Ga naar inhoud

wachten voor icsi behandeling april/mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Lady's!

@ Sky: Morgen punctie! Spannend! Ik hoop zo voor je dat het net zo meevalt als bij Sterretje. Ik denk aan je! Moet je 's morgens? In het UMCU is de punctie altijd 's morgens.

@ Sterretje: Gaat het nog een beetje met wachten?? Kan me voorstellen dat dat het aller aller zwaarst is!

@ Mikki: je gaat beginnen met de twee de ICSI? Zeker spannend!

@ Michelle: Hoe was de FM vandaag? Weet je al wanneer de punctie is?

@ Monique: Hou ja altijd veel vocht vast van de medicijnen? Vervelend hoor! Lekker om even afleiding te zoeken. De ene keer wil je juist dat je niet ongi wordt en nu zit je er weer op te wachten :sad1:

Ik heb vrijdag mijn eerste FM. Ben benieuwd. Ik voel tot nu toe nog niks, maar weet ook niet of ik al iets zou kunnen voelen met 3 dagen puregon.... Ze hebben voor mij een beetje aangestuurd op de 26ste de punctie en dan n dag of 3 later de TP. Dit omdat mijn man 1 juni voor een ruime week naar t buitenland moet. Hopen dat t lukt! Maar dan zal ik wel ergens rond de 24 nog een tweede FM hebben. Ik wacht wel ff rustig af....

:StopBugginMe:

• Reacties 248
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ow ik zie dak weer met mijn houten oog heb gekeken Sky, je schreef al dat je om half 10 moet morgen.

Succes!

Liefs Kwisjuh

Geplaatst

Sky, spannend, succes morgen! Gaat het nog met de zenuwen? Hoop voor je dat je vannacht een beetje kan slapen...

Michelle, hoe was je FM vandaag? Groeit het nu allemaal goed door? Al een punctiedatum gekregen?

Kwisjuh, spannend he, die eerste FM. Ik heb dinsdag de eerste (op 7e stimulatiedag) en ze gaan bij mij uit van 25e punctie. Kan ook niet echt eerder, want in het lab doen ze in het weekend (en dus ook ma de 24e) geen zoek-ICSI. Hoop dus dat het bij mij allemaal lekker rustig aan groeit...

Mikkie, welkom terug! Fijn dat jullie direct weer kunnen starten!

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag 4e fm gehad, zag er allemaal mooi uit. Rechts 8 en links 10, bijna allemaal 20mm. Mogelijk kans op overstimulatie, net als de vorige keer. Zet vanavond dus weer 1 ampul pregnyl ipv 2. Dinsdag hebben we de punctie, wel weer spannend hoor! Hoop dat het weer net zo goed gaat als de vorige keer!!

Kwisjuh + Miepie, gaat het goed met de puregon? Succes met de fm!

Sky, heel veel succes morgen met de punctie!!

Mirjan, jij ook dinsdag punctie?

Meiden, fijne avond nog!

Geplaatst

nou meiden,

de punctie is achter de rug! en heb totaal geen pijn gehad!

en een goede score 11 eitjes! en 0,7 mil zaadjes. nou dat moet

genoeg zijn denk! zit nu lekker op de bank. woensdagochtend moet ik bellen om half 10 en dan hoor ik of er wat bevrucht is en hoelaat donderdag de terugplaatsing is.

Gast sterretje
Geplaatst

Hoi Sky, wat fijn dat je de punktie achter de rug hebt en dat het is meegevallen. Doe lekker rustig aan en succes de komende dagen met afwachten en de TP.

Hier nog 8 dagen afwachten tot de test...pff...wat duurt dat toch lang...

Succes iedereen.

Geplaatst

@Mikkie: spannend hoor...ik vond het ook prettig dat je al weet hoe het is, het is anders dan de 1e keer...aan de andere kant...juist omdát je het al weet...zoals bv. de punctie, daar zie ik nu meer tegenop. Gek he?

Veel sterkte en succes in elk geval!

@ Sterretje...ooo..dat wachten, da's toch wel het ergst van alles...sterkte!!!

@ Michelle: ja, ik heb morgen ook de punctie! Spannend hoor! Moet jij ook vroeg? Ik om 9 uur, dat vind ik wel fijn. Ben wel meer gespannen dan de vorige keer...ook omdat ik niet veel eitjes heb...4 of 5...nou ja, als er in elk geval maar 2 bevruchtingen ontstaan, dan ben ik al héél blij!

@ Sky: wat fijn dat de punctie achter de rug is...ik hoop dat ik morgen rond deze tijd hetzelfde kan zeggen: dat het is mee gevallen!

Weer sterkte allemaal en tot snel!!

Geplaatst

@ Sky: helemaal géén pijn gehad?? Ik begin nu toch aan mezelf te twijfelen hoor! Zie er zo tegenop! Ga toch echt die dormicum vragen,heb al moeite met ontspannen voor een echo! maar goed dat t is meegavallen. Nu ook geen pijn? Spannend,morgen hoor je dus meer!

@ Michelle en Mirjan: Onwijs veel succes bij de punctie morgen! Ik denk aan jullie en hoop op weinig pijn en veel eitjes! Sterkte meiden!

Ik voel nu toch wel wat gerommel in mijn buik als of er een lichte ongi aan zit te komen. Klinkt dat bekend bij iemand? Die follikels zijn natuurlijk gewoon aan t groeien!

Kwisjuh

Geplaatst

@ kwisje, neej echt geen pijn. ik voelde wel dat ze aan het vroeten zijn maar ik dacht dat het zou voelen als een echte prik. en ik voelde alleen druk. en heb ook een kalmeringspilletje gehad. heerlijk! was alle zenuwen kwijt! maarja ze zeiden ook tegen mij wat een bikkel ben je! dus ik zei ja vind je het gek ik voel niks whahaha. want ze horen ook wel eens andere verhalen.

en goed puffen en ademhalen dan komt het helemaal goed!

nog 2 nachtjes slapen tot ik mag bellen:bf_new:

xx sky

Geplaatst

Hoi meiden.

Zo eindelijk ff tijd. Hemelvaart de hele dag weg geweest en vrijdag het vrijgezellenfeest gehad. En o ik heb het bruidspaar zo enorm in de maling genomen met een valse lokatie en nepexcursie... Stonden voor de deur en zeiden... laten we toch maar doorrijden. Het feest zelf was super!!! Was bij een themarestaurant in Schijndel en echt de hele avond animatie en lekker eten. Ik vind het moeilijk te organiseren, maar het was reuze leuk en gezellig en iedereen heeft zich enorm vermaakt. Was ook een erg leuke groep.

Typisch. Van de 9 vrouwen die er waren hebben er 3 ivf gehad, waarvan 1 met 2 kids als resultaat, ben ik bezig en staat een ander op de wachtlijst.

Gisteren begon mijn menstruatie dus vandaag gebeld en we mochten beginnen. Woensdag is er een echo en dan op dag 9, volgende week dinsdag. Normaal op dag 10, maar dan is die bruiloft waar ik ceremoniemeester ben dus het mag een dagje eerder. Hopen dat 3 x scheepsrecht is en er echt wat gaat gebeuren deze maand.

@Norwegian Sky

Lees dat je de punktie hebt gehad. Wat fijn dat het meeviel en wat een mooie scores!!!!!! Laat daar maar wat moois uit gaan groeien meid.

Ik hoorde vrijdag ook van een vrouw die de punkties enorm vond tegenvallen. Maar die kreeg dormicum. Dat geven ze in R'dam vlgs. mij niet.

@Kwisjuh

Spannend vrijdag je eerste fm. Ben benieuwd. Overigens hoef je er niks van te voelen hoor. Follikels zijn nog maar klein. Wel wat voelen kan ook een voorteken van overstimulatie zijn en dat wil je ook niet.

Dat vocht vasthouden komt niet van de medicatie hoor, maar van het feit dat ze niet gebruikt mogen worden met zwangerschap en ik nu dus al moest stoppen. Mijn nieren werken al jaren niet 100%, familiekwaaltje.

@Michelle

Hoop niet dat je overstimulatie krijgt, maar met 18 fillikels is het toch juist heel erg mooi?

@Sterretje

Trek je het nog een beetje meid? Aftellen gaat nu beginnen....

Groetjes

Monique

Geplaatst

Mirjan, Michelle, succes met de punctie vandaag! Misschien komen jullie elkaar wel tegen ;-). Hopelijk net zo pijnloos als bij Sterretje en NS!

NS, wat een superresultaat! Hopelijk groeien ze allemaal goed door.

Ik moet straks weer voor een FM, ben benieuwd of alles een beetje wil groeien.

Geplaatst

Michelle, Mirjan, hoe is het gegaan vandaag? Veel last nog? En hoe was de opbrengst?

Monique, wat fijn dat ze in het ziekenhuis zo meedenken en je eerder mag! Fijn dat het vrijgezellenfeest een succes was!

Kwisjuh, hoe is het met jou? Al gewend aan 2x spuiten per dag? Ik probeer te wisselen (links puregon, rechts deca en de volgende dag andersom) maar vergeet elke keer wat ik de vorige dag ook al weer heb gedaan, haha. Nou ja, maakt ook niks uit.

NS, al wat gehoord van het ziekenhuis? Overmorgen TP?Hoe voel je je verder?

En hoe is het met Sterretje? Kan je een beetje rustig blijven op het wachtbankje?

Ik heb vandaag mijn eerste FM gehad. Volgens mij was het vandaag co-dag in het AMC ofzo, een co die de echo deed, prikmevrouw-in-opleiding...

Nou ja, co was dus een beetje onhandig, en erg weinig "klantgericht" :biggrin: ... en ik ben dus ook maar niet moeilijk gaan doen door vragen te stellen, haha. Er zijn 5 follies opgemeten die allemaal rond de 10/11 mm waren (1 van 12) en er zaten vooral links nog een heel aantal wat kleinere. Ik hoop dat er daarvan ook nog wat mee zou doen. Weet dat ik tevreden moet zijn met 5, maar vorige keer 14 waarvan 7 bevrucht en gedeeld... dus hoop toch wel op wat meer. Nou ja, we horen het vrijdag wel, arts was in elk geval erg tevreden en ik weet dat het nu nog moeilijk te zeggen is of die kleinere gaan meedoen of niet. (Had er vorige keer de eerste meting 12 van tussen de 8 en 12, nu zijn die kleinere dus niet opgemeten.. en kwam toen op 17 follikels uit uiteindelijk). (haha, ja, ik weet het... zit mezelf gerust te stellen en moed in te praten... terwijl ik gewoon niet moet zeiken, is prachtig zo).

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag punctie gehad. Ging erg goed maar was toch wel pijnlijk. Meer dan de vorige keer, 3 jaar geleden. Gilde het niet uit ofzo, maar prettig was anders. Goeie opbrengst: 16 eitjes. De bijdrage van mijn vriend was ook goed, dus vrijdag terugplaatsing! Moet 'sochtends bellen voor de tijd. Ben blij dat dit weer achter de rug is.

Mirjan, hoe ging het met jou? Viel het je mee?

Miepie, probeer gewoon vrijdag rustig af te wachten. Misschien groeien die andere kleintjes nog wel. Dat was bij mij ook zo.

Sterretje, hou je het nog een beetje vol? Wat duurt de tijd dan lang he? Succes met wachten!

Monique, fijn dat je weer mag beginnen. Succes met prikken.

Sky, gelukkig mag je bijna al bellen.

Geplaatst

De punctie zit er op! Het is me 100% mee gevallen.

Ik was wel echt stoned, na de valium kon ik amper lopen.

Nu de middelen uit werken, heb ik wel een beetje pijn, ben benieuwd hoe het morgen is.

En....ik had 7 eitjes...dus meer dan verwacht! Echt fijn!

Michelle, hoe is het bij jou gegaan?[/color]

Geplaatst

Super Mirjan! Dubbel goede uitslag dus; meer eitjes dan verwacht én redelijk pijnloos.

En Michelle, wat een enorm goede opbrengst voor jou, 16 eitjes! Hopelijk voor jullie beiden ook veel bevruchtingen, ik ben al aan het duimen geslagen!

NS, voor jou was ik al hard aan het duimen ;-). Hoe laat word je morgen gebeld? Of moet je zelf bellen? Denk dat het echt wel goed moet komen hoor, met 11 eicellen... maar toch spannend he?

Wat doen jullie trouwens na de punctie, blijven jullie thuis? Vorig jaar had ik 'm op vrijdag, maandagochtend gewoon gewerkt, daarna TP. Toen uiteindelijk woensdag helemaal ingestort en naar huis gegaan en pas vrijdag weer gaan werken. Nu dus in overleg met de schoolleiding afgesproken dat ik - als inderdaad dinsdag de punctie is - ik de rest vd week thuis blijf. Wel een fijn idee, even heel rustig aan kunnen doen na de punctie.

Geplaatst

Hoi Mirjan, fijn te horen dat de punctie bij jou ook goed ging. Mooie opbrengst toch? Bij mij wel wat pijn tijdens de punctie, maar verder ging het goed. 16 eitjes totaal. Jij ook vrijdag tp?

Ik werk parttime en morgen is mijn vrije dag, dus kan lekker rustig aan doen. Ben nu wel behoorlijk beurs. Zo maar lekker gaan slapen.

Vrijdag dus tp, neem de hele dag vrij. Alleen donderdag werk ik dan. Na de tp een rustig weekend zonder al te veel verplichtingen.

Geplaatst

Hey meiden!

@ Miepie: T spuiten valt me niet tegen,heb weinig last ervan. Heb twee keer in mijn been geprobeerd maar dat vond ik pijnlijker. Dus de score bij jou viel tot nu toe nog een beetje tegen? Wie weet wat de komende dagen doen! Wanneer heb je de volgende FM?

@ Michelle:16 eitjes! Das hartstikke positief toch? Nu wachten op de bevruchting en vrijdag TP! Spannend!!

@ Mirjan: ook voor jou een mooie oogst! haha vind t nog altijd een raar woord...En weinig last gehad dus?

Meiden,jullie stellen me zo gerust met de relatief positieve verhalen over de punctie! Volgende week om deze tijd lig ik met t angstzweet in me bilnaad....

@ NS: En? Heb je al iets gehoord?

Heb trouwens een vraagje: Hoeveel bevruchte eicellen laten jullie terugplaatsen? In het UMCU kun je kiezen voor 2 als je óf boven de 35 bent óf als de kwaliteit van de embryo niet zo heel hoog is. In de rest van de gevallen krijg je er altijd 1 terug. Ik twijfel een beetje. T klinkt misschien vreemd maar omdat mijn man een stuk ouder is en niet te oud vader wil worden hebben we besloten dat we voor één zwangerschap gaan. Ergens in mijn systeem zit nu dat ik wel twee eitjes terug zou willen maar er zijn ook zoveel complicaties mogelijk bij een tweelingzwangerschap! Misschien moeten we toch maar voor ééntje gaan? Ik weet wel dat de terugplaatsing van twee embryo's niet altijd een tweelingzwangerschap tot gevolg heeft...maar de kans is er wel natuurlijk.

Ben benieuwd of andere ziekenhuizen een andere regeling hanteren,of je misschien zelf mag kiezen? En ik ben ook benieuwd naar jullie keuze!

Liefs Kwisjuh

Geplaatst

Michelle, hoe gaat het vandaag? Ik heb nu toch wel aardig buikpijn, een vriendin van me is met de honden lopen, want lopen gaat een beetje lastig...heb jij dat ook?

Ik heb morgen een vergadering op mijn werk, daar ga ik naar toe, en verder hoeven ze niet echt op me te rekenen, tenzij ik me goed voel, dan blijf ik ;-)

Je kunt wel zien dat ik gister een beetje stoney was nog, want je had al lang gereageerd, Michelle, en dan vraag ik nog hoe het is gegaan :-)

Was jij ook zo 'out' van de medicijnen? Ik zou een goedkope junk zijn, geloof ik, want ik reageer meteen heftig....maar ik vond het gister prima!

@Kwisjuh: ik laat er wel 2 terugplaatsten. Ook als je er één doet, heb je de kans op een tweeling, dan wel ééneiig, dus die kans ontloop je niet geheel.

Twee zouden er bij mij ook meer dan welkom zijn hoor, dus ik heb dat dillema sowieso niet zo. Maar volgens mij is de kans niet héél groot. Lastig voor je...ik heb zelf zoiets: 2 keer kans, maar als je echt een tweeling wilt voorkomen....

Succes met je beslissing!!

NS, ik duim voor je voor morgen, en voor iedereen die zit te wachten op de punctie of terugplaatsing!!!

Geplaatst

Ik vraag me trouwens af, wij gaan begin juni naar Centerparcs, dat is dan na de terug plaatsing (als alles goed gaat..), mag je dan gewoon zwemmen en in de sauna??

Geplaatst

Hoi meiden,

Mirjan, ja ik was ook behoorlijk stoned van die valium, maar had deze keer meer pijn dan 3 jaar geleden. Mijn linkereierstok bewoog tijdens het aanprikken, zoiets heb ik nog nooit gevoeld. Was niet lekker!

Als ik teveel doe dan heb ik wel last, loop net alsof ik 8 maanden zwanger ben. En zo ziet mijn buik er ook uit vandaag! Hopelijk is het morgen al wat minder en kan ik gewoon naar kantoor. Vrijdag neem ik een vrije dag, kan ik lekker relaxen voor de tp. Ben heel benieuwd naar de embryo's!

Wij laten er 1 terugplaatsen, is ook het advies van het zh. De vorige keer was meteen succesvol en 2 blijft toch een risico. Daarbij komt nog eens dat ik vrij klein van stuk ben, met 1 zag ik er al uit alsof ik om zou vallen, laat staan met 2. De rest laten wij invriezen, maar ik hoop natuurlijk dat we die niet hoeven te gebruiken!

Meiden, succes allemaal weer!

Geplaatst

Hallo Mikkie

zwemmen mag, sauna wordt in de eerste 13 weken afgeraden (ook te warme baden) het vruchtje is dan nog niet beschermd tegen grote temperatuurschommelingen omdat er dan nog geen vruchtwater is.

heel veel succes!(en plezier)

groet

Babeth

Geplaatst

Hey meiden

Ff een kort bericht, want ik ben niet echt in de stemming. Gisteren een dierenartsdag gehad. Een ratje met een grote tumor in laten slapen en mijn Rottweiler werd geopereerd. Gaat niet zo goed met mijn grote vriend en dat doet me verdriet, want het is een grote, lieve, gehoorzame goedsul.

Maar we hebben vandaag onze 3e herkansing van ICSI poging 1 alweer moeten staken.

Vanmorgen op cd3 een echo gehad en links zaten geen follikels. Rechts zaten er 3 en nog steeds die cyste van vorige maand. Alleen is hij nu al 4 x 4 cm geworden.

Volgende maand moet ik weer op cd3 een echo laten maken om te zien of er dan meer follikels zitten en om te bekijken wat die cyste doet.

Dit is nu al de 3e keer dat we begonnen aan de 1e poging en weer moeten stoppen. Ik word daar echt niet vrolijk van.

Liefs

Monique

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden