Ga naar inhoud

wachten voor icsi behandeling april/mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Jemig Monique, wat heftig allemaal!! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wil je wel een héle dikke knuffel geven..........

Lief van je meis.

Wat een gedoe bij jou zeg.Weer dezelfde dosis spuiten zou weinig zoden aan de dijk zetten lijkt dan he. Klopte het nu dat het 450 moet zijn?

Ik mocht in september 2008 ineens niet beginnen met de 1e poging vanwege medicijngebruik. Sloeg nergens op want we hadden al groen licht gekregen. Was er ook zo enorm pissig over. zeker na alles wat er daarna is gebeurd waardoor we pas in maart 2010 weer konden beginnen met de 1e poging. En nu was het ff naar de huisarts en alles om laten zetten of stoppen en klaar. Waarom kon dat toen niet?

Op die onzin zit je toch helemaal niet te wachten. Ben je inmiddels als wat wijzer?

• Reacties 248
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De assistente belde gister terug met excuses van de arts. Ik had gelijk: ik moest 450 spuiten...gelukkig is het dus goed gegaan, maar ik vind het wel vervelend dat je niet gewoon kunt vertrouwen op wat de artsen zeggen...

Gast sterretje
Geplaatst

hoi,

Kan helemaal meepraten.

Helaas weet ik hoe het werkt in het ziekenhuis omdat ik er werk. Gelukkig heeft dat voor mij ook z'n voordelen gehad.

Ik belde vorige week om te vragen of we mochten starten.

Al eerder had de gyn gebeld dat alle bloeduitslagen goed waren en er niks meer in de weg stond om te kunnen beginnen.

toen ik belde hoorde ik ineens dat de uitslagen van HIV etc niet bekend waren. Deze heb ik in 'mijn eigen ziekenhuis'laten prikken.

Dus laten faxen...2 dagen later bel ik 's morgens om te vragen of de uitslagen aangekomen waren,.Dit bleek het geval, maar ze waren dus niet compleet en die mevrouw zei dat ik moest stoppen (was 3 dagen aant spuiten) helemaal over de rooie dus.

Meteen naar de gyn in 'mijn eigen zhs'gebeld, daar was ook het bloed bepaald, bleek het vergeten zijn aan te vragen. Gelukkig kon dat nog en was de uitslag 's middags bekend. Na overleg moechten we toch doorgaan. Gister FM, bleek de uitslag van mijn partner nog niet binnen te zijn,was dus helemaal niet aangevraagd terwijl ik daar nog speciaal voor gebeld had! Wat een rommeltje zeg...communicatie blijft altijd moeilijk!!

Gelukkig wordt het allemaal wel geregeld, maar het bezorgd weer een hoop stress die voorkomen had kunen worden. Zo zijn er al meer dingen mis gegaan. We kwamen de eerste keer in R'dam, bleken zij helemaal geen gegevens te hebben, terwijl die als het goed is gemaild waren...

Naja hopelijk gaat het vanaf nu dan allemaal goed...

Gister eerste FM gehad...11 follokels, waarvan 5 grote...We zaten pas op dag 9...morgen 2e FM...spannend. Benieuwd wanneer de punctie is.

Iemand al ervaringen met de punctie...ik hoor namelijk dat het echt wel pijnlijk is. zie er best tegenop.

Trouwens over die prikjes met luchtbel...die luchtbel moet je er gewoon in laten zitten. Zorg dat ie bovenin zit als je gaat prikken...zo zorg je ervoor dat alle vloeistof onder je huid gespoten wordt en er niets achterblijft in het naaldje...dus niet ontluchten...

Geplaatst

Hoi meiden,

@sterretje: nooit geweten dat je die luchtbel moest laten zitten. Hebben ze me niet eerder verteld! Maar het klinkt idd wel logisch, want er blijft altijd wat vloeistof achter.

Ik heb 3 jaar geleden 1x een punctie gehad. Wat ik me kan herinneren viel het mij erg mee. Ik was nogal 'out' van de Valium, lag half te slapen tijdens het aanprikken. De laatste paar waren wel gevoelig, soort hevige menstruatiepijn. De rest van de dag heb ik in bed gelegen, veel geslapen. De volgende dag ben ik gewoon gaan werken, maar ik bij deze keer neem ik de dag erna wel vrij. Is toch wel prettiger.

@Mirjan, wat grappig dat we tegelijk opgaan! Ook bij het AMC dus? Vervelend dat je verkeerd was voorgelicht. Net of ze niet goed nadenken bij wat ze zeggen en gewoon een standaard verhaal afsteken. Toen wij bij het startgesprek zaten, begon de arts over ivf... Tja daar zaten wij niet voor.

Enneh... ik heb ook behoorlijk last van die hormonen hoor. Ben erg snel op mijn tenen getrapt, kan weinig hebben op het moment...

Geplaatst

@ Sterretje: jemig, niet te geloven!!! Wat dat betreft ben ik wel vóór een EPD, al zie ik ook wel nadelen, maar dan hoeven ze maar in te loggen en je gegevens zijn er.

Ik heb dit al eerder gedeeld ergens hier, maar in het AMC heeft het CVV papieren dossiers...toen ik dus in december door de 'gewone' gyneacologie gecuretteerd was, en vervolgens een nabloeding kreeg en op de EH kwam, wist men daar niets van me, terwijl ik bewust naar het AMC was gegaan en niet naar ons lokale ziekenhuis. Toen ik vervolgens op het CVV kwam, wisten ze niets van de EH...héél vervelend!

@Michelle: klopt, ik ben ook in het AMC...mijn man kreeg nu ook (vorige keer ook) de papieren mee voor het lab, voorafgaand aan de punctie, terwijl het via Tese is gegaan...het is inderdaad een standaard verhaal.

Normaal kan ik er ook wel beter mee om gaan, heb ik meer begrip, maar momenteel...grrr....erg hoor!

Ik spuit nu dus meer, maar heb ook al best last van mijn buik...heb jij dat ook??

Fijne dag!

Geplaatst

Mirjan, hier ook een flink korter lontje dan normaal hoor ;). Vraag me af hoeveel daarvan hormoon-gerelateerd is en hoeveel zenuwen, haha.

Michelle, ik ga jou achterna; ook nog teveel vocht/te dik bmslijmvlies bij de dag-5-echo, dus woensdag terugkomen. Vroeg me wel af - omdat we het beiden vorige keer niet hadden, en nu wel - in hoeverre hun planning er ook mee te maken heeft. Nou ja, ik spuit dus nog een weekje langer door...

Geplaatst

@Mirjam

Maar goed dat je hebt gebeld. Wel slordig.

@Sterretje

Zo groeit goed bij jou he! Spannend!!! Ik heb ook veel verhalen over de punktie gehoord. Vind thet ook wel eng hoor, maar ben helaas nog niet zo ver gekomen. Dus het blijft nog ff een verrassing hier. Weet wel dat de een arts in Rdam zei dat als het zo erg was ze ander werk zou zoeken want ze zou toch niet dagelijks tussen gillende vrouwen willen werken.

Is ook een lekker zooitje dat zeg. Zo mochten wij in R'dam starten in 2008, maar toen ik belde omdat ik ongi was kreeg ik geen toestemming omdat mijn medicijngebruik niet bekend was. En dat was allemaal doorgegeven... Moest dus mooi er voor langskomen. Was flink over de zeik die dag.

ALs je het belletje erin laat zitten en je houdt de spuit goed rechtop, blijft de bel gewoon achter. Toch haal ik m er meestal uit zodat ik er niet op te hoeft te letten of ik hem wel recht heb.

Ach ach er worden overal toch veel fouten gemaakt. In alle ziekenhuizen. Heb er nooit gewerkt maar wel genoeg van binnen gezien helaas. En tis overal wat.

Hier vanmiddag raak bij de apotheek. Ging de medicijnen halen voor de nieuwe poging. Zag de Menopur al liggen. De rest konden ze niet vinden en het was erg druk. Ze zat zowat in de koelkast toen ze mijn spulletjes vond. Alleen zat er geen pregnyl bij. Waren ze kwijt of niet geleverd.Gelukkig heb ik nog, maar heb gezegd dat ik het volgende week kom halen. Hoe ze eraan komen zoeken ze zelf maar uit.

@Norwegian Sky

Suc6 met de fm morgen. Hoop dat alles er goed uitziet.

Groetjes

Monique

Geplaatst

@ Monique: T is inderdaad een heel gedoe met die papieren en gegevens in het ziekenhuis. Ik had hetzelfde bij de apotheek. Had mannetje het recept voor de medicatie meegegeven. Kom ik er na een week achter dat er geen Pregnyl bij zat. Waren ze gewoon vergeten. Nu heb ik t voorlopig nog niet nodig maar stel dak t nu wel nodig had? Nu ligt ie veilig in me koelkast.

@ Sky: Hoe was de follikelmeting? Goed nieuws?

@ Mirjan,Michelle en Miepie: De hormonen doen hun werk dus? Pfff daar zie ik toch wel een beetje tegenop hoor! ben van mezelf al niet echt een rustig typetje dus dan kan me man beter 2 weken uit huis gaan hahaha! Hebben jullie ook last gehad van de Deca? Ik heb nu wat meer hoofdpijn maar t is goed te doen,verder merk ik niks!

@ Sterretje: Je hebt gelijk over die luchtbel hoor! Maar tegen ons in de prikinstructie zeiden ze dat je hem wel of niet kon ontluchten dat je t zelf moet weten. Wil daar niet bijdehand gaan doen maar volgens mij is t handig als ze tegen de mensen zeggen dat ze moeten proberen om geen lucht in te spuiten! Dat brandt namelijk! Ik prik ook gewoon met de luchtbel bovenin.

@ Mirjan: Gelukkig dat je zelf al bedacht had dat die 300 niet konden kloppen! Dan zat je nu met hetzelfde resultaat! Kan nooit de bedoeling zijn!

Ik snap nu ook waarom ik jullie bijna niet uitelkaar hou, veel namen beginnen met een M hahaha dat is vast om het makkelijk te houden! Vandaag laatste Provera en volgende week maandag uitgangsecho. Niks spannends aan deze kant dus!

Liefs Kwisjuh

Geplaatst

ben ik weer.

er groeide idd wat! rechts ongeveer 12/ 13 follies grootste was 12mm

links ongeveer 7 follies

de gyn was erg tevreden omdat ze allemaal ongeveer even groot waren. nu is de puregon opgehoogd van 100 naar 125. en dinsdag de 2de fm

Geplaatst

@Kwisjuh

Niks spannends van jouw kant... tis al spannend genoeg he!

Ja al die namen.... Ik heb gewoon mijn voornaam hoor. Was niet zo origineel ;-)

@Norwegian Sky

Wow ca 20 follikels wat goed zeg. En allemaal gelijke grootte. Dat is juist hartstikke mooi, want ook dat ging bij mij mis. Ziet er goed uit hoor! Nog ff doorbroeden.

Waarom is de dosis puregon verhoogd?

Hier ook geen nieuws hoor. Tis weer wachten tot de volgende ronde.

Geplaatst

ik denkt dat het is opgehoogd om ze even een boosd te geven zodat de punctie volgende week plaats kan vinden. heb het eigenlijk niet gevraagd.

ik moet dinsdag ook bloedprikken heeft iemand anders dat ook gehad?

ben benieuwd wat ze gaan bekijken in me bloed.

xxx sky

Geplaatst

Hoi ik moet elke keer bloed prikken als ik kom. Nu al 2x met de uitgangsecho bloed geprikt en de komende 3 fm's ook bloed prikken. Weet eigenlijk niet wat ze testen. Mirjan, Miepie, weten jullie het misschien (zelfde zh)?

Geplaatst

Ze prikken oestradiol:

"De test meet de hoeveelheid oestradiol in bloed. Oestradiol is het belangrijkste vrouwelijke geslachtshormoon en het maakt deel uit van de groep van oestrogenen. Het wordt voornamelijk in de eierstokken (in de rijpende eicellen, de follikels) gemaakt onder invloed van LH en FSH. In vrouwen na de overgang en in mannen vindt de belangrijkste vorming van oestrogenen plaats in het vetweefsel.

Oestradiol wordt gemaakt uit de mannelijke steroïdhormonen testosteron en androgenen. Hiervoor is het enzym aromatase nodig. De rijpende follikels bevatten veel aromatase en er worden veel androgenen gemaakt.

Oestradiol is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de uiterlijke vrouwelijke geslachtskenmerken (borstvorming, vrouwelijke vetverdeling). Samen met progesteron zorgt het in elke menstruatiecyclus, voor de ontwikkeling en rijping van de baarmoederwand, zodat een eventuele bevruchte eicel kan innestelen."

en LH:

"LH (luteïniserend hormoon) wordt gemaakt in de hypofyse, een belangrijke klier in de hersenen voor de hormoonproductie. Aanmaak en werking van LH en FSH (follikel stimulerend hormoon) hangen nauw met elkaar samen. Bij vrouwen stimuleert de toename van LH gedurende de eerste twee weken van de menstruele cyclus (de follikulaire fase) samen met FSH de aanmaak van het vrouwelijk geslachtshormoon, oestradiol. Tijdens de eisprong stimuleert een kortdurende zeer hoge productie van LH het vrijkomen van de eicel uit de rijpe follikel."

Geplaatst

Hey Sky: Goed hoor zoveel follikels! Is toch hartstikke positief? Ben blij voor je! Ik hoop ook echt dat die stimulatie bij mij ook goed gaat zodat als t de eerste keer niet mocht lukken dak dan nog cryo's heb....dan hoeft die punctie niet meer :blink::blink:

Fijne avond meiden!

Gast sterretje
Geplaatst

Hoi allemaal,

Net mijn eerste punctie gehad en ik moet zeggen, het is mij 100% meegevallen.

Misschien een geruststelling voor diegene die nog moeten.We hebben 7 eitjes en het zaad was alleen geschikt voor ICSI/IVF, maar de laborante was daar vrij positief over.

Dinsdag horen we of er die dag een TP is. We hebben goede hoop.

Succes nog allemaal

Geplaatst

Hallo Sterretje

gefeliciteerd met je verjaardag! maar ook met de mooie opbrengst bij de punctie!!

nu op naar een mooie terugplaatsing

succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

@ sterretje wat fijn dat de punctie is meegevallen! Hoe groot waren jou follies bij de eerste fm? ben benieuwd wanneer wij onze punctie krijgen.

ben bang dat het nog een weekje duurt. maar onze puregon is wel opgehoogd dus misschien dat ze dan wel wat harder groeien.

xxx sky

Geplaatst

Heej Sky, ik heb vandaag ook te horen gekregen dat mijn puregon omhoog moet. Er was helaas nog weinig gebeurd, dus vanaf vanavond meer spuiten. Hopelijk is het bij de volgende fm wel goed gegroeid!

Sterretje, blij dat de punctie je is meegevallen. Ik duim voor jullie dat het dinsdag allemaal doorgaat!

Geplaatst

Hoi sterretje

Gefeliciteerd nog met je verjaardag:occasion15:. Laten we hopen dat je verjaardagscadeautje binnenkort onderweg is en een levertijd heeft van een kleine 9 maanden ;-) Fijn te lezen ook dat de punktie mee is gevallen.

Groetjes

Monique

Geplaatst

Sterretje, nog gefeliciteerd, en super dat de punctie je zo is meegevallen! Word je vandaag of morgen gebeld of je een TP hebt?

Michelle, wat raar, ik heb helemaal geen bloed hoeven prikken afgelopen week bij de dag-5 echo. Begin steeds meer te denken dat ik een paar dagen door moet spuiten omdat ze vastlopen in de planning.... stomme gedachte misschien, maar er is niet eens gemeten hoe dik het bmslijmvlies was, alleen echo waarbij even snel de bm werd bekeken, eierstokken (rustig) en ze riep nog bijna voor ze de staaf erin had "oh, nog heel iets te dik, kom over een weekje maar weer terug!". Nou ja, we'll see. Balen dat de puregon bij jou niet genoeg doet nu. Vorige keer ook 150 gespoten, of is het toen ook opgehoogd?

NS, bij jou ook al opgehoogd... Hopelijk heeft het het gewenste effect!

Geplaatst

Heej Miepie, er staat me zo bij dat ik de vorige keer 150 heb gespoten. Toen zat ik dicht tegen overstimulatie aan, maar dat ging gelukkig net goed allemaal. Nu slik ik dus die extra pillen erbij om overstimulatie te voorkomen en dus ook minder puregon. Hopelijk slaat het nu wel goed aan. Gelukkig is het al snel woensdag!

Mirjan, was de 1e fm bij jou wel een succes?

Sky, bij jou dus ook opgehoogd. Wanneer moet je terug voor de volgende meting? Hopelijk heeft het effect gehad.

Sterretje, succes morgen!

Geplaatst

ik moet morgenochtend! maar hoop ook dat ik geen overstimulatie heb voel me namelijk niet zo lekker buikpijn hoofdpijn en geen eetlust. maar misschien komt het wel omdat ik een heleboel eitjes in me buikheb die er gewoon graag uit willen. we zien het morgen.

xx sky

Geplaatst

Spannend, N-sky! Heel veel succes morgen!

@sterretje, vanaf hier ook nog van harte, en fijn dat de punctie is meegevallen!!

Bij mij viel de 1e fm een beetje tegen gister, ik kreeg te horen dat er weinig gezond weefsel nog zit aan de rechter-eierstok. Deze doet nu niets, terwijl er vorige x toch 2 eitjes waren.

De linkerkant had nu 1 'goede' en 5 'in de maak'. Ik moet dus woensdag terug om weer te kijken. De punctie zal niet eerder dan maandag zijn...ik gebruik 450 Gonal-F, dus volgens mij aardig veel, en dan valt deze score dus tegen.

Nou ja, we wachten af!

Was er bij jou nog niets te zien, Michelle?? Moet je ook woensdag terug?

Ik heb trouwens een behoorlijk blauwe arm, de verpleegkundige was niet zo erg bedreven in het prikken, haha. Maar goed dat we al wat ervaring hebben ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden