinnen, zei ze.. wat dat dan zou kunnen zijn, ben ik vergeten te vragen.. ik moet donderdag dus weer terug komen..

heb nu een onwijze blauwe plek op mn been, we hebben met het prikken een adertje geraakt.. hebben jullie dat ook weleens?

begin het nu ook wel te voelen hoor, zeker bij het sporten moet ik het echt rustiger aan doen..

hoop dat de punctie zaterdag door gaat..

Geplaatst

Hey dames!

@ Mikki: Ja dat adertje heb ik ook wel eens geraakt. Ik spuit meestal staand in de keuken in mijn buik. Toen bedacht ik dak t ook wel eens in me been kon proberen. Bloeden dat t deed! Wil je wat follikels van mij, heb genoeg en ook groot hihi! Ik duim voor je donderdag!

@ Miepie: Hoop dat jouw follikels ook nog ff lekker doorgroeien! En dan donderdag of vrijdag de punctie. Spannend!! Heb nu minder last van mijn buik,voel me wel heel erg opgeblazen. Toen ik nog deca en puregon spoot was t ook echt pijnlijk.

Ben vandaag op de motor naar t werk gegaan en afgelopen weekend ben ik veel wezen fietsen,maar elk hobbeltje voel ik. Zal blij zijn als alles eruit is en ik opnieuw kan beginnen. Iemand bekend met het afbreken van de stimulatie? Wat kan ik van de ongi verwachten?

@ Michelle: Ik duim met je mee dat die opgeblazen buik van de emmy komt! de tijd gaat langzaam als je moet wachten he?

Fijne avond en sterkte met wachten!

Kwisjuh

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik ben nieuw hier. Wij liepen al jaren in Hilversum en hun wisten niet meer hoe of wat met ons. Dus naar Blaricum gestuurd. Op 4 januari de 1e afspraak bij de ivf arts

Ik ben 30 april gestopt met de microgynon. Was daar op 24 maart meebegonnen vanwege de endometriose en de zeer pijnlijke menstruatie.

Men had verwacht dat ik op 4 mei wel zou menstrueren. helaas een dag later. Meteen met decapeptyl begonnen. Op 6 mei met gonal F 225.

De eerste folikel meeting waren 2 folikels te zien. Vond ik wel weinig, omdat ik met clomid 100mg hetzelfde of zelfs meer had.

Op 17 mei heb ik de punctie gehad in blaricum. Van de 2 folikels zater er ook daadwerkelijk 2 eicellen in. Die zijn door Alwin mijn man naar het VU gebracht.

Op 20 mei was de terugplaatsing en daar werd bekend dat er maar 1 eicel zich had ontwikkeld. Deze zit dus nu een dag of 6 in mijn baarmoeder en zou theoretisch gezien genesteld moeten zijn. Het wachten vind ik echt een straf. Ook de Ustrogan bolletjes vind ik vervelend met al die afscheiding. Veel bijwerkingen van.

Ben nog alles aan het lezen dus weet nog niet wie, wie is en hoever jullie zijn. Maar wilde mijn verhaal even kwijt.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Dag dames, even kijken hoe het hier is, komen jullie al snel op het wachtbankje?? Miepie do of vrij, spannend, wanneer heb je weer een fm??

Jemig, Kwisjuh, jij durft op de motor, ik vind het in de auto al vreselijk, nu hebben wij hier ook wel veel drempels :-) Is ook een beetje jalouzie hoor, ik heb mijn motorlessen moeten afbreken omdat ik steeds viel...dus voor mij zou motorrijden nu helemaal niet handig zijn, hahaha. Maar het kriebelt wel altijd als ik een motor zie, stom he?

En Mikki, die adertjes die wist ik ook altijd te raken...mijn buik was vreselijk met al die plekken, al ging het deze poging beter, omdat ik de naald er in duwde ipv er in ramde...

Welkom Rubster, je kunt ook hier kijken: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8199&goto=newpost

dat is het wachtbankje voor juni, voor wie de terugplaatsing al hebben gehad, en wachten op de zwangerschapstest.

Wat bijzonder trouwens dat jouw man ze zelf naar het VU heeft gebracht, is dit gebruikelijk?

Groetjes, Mirjan

Geplaatst

Hé Rubster, spannend, ook op het wachtbankje... Hebben jullie in Hilversum eerder wel IUI gehad, of is dit jullie eerste behandeling? Nog een weekje... succes!

Mirjan, Michelle, Sterretje, ik kom maandag hopelij kbij jullie aanschuiven op het wachtbankje van juni :blob6:. Als alles goed gaat... morgen punctie, om 9 uur. Gisteravond dus pregnyl gespoten en vandaag de hele dag al moe en misselijk (of zijn dat de zenuwen, haha). Ben het nu na 46 spuiten ook behoorlijk zat, buik staat op ploffen, liezen en rug doen er pijn van. Was vandaag per ongeluk al uitgeroosterd op school en dat was eigenlijk wel heel lekker ;-).

Mikkie, ik heb er dus ook eentje die al vanaf het begin veel groter is dan de rest. Zolang de rest maar wel doorgroeit (en die ene dus niet dominant is) ishet niet zo'n probleem heb ik begrepen, alleen grote kans dat ie overrijp is of alleen vocht bevat.

Kwisjuh, begint het bij jou in je buik weer een beetje rustiger te worden?

Mikkie, ik blijf hier nog wel even hangen hoor ;-). Weet jij al of je punctie inderdaad zaterdag wordt?

Blauwe plekken; paar enorme bloeduitstortingen gehad, dat waren de spuiten waarbij het ook direct flink begon te bloeden na het prikken (en vaak ook het prikken pijn deed). Staan er nu nog drie op mijn buik langzaam geel te kleuren. Pregnyl dit keer geen plek gegeven; vorige keer een paar dagen erg gevoelig geweest.

Geplaatst

Vanmorgen weer op controle geweest, ik was te vroeg maar kon meteen terecht. Zaterdag hebben we de punctie, ben blij en zenuwachtig tegelijk.. Heb 1 joekel dus en verder aan iedere kant 6 normale follikels.. Vanavond de laatste prikken (hopelijk de aller aller laatste..), Gelukkig:-)

Geplaatst

Ik had trouwens vocht in mn buik, kan op overstimulatie wijzen maar volgens de arts was dat niet het geval.. Echt vaag, schijnt vanzelf weer weg te gaan..

Geplaatst

Mikkie, mooi zeg, 13 stuks!

Ik heb vanmorgen de punctie gehad. Rechts 5, links eerst maar 1, na de tweede keer prikken kreeg ze toch twee iets kleinere nog te pakken. Totaal 8 waarvan 2 kleintjes dus....dus wij waren erg verbaasd te horen dat er tien eitjes waren! Zaterdag word ik gebeld of er een tp is zondag. Eerst even heel rustig aan, punctie viel weer enorm mee, maar nu wel behoorlijk pijnlijke buik...

Geplaatst

Miepie, wat een goed resultaat, zeg! Ben je niet helemaal stoned?? Rustig aan hoor!! Ik duim met je mee voor zaterdag!!

Mikkie, voor jou ook spannend zeg! Wel vervelend van dat vocht, heb je er last van?? Succes!!

Geplaatst

Stonedheid valt mee, wel moe en een heel opgeblazen buik.

Mirjan, Michelle,vraagje; utrogestan pas starten na tp toch? Ik weet het niet meer, en ze hebben er niks over gezegd...

Geplaatst

Op de avond van de punctie, vandaag dus, starten met de utrogestan. Heb je geen papier mee gekregen waar dat op staat? Ze hadden bij mij het aantal eicellen op dat papier gezet.

Rustig aan doen hoor!!

Groetjes, Mirjan

Geplaatst

Enorm bedankt voor je snelle reactie,Mirjan. Miepman had het papier gelijk in mijn tas gestopt, er verder niet naar gekeken.

Hoe is het met jou? Weer helemaal opgeknapt vd punctie?

En Michelle, nog steeds zo'n opgeblazen buik?

Sinds de verdoving is uitgewerkt voel ik me een stuk minder, elke beweging of stap doet pijn, dus ik blijf maar rustig op de bank liggen ;-). Miepman verzorgt me lief, en vindt het heel naar dat ie er niet bij was...hij heeft een uur moeten wachten bij het lab!

Geplaatst

pregnyl? ik moest ovitrelle spuiten ipv puregon, wel gewoon de orgalutran.. vanavond lekker niks, heerlijk!! heb geen last van het vocht gelukkig..

Geplaatst

Wat was ik zenuwachtig zeg!! Ik was daardoor ook meer verkrampt dan de vorige keer.. Lag te trillen in de stoel.. Gehannes met het infuus, wilden ze in mn pols doen maar lukte niet.. maar verder is alles goed gegaan.. maar liefs 9 eitjes!! Heb de hele middag geslapen.. Met paracetamol gelukkig geen last van pijn.. Dinsdag ochtend worden we gebeld en hopelijk dan 's middags de terug plaatsing.. Ik hoef trouwens pas dinsdag te beginnen met de Utrogestan..

Geplaatst

Mooi resultaat, Mikkie! Rustig aan nu, ik duim voor een tp van net zo'n toppertje als ik net heb gehad voor je dinsdag... Veel napijn nog?

Ik voel me nog steeds wat opgeblazen, bm/eierstokken blijven met lopen gevoelig. Net terug uit het AMC; na heel veel gehannes om mijn bm in te komen (au!) is er 1 teruggeplaatst. Van de 10 waren er 7 rijp,en die zijn ook allemaal bevrucht en goed doorgedeeld, dus waarschijnlijk nog wat cryo's ook ;-)

Geplaatst

Nee, niet echt veel napijn, gaat eigenlijk heel goed, beter dan de vorige keer.. Had je wel een volle blaas bij de terug plaatsing? Dan schijnt het wat makkelijker te gaan.. Nu duimen dat ie blijft plakken..

Geplaatst

Hé Mikkie, fijn dat je er ook achteraf zo weinig last van hebt. Ik dit keer een stuk meer dan vorige keer, lopen is nog steeds erg gevoelig...

Blaas was heel vol. De arts heeft een echo gemaakt toen ze er niet in kon komen, bleek dat er een cystetje/propje slijm/vocht in de bmmond zat en daardoor schoot het slangetje elke keer opzij. Nou ja, niks aan te doen, het is uiteindelijk gelukt.

Al erg zenuwachtig voor morgenochtend? Met 9 eitjes moet er wel een goede tussen zitten, heb er alle vertruowen in... succes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden