Jump to content

wachten voor icsi behandeling april/mei

Recommended Posts

Guest sterretje
Posted

hoi allemaal...

Een poosje terug heb ik hier ook een poosje rondgehangen op het forum.

Toen was er nog niet veel meer bekend dan dat mijn vriend en ik alleen dmv ICSI zwanger kunnen worden.

Inmiddels zijn we in het Maasstad zhs geweest...we zijn nog niet veel wijzer geworden, maar er is wel DNa afgenomen bij mijn vriend en daar is nu het wachten op. We krijgen pas 23 april de uitslag.

Half maart moeten we weer terug naar de gynaecoloog voor uitleg en recepten etc...Dan dus wachten op de uitslag en dan kunnen we gaan starten.

Heeft iemand ervaring met zo'n DNA test? bij ons duurt de uitslag wel 3,5 maand! Wel erg land wachten zeg! Volgens de gynaecoloog mogen we niet eerder starten dan de uitslag bekend is.Ik hoop alleen stiekem dat mocht ik een paar dagen voor de uitslag ongesteld worden we dan toch al mogen gaan starten met de hormooninjekties...

Spannende tijden...moeilijk ook, omdat we weinig mensen op de hoogte hebben gebracht. Heb toch het gevoel dat mensen niet begrijpen wat je doormaakt en gaat maken...

ik zie niet zozeer tegen de behandelingen op maar meer tegen de onzekerheid of het allemaal gaat lukken.

De ene ker hebben we goede hoop en het volgende momoent barst ik gewoon in huilen uit...Fijn dat er hier mensen izjn die het begrijpen en war je mee kunt praten/schrijven.

van mij mogen de weken heel snel gaan, kan niet wachten om te gaan beginnen!

Nou iedereen hier heel veel sterkte en succes met de behandelingen en het wachten...

Tot schrijfs!

groetjes

• Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

hallo,

Ik hoop dat je de uitslag eerder gaat krijgen!Somige kregen toch de uitslag al bij de gyn als ze een afspraak hadden.Zelf heb ik er geen ervaring mee wij hebben nooit een dna test gehad.

Ook wij weten al een tijdje dat we alleen in aanmerking komen voor ICSI.Zodra ik ongesteld ben ga ik aan de pil en kan ik gaan bellen waneer ik mag beginnen met de injecties.. ik verwacht elk moment ongesteld te worden en zo begin maart te beginnen met de injecties.

Zelf hebben we aardig wat mensne op de hoogte gebracht.. soms is het fijn en vaak niet.. mensen weten gewoon niet wat het inhoud en kunnen zich er geen voorsteling van maken..

ook ik barst vaak in tranen uit.. gaat het wel lukken? en wat als het niet lukt? en dan alle risico's..Maar aan de anderen kant zo ontzettend blij dat we wel de kans gaan krijgen.. dat er met een beetje gelluk toch een wonder van ons samen in zit..en dat houd me op de been.

Groetjes esther

Posted

hoi sterretje

wij hebben geen dna test gedaan maar wel een chromosonen onderzoek, misschien dat je dat bedoeld

moesten hier ook 3 maand op wachten alles was goed

zoals esther ben ik ook heel goed in janken de laatste tijd angst twijfel onbegrip

wij hebben volgende maand poging 3 het moet dan wel echt gebeuren

Posted

mijn man moest ook een chromosoononderzoek maar ze zei tegen ons dat we de uitslag te horen kregen voordat we gaan beginnen met prikken dus of dat nou 2 of 3 maanden was maakt niet uit dus stel dat we maart kunnen beginnen krijgen we maart de uitslag succes

Guest sterretje
Posted

hoi,

bedankt voor jullie reakties...

Wij moeten in maart terug, ben benieuwd hoe het gaat.

Ik lees ook over beginnen met een pil slikken en dan injecties...

Dacht dat het gewoon twee weken injekteren was en dan de puntkie, maar dat is dus niet zo??

Of is dat bij iedereen verschillend?

Ik dacht dat 1 ICSI poging in een maand tijd klaar was? maar dat is denk ik neit zo?

We horen het vast allemaal in maart...Helaas hadden we al plannen in mei en jun voor een vakantie, maar die moeten we dan denk maar afblazen...

Hoop snel meer te horen van de gyn...Zo lastig dat je niks in de hand hebt, maar we hebben er natuurlijk alles voor over.

Maar kan iemand mij vertellen hoe dat gaat met die pil en injekties?

Posted

hai,

Somige ziekenhuis hanteren geen pil gebruik..De meeste wel.. dit omdat de kans op cystes verkleind word en het zieken huis zo makelijk iedereen kan inplannen.. mocht je de pil slikke dan gaat het ongeveer zo

je slikt de pil minimaal 3 weken en begint met 1 injectie waneer aangegeven. je slikt dan de pil nog 3 dagen door.je kan na het stoppen met de pil lichte ongesteldheid bloedingen krijgen. de injecties leggen je cyclus stil. ik moet 12 dagen de injecties elke ochtend spuiten en dan naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho.Dit is dan je eerste afspraak daar.Ze kijken dan met een echo of alle van binnen er goed uitziet als dat is mag je starten met de 2de injectie elke ochtend.En dan beginnen ook de ziekenhuisbezoeken deze duuren ongeveer 2 weken.. afhankelijk van hoe goed de eiblaasjes groeien.na ongeveer 2 weken krijg je de punctie en een paar dagen na de punctie de terugplaatsing.en dan 2 wachtweken..

in mijn situatie duurd de icsi poging dus ongeveer van 29 januari tot ongeveer 29 maart. maar daar zit de pil bij in.. van de eerste injectie tot je weet of je zwanger bent is dus van 19-2 tot 29-3 dus iets langer als 5 weken.

Dit is hoe het bij mij gaat.. het is een indicatie natuurlijk om je een beetje uit te leggen;) maar bij elk mens is het weer anders.

esther

Posted

Hoi Sterretje,

Bij mij ging het anders: dag 1 van de menstruatie beginnen met decapeptyl, dag 3 Gonal-f erbij spuiten, dag 10 eerste follikelmeting en dan hangt het ervan af wanneer de eitjes groot genoeg zijn. Ik had de eerste keer op dag 17 en de tweede keer op dag 18 de punctie en 3 dagen later de terugplaatsing. Alles net binnen 3 weken dus, het korte protocol.

Succes!

Caroline

Posted

Wij starten ook in mei weer, voor ons is het de 2e ICSI.

Sterretje, wij hebben ook chromosomenonderzoek gehad (eerst vóór de 1e ICSI bij mijn man - 2,5 maand wachten. En daarna hebben ze het na de 2e miskraam ook bij mij onderzocht. Die uitslag hadden we na 8 weken). Het wisselt erg per ziekenhuis welk protocol je volgt en of je aan de pil moet of niet.

Ik loop in het AMC, lang protocol maar zonder pil. Ik begin op dag 23 van de cyclus met decapeptyl en dan op dag 2 van de volgende cyclus met puregon (+ decapeptyl). Vorige keer op dag 17 de punctie gehad, dus alles samen zo'n 3,5 week gespoten. Bij veel ziekenhuizen krijg je na de terugplaatsing weer medicijnen, maar die moet je dan vaginaal inbrengen (utrogestan/progestan).

Heel veel succes met wachten! Ik hoop voor je dat ze in maart de uitslag al hebben, kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat echt 3.5 maand duurt....

Posted

ohjjaaaah die pilletjes vaginaal inbrengen moet ik ook na de terugplaatsing;)

het is overal verschillend ik zou gewoon afwachten.. ik dacht dat ik "alles" wel wist door te lezen bij de meiden.. maar als je uitleg van de verpleging krijgt is het toch net even anders:)net als de medicijnen ik gebruik bijvoorbeeld lucrin terwijl de meeste deca gebruiken.. je hebt nu een beetje ene beeld maar je zal zien straks is het veel duidelijker.. ik dacht echt Hellupp hoe onthoud ik dat allemaal:D maar bij de verpleging is het snel duidelijk ook met een schema

Greetz esther

Guest sterretje
Posted

Nou dat wordt dus gewoon afwachten...ik heb de gynaecoloog alleen gehoord over injekties, maar we horen het vanzelf.

Hopen dat we de uitslag van het DNA/chromosomenonderzoek wat sneller krijgen, zodat we echt in april kunnen beginnen...spannend.

Ik ben zelf verpleegkundige dus dat spuiten op zich moet wel lukken.

Al is het bij jezelf wel anders dan bij een patient natuurlijk, haha

Bedankt voor jullie reakties en succes iedereen!

Ik ga proberen jullie te volgen...en voor jullie duimen.

• 3 weeks later...
Posted

Sterretje, ook mijn man en ik staan inmiddels op de wachtlijst voor ICSI....lopen in Blaricum, maar die doen de procedure samen met het VU. 2 maart krijgen we de uitslagen van een uitgebreid semenonderzoek in t VU en eind maart hebben wij de info-avond....assistente dacht dat we eind april/mei zouden kunnen starten, maar dat hoop ik 2 maart bevestigt te krijgen van onze gyn..

Vind t wel onwijs spannend allemaal, t ergste lijkt mij niet het spuiten maar de punctie en de wachttijd na terugplaatsing....

gr Yosha

Posted

Hé meiden, hoe gaat het met wachten? Yosha, spannend, nog een weekje en dan weet je wanneer jullie mogen starten!

Eslief, bij jullie is het een stuk sneller gegaan dan verwacht, of niet? Zie dat je al aan het spuiten bent!

Wij hebben vorige week de evaluatie van de eerste poging gehad. Ziekenhuis wil doorgaan (we hadden ook niet anders verwacht) en waren ondanks de slechte afloop van beide zwangerschappen wel heel positief en tevreden.

Overmorgen moet Miepman weer een potje inleveren (op ons verzoek; is inmiddels een jaar geleden dat zijn zaad voor het laatst getest is) en bloedprikken (HIV/hepatitis is verlopen, maar een jaar geldig). Ik heb dan 12 april nog een afspraak staan voor een uitstrijkje en als het goed is zal ik dan rond 30 april starten met decapeptyl!

Guest sterretje
Posted

Hoi...

Yosha weet je al wat meer? Wanneer gaan jullie starten?

Wij hebben vrijdag as een afspraak in hetMaasstad. ben erg benieuwd.

vind het alleen een btje raar dat we niet nog een semenonderzoek hebben hoeven doen. Die hebben we 1 keer ingeleverd in het vorige ziekenhuis en dat was dus niet goed. Daarna doorgestuurd naar Rotterdam en alleen een chromosomen onderzoek bij mijn vriend gedaan. (HIV etc is al wel gedaan) maar verder niks. We hebben ook geen info avond gehad oid, maar de gynaecoloog zei dat we ws in april wel zouden kunnen beginnen, dus ik hoop maar dat dat klopt.

Vrijdag horen we dus meer, spannend hoor.

Of het wordt mei...Miepie dan gaan we misschien gelijk op. spannend hoor. hopen dat het voor jullie deze keer beter gaat.

Probeer op de hoogte te blijven van jullie, leuk als we onze ervaringen kunnen delen als we gaan starten.

Succes allemaal!

Posted

wij hebben de icsi en tese in Mei of juni.

elinorac@ Ben blij dat ik het korte protocol zag staan. Ik had tijdens de intake ook gehoord dat ik eerst een pil moest slikken en daarna injecteren. En dat ik 3 weken bezig zou zijn.

decapepty= dit een pil

Posted

Sterretje, inderdaad raar dat je vriend maar 1x semenonderzoek heeft gehad... is zo'n momentopname! Wij hadden voor we naar het AMC werden doorgestuurd al 3x semenonderzoek gehad, en in het AMC hebben ze er toen nog 2 + opzwemtest gedaan.

Inmiddels is het ruim een jaar geleden dat er voor het laatst een potje was ingeleverd (dat was voor de ICSI), dus wij hebben gevraagd of we voor we door gaan voor poging 2 nog een x mochten inleveren. Ziekenhuis vond dat ook een goed idee, dus Miepman heeft vorige week weer een potje ingeleverd.

Raba, decapeptyl is ook een spuit. Ik heb het lange protocol; ik begin op dag 21 van de cyclus met decapeptyl spuiten, dan op dag 5 van de cyclus erna een echo om te kijken of alles rustig is en vanaf dan deca+puregon.

Yosha, hoe waren de uitslagen? Je moest eergistere weer naar het ziekenhuis toch?

Guest sterretje
Posted

We zijn weer bij onze gynaecoloog geweest, voor de uitleg van het stimulatieschema.

We hoeven nu niet meer terug tot de punctie, spannend.

23 April krijgen we de uitslag van het chromosomenonderdzoek en dan kunnen we starten. Ws moet ik ook rond die datum ongesteld worden, komt dat even goed uit!

We hebben nog gevraagd of we nog semen in moesten leveren, het mocht wel maar hoefde niet perse. We hopen dat het zaad straks beter is omdat mijn vriend gestopt is met roken en hji de vorige keer een penicilline kuur een aantal weken voor het onderzoek heeft geslikt.

Wie weet is het straks goed genoeg voor alleen IVF. Maar dat zal wel niet, de eertse uitslag was 0.1. Ik weet niet of het heel veel scheelt per keer, maar mocht het nu goed zijn voor alleen IVF dan moet het ineens wel heel veel beter zijn geworden.

Nu gaan we aftellen tot we mogen starten, het gaat nu al opschieten.

We hebben besloten er maar 1 terug te plaatsen als we een goede hebben. De arts heeft ons afgeraden om er 2 te doen vanwege de complicaties.Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Het schijnt dat de kans niet dubbel is als je er 2 laat terug plaatsen namelijk.

Zit wel wat in natuurlijk...en we hebben best nog tijd voor een 2e, hoop ik.

Succes iedereen!

Posted

Hallo, lekkere binnekomer :-), nieuw op het forum en meteen inbreken bij jullie :-).

Mijn Janneman heeft zijn bloed afgestaan voor een chromosonenonderzoek in het EMC in Rotterdam. Daarna kunnen we hopelijk op de wachtlijst komen voor ICSI met tese. Ben benieuwd wanneer Janneman geopereerd kan worden voor de TESE, want dan weten we ook wanneer we aan de ICSi mogen/ kunnen beginnen...want dat is maar de vraag natuurlijk.

Tot drie keer toe zaad ingeleverd, 3 keer niets gevonden. daarom nu chromosonenonderzoek.

We krijgen 7 juni de uitslag en moeten dus ook drie maanden wachten... pfffffffff

Posted

Vandaag viel de Gezamelijke afspraak op de mat.

6 April om 13:45. Krijgen we de prikinstructies.

Jammer genoeg ben ik op die dag al ongesteld.

Hopelijk mag ik dan mijn volgende cyclus beginnen.

Volgende week nog uitslag van weer een chromsonenonderzoek.

En dan als het goed is 3 weken daarna de punctie en de tese.

Is er nog iemand die 6 april een afspraak heeft?

Dus dat word niet in April beginnen hopelijk in mei wel

Posted

Hoi Raba en Marrels, ook welkom hier. Raba, wat spannend allemaal... Mogen jullie direct na de TESE beginnen met de ICSI?

Marrels, hopelijk goede uitslagen over 2,5 maand, zou fijn zijn als TESE mogelijk is.

Sterretje, ik neem toch aan dat jullie voor de punctie nog wel weer langs moeten komen voor een uitgangsecho en follikelmetingen toch? Spannend dat het nu echt gaat beginnen straks!

Miepman heeft wel nog een extra zaadonderzoek laten doen. Wij hebben 2 jaar geleden voor het eerst een zaadonderzoek gehad (0.2, 3% goed gevormd, 0% bewegelijk), daarna hebben er nog 4 zaadonderzoeken en een opzwemtest gevolgd. Uitslagen waren wel iets wisselend, maar vooral door het lage aantal met goede morfologie en geen enkele keer goed bewegende zaadjes blijven we toch altijd op een zoek-ICSI uitslag uitkomen. Aangezien de eerste ICSI nu al ruim een jaar geleden is hebben wij dus vorige maand nog weer een onderzoek gevraagd (ik was heel bang dat het nog slechter geworden zou zijn en wilde daar niet pas met de punctie achter komen) en nu had hij 3m zaadjes, 5% goed gevormd, 0% goed bewegend. Iets beter dan vorige keren dus, maar nog steeds alleen genoeg voor ICSI. Het niet roken en weinig tot niet drinken, vitamine/zink/foliumzuur slikken lijkt dus wel iets te helpen, maar het kan sowieso erg wisselen (we hebben ook een keer 7 gehad, maar ook een keer 0.04).

Ik heb inmiddels ook de recepten binnen, nu nog een uitstrijkje op 13 april en dan rond 27 april beginnen met decapeptyl.....

Guest sterretje
Posted

Hoi Miepie, dan gaan wij zo ongeveer tegelijk beginnen... zal voor ons rond 24 april zijn ongeveer. Dan start ik ook met Deca

Ik heb al wel een echo gehad om te kijken of alles er goed uitziet en dat was allemaal prima.

De echo's tijdens de hormonen heb ik in een ander ziekenhuis, wat veel dichterbij is. Zij werken samen met Rotterdam... Zij beslissen samen wanneer het tijd is voor de punctie.

En Juffie...balen he dat die uitslag zo lang duurt! Wij wachten al vanaf begin januari...krijgen pas 23 april de uitslag, maar ik moet zeggen het gaat best wel snel hoor! Wij vonden het ook allemaal veel te langzaam gaan...Weten het sinds november vorig jaar en nu zijn we al aan het aftellen, echt spannend.

Succes allemaal!

Posted

Hoi meiden!

Ik heb in mei mijn eerste ICSI behandeling, zo spannend allemaal! Vandaag begin ik met de pil en 16 april mag ik beginnen met Lucrin. Rond 19 mei verwachten we de punctie... Ik ben onder behandeling in het Flevoziekenhuis en in het VU...

Liefs Sabine!

Posted

Hallo allemaal,

Ik wil me hier ook graag aansluiten.

We krijgen deze week een brief met alle definitieve data voor onze ICSI, maar mag ook vandaag beginnen met de pil, net als jij Sabine.

Wij zijn onder behandeling in het UMCG.

Groetjes,

Isa

Posted

Hé Isa, Sabine, welkom hier!

Moet iedereen verder aan de pil voor het starten met hormonen? Ik begin op dag 21 van mijn volgende cyclus met deca, geen pil dus.

Raab, had ik eerder niet begrepen, sorry. Extra spannend met de punctie dus... hopelijk zowel een succesvolle TESE als punctie!

Guest sterretje
Posted

Hoi Isa en Sabine, leuk dat jullie er ook zijn...zo kunnen we elkaar een btje volgen...

Ik start ook meteen met spuiten, kort protocol dus...Waarom is dat dat je eerst met de pil moet beginnen, is dat voor de planning dan ofzo? Heb er niet zoveel verstand van...Spannend allemaal.

Ik loop trouwens in het Maasstad...Rotterdam.

nou nog een paar weekjes aftellen en dan gaan we van start! Leuk om elkaar te volgen.

Groetjes!