Ga naar inhoud

wachten voor icsi behandeling april/mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hej meiden,

ik kom hier weer even spieken! sinds zaterdag eindelijk van die rot pil af! en voel me weer kiplekker! hopen dat dat zo blijft!

het prikken gaat hier heel goed! geen pijn en geen bijwerkingen! ik hoop dat ik snel ongesteld word zodat ik me uitgangsecho krijg! hoop zo dat de cyste weg is! maarja is effe afwachten!

xx sky

• Reacties 248
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Morgen de 1e Fm. Ben benieuwd. heb wel meer klachten dan vorige keer. Sinds zondag hoofdpijn, sjagrijnig en moe en al 3 kg aangekomen. Heb ook enorme zin in eten. Heel vervelend. Als er van binnen dan maar wat gebeurd is het niet voor niks.

@Norwegian Sky

Hoop ook voor je dat je snel ongi wordt en die cyste weg is.

Geplaatst

ow spannend monique! duim voor je morgen!

ja ongi nog niet doorgebroken! :sad:

wil zo graag ongesteld word!!

hopen op morgen! voel de cyste helaas nog wel af en toe

dus hij zit er nog! en voel ook wat aan de linker kant

dus ben bang dat daar ook wat zit

dus hopelijk ben ik morgenochtend ongesteld zodat ik donderdag

me uitgangsecho krijg!

xx sky

Geplaatst

Vanmorgend e 1e fm gehad. Er zaten 3 goede follikels en een heel kleintje. Weinig dus. er werd gezegd dat het niet veel meer zal worden, omdat mijn eivoorraad opraakt. Dat was me niet eerder verteld, dat dat al zo ver heen was. Weer een kuil op de weg erbij.

Precies 10 jaar terug raakte ik zwanger van een tweede kindje. 10 jaar verder is dit lang gewenste kindje er nog niet. Ik zat flink in een dip vanmiddag. Deze feiten zijn zo confronterend.

Zaterdag de 2e echo. Kijken of ze het nu door laten gaan of stoppen zoals vorige maand met 3 follikels.

@ns

Maak je niet gek dat je overal cystes voel hoor. Het kan ook iets anders zijn wat je voelt. Ik heb de cystes nooit gevoeld tot ze ca 6 cm waren. Maar dacht wel van alles te voelen.

Geplaatst

Heej meiden,

Gisteren CD5-echo gehad in het zh, maar mijn bmslijmvlies is nog te dik dus kan nog niet starten met Puregon. Volgende week maandag nog een keer terugkomen om te kijken dat of ik dan kan beginnen. Blijf dus nog gewoon deca prikken.

Geplaatst

Monique, wat een enorme domper zeg ... zo onverwacht tijdens een FM even te horen krijgen dat je eivoorraad op raakt :(. Heb je Puregon/Gonal of Menopur?

Michelle, voor jou ook al geen goed nieuws, enorm balen dat je nog weer een week verder bent voor je mag starten zeg.

Ik zit te wachten op mijn menstruatie (nu op dag 26, normaal een cyclus van 25/26 dagen... maar dit keer mijn eisprong pas op dag 15 of 16 gehad, dus zal wel vh weekend worden). Dan ook op dag 5 weer naar het AMC...

Geplaatst

wat een nare berichten meiden... knuff..

ik heb gelukkig wel goed nieuws. ik ben gister ongesteld geworden

en heb vandaag me uitgangsecho gehad en de cyste is hele verdwenen.

mag dus morgen beginnen met puregon prikken en krijg volgende week vrijdag de eerste fm.

:tongue9:

zo blij me dag kan niet meer stuk!

Geplaatst

Sky wat goed te lezen zeg, succes vrijdag!

Monique, ik duim voor je zaterdag. Hopelijk mogen jullie gewoon doorgaan en kom je snel weer uit je dip...

Miepie, hoe gaat het met prikken? Met een beetje mazzel word je dit weekend ongi en mag je het doorbellen. Ik werd het op een zaterdag, dus moest tot maandag wachten om te bellen.

Moest vandaag nieuwe deca halen, had er nog 1 voor vanavond. Ging de apothekersass. me vertellen dat ze niets meer had en dat ik maandag terug kon komen... Geen optie natuurlijk. Vroeg haar toen vriendelijk om bij een andere apotheek na te vragen of zij nog wat hadden liggen en dat was gelukkig zo. Dus kan gelukkig gewoon doorprikken dit weekend. Maandag opnieuw CD5-echo (op CD10 dus...)

Geplaatst

Hihi, Michelle "kom maandag maar terug" .... Nou ja, fijn dat het wel gelukt is. Ik moet hier altijd alles bestellen, duurt 2 dagen voor ze het binnen hebben. Afgelopen bestelling was er nog wat fout gegaan ook; 1 doos deca ipv 4. Inmiddels heb ik gelukkig alles in huis. Hopelijk is maandag alles eindelijk wel goed.. Hoe dik was je bms nog afgelopen woensdag? Tijd geleden, geen idee meer wat het moest zijn.

Ik heb al een dag of 2 krampen en lage rugpijn, menstruatie zit er dus aan te komen, maar kondigt zich normaal aan met 2 dagen rozeverlies en ik heb nog niks gezien. Hopelijk wel uiterlijk zondag ongesteld, anders gaat ons weekendje Londen eraan :(.

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Misschien kunnen jullie me helpen. Ik ben 18-04 met provera begonnen en moet vanavond mijn eerste decapeptyl spuiten. Daarna moet ik die provera nog een week samen met de deca gebruiken en als ik stop met de provera moet ik ongi worden. daarna heb ik dan een uitgangsecho. Nu ben ik vanmorgen ongi geworden....:huh1: In het UMCU is niemand bereikbaar vanwege koniginnedag en dus weet ik nu niet of ik wel of niet moet gaan spuiten. Ik doe het maar gewoon maar ik vrees dat de hele behandeling nu anders uit gaat pakken.

Heeft iemand hier ervaring mee? T is me eerste ICSI en ik ben zo groen als gras....

@ Monique: Bedankt voor je lieve reactie. Ja ik denk dak er gewoon mee bezig ben en dan kun je er 's nachts nog wel eens mee bezig zijn. Wat vervelend dat je fm niet zo positief was. kan me goed voorstellen dat het confronterend is. Hoe oud ben je? Ik denk aan je morgen en probeer positief te blijven he!

@ Sky: Gelukkig dat de cyste weg is! Super bericht! En vanavond de puregon dus!

@ Michelle: Ook voor jou een behoorlijke domper! je stelt je toch ergens op in en dan gaat het niet zoals je gedacht had! Nu moet je dus ook die rot prikken nog langer zetten. Gelukkig dat je nog wat kon krijgen bij de apotheek! Pfff wat een gedoe zeg!

@ Miepie: Lekker naar Londen! Hoe lang ga je? Dus als je vroeger dan zondag ongi wordt moet je hier blijven omdat je de uitgangsecho moet hebben? Dat zou zonde zijn zeg! Zal ik voor je duimen dat je nog ff niet ongi wordt? Misschien helpt het!

Ben trouwens ook wat aan t lijnen. Ben niet veel te zwaar ofzo maar er mocht wel wat af en ik denk maar zo nu ik nog niet zwanger ben kan het nog! Misschien laat een zwangerschap nog wel heel lang op zich wachten. Dat vind ik nog wel het vervelenste. Zodra je tot de conclusie komt dat je graag een kindje wilt hou je er steeds maar rekening mee dat het gaat gebeuren. Maar wie weet duurt t nóg wel een jaar! Maar al die tijd stel je dingen uit omdat je niet weet hoe de toekomst eruit zal zien. Zullen we die vakantie wel boeken voor de Kerst? Stel t lukt in een keer,mag ik dan nog wel vliegen? Ik wil over een jaar een opleiding gaan doen maar kan dat wel als ik zwanger ben of een kleine heb? Of is er dan nog steeds geen kindje? Ik doe nog maar een jaar mee dus ik heb nog weinig te klagen. Ik besef dat er veel meiden op dit forum zijn die echt al jaren voor deze keuzes staan...!

Liefs Kwisjuh

Geplaatst

Kwisjuh, ik zou even contact opnemen met de afdeling gynaecologie/verloskunde van het UMCU. Daar is altijd wel een gyn aanwezig die dienst heeft en je hopelijk verder kan helpen. Werken ze in het UMCU helemaal niet, of zijn ze alleen niet bereikbaar op feestdagen? (In het AMC weet ik dat ze wel echo's enzo doen, 's ochtends, dus als je met zo'n vraag belt naar de afdeling verloskunde verbinden ze je door of gaan ze het zelf navragen).

Ik hoop trouwens juist wél dat ik uiterlijk zondag ongesteld wordt; op dag 5 moet ik voor een uitgangsecho naar het AMC, vrijdag vertrekken we naar Londen... dus vanaf maandag ongesteld worden betekent dat we Londen af moeten zeggen :(. Duim als je wilt duimen dus maar dat het snel doorbreekt, haha.

Goed dat het lijnen lekker gaat! Hier ook al veel pogingen ondernomen (ben te zwaar, maar nog geen zwaar overgewicht), maar kom van de medicijnen elke keer alle kilootjes die eraf zijn gegaan tussen pogingen door ook weer aan :S. Inmiddels sinds ik ben gestart met deca alweer 2 kilo vocht (hoop ik dan maar) weten vast te houden.

Geplaatst

Miepie, eigenlijk geen idee hoe dik mijn bms was... Ga er vanuit dat het maandag gewoon goed is en dat ik dan met Puregon aan de slag kan. Ik heb het ook hoor, die 2 kilo vocht sinds de deca!

Kwisjuh, hoop dat je gisteren nog iemand hebt kunnen bereiken bij het UMC. Fijn dat het lijnen goed gaat. Probeer er zelf ook nog wat kilootjes af te krijgen, gaat redelijk.

Heb het zelf ook hoor, dat ik dingen uitstel voor het geval dat ik nu zwanger wordt. Vorig jaar had ik in oktober een cryo-tp en zag een supergaaf jasje hangen. Maar een strak jasje. Heb het niet gekocht want ik dacht dat ik het maar kort kon dragen. Helaas was ik niet zwanger en baalde ik dat ik dat jasje nergens meer kon krijgen...

Geplaatst

hej meiden,

puregon gaat goed! geen pijn en nog geen bijwerkingen. gelukkig.

was afgelopen dagen wel erg moe en had eerst veel hoofdpijn maar

dat is nu helemaal verdwenen. nog even en dan onze eerste fm!

woow zo spannend!

xx sky

Geplaatst

Hey meiden

Zaterdag de 2e FM gehad en het kleinste eitje deed niks meer. Er zaten rechts 2 van 15 mm en links 1 van 22 mm. Moeten morgenmiddag weer terug en dan wordt er beslist of er woensdag een punktie komt of dat het weer wordt gestaakt. Ligt eraan of die grote voortijdig knapt, want 3 follikels is het minimum voor een punktie. Zal waarschijnlijk wel overrijp worden. Ik vroeg of verhoging medicatie kon helpen, maar ze zei dat ik daar wel goed op reageerde maar er gewoonweg te weinig eitjes zitten. Een idee is een volgende keer op dag 3 een echo te maken om te zien hoe veel eitjes reageren op de medicatie. Ik heb zelf het voorgevoel dat het morgen wordt gestaakt. Een punktie voor 1 of 3 eitjes lijkt me ook zo zinloos al hoef je maar 1 goede te hebben natuurlijk.

Daarna zijn we naar mijn ouders in R'dam geweest voor mijn verjaardag. Om een heel lullig iets viel mijn moeder ineens uit dat we maar naar huis moesten gaan. Er ontstond een woordenwisseling waarbij me even werd verteld dat iedereen het achterlijk vindt dat we met icsi bezig zijn. Iedereen?! We hadden het in vertrouwen verteld en ik was die middag er al achter gekomen dat mijn schoonzus er al van wist. Dat vind ik dus niet netjes dat ze het heeft doorverteld achter mijn rug om. Maar die opmerking dat het achterlijk is dat we daarmee bezig zijn viel als een bom. Ik weet dat mijn ouders er niet achterstaan. Ze vinden me te oud. En dat zegt iemand die op haar 16de bewust zwanger werd om te kunnen trouwen met mijn vader. Ze waren er beiden niet aan toe en hebben mijn broer en mij geen fijne jeugd gegeven. Mijn man en ik kregen van alles naar ons hoofd wat nergens op sloeg en stonden dus buiten. Dit is niet de eerste keer, maar wel de ergste. Die opmerking over de ICSI heeft me enorm veel pijn gedaan. Ouders horen hun kinderen te steunen, al sta je er zelf niet helemaal achter. Het is onze wens en beslissing hiervoor te gaan. En dan hoor je dit van iemand die 2 kinderen eruit poepte en al gek werd dat het 2 jaar duurde eer ze van mijn zwanger raakte. Daarnaast wenste mijn vader mijn man nog een kopstoot toe. Vals want mijn man heeft 2 jaar terug een kopstoot gehad door zinloos geweld en is niet meer de oude geworden door een een hersenkneuzing. Ik wil geen contact meer met mijn ouders, maar het doet wel enorm, maar dan ook enorm veel pijn.

Monique

Geplaatst

@Michelle

Wat balen zeg, maar ik hoop dat je maandag mag beginnen.

@Miepie

Ben je al ongi geworden? Waarvoor moet je op dag 5 naar het zkh?

Ik had vorige maand 150 Puregon. Toen zaten er 3 eitjes links en rechts niks, maar wel 5 cystes bij mijn baarmoederhals ter grootte van de follikels. Dit bleek dus een fout van de gyn, want ze waren na de menstruatie weg. Mijn eierstok blijkt verkleefd te zitten en er zaten dus 5 follikels in. Had er dus totaal 8 vorige maand, maar door die fout in ons streekziekenhuis moest ik stoppen. Daar baal ik nu dus veel meer van dan een maand terug.

Deze maand het ik 150 GlonalF en 150 Menopur. Ik had gedacht dat dat ook zou zorgen voor de ontwikkeling van meer eitjes, maar helaas.

@NS

Wat super dat die cyste weg is me nu aan je poging bezig ben.

De hoofdpijn ging zeker weg toen je de tweede spuit mocht zetten?

Dat had ik vorige maand. 2 dagen hoofdpijn en duizelig, maar toen ik met de Puregon begon ging het weg. Nu wel veel hoofdpijn met de GlonalF en Menopur.

Lijnen.... dat doe ik al vanaf mijn 15de en lekker jojoen. Ik heb begin 2008 een maagverkleining gehad en kan minder eten maar ook niet goed meer tegen vet eten, pasta, ei en voedsel met veel suiker. Viel 33 kg af, maar er zijn er al 8 terug gekomen. Erg frustrerend als je een levenslange beperking hebt gekregen en je een stuk actiever bent geworden. Ik heb de 14de een etentje, maar kan ook dan niet wat extra's eten. Dan baal je als je niet verder afvalt, maar juist aankomt? Zal een levenslange strijd blijven vrees ik.

Geplaatst

Jeetje monique ik ken je verder niet, maar wat een klap moet dat geweest zijn zeg! Dat wens je toch niemand toe??? Heel veel sterkte hiermee, dit kun je nu juist echt niet gebruiken!!! Dikke knuffel hoor!

Ik heb het mijn familie niet verteld dat we bezig zijn, juist om ook zulke opmerkingen te voorkomen.Dit is onze beslissing en wij gaan er helemaal voor.Wil geen negativiteit nu, alleen maar positieve vibes. vind het ook wel fijn om als we positief testen over een maand dat we dan dit ook echt samen delen en niet iedereen mee staat te kijken, als je snapt wat ik bedoel?

In elk geval heel veel sterkte meid!

Geplaatst

:new_shocked:Monique, wat een verhaal... juist van mensen dicht bij je is steun zo belangrijk... wat enorm klote dat je ouders zo reageren zeg (zacht uitgedrukt). Inderdaad misschien maar beter ze even links te laten liggen, dit levert alleen maar heel veel verdriet en frustratie op. En dan ook nog niet de uitslag waar je op hoopte in het ziekenhuis... heel veel sterkte.

Lijnen; na eetproblemen rond mijn 16e ben ik ook altijd in strijd met mijn gewicht. Vorig jaar rond de behandeling/zwangerschap flink aangekomen, ook weer iets afgevallen, maar nog steeds een BMI van 29, te zwaar dus. Probeer me er nu maar niet te druk over te maken, maar da's makkelijker gezegd dan gedaan ;-).

Gisteravond laat heeft het hier echt doorgezet, in het AMC volg je het lange protocol. Ik ben dus al een tijdje deca aan het spuiten, en op dag 5 heb je dan een uitgangsecho. Als alles dan rustig is (en bmslijmvlies dun genoeg heb ik vd week van Michelle geleerd ;-)), mag je dan beginnen met de stimulatie. Als alles de 6e dus goed is begin ik dan. Dan een week later de eerste FM, daarna om de dag.

Gast sterretje
Geplaatst

Ben vorige week begonnen met spuiten, morgen eerste FM, ben benieuwd...

spannend allemaal zeg, iedereen is nu een btje bezig.

Monique, wat erg voor je zeg! juist steun van je naasten is zo belangrijk. Hopelijk een btje goed nieuws van de FM?

Liesbeth, vindt je het juist niet moeilijk om het aan niemand te vertellen?Ik merk dat ik er wel heel veel steun aan heb...

Iedereen veel sterkte en succes!

Geplaatst

Jeetje Monique, wat vreselijk voor jullie zeg, dat er zo op jullie gereageerd wordt! Hoop dat je hier een beetje doorheen komt. Hoe is de fm gegaan?

Ik ben vandaag voor de 2e keer voor een uitgangsecho geweest en deze keer was gelukkig alles goed. Ik start vanavond met Puregon en ga zondag voor de 1e fm.

Idd sterretje, iedereen is druk aan het spuiten en meten. Succes allemaal!

Geplaatst

Hey meiden!

@ Monique: Ik was echt geschokt door de reactie van je ouders! Ik ken jou niet en hen niet maar hoe kun je zoiets zou zeggen? Dan moet je iemand toch vreselijk willen kwetsen? Ik heb het zelf niet aan familie verteld omdat ik t als verassing wil houden voor t geval het lukt. Je naasten zouden je juist in deze zware tijd moeten steunen! Hoe was de FM vandaag? Sterkte meid,dikke knuffel voor jou!

@ Sterretje: Succes met de folikel meting! Ik hoop op goed nieuws voor je!

Ik heb vandaag gebeld met de fertiliteitspoli. Ze zouden het tijdens de artsenbespreking doornemen maar later werd ik teruggebewld dat mijn vroege ongi geen enkel probleem is. De ongi rond 8 mei zal iets minder heftig worden maar dat mag de pret niet drukken. T was dus goed dat ik was gestart met de deca en de provera had doorgeslikt.

Het prikken valt me trouwen 100% mee. De naaldjes zijn niet erg bot,de vloeistof brandt niet. Ik ontlucht de naaldjes wel altijd van te voren en ik spuit de vloeistof heel langzaam in. Verder warm ik de spuit met m'n handen op voordat ik hem zet. Misschien een tip voor de anderen. Ik heb wel iets meer hoofdpijn geloof ik....:handbags:

Fijne avond!

Kwisjuh

Geplaatst

Hoi meiden

Bedankt voor de lieve reacties.

Vanmiddag is wederom onze 1e ICSI poging gestaakt. De follikel links was enorm groot geworden en is waarschijnlijk een cyste. De kans daarop is met GlonalF groter kennelijk. Rechts zat 1 goede follikel. De andere 2 waren gestopt met groeien. Wij hadden ons zelf al voorgehouden dat we zouden stoppen. Het loonde de moeite niet door te gaan.

Toch zei ze dat er nog genoeg eitjes moeten zitten gezien mijn leeftijd. Ze zag zelfs kleintjes in wording zitten. Ik heb een nieuw recept en schema gekregen. Ga weer terug naar Puregon, omdat dat vorige maand toch meer resultaat gaf. We moesten toen stoppen met 3 eitjes en 5 cystes in de baarmoederhals. Dat was een fout van de betreffende gyns in een ander ziekenhuis, Die cystes waren ook eitjes en waren allen weg na de menstruatie. Daarnaast is de kans op cystes groter met GonalF.

Het nieuwe schema is Decapetyl, 300 GonalF en 150 Menopur. Moet nu wel op dag 3 een echo laten maken om te zien wat er van binnen gebeurd en of we en hoe we verder gaan stimuleren.

Ze vond het zo rot voor ons omdat we al zo'n lange weg hadden, voor mij al 10 jaar nu, voor een kind. En zoveel tegenslagen hebben gehad afgelopen jaren. Toen ik van mijn ouders vertelde was ze enorm verbaasd. Juist NU zouden zij er voor ons moeten zijn. We moesten niet opgeven en volhouden. Was wel erg lief van d'r. Net de Pregnyl gespoten. Heb een enorm opgezette buik. Zal wel van het spuiten zijn. Hoop dat dat weer weg gaat.

Wij hebben het onze ouders verteld omdat we af en toe een oppas nodig hebben voor onze zoon. Daarnaast weten mijn collega's, zijn er niet veel, en een paar close vrienden het. Enkele hebben zelf ivf pogingen gehad. Zeker met de tegenslagen is dat toch wel fijn, want ze houden rekening met ons.

Alleen heb ik wel gevraagd het niet door te vertellen en ook niet in krabbels op mijn hyves erover te schrijven, want dan weet iedereen het straks. Daar houden ze rekening mee gelukkig. Krijg meer steun van mijn vrienden dan van mijn familie. Wat er zaterdag is gezegd heeft er enorm ingehakt. Er is wel vaker wat geweest, maar dit slaat echt alles. Zeker als het je ouders zijn.

@Miepie

Ik hoop dat je de 6e mag beginnen. Is wel spannend dan.

@Michelle

Wat fijn dat je mocht beginnen. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

@Kwisjuh

Klinkt goed. Fijn dat je geen last hebt van de prikken. Ik vind ze zelf wel botter overkomen dan de prikpennen. Ook het ziekenhuis had die ervaring ermee. Maar inderdaad ontluchten, zit een flinke bel vaak in, opwarmen en rustig spuiten scheelt veel. De Pregnyl net was ook zo gepiept zonder problemen. We worden er vanzelf handig in he!

Geplaatst

Jemig Monique, wat heftig allemaal!! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wil je wel een héle dikke knuffel geven..........

Geplaatst

@ Michelle: we gaan gelijk op, ik had vandaag ook de uitgangsecho en zondag de 1e FM.

Ik was wel weer boos net (thuis worden ze er gek van, iedereen is 'gevlucht'...ik weet wel dat honden vaak uitgelaten moeten worden....maar zó vaak...in de regen... ;-) )

Maar goed...echt boos. De vorige keer spoot ik 300 GonalF. Omdat ik de vorige keer niet heel veel follikels had, vertelden ze me in februari dat ik dit keer wat meer ga spuiten.

De arts vandaag vertelde me ook "meer", maar had het over 300. Het drong tóen nog niet tot me door dat ik de vorige keer ook 300 had. Toen ik vanavond de spuit pakte, stond er op 450. Mijn man zei ook dat hij echt 300 zei. Maar dan zou ik dus hetzelfde spuiten als de vorige keer. Ik heb dus maar 450 gedaan en zal morgen het AMC bellen.

Van dit soort dingen word ik dus echt niet goed. Dat moeten ze nú niet doen....aaarrgghhhh......

Ik kreeg vanochtend ook te horen (nadat ik er om vroeg) dat ik geen medicijnen mag gebruiken die je tijdens een zw.schap ook niet mag gebruiken. Ik gebruik dus 3 medicijnen die ik niet mag. Dus ik naar de huisarts, zou het geregeld worden, kom ik eind vd middag bij de apotheek, ligt nog steeds dat wat ik moet hebben niet klaar. Weer contact met huisarts, gedoe.

Normaal zou ik daar mee om kunnen gaan, me een beetje ergeren en klaar...maar nu.....herkenbaar???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden