Ga naar inhoud

wachten voor icsi behandeling april/mei

Aanbevolen Berichten

• Reacties 248
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O, Monique, wat wordt jullie geduld ontzettend op de proef gesteld... kan me voorstellen dat je even een flinke dip hebt! Kunnen ze niks anders doen aan die cyste? Hopelijk lukt het om weer een beetje moed te verzamelen voor de 4e poging tot poging 1. Sterkte!

Michelle, klinkt heftig. Nou ja, als het resultaat hetzelfde is als met vorige poging...

Ik heb het met drT vorige week uitgebreid gehad over 1 of 2 laten terugplaatsen. Gezien mijn leeftijd en het resultaat van vorige keer raden zij aan er 1 terug te laten plaatsen. Ben ik het op zich mee eens, maar ik vond het vorige keer zo zonde dat er 7 emmies waren, waarvan 6 topkwaliteit, en dat die ene (die wel deelde, maar niet zo goed als de anderen) uiteindelijk dus weggegooid is. Heb gevraagd of in zo'n geval niet 1 topper en dan een evt minder goed embryootje teruggeplaatst kon worden... maar dat kan dus helaas niet.

Kwisjuh, zou het nieteens durven in mijn been, haha. Gelukkig heb ik een behoorlijke speklaag waarin ik het prikken nauwelijks voel op mijn buik ;-).

Uitslag viel in die zin tegen dat ik bang ben dat alleen die 5 doorgroeien... maar als ik de resultaten van vorige 1e FM nalees zie ik dat ik er toen ook maar een paar van > 10 mm had, en uiteindelijk 14 eitjes. Ik probeer me daar nu dus maar aan vast te houden ;-).

Geplaatst

Sky goed nieuws, gefeliciteerd! Succes morgen!

Monique, wat vreselijk dat het weer gecancelled is, dikke knuffel!

Mirjan, overmorgen ook bellen voor de uitslag emmy's + tijd tp? Spannend he?

Miepie, balen dat de meting tegenviel... Hopelijk groeien ze nog een beetje door!

Geplaatst

NS: wat goed! Gefeliciteerd! Heel veel succes de komende tijd!

Hoe gaat het met jou Michelle?

Ik heb vandaag een paar uurtjes gewerkt, maar valt me vies tegen. Vooral lopen gaat niet lekker

Ik hoop zo dat we morgen goed bericht krigen! Het is dan onze trouwdag, dus zou bijzonder zijn!

Geplaatst

Heej Mirjan, met mij gaat het ook niet zo hoor. Loop niet zo lekker en vannacht kon ik niet goed op mijn buik slapen. Ben een buikslaper dus dat viel even tegen. Vandaag nog even gebeld of het wel normaal was, maar ze zeiden van wel. Ben behoorlijk beurs van binnen, veel blauwe plekken. Vandaag ook wezen werken, viel mij ook vies tegen. Was blij dat de dag om was, nu lekker op de bank ploffen en niets meer doen! Morgen vrij genomen, wil helemaal relaxed en klaar zijn voor onze emmy.

Jij morgen ook vrij of toch werken? Hoeveel laten jullie terugplaatsen? Morgenochtend bellen he. Alvast heeeeel veel succes, zitten we samen op het wachtbankje. En alvast gefeliciteerd met jullie trouwdag, heel speciaal dus!

Sky, gefeliciteerd met je emmy en succes met wachten. Vanaf morgen komen Mirjan en ik je vergezellen!

Geplaatst

Sky, gefeliciteerd met je emmy en succes met wachten. Vanaf morgen komen Mirjan en ik je vergezellen!

gezellig! komen jullie dan ook in het wachtbankje van juni gezellig!

Geplaatst

wat een fantastich trouwdag-cadeautje: de terugplaatsing gaat door vanmiddag!!!

Hoe gaat het vandaag, Michelle? Heb jij al iets gehoord?

Wij laten er 2 terugplaatsen, als er 2 zijn natuurlijk. Vandaag ben ik ook vrij, ik doe helemaal lekker niks, alleen met de hondjes naar het bos.

Spannende dag, begin van een spannende tijd op de wachtbank!

Geplaatst

Super, Mirjan! Dubbel gefeliciteerd!

Michelle, jij ook al gebeld? Voelen jullie je al weer wat beter?

NS, is het nog vol te houden?

Wij hebben net de 2e FM gehad. Nu 3 rechts, 6 links van rond de 13-15 mm (1 van 18). En nog heel wat van rond de 10, maar de arts dacht dat die niet mee zouden gaan doen. Valt me stiekem toch weer wat tegen, al zijn het er al 4 meer dan dinsdag... Vorige keer had ik er met de eerste FM 12, 2e 15 en uiteindelijk 17 follikels (14 eitjes). Nou ja, hopelijk blijven in elk geval deze 9 het goed doen, 9 zou een mooie score zijn....

Geplaatst

Hoi ja ik ook al gebeld en voor ons gaat het vanmiddag ook door! Vandaag gaat wel iets beter, maar doe lekker rustig aan. Wil helemaal relaxed zijn voor vanmiddag :o)

Miepie, 9 is een hele mooie score! Succes met prikken en de volgende meting.

Geplaatst

Hoi meiden, bedankt voor de lieve reacties.

@NS

Wat een mooi emmy. Ik duim dat je straks een positieve test hebt,

@Mirjan

Wat een mooi cadeau zeg. Zou wel dubbel bijzonder zijn als je je zwanger bent ma deze tp

@Miepie

Is toch een heel goede score al. Wie wee watd e volgende fm zegt...

Liefs Monique

Geplaatst

Sorry Monique, moet natuurlijk ook niet zeuren...was wel even heel ego, sorry. Ben ook blij dat ze goed groeien, vergelijk misschien teveel met vorig jaar. Hoe is het met jou nu? Gaan ze de medicijnen nog weer aanpassen?

Michelle,super dat jij ook een tp hebt, inmiddels ook gehad als het goed is. Weet je ook hoe de andere eitjes het gedaan hebben? En bij jou, Mirjan?

Geplaatst

Ben heel blij: van de 7 eicellen 7 bevruchtingen! De 2 toppers, 8-cellig, zijn terug geplaatst! Nu breekt de moeilijkste tijd aan...wachten...maar we blijven positief!

Super, Michelle! Samen op het wachtbankje!!

Geplaatst

@ Sky: geweldig meid,gefeliciteerd met je tewrugplaasing! 8 cellen das toch al best veel? Nu begint het lange wachten!

@ Monique: He meid wat verschrikkelijk Kl*te van die cyste! T zit je niet mee he...Ik hoop dat ze iets aan die cyste kunnen doen! Sterkte!

@ Mirjan en Michelle: Hebben jullie nog steeds n beetje last van de punctie? Dus de nasleep is misschien nog vervelender dan de punctie zelf...

@ Mirjan: 2 TP's Geweldig! Sterkte met wachten!! en van harte met je trouwdag. Een mooier cadeau kun je je niet wensen toch? Nu die positieve test nog!

@ Michelle: Van harte met je top embryo meis! Helemaal geweldig! Ik duimk voor jullie allemaal!

@ Miepie: 9 is zeker een mooie score! Positief blijven meis,er hoeft er maar eentje te blijven plakken!

Vandaag eerste FM gehad. Ik heb helaas geen aantallen of afmetingen gevraagd. Echt helemaal vergeten. Al gauw bleek namelijk waar ik steeds om één of andere reden bang voor ben geweest, een mogelijke overstimulatie. Zondag 0800 (!) moeten we terug komen en dan gaan ze weer meten en bloed afnemen. Als er dan nog meer blaasjes zijn dan wordt de behandeling afgebroken. Duimen jullie mee? Heb trouwens erg last van mijn buik,bij elke stap die ik zet. Heb vandaag Paracetamol en Ibu's genomen om het een beetje dragelijk te maken. Sporten zit er de komende dagen niet in vrees ik...

Maar ik houd moed,msischien groeien de blaasjes die er zijn wel lekker door en blijft het hierbij. Dan is t wel weer positief natuurlijk!

Fijne avond meiden,succes met wachten!

Liefs Kwisjuh

Gast sterretje
Geplaatst

Hoi meiden,

Helaas ben ik vandaag ongesteld geworden, had woe moeten testen maar ds dus niet meer nodig...We hebben nog 1 embryo in de vriezer, hopen dat die wel aanslaat, anders moet het hele circus weer opnieuw.

Sterkte voor de meiden die op het wachtbankje zitten en alle andere die nog bezig zijn, succes...

Geplaatst

Hey sterretje,

Meis wat ongelofelijk jammer dat je ongi is doorgebroken. Nu hopen op je cryo... Sterkte ermee!

Liefs Kwisjuh

Geplaatst

Gisteren de eerste echo gehad, er was nog niet veel te zien.. moet dinsdag terug komen.. Waarschijnlijk hebben we zaterdag de punctie.. Spannend!! Heb trouwens nog een bijwerking ontdekt, ben zo onwijs moe..

Geplaatst

Sterretje, wat enorm balen zeg...hopelijk blijft de cryo wel plakken. Gaan jullie direct door?

Mirjan, Michelle, hoe is het met jullie en jullie topembryootjes?

Kwisjuh, hopelijk gaat alles gewoon door... Heftig hoor, direct al tegen overstimulatie aanzitten.

Mikkie, fijn dat bij jou alles goed gaat. Volgens mij is er de eerste fm sowieso nog weinig te zeggen, behalve dan of de medicijnen hun werk doen. Succes dinsdag! Ik ben trouwens ook heel moe van de hormonen, vanmiddag ook maar weer een middagdutje gedaan. Vanavond als het goed is voor het laatst puregon en deca gespoten!!

Geplaatst

Ben geloof ik de enige nog hier met Mikkie :misc_expressions-wh... en het duurt nog een paar dagen voor ik bij jullie op het wachtbankje van mei schuif; vandaag de 3e FM gehad (bij de prof ;-)). Rechts 5 heel mooie gelijke follikels van ongeveer 16/17 mm; links heel veel, volgens de prof een rommeltje, haha. Hij heeft alleen de grootste en kleinste opgemeten (12 en 19 mm). Hij vond het wat zinloos ze allemaal op te meten omdat pas bij de punctie blijkt welke ook daadwerkelijk een eitje hebben en rijp of overrijp zijn, maar het waren er alles samen zo'n 12. Dinsdag laatste FM en donderdag de punctie....

Hoe is het met jullie allemaal? Moe van de utrogestan? Rotpillen....

Fijn weekend verder!

Geplaatst

Hey meiden!

Vandaag tweede FM gehad. Er waren ruim 34 eiblaasjes en inderdaad....de bloedwaarden waren ook te hoog dus de poging is afgebroken.

Heb gelijk een nieuw schema gekregen. Mijn nieuwe punctiedag is 15-07. Gaat iedereen die hier schreef en wél terugplaatsing heeft gehad nu naar t wachtbankje van juni?

Nee toch? Dat zou jammer zijn...

Liefs Kwisjuh

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden